Εμφάνιση από το μέλλον ολίγον εκκεντρική, αλλά και σημαντικά χαρίσματα που σε κερδίζουν θέλοντας και μη, αυτά ακριβώς πρεσβεύει και η μικρή, ήπια υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Hyundai Kona, που εκ νέου διεκδικεί με σοβαρές αξιώσεις την πρωτοκαθεδρία στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού.
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Οριστικό τέλος στο συντηρητισμό
Δεν γνωρίζουμε αν οι σχεδιαστές της Hyundai καθώς σχεδίαζαν το νέο Κοna είχαν κατά νου τη φράση του Ιούλιου Καίσαρα πως «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια». Χλομό, και όρκο δεν παίρνουμε.
Αντιθέτως, ορκιζόμαστε δίχως δεύτερη σκέψη, με άκρατο πάθος, ότι άφησαν εντελώς ελεύθερες τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, διαμορφώνοντας ένα μοντέλο που απέχει έτη φωτός από τα συντηρητικά και συμβατικά, στα όρια του αδιάφορου, πάλαι ποτέ σχεδιαστικά στάνταρντ της κορεάτικης εταιρίας!
Και πολύ σωστά έπραξαν, διότι, κακά τα ψέματα, ειδικά τη σήμερον ημέρα, άκρως σημαντικό το προϊόν σου να είναι ποιοτικό και αξιόπιστο, ούτως ώστε να δικαιολογεί απόλυτα το χρήμα που κοστίζει. Παρ’ όλα αυτά, στην «εξίσωση» συγκαταλέγεται μεταξύ των προαπαιτουμένων, περισσότερο ίσως από ποτέ, και το κομμάτι της αισθητικής.
Τόσο σε επίπεδο καλαισθησίας όσο και σε επίπεδο διαφοροποίησης.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν το νέο Kona πληροί απόλυτα άπαντα τα προαναφερθέντα, καθώς όντως είναι αξιόμαχο σε όλα τα επίπεδα όπως διαπιστώσαμε, δοκιμάζοντας τη μεγάλη υβριδική έκδοση των 1,6 λίτρων τον περασμένο Αύγουστο, αλλά και σήμερα, όπου στο μικροσκόπιο μπαίνει η μικρή ήπια υβριδική έκδοση του μοντέλου με τον 1.000άρι 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 120 ίππων. Και για να σας βάλουμε στο κλίμα με το καλημέρα μετά την επταήμερη συμβίωση μαζί της; Ίδια γεύση, εξίσου ευχάριστη!
Μικρή στα χαρτιά και μόνον
Η είδηση στη προκειμένη περίπτωση είναι ασφαλώς ο γνωστός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας Smartstream άμεσου ψεκασμού 998 κ.εκ., ο οποίος με τη χρήση υπερτροφοδοσίας και τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm μέγιστης ροπής που εμφανίζεται από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Ως ήπια υβριδική, συνδυάζεται με ηλεκτρικό σύστημα 48Volt, που διαδραματίζει το ρόλο της μίζας κατά την εκκίνηση, εμπλέκεται στη φάση πλήρους επιτάχυνσης για να υποβοηθήσει την ολοκλήρωσή της με ασφάλεια και συνδυάζεται με μία μπαταρία χωρητικότητας 0,44 kWh. Επιπλέον, η ύπαρξη του εν λόγω ήπιου υβριδικού συστήματος αποφέρει ένα περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, που σταματά στα 125 γρ./χλμ.
Με δεδομένα τα 1.395 κιλά που ζυγίζει η συγκεκριμένη έκδοση, είναι προφανές πως δεν τρελαίνει τα χρονόμετρα σε επίπεδο επιδόσεων με απόλυτα κριτήρια. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, απαιτούνται 11,7 δευτ. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία της επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα, επίδοση που ναι μεν δεν σε αφήνει άφωνο, σαφώς, ωστόσο, το τοποθετεί στον μέσο όρο της κατηγορίας του και σε αποδεκτό, από άποψη ενεργητικής ασφάλειας, επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, για να μην ξεχνιόμαστε, εντελώς διαφορετικός ο λόγος ύπαρξης της συγκεκριμένης έκδοσης, άλλος ο προσανατολισμός της. Τι εννοούμε;
Πολύ απλά αποτελεί τη πιο προσιτή από οικονομικής άποψης έκδοση, που είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του οικογενειάρχη, ο οποίος θέλει να μετακινείται συν γυναιξί και τέκνοις με ασφάλεια και άνεση, δίχως όμως να χρειάζεται να στερεί το παραμικρό αγαθό από τη φαμίλια του για να καλύπτει το κόστος χρήσης της.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν και το μικρό Kona πέτυχε διάνα, αφού η μέση κατανάλωση που καταγράφηκε στη δοκιμή μας, δίχως να επιδείξουμε εγκράτεια, σταμάτησε στα 7,1 λίτρα/100χλμ.
Μία χαρά τιμή δηλαδή, σε σχέση και με τη μετακινούμενη μάζα. Μέχρι στιγμής στη λίστα μας έχουν καταγραφεί αποδεκτές επιδόσεις και λογικότατη κατανάλωση καυσίμου, όμως ξέχωρα από οικονομικά μεγέθη και ψυχρούς αριθμούς, το βασικό ζητούμενο παραμένει ένα: Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη.
Κατ’ αρχάς, παρά την τρικύλινδρη δομή του εξελιγμένου αλουμινένιου 1.000άρη κινητήρα, δεν καταγράφονται κραδασμοί, ούτε καν το γνώριμο ενοχλητικό γουργουρητό του είδους, και αυτό θεωρούμε πως δεν σχετίζεται μόνο με την άριστη ηχομόνωση της καμπίνας. Ακολούθως, αν εξαιρέσουμε μία μικρή έλλειψη ελαστικότητας μέχρι τις 1.650 σ.α.λ. (το φαινόμενο είναι έντονο κυρίως στο πρόγραμμα λειτουργίας ECO), από εκεί και πέρα και μέχρι το όριο περιστροφής του, χάρη στην αυξημένη ροπή, είναι ψυχωμένος και μετακινεί το αυτοκίνητο με σβελτάδα. Σαφώς εδώ συνδράμει τα μέγιστα και στα δύο σκέλη η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος, ενώ στα πλεονεκτήματά του προστίθεται αυτοδικαίως και ο πολιτισμένος τρόπος που εμπλέκεται.
Έτσι κινείσαι έχοντας στη διάθεσή σου, εκτός από τη σπιρτάδα, και μία ανέλπιστη συνεχόμενη ροή ενέργειας, η οποία ξεδιπλώνεται εμφατικά, παρά την ύπαρξη μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων (αντί της συνήθους εφαρμογής αυτοματοποιημένων κιβωτίων). Το τελευταίο διακρίνεται για τον ακριβή επιλογέα και τις κοντές διαδρομές στο κούμπωμα των σχέσεων. Το μόνο σημείο εδώ που επισύρει κριτικής αφορά στη λειτουργία του συμπλέκτη, ο οποίος είναι μεν πανάλαφρος, πλην όμως απομονώνει σχετικά ψηλά και είναι ελαφρώς απότομος. Ένα επιπλέον στοιχείο τεχνικού χαρακτήρα που επίσης διαφέρει η συγκεκριμένη ήπια υβριδική έκδοση σε σχέση με τη μεγαλύτερη πλήρως υβριδική είναι η ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση (αντί πολλαπλών συνδέσμων), ωστόσο οι διαφορές που προκύπτουν στο δρόμο είναι αμελητέες, όπως θα δούμε παρακάτω.
Παραμένοντας στον τομέα των αναρτήσεων και στον εμπρός άξονα, υφίστανται πάλι γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης και ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης, ενώ τα μηχανικά μέρη συμπληρώνονται από την ύπαρξη αεριζόμενων δίσκων εμπρός και απλών δίσκων πίσω, που αντεπεξέρχονται με επάρκεια στο ρόλο τους, επιδεικνύοντας επιπλέον και αντοχή στη σκληρή χρήση.
Ψάξε, ψάξε, δεν θα τις βρεις
Περί πιθανών εμφανισιακών διαφορών μεταξύ των δύο εκδόσεων ο λόγος, που απλά είναι ανύπαρκτες, οπότε τα σχόλια είναι θετικά για μία ακόμα φορά. Εννοείται! Συνοπτικά λοιπόν για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, πέραν της κατασκευαστικής δομής των δύο όγκων που παραμένει ως είχε, από κει και πέρα μπροστά μας στέκεται ένα εντελώς άλλο αυτοκίνητο. Μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις του (μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο) και πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,27), ενώ την ίδια ώρα βρίθει ιδιαίτερων αισθητικών λεπτομερειών που το καθιστούν ξεχωριστό έως και εντυπωσιακό. Η φουτουριστική «μουσούδα» στο εμπρόσθιο τμήμα με τη φωτιζόμενη λευκού χρώματος λωρίδα Seamless Horizon Lamp (στην οποία φιλοξενούνται οι προβολείς LED που έχουν εξαιρετική απόδοση τη νύχτα), η ίδιας φιλοσοφίας Seamless Horizon Lamp σε κόκκινο χρώμα που υφίσταται στο εξίσου εντυπωσιακό πίσω τμήμα, οι πλέον χαρακτηριστικές στιλιστικές επιλογές (αμφότερες προερχόμενες από τα αμιγώς ηλεκτρικά Ioniq 5 & 6).
Σε συνδυασμό μάλιστα με τα υπόλοιπα στοιχεία που συμπληρώνουν την εικόνα του (βλ. παραμετρικές ανάγλυφες επιφάνειες, τονισμένοι θόλοι φτερών, τοποθέτηση των εμπρός προβολέων και των πίσω φαναριών αντίστοιχα στα άκρα του αμαξώματος κ.ά.), προκύπτει ένα τελικό αισθητικό αποτέλεσμα που διακρίνεται για την έντονη σχεδιαστική προσωπικότητά του! Τόσο ως εξωτερική παρουσία όσο και στα ενδότερά του, τουτέστιν στο ανέλπιστα ευρύχωρο και αναμενόμενα ποιοτικό σαλόνι του. Φτιαγμένο για να φιλοξενεί με μεγάλη ευχέρεια πέντε υψηλόσωμους επιβάτες με ανάστημα μέχρι 1,88 μ., ενώ εξίσου μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών που προσφέρει 466 λίτρα χωρητικότητας.
Ίδιο κι απαράλλαχτο και στα υπόλοιπα σημεία του το σαλόνι σε επίπεδο βασικού εξοπλισμού άνεσης, προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, σύγχρονης τεχνολογίας, πολύ καλής ποιότητας κατασκευής και σύγχρονου διακόσμου. Έτσι και εδώ υφίστανται οι ευρείες TFT διπλές οθόνες LCD των 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και στο μέσον του ταμπλό το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης ασφάλειας Hyundai SmartSense ADAS, μέχρι και το Driver Status Monitor (εσωτερική μικροκάμερα στην κολόνα του τιμονιού που παρατηρεί το πρόσωπο του οδηγού και σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας τον ειδοποιεί ή παρεμβαίνει). Εν ολίγοις, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται κυριολεκτικώς τα πάντα!
Αμιγώς οικογενειακό
Πίσω από το όμορφο τριάκτινο τιμόνι του μικρού Kona και ατενίζοντας από ψηλά τα οδηγικά τεκταινόμενα, όλα εξελίσσονται όπως ακριβώς περιμένεις από ένα σύγχρονο, καλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Δίχως απρόοπτα ή δυσάρεστες εκπλήξεις, μα και ικανοποιητική άνεση, παρά τον ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση και τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών στην έκδοση Distinctive της δοκιμής μας. Προφανές πως οι 120 ίπποι δεν μπορούν δοκιμάσουν τις ανοχές του στιβαρού πλαισίου, όμως αυτό ακριβώς το εγγενές χαρακτηριστικό συμβαδίζει με υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης που εμπνέουν εμπιστοσύνη τον οδηγό. Στις στροφές, αν παρασυρθείς από το νεύρο του κινητήρα και πιέσεις, το πλαίσιο παραμένει βράχος στην πορεία του και μόνο σε γλιστερό οδόστρωμα θα εμφανίσει υποστροφικές τάσεις που εξαλείφονται εν τη γενέσει τους από το διακριτικό σύστημα ευστάθειας.
Ταυτόχρονα, στο ταξίδι μπορεί να διατηρεί με ευκολία υψηλή μ.ω.τ., επιδεικνύοντας παράλληλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και υψηλά επίπεδα άνεσης, χάρη στη ρύθμιση των αναρτήσεων, στα αναπαυτικά καθίσματα και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο σαλόνι. Εξίσου άνετο, εύχρηστο και ευχάριστο, με τον δικό του τρόπο φυσικά, εντός πόλης όπου κινείται με σπιρτάδα, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το πολύστροφο τιμόνι (3 στροφές από τέρμα σε τέρμα) που κόβει αρκετά στους επιτόπιους ελιγμούς καθιστούν απλές υποθέσεις τόσο την κίνηση όσο και το παρκάρισμα. Μάλιστα, αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά, που όντως κατορθώνουν και κρύβουν επιμελώς τον διόλου ευκαταφρόνητο όγκο του αμαξώματος, αποτελούν ένα επιπλέον χάρισμα που θα εκτιμηθεί δεόντως από τον άπειρο οδηγό.
Kona εναντίον όλων
Παρουσία που κερδίζει τα βλέμματα, μα κυρίως χαρίσματα που ικανοποιούν απόλυτα στη πράξη, δίνουν το ιδιαίτερο στίγμα και της μικρής, ήπιας υβριδικής έκδοσης του καινούργιου Hyundai Kona με το 1.000άρη κινητήρα βενζίνης. Επαρκές σε επίπεδο επιδόσεων, οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με τα ήδη γνωστά δεδομένα, όπως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η μεγάλη χωροταξική ικανότητα, η ασφαλής οδική συμπεριφορά και ο πλούσιος εξοπλισμός ήδη από τη βασική έκδοση, συνιστούν θέλγητρα που δεν μπορούν να παραβλεφθούν. Όπως εξάλλου δεν μπορούν να παραβλεφθούν οι εργοστασιακές εγγυήσεις (πενταετής χωρίς χιλιομετρικό όριο για τα μηχανικά μέρη και οκταετής για την μπαταρία) που συνοδεύουν το κορεάτικο μοντέλο. Αν σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε και τις τιμές πώλησης που ξεκινούν από τις 25.290 ευρώ (βασική έκδοση Premium) με πληρέστατο βασικό εξοπλισμό, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως ο φετινός χειμώνας, και όχι μόνον, στη δημοφιλή κατηγορία των B SUV αναμένεται ιδιαίτερα θερμός και ο αξιολογότατος ανταγωνισμός πρέπει ήδη να ανησυχεί έντονα.
Μετά από όλα αυτά, αν σας βάλαμε σε σκέψεις, να σας ιντριγκάρουμε έτι περισσότερο επισημαίνοντάς σας πως μέχρι τις 30 Νοεμβρίου ισχύει μία προωθητική καμπάνια ειδικά για τη συγκεκριμένη ήπια υβριδική έκδοση Kona 1.0 Τ 48V, που προσφέρεται σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού με έκπτωση 1.000 ευρώ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
3κύλινδρος σε σειρά, δωδεκαβάλβιδος, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων (CVVD)
Χωρητικότητα 998 κ.εκ.
Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος
Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 200 Nm / 2.000 -3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,7 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
47 λίτρα
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου 0,44 KWh
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.350 x 1.825 x 1.580
Μεταξόνιο χλστ.: 2.660
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών
466 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (Premium): από 25.290 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (Distinctive): από 26.990 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας
80 ευρώ