ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Hyundai i20 N-Line Facelift: Ακούγεται …φτιαγμένο!

dokimi-hyundai-i20-n-line-facelift-akougetai-ftiagmeno-747299

Το ανανεωμένο Hyundai i20 διατηρεί τη συνταγή που το κάνει τόσο ξεχωριστό, με ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές αλλά σημαντικές βελτιώσεις στις τεχνολογίες του, τόσο για τη ψυχαγωγία όσο και για την ασφάλεια.

hyundai i20

Μετά από 15 χρόνια κυκλοφορίας, το Hyundai i20 έχει εδραιώσει τη θέση του στη κατηγορία ως ένα αξιόπιστο και οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο, ενώ στη τρίτη του γενιά (που παρουσιάστηκε το 2020 και φέτος κυκλοφόρησε το facelift του) μας αποκάλυψε και τη σπορ πλευρά του, τόσο με το εκρηκτικό i20 N αλλά ακόμη και με τις λιγότερο ισχυρές αλλά πολύ ευχάριστες εκδόσεις N-Line. Το κορυφαίο “Ν” έχει καταργηθεί, καθώς η Hyundai έχει πλέον μονάχα ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων (δηλαδή το Ioniq 5 N, μέχρι στιγμής) αλλά το πνεύμα της βενζινοκίνητης οδηγικής απόλαυσης ζει ακόμη, έστω με τις εκδόσεις N-Line. Η Κορεάτικη μάρκα αποφάσισε να «δανειστεί» μια σελίδα από το βιβλίο των Γερμανών, που τόσα χρόνια έχουν τα S-Line και τα M-Pack στα δημοφιλή μοντέλα τους. Δεν περιορίστηκε σε διαφορετικούς προφυλακτήρες και ένα καλύτερο εσωτερικό, αλλά του έδωσε έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που θα ευχαριστηθεί ακόμη και ο… πιο κατσούφης.

hyundai i20

Η περιποίηση N-Line

Εμφανισιακά, το facelift άλλαξε μονάχα τον πίσω προφυλακτήρα, ενώ το πακέτο N-Line τοποθετεί σε πάρα πολλά σημεία το έμβλημα “N”, με διαφορετικό σχέδιο στη μάσκα αλλά και ζάντες 17 ιντσών με το Ν αντί για το σήμα της Hyundai στο κέντρο τους. Το κερασάκι στη τούρτα για αυτή την έκδοση είναι η διπλή απόληξη για το σύστημα εξάτμισης, το οποίο όχι μόνο δείχνει πιο δυναμικό, αλλά είναι και αρκετά πιο θορυβώδες από ένα απλό i20, αναβαθμίζοντας την οδηγική εμπειρία χωρίς ψεύτικους ήχους μέσα από ηχεία. Πραγματικά, όταν το i20 N-Line έφτασε στα γραφεία του Quattroruote, όλοι νομίζαμε πως… έχει κάποιο aftermarket τελικό εξάτμισης.

Στο εσωτερικό του οι αλλαγές είναι πιο σημαντικές, καθώς πλέον έχουμε δύο μεγάλες οθόνες για τις ανάγκες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment, τα οποία έχουν διατηρήσει τα ίδια γραφικά αλλά πλέον υποστηρίζουν περισσότερες λειτουργίες. Πιο σημαντικά, καθώς πρόκειται για το πακέτο N-Line, το συγκεκριμένο i20 εφοδιάζεται με τα αναβαθμισμένα καθίσματα αλλά και τα αποκλειστικά για την έκδοση, τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων. Φυσικά, όλα τα παραπάνω φέρουν το λογότυπο “Ν” σε περίοπτη θέση, ενώ οι κόκκινες ραφές σε όλα τα σημεία της καμπίνας είναι μια όμορφη πινελιά με σπορ χαρακτήρα.  Μια ακόμη αόρατη αλλά σημαντική αναβάθμιση του ανανεωμένου Hyundai i20 αφορά τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού τα οποία πλέον διαθέτει.

Old-School ευχαρίστηση

Τα περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής μας, προσπαθούν να αποδείξουν την αξία τους «στα χαρτιά», παρουσιάζοντας εξωφρενικές ιπποδυνάμεις από κάθε είδους κινητήρα. Βέβαια, οι λάτρεις της οδήγησης γνωρίζουν πως η ιπποδύναμη είναι μονάχα ένα κομμάτι της εξίσωσης για την οδηγική ευχαρίστηση, καθώς πολύ σημαντικό ρόλο παίζει ο… παρονομαστής, ο οποίος είναι το βάρος και στη περίπτωση μας, οριακά ξεπερνά τον 1 τόνο! Με αξιοπρεπή σχέση ίππων προς κιλά και ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, η απόλαυση της οδήγησης είναι μονόδρομος.

Όπως λοιπόν η πρώτη γενιά του VW Golf GTi είχε 108 ίππους, έτσι και το Hyundai i20 καταφέρνει να έχει μια hot-hatch αύρα χωρίς να χρειάζεται έναν ισχυρό -και κατά συνέπεια… διψασμένο- κινητήρα. Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο 1.000άρη βενζίνης με 100 ίππους και 172 ΝΜ ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι και τις 4.000 στροφές ανά λεπτό. Μπορεί να σου ζωγραφίσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο χωρίς να χρειαστεί να πλησιάσεις το όριο ταχύτητας, και μάλιστα το κάνει με τον πλέον οικονομικό τρόπο, καθώς στη δοκιμή μας ο μέσος όρος της κατανάλωσης βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα 11.4 δευτερόλεπτα για το 0-100 σίγουρα δεν συγκινούν, αλλά αφού πιάσεις μια ταχύτητα είναι πολύ εύκολο να τη διατηρήσεις. Μπορεί να επαναλαμβάνομαι, αλλά ο ήχος της εξάτμισης του έχει πολύ πλάκα και πραγματικά, εμπλουτίζει την εμπειρία.

Πέρα από τον κινητήρα, η αίσθηση του Hyundai i20 είναι εντυπωσιακή: το ακριβές τιμόνι με ωραίο feedback, οι ιδανικές σχέσεις μεταξύ των ταχυτήτων στο κιβώτιο και το εξαιρετικό σύστημα πέδησης σε συνδυασμό με τις ελαφριές ζάντες, κάνουν το μικρό hatchback πολύ ζωηρό και πρόθυμο να κινηθεί γοργά, διατηρώντας τη πρόσφυση του και χωρίς να σου δίνει ποτέ την αίσθηση πως «ζορίζεται».  Το κερασάκι στη τούρτα είναι το σύστημα των αναρτήσεων, που του χαρίζει εξαιρετική σταθερότητα και μια πολύ δυναμική αίσθηση, ειδικά όταν το πιέσεις. Βέβαια, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος, καθώς έχει θυσιάσει μέρος της άνεσης που προσφέρει στο δρόμο για να αποκτήσει αυτή την αίσθηση. Το μόνο κομμάτι που δίνει μια μοντέρνα αίσθηση στη συνολική εμπειρία, είναι το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Αυτό, πραγματοποιεί ταχύτατες αλλαγές όταν κινείσαι δυναμικά, ενώ την ίδια στιγμή είναι απόλυτα ομαλό στην οδήγηση μέσα στη πόλη.

화이팅!

Ή αλλιώς, hwaiting! Σε ελεύθερη μετάφραση, σημαίνει «μην το βάζεις κάτω», και αυτό ακριβώς έκανε η Hyundai ανανεώνοντας το i20. Αντί να αδιαφορήσει για ένα θερμικό της μοντέλο και να δώσει έμφαση στα ηλεκτρικά της, ασχολήθηκε πραγματικά με το πως θα καταφέρει να κάνει το μικρό της hatchback ευχάριστο στο δρόμο και μάλιστα, τα κατάφερε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i20 N-Line 1.0 T-GDi DCT

Κινητήρας  

Τρικύλινδρος σε σειρά 

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης 

Χωρητικότητα 998 κ.εκ.  

Iσχύς κινητήρα  

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι @ 4.500-6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 172 Nm @ 1.500-4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση  

Κίνηση στους εμπρός τροχούς  

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT

Επιδόσεις  

Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα  

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11.4”  

Μέση Κατανάλωση  

Κατασκευαστή (WLTP): 5,6  λίτρα/100 χλμ.  

Δοκιμής: 7 λίτρα/100 χλμ. 

Εκπομπές CO2: 127  γρ./χλμ 

Ρεζερβουάρ

40  λίτρα  

Αμάξωμα  

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.065  Χ 1.775 Χ 1.450 

Μεταξόνιο 2.580 χλστ.  

Βάρος 1.090 κιλά  

Τιμή Αγοράς

Από 23.990€ 

 

 

Όλες οι ειδήσεις

Κι όμως, υπάρχει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Tesla στην Eλλάδα!

Νέα Porsche 911 Carrera S: Πιο γρήγορη και πιο δυναμική από ποτέ!

Honda «0 Series»: Αυτά τα μοντέλα αλλάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το αυτοκίνητο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο