ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό που είναι καλύτερο από θερμικό

dokimi-hyundai-inster-to-ilektriko-pou-einai-kalytero-apo-thermiko-754519

Στα μόλις 3,82 μέτρα του, το Inster περικλείει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία, άπλετους χώρους για μια οικογένεια και άπιαστη κατανάλωση ενέργειας. Με την τιμή του, βάζει δύσκολα σε όλα τα «θερμικά» μικρά.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Η πορεία της Hyundai αποτελεί casestudy για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι αξιοθαύμαστη η άνοδος σε όλα τα επίπεδα την τελευταία εικοσαετία, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, όμως, που κέρδισε επάξια τη θέση στα ψηλά σκαλιά των πωλήσεων, προσφέροντας Value For Money χαρακτήρα σε όλα τα μοντέλα της και έχοντας την αξιοπιστία ψηλά στις αρχές της. Με αφορμή τον εξηλεκτρισμό και την παράνοια των εκπομπών ρύπων της Ε.Ε., δεν δείλιασε, ούτε προβληματίστηκε, ίσα ίσα αγκάλιασε το εγχείρημα και στόχευσε στην κορυφή. Κράτησε τις αρετές των σύγχρονων θερμικών μοντέλων της και δημιούργησε μια πλήρη ηλεκτρική γκάμα, τίγκα στις καινοτομίες, γεμίζοντας έτσι τα «ράφια» με ύψιστη τεχνολογία, διαθέσιμη για το επόμενο βήμα.

Τεχνολογία που μετάγγισε στη μικρή κατηγορία, στην δική της προσπάθεια «εκδημοκρατισμού» της ηλεκτροκίνησης, σε ένα «πακέτο» αστικό, που ακούει στο όνομα Inster. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο πνευματικός διάδοχος του Atos, με την έννοια ότι και τα δύο είναι σχεδιασμένα ως μικρά, ευέλικτα και πρακτικά αυτοκίνητα πόλης. Όμως αυτή τη φορά υπάρχει έντονος χαρακτήρας, υπερσύγχρονος εξοπλισμός και μελετημένη σχεδίαση. Αρκούν τα παραπάνω για να «κερδίσει» τον ανταγωνισμό από την Κίνα; Όσα προσφέρει στα χρήματά του μας κάνουν να πιστεύουμε πως ναι, αλλά και πως ίσως αποτελεί καλύτερη επιλογή ακόμη κι από τα θερμικά mini της αγοράς.

EYECATCHER

Αν δεν σου αρέσει να κεντρίζεις την προσοχή, το Inster απλά δεν είναι για σένα. Ειδικά στο έντονο πορτοκαλί χρώμα που είχαμε εμείς, κέρδιζε συνεχώς ματιές στο πλημμυρισμένο από κόσμο κέντρο της Αθήνας. Άλλες φορές με ύφος απορίας, άλλες που συνοδεύονταν από χαμόγελο και σχόλια. Μικροί, μεγάλοι, μέχρι και οι γάτες «μασκότ» κοίταζαν αυτό το «μικρό». Να σημειώσουμε ότι δεν πρόκειται για κάποιο επαναστατικό σχέδιο ή κάτι ολοκαίνουριο για τη Hyundai. Το σουλούπι αυτό βασίζει ένα μοντέλο ονόματι Casper που κυκλοφορεί στην Κορέα από το 2021 και διαθέτει κινητήρα βενζίνης. Το ίδιο μοντέλο πρόσφατα κυκλοφόρησε εκεί σε ηλεκτρικό, αλλά και στον υπόλοιπο πλανήτη, με το όνομα που το γνωρίσαμε εμείς.

Η σχεδίαση του compact μικρού αγγίζει τα όρια του αντισυμβατικού. Θυμίζει αρκετά το Suzuki Ignis από το πλάι, φέρνει λίγο και στο Panda, όμως συνολικά έχει το δικό του στιλ. Οι πρωτότυπες και τολμηρές γραμμές, όπως τα πίσω φτερά, συνδυάζονται με μία σειρά από επιτηδευμένες λεπτομέρειες που στόχο έχουν να τραβήξουν τα βλέμματα. Όπως, για παράδειγμα, τα πίσω φώτα που αποτελούνται από 36 ή 48 pixel, ανάλογα την έκδοση. Είναι της ίδιας φιλοσοφίας με τα εμπρός pixel για τα φλας που έρχονται σε αντίθεση με τους στρογγυλούς προβολείς στις γωνίες του προφυλακτήρα. Πρωτότυπα είναι και τα φλας στους καθρέπτες, τα οποία αποτελούνται από ένα στρογγυλό και ένα μακρόστενο τμήμα. Στην πλούσια έκδοση Cross, οι τροχοί φτάνουν τις 17 ίντσες, με τη βασική έκδοση να έχει 15άρηδες τροχούς με ατσάλινες ζάντες και τη «δική μας» Premium, ζάντες αλουμινίου επίσης 15 ιντσών.

Σύμφωνα με τη Hyundai, το όνομα Inster είναι ένας συνδυασμός των λέξεων «intimate» (οικείο, φιλικό, κοντινό) και «innovative» (καινοτόμο, πρωτοποριακό). Αυτό σημαίνει ότι η εταιρία θέλει να τονίσει τόσο την τεχνολογική του καινοτομία όσο και τον προσιτό, καθημερινό χαρακτήρα του.

TECHFULLY

Στο εσωτερικό του, το Inster έχει μια μίξη στοιχείων από τα μικρά της θερμικά μοντέλα, αλλά και από την οικογένεια Ioniq. Οι οθόνες και τα πολλά φυσικά κουμπιά θυμίζουν μοντέλα όπως το i10 και το i20, ενώ άλλα μέρη, όπως ο επιλογές bywire πίσω από το τιμόνι και ο διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης πάνω σε αυτό, προέρχονται από τα νεότερα ηλεκτρικά της (ή το Kona). Κάποια άλλα σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το «αεράτο» εσωτερικό του, που στόχο έχει να εκμεταλλευτεί όσο καλύτερα γίνεται τις μικρές του διαστάσεις, ώστε να χωρούν με άνεση ενήλικες, αλλά και να μετατρέπεται σε… campervan στις κορυφαίες εκδόσεις (περισσότερα γι’ αυτό παρακάτω).

Τα μπροστινά καθίσματα είναι σχεδόν μονοκόμματα, σαν να είσαι σε βανάκι, αφού το κάθισμα του οδηγού είναι πιο φαρδύ από το συνηθισμένο και έχει ενσωματωμένες ποτηροθήκες στην άκρη. Βέβαια, αυτές είναι κάπως ρηχές, οπότε με μεγάλα μπουκάλια μπορεί να γίνουν «ατυχήματα» εάν οι επιβάτες είναι ατσούμπαλοι. Είναι όμως οι μόνες θήκες για ποτήρια ή μπουκάλια, αφού οι στενές θήκες στις πόρτες δεν χωρούν τίποτα από τα δύο. Αντιθέτως, το ταμπλό έχει μια εσοχή για να ακουμπάς πράγματα, ενώ στην κεντρική κονσόλα που εξέχει υπάρχουν δύο θήκες για μικροαντικείμενα. Η μία από αυτές χρησιμεύει και ως ασύρματος φορτιστής στην έκδοση Distinctive. Δεν λείπει το ικανοποιητικού μεγέθους ντουλαπάκι. Στην έκδοση Premium που είχαμε δεν υπάρχει υποβραχιόνιο και η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές το αναζητήσαμε. Θα το βρείτε από την επόμενη έκδοση εξοπλισμού.

Σίγουρα έχει δοθεί προσοχή στην εργονομία, πράγμα που αποδεικνύεται από τα πολλά μπουτόν και από τα αναπαυτικά καθίσματα. Σε όλες τις θέσεις θα εκτιμήσετε τον διαθέσιμο αέρα για το κεφάλι και χώρο για τα γόνατα. Σημαντικό ρόλο στην ευρυχωρία του Inster παίζουν το επίπεδο πάτωμα (κάτω από το οποίο είναι τοποθετημένη η μπαταρία) και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων. Για σύγκριση, το Fiat Panda, που διακρίνεται για την εκμετάλλευση των χώρων του, έχει μεταξόνιο 2,30 μέτρα.

Μπορεί η ποιότητα κατασκευής να είναι σύμφωνη με τον «κανόνα» της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, οπότε και τα πλαστικά να είναι όλα σκληρά, όμως βρήκαμε τη συναρμογή σε καλύτερο επίπεδο από τον μέσο όρο. Άλλωστε, είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο, οπότε πρέπει η καμπίνα να είναι εντελώς αθόρυβη. Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό τεχνολογίας. Ανταποκρίνεται πλήρως στις ψηφιακές απαιτήσεις της εποχής, με τις δύο οθόνες 10,2 και 10,3 ιντσών, που «τρέχουν» το συνδεδεμένο και διαμορφώσιμο σύστημα από το i20. Μόνη υποσημείωση ότι το Android Auto/Apple CarPlay δεν λειτουργεί ασύρματα. Έχει όμως όλων των τύπων τα USB και υποδοχές. Αρκετά καλά ήταν και τα στάνταρ ηχεία.

ΚΑΜΠΙΝΑ TRANSFORMER

Από την έκδοση Distinctive, η πολυμορφικότητα είναι η λέξη-κλειδί που χαρακτηρίζει το Inster. Κανένα άλλο αυτοκίνητο πόλης δεν σου δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώσεις την καμπίνα του τόσο πολύ. Ας ξεκινήσουμε από τα απλά. Τα έδρανα των πίσω καθισμάτων μπορούν να μετακινηθούν ανεξάρτητα έως 15 εκατοστά, προκειμένου να αυξήσεις τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα ή τις αποσκευές, ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής, κάτι που δεν συναντούμε σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι μάλιστα ανακλινόμενες μέχρι την πλήρη αναδίπλωση. Αλλά και η πλάτη των εμπρός καθισμάτων μπορεί να διπλώσει εντελώς, προκειμένου να φορτωθούν μακριά αντικείμενα (πχ. σανίδα σερφ ή πέδιλα σκι ή οτιδήποτε μέχρι 2,5 μέτρα). Μέχρι και το κάθισμα του οδηγού διπλώνει ανάλογα, ώστε να μπορέσετε να χωρέσετε ένα διπλό στρώμα για παράδειγμα και να διανυκτερεύσετε στη φύση. Οι υποδοχές USB-A, USB-C και 12V με δυνατότητα παροχής έως 180 watt περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ υποστηρίζεται και το V2L με τον κατάλληλο αντάπτορα. Υπάρχει επίσης διπλό δάπεδο, για επίπεδο σημείο φόρτωσης από πίσω έως μπροστά, αλλά και για να κρύβονται τα καλώδια της φόρτισης από κάτω (δεν υπάρχει χώρος αποθήκευσης στο εμπρός μέρος).

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΜΕ ΔΥΟ ΜΕΓΕΘΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από τη βασική έκδοση περιλαμβάνει keyless entry, αυτόματο κλιματισμό, φώτα ημέρας LED, κάμερα οπισθοπορείας, πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης/ασφάλειας (με ACC που κεντράρει στη λωρίδα) και infotainment συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο, που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και συνδεσιμότητα με smartphone. Με τη μικρή μπαταρία των 42 kWh, η τιμή του Inster ξεκινά από τις 22.390 ευρώ. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 49 kWh, η τιμή του Inster ξεκινά από τις 27.290 ευρώ. Σε όλες τις εκδόσεις, οι τιμές αυτές είναι μειωμένες κατά 2.500 ευρώ λόγω της ισχύουσας προωθητικής ενέργειας Hyundai Green Bonus. Και οι δύο μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου με τις καθόδους από NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο). Η κορεατική εταιρία αντιστάθηκε στον πειρασμό να υιοθετήσει τις φθηνότερες, αλλά λιγότερο αποδοτικές, μπαταρίες LFP (φωσφορικού λιθίου-σιδήρου).

ΜΙΚΡΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΜΑΚΡΙΑ

Η έκδοση Long Range, εκτός από πιο πλούσιο εξοπλισμό και μεγαλύτερη μπαταρία, έχει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδει 115 ίππους, έναντι των 97 ίππων της βασικής έκδοσης. Γεγονός που την καθιστά ακόμα πιο ολοκληρωμένη έκδοση για εξορμήσεις εκτός πόλης. Όσον αφορά την αυτονομία, η κορεατική εταιρία αναφέρει 350 χιλιόμετρα περίπου. Με βάση την εξαντλητική δοκιμή μας, σε κάθε πιθανή διαδρομή, αλλά και σε έναν ρεαλιστικό μικτό κύκλο, η κατανάλωση του Inster διατηρείται εύκολα κάτω από τις 14 kWh/100 χιλιόμετρα, για μια πραγματική αυτονομία της τάξης των 370 χιλιομέτρων. Καλύτερα από τα εργοστασιακά νούμερα, δηλαδή.

Στη πόλη, δε, είδαμε τον «δείκτη» να πέφτει στα χαμηλά 10άρια, ακόμη και κάτω απ’ αυτά, οπότε οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι χωρίς συμβιβασμούς θα διανύσει περί τα 500 αστικά χιλιόμετρα, με εκμετάλλευση του εξαιρετικού συστήματος αναγεννητικής πέδησης. Από την άλλη, σε ανηφορικές διαδρομές –ειδικά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας– οι επιπτώσεις της μικρής ιπποδύναμης είναι ορατές, οπότε και η αυτονομία μειώνεται αρκετά, λόγω της εκτόξευσης της κατανάλωσης προς τα πάνω. Στην απάντηση του αν ταξιδεύεις μαζί του, θα δώσουμε θετική απάντηση. Δεν ενδείκνυται για μεγάλα ταξίδια, όμως είναι το αστικό crossover που θα το πάρεις και θα ξεφύγεις από τους τσιμεντένιους τοίχους, αναζητώντας καθαρό αέρα και… εξοχή, χωρίς φόβο ή στρες αυτονομίας.

Μεγάλο «πλας» αποτελεί η στάνταρ αντλία θερμότητας, οπότε χρησιμοποιείς και τον κλιματισμό χωρίς άγχος τους χειμερινούς μήνες. Επιπλέον, όταν έρθει η ώρα της στάσης για φόρτιση, δε θα χρειαστείς παραπάνω από ένα μισάωρο μέχρι το 80%. σε οποιονδήποτε DC φορτιστή πάνω από 100 kW, αφού, παρά τα όχι και τόσο πολλά, 85 kW που «τραβάει», η μικρή μπαταρία γεμίζει γρήγορα. Σε 50άρη φορτιστή θα χρειαστεί γύρω στο 50λεπτο για το 10-80%. Στο σπίτι η ιστορία είναι η ίδια, οπότε σε 7,4 kW wallbox θα χρειαστεί 7 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε 11άρι θέλει ένα 5άωρο για τη πληρη φόρτιση.

ΔΕΝ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΝΕΥΡΟ

Το Inster επιταχύνει πρόθυμα (0-100 σε 10,6 δευτερόλεπτα) και είναι πολύ ευέλικτο. Χαρακτηριστικά που είναι πολύ χρήσιμα στην πόλη, για την οποία προορίζεται κυρίως. Ειδικά από στάση είναι πραγματικά σβέλτο, λόγω του σχετικά χαμηλού βάρους των 1.400 κιλών, ενώ ακόμα και σε ρυθμό δρόμου ταχείας κυκλοφορίας μπορεί να ακολουθήσει απροβλημάτιστα. Δεν προσπερνάς στο «χαλαρό» σε αυτοκινητόδρομο, ειδικά εάν είσαι στα ανώτατα όρια κυκλοφορίας, αλλά κινείσαι με άνεση στα 120 χλμ./ώρα. Εκεί, παρατηρούνται και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι που δεν ενοχλούν, ενώ εάν φυσάει θα νιώσεις και τον αέρα στο τιμόνι. Λογικό αν σκεφτούμε το σχήμα του. Πολύ σφαλές ωστόσο και ευκολοδήγητο σε κάθε περιβάλλον. Είναι πιο σταθερό απ’ ό,τι φαίνεται ακόμα και αν το οδηγήσεις κάπως άτσαλα ή πιο γρήγορα, τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν και το κρατούν στη σωστή τροχιά.

Το τιμόνι του αποκρίνεται άμεσα και η αίσθησή του είναι καλύτερη από τα περισσότερα της κατηγορίας. των μικρών. Τα φρένα όμως, αν και ανταποκρίνονται καλά, έχουν τη γνώριμη σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ, λόγω της ανάκτησης ενέργειας. Η τελευταία όμως είναι απλά κορυφαία τόσο σε λειτουργία όσο και σε προσαρμοστικότητα. Διαθέτει 3 επίπεδα: ένα αυτόματο που διαφοροποιείται ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ανάλογα με το αν κινείσαι σε στροφή ή εάν πλησιάζεις σε κάποια διασταύρωση, ανάλογα με τις συνθήκες δηλαδή. Και το iPedal που φρενάρει μέχρι πλήρη ακινητοποίηση στο άφημα του γκαζιού και λειτουργεί εξαιρετικά. Ακόμη, να τονίσουμε ότι διαθέτει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, οπότε μπορεί να «αναλάβει» τη δράση στον αυτοκινητόδρομο, μένοντας κεντραρισμένο στην λωρίδα και ακολουθώντας την κυκλοφορία.

Το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα είναι η ανάρτηση. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, βάζει τα γυαλιά στα περισσότερα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι σαφώς καλύτερη από τα «θερμικά» μικρά, αλλά και από το ηλεκτρικό 500αράκι που μέχρι να δοκιμάσουμε το Inster είχαμε στη κορυφή της κατάταξης. Αντιμετωπίζει τα πάντα γλυκά, ενώ ακόμη και στις δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες περιορίζεται στον γδούπο, αφήνοντας κραδασμούς εκτός της καμπίνας. Σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά, όπως και στην κατανάλωση, παίζουν οι μικροί τροχοί διάστασης 185/65 R15, που μας ταξιδεύουν σε άλλες εποχές, ενώ σίγουρα θα προκαλέσουν ένα μεγάλο χαμόγελο στον ιδιοκτήτη όταν έρθει η ώρα της αλλαγής.

Σε αυτή την έκδοση, την βασική με την μεγάλη μπαταρία, δεν έχει LED φώτα στη μεσαία και μεγάλη σκάλα, δεν αποτελεί όμως αυτό πρόβλημα. Η ορατότητα είναι πολύ καλή και η ηχομόνωση αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ίσως και την αμέσως επόμενης. Σε γενικές γραμμές, δύσκολα βρίσκεις κάποιο σημαντικό αρνητικό, ειδικά αν σκεφτούμε την τιμή του σε σχέση με τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό ή και γενικά αν συμπεριλάβουμε την επιδότηση. Πραγματικά, μια ευχάριστη έκπληξη το Inster, σε όλους τους τομείς. Όσο υπάρχει επιδότηση, δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης, αφού είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην κατηγορία. Ακόμη όμως και χωρίς αυτήν, αποτελεί ένα ηλεκτρικό προσιτό στην αγορά του, που μπορεί να είναι μικρό στο μάτι, όμως ευρύχωρο εσωτερικά, με πληρέαστατο εξοπλισμό τεχνολογίας και ασφάλειας, αλλά και κορυφαία διαχείριση ενέργειας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Μέγιστη ισχύς: 115 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 147 Nm

Μετάδοση

Εμπρός κίνηση

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, 400 V, 49 kWh (46 ωφέλιμες)

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 14,9 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 13,9 kWh/100 χλμ./ώρα

Αυτονομία

Κατασκευαστή (WLTP): 350 χλμ.

370 χλμ. (δοκιμής)

Φόρτιση

AC 11 kW: 5 ώρες

DC 85,3 kW: 29 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 3.830 x 1.610 x 1.580

Μεταξόνιο 2.580 χιλ.

Βάρος 1.410 κιλά

Χώρος αποσκευών

351 λ.

Τιμή αγοράς

24.790€ (Long Range)

*χωρίς επιδότηση

Όλες οι ειδήσεις

Υβριδικό αυτοκίνητο με 16.000 ευρώ – Ποιο best-seller μοντέλο είναι;

F1 – ΕΠΙΣΗΜΟ: Yuki Tsunoda ο αντί-Lawson στη Red Bull

Τι είναι επιτέλους αυτοί οι μαύροι «σωλήνες» που τοποθετούνται στους δρόμους;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο