Το πρελούδιο στην οικογένεια της Hyundai ακούει στο όνομα i10 και μετά την ανανέωση της τρίτης γενιάς του είναι πανέτοιμο να προσεγγίσει την κατηγορία των μίνι, με τη λογική της αμέσως επόμενης κατηγορίας.
Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Το Hyundai i10, στο πέρασμα των 15 ετών στο αυτοκινητικό στερέωμα, μεγάλωσε, ομόρφυνε, ωρίμασε και τώρα, στην πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, έρχεται με «άγριες» διαθέσεις για να επικρατήσει εκ νέου στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Οι Κορεάτες, αφουγκραζόμενοι τόσο τις σύγχρονες απαιτήσεις όσο και τις επιθυμίες του αγοραστικού κοινού, φρεσκάρισαν έξυπνα στα σημεία το δημοφιλές και ιδιαίτερα ικανό μικρό τους, το οποίο στην παρούσα μορφή του και σε άλλες εποχές, δίχως υπερβολή, θα μπορούσε να αντιπαρατεθεί ακόμα με κάποια από τα πιο καλοστεκούμενα hatch-back της αγοράς. Με την προσθήκη τεχνολογίας αιχμής στις ήδη υπάρχουσες αρετές του (βλ. υψηλή χωροταξική ικανότητα, καλή ποιότητα κατασκευής και οδική συμπεριφορά), το i10 πλησιάζει πλέον σε απόσταση αναπνοής τον μεγαλύτερο αδελφό, το i20. Στα προαναφερόμενα συνυπολογίστε φυσικά και την 5ετή εγγύηση της Hyundai χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, οπότε αβίαστα προκύπτει ένα και μόνο ερώτημα: Πόσο καλύτερα να πάει;
Αλλαγές τόσο… όσο!
Παρά το υφιστάμενο ιδιαίτερα γνώριμο σουλούπι του, με τα χαρακτηριστικά νεύρα στο καπό και τους χαρακτηριστικούς εμπρός προβολείς, η ανανέωση του εμπρός τμήματος του i10 γίνεται αμέσως αντιληπτή.
Η νέα μάσκα συμπεριλαμβάνει τα φώτα ημέρας LED σε ένα ολοκαίνουριο κυψελοειδές μοτίβο, ενώ οι προβολείς πλαισιώνονται από μια γυαλιστερή μαύρη γραμμή. Από το πλάι ξεχωρίζει η τρίτη κολόνα σε σχήμα Χ, μέσα στην οποία βρίσκεται το λογότυπο του μοντέλου. Στο πίσω μέρος δεσπόζουν δύο εγκάρσιες γραμμές, που διατείνονται κατά μήκος της πέμπτης πόρτας και καταλήγουν στα γραφικά των πίσω φωτιστικών σωμάτων που δημιουργούν ένα «H».
Επιπλέον, στη χρωματική παλέτα έχουν προστεθεί τέσσερα νέα χρώματα για το αμάξωμα, που επιτρέπουν περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Το ανανεωμένο i10 φέρει επίσης το επανασχεδιασμένο λογότυπο της Hyundai, σε επίπεδο σχεδιασμό, φινιρισμένο από βουρτσισμένο αλουμίνιο.
Όσον αφορά στις διαστάσεις, αυτές έχουν παραμείνει αμετάβλητες, με το μήκος να ανέρχεται στα 3.670 χιλιοστά, το πλάτος στα 1.680 χιλιοστά, το ύψος στα 1.480 χιλιοστά και το μεταξόνιο στα 1.680 χιλιοστά.
Χώρος για πέντε;
Η εικόνα στο εσωτερικό παραμένει γνώριμη, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να εντοπίζεται στον εντελώς νέο πίνακα οργάνων, που υιοθετεί μια ημι-ψηφιακή προσέγγιση. Στην ουσία, αποτελείται από τρείς διαφορετικές οθόνες, με την κεντρική TFT 4,2″ να προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ο πίνακας ενώνεται με την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 8’’. Η τελευταία ευθύνεται για το χειρισμό του συστήματος infotainment, το οποίο υποστηρίζει την ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay (στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται επίσης δύο θύρες USB, για φόρτιση και μεταφορά δεδομένων, αντίστοιχα).
Το μοτίβο κηρύθρας που συναντούμε στο μέσο του ταμπλό επεκτείνεται και στις πόρτες, ενώ η διχρωμία σε μαύρο-γκρι που βρίσκεται στα προαναφερθέντα μέρη, σε συνδυασμό με τα ανοιχτόχρωμα καθίσματα, φωτίζει περαιτέρω την καμπίνα, προσδίδοντας μια premium πινελιά στο σαλόνι του.
Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι άριστη, ενώ τα πλαστικά που δεσπόζουν στο ταμπλό είναι μεν σκληρά, ωστόσο είναι πολύ καλής ποιότητας και έχουν ευχάριστη στο μάτι ανάγλυφη αίσθηση. Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα άνετη, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή και σε αυτό διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Αντίστοιχα, όλοι οι επιβάτες θα βολευτούν με περίσσια άνεση, ακόμη και δύο ενήλικες στα πίσω καθίσματα, αφού το ευρύχωρο πίσω μέρος ανταγωνίζεται σχεδόν supermini. Υπάρχουν επίσης αρκετές διάσπαρτες θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 252 λίτρα, τιμή υπερικανοποιητική για την κατηγορία, που επαρκούν για να μεταφέρετε με άνεση τα ψώνια της εβδομάδας από το σούπερ μάρκετ ή δυο σακβουαγιάζ για μια γρήγορη εξόρμηση εκτός του αστικού ιστού. Η μόνη μας παρατήρηση όσον αφορά στο πορτμπαγκάζ είναι πως η εταζέρα δεν ανασηκώνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και, ως εκ τούτου, πρέπει πάντα να μεριμνείτε να την επαναφέρετε στην αρχική της θέση.
Φουλ των έξτρα!
Αν ο εξοπλισμός είναι αυτοσκοπός, τότε εδώ το i10 πρωτοστατεί, δημιουργώντας μια ελιτίστικη εικόνα στον ιδιοκτήτη, αφού ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής, με προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, αφήνοντας χιλιόμετρα πίσω του τον ανταγωνισμό. Ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Distinctive που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: αισθητήρες πίεσης ελαστικών, Cruise Control, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας (δεν συμπεριλαμβάνει όμως αισθητήρες παρκαρίσματος), φιμέ πίσω κρύσταλλα και, τέλος, το πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ADAS της Hyundai.
Το εν λόγω πακέτο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας φώτων, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη έκτακτη πέδηση κ.ά.
Ατμοσφαιρική «νότα»
Σηκώνοντας το καπό, θα συναντήσουμε τον γνωστό ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, χωρητικότητας 1.197 κ.εκ., με δεκαεξαβάλβιδη κυλινδροκεφαλή αλουμινίου, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Το εν λόγω σύνολο αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ, καταφέρνοντας να κινήσει με επάρκεια και σπιρτάδα το αμάξωμα των 1.045 κιλών χωρίς δυσκολία. Η έκδοση της δοκιμής μας, που συνδυαζόταν με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων, επιταχύνεται από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 15,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά της σταματά στα 171 χλμ./ώρα.
Επί του πρακτέου, ο 1.200άρης κινητήρας του i10 είναι πολιτισμένος και αποδίδει ικανοποιητικά σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, εντυπωσιάζοντας κατά κύριο λόγο με τη γραμμικότητά του, όχι όμως για τις επιδόσεις του. Για τις τελευταίες καθοριστικό ρόλο παίζει το πεντατάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων, που προσθέτει τουλάχιστον τρία δευτερόλεπτα στο χρόνο για το 0-100.
Σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής, το μοτέρ συμπεριφέρεται κάπως υποτονικά, χωρίς όμως να σε κάνει να αμφιβάλλεις για το ταμπεραμέντο του, το οποίο ξεδιπλώνεται μόλις ξεπεραστούν οι 2.200 στροφές. Από εκεί και έπειτα, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (Dual-CVVT) αντιστρέφει επί τα βελτίω την απόδοσή του, επιτρέποντάς του να ελιχθεί με επάρκεια και ασφάλεια εντός του αστικού, και όχι μόνο, ιστού. Η κατανάλωση πάντως στην πόλη κυμαίνεται στα 6,5-7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με φυσιολογικούς ρυθμούς.
Εδώ να σημειώσουμε πως το αυτοματοποιημένο κιβώτιο, που λειτουργεί κατά τα πρότυπα ενός απλού μηχανικού κιβωτίου, συνεργάζεται υποδειγματικά με τον κινητήρα όσο ο οδηγός κινείται σε ήπιους έως νορμάλ ρυθμούς, αλλά δεν είναι εξίσου αποδοτικό εάν θελήσετε να κινηθείτε πιο σβέλτα, καθώς εμφανίζει μία υστέρηση στην εναλλαγή των σχέσεων. Το φαινόμενο αυτό γίνεται εντονότερο σε ανηφορικούς δρόμους του επαρχιακού δικτύου, όπου η αντίδραση του κιβωτίου συχνά δεν είναι η αναμενόμενη. Στην περίπτωση αυτή, όμως, η χειροκίνητη λειτουργία βρίσκεται εκεί για να σας δώσει τον έλεγχο και να σας επιτρέψει να χαράξετε την πορεία που επιθυμείτε.
Α+++
Η διάταξη γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω είναι ο έχων το γενικό πρόσταγμα όσον αφορά στην ποιότητα κύλισης, η οποία ομολογουμένως παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, πράγμα που δύσκολα συναντάμε σε ένα μίνι. Η ανάρτηση, αν και σφιχτή, εντούτοις απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, εξασφαλίζοντας άνετες διαδρομές.
Τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (195/45R16), σε συνδυασμό με τη διάταξη των αναρτήσεων, προσφέρουν επαρκή ελκτική πρόσφυση και δημιουργούν ένα ασφαλές και παιχνιδιάρικο σύνολο, που αφήνει περιθώρια για την περαιτέρω εξερεύνηση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει και το σύστημα πέδησης που απαρτίζεται από τέσσερα δισκόφρενα (252 χλστ. εμπρός, 234 χλστ. πίσω) και διακρίνεται για την καλή απόδοση, αλλά και την αίσθηση στο πεντάλ του φρένου.
Ακόμη πάντως και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου -και κυρίως αυτές της αριστερής λωρίδας-, το i10 μας εντυπωσίασε με το πάτημά του, τη σταθερότητα και τη σιγουριά που εμπνέει, παρά το σχετικά ελαφρύ ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. Μοναδικό «πταίσμα» που του καταλογίζουμε στο σημείο αυτό είναι ο ελαφρώς αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες.
Ευπειθώς αναφέρουμε
Η τελευταία και πιο πρόσφατη ανανέωση του Hyundai i10 μάς επιβεβαίωσε περίτρανα πως το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Hyundai κερδίζει σε όλα τα σημεία και ανεβάζει και πάλι ψηλά τον πήχυ στον ανταγωνισμό, ο οποίος θα δυσκολευτεί για να πάρει ρεβάνς από το ανανεωμένο κορεάτικο (σουπερ)μίνι. Κινητήρας, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και πλαίσιο ανεβαίνουν στο βάθρο τους για να διδάξουν το τρίπτυχο της επιτυχημένης αυτοκινητικής συνταγής, σε μία κατηγορία που κοντεύει πλέον να αγγίξει τις 20.000 ευρώ. Σε αυτήν την κατηγορία το Hyundai i10 απολαμβάνει εντός του δικαίου – την αίγλη του πρωταγωνιστή και, όπως διαπιστώσαμε, θα συνεχίσει να απολαμβάνει. Ουδόλως τυχαίο είναι μάλιστα το γεγονός πως το χρόνο που μας πέρασε το i10 ήταν για μία ακόμη φορά πρώτο στις ταξινομήσεις στην κατηγορία του.
500 και κάτι χιλιόμετρα με το i10
Κατά τη διάρκεια της επταήμερης συμβίωσής μας με το ανανεωμένο Hyundai i10, αποφασίσαμε να πάμε κάμποσα βήματα παραπέρα από τη συνήθη διαδικασία. Το σκεπτικό μας απλό όσο και ουσιαστικό, καθώς ήμασταν περίεργοι να διαπιστώσουμε την ικανότητά του εκτός πόλης, υπό πραγματικές συνθήκες με πλήρες φορτίο τεσσάρων ατόμων (συν τις απαραίτητες αποσκευές). Έτσι, φουλάραμε το ντεπόζιτο των 36 λίτρων και εκκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη μαγευτική διαδρομή Παύλιανη-Γαλαξίδι-Δελφούς-Αράχοβα και επιστροφή την επόμενη ημέρα. Η διαδρομή επιλέχθηκε καθώς περιλάμβανε αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους, όπου θα μπορούσαμε να δούμε επακριβώς τις ικανότητες του βενιαμίν της Hyundai εκτός «των νερών του». Κινούμενοι με σβέλτο ρυθμό σε όλη τη διαδρομή και, φυσικά, έχοντας πάντα ανοιχτό τον κλιματισμό, το ταξίδι μας αποδείχτηκε τελικώς μία ευχάριστη και προπαντός άνετη εμπειρία. Η κατανάλωση στην εθνική οδό «κλείδωσε» στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. με ταχύτητες στο όριο, ενώ στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο (σ.σ.: με τις άκρως ενδιαφέρουσες και… γαργαλιστικές από οδηγικής άποψης διαδρομές) ανέβηκε στα 7,0 λίτρα/100 χλμ., όπου και παρέμεινε σταθερά μέχρι την επιστροφή μας στην Αθήνα. Έτσι αυτή τη στιγμή είμαστε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε ευθαρσώς εντυπωσιασμένοι από την ολοκληρωμένη απόδοση του i10 εφ’ όλης της ύλης και ανεξαρτήτως συνθηκών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.197 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 84 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 118Nm / 4.200 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 171 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 15,8 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 6,7 – 7,3 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,0 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 130 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
36 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 3.670 x 1.680 x 1.480
Μεταξόνιο χλστ.: 2.425
Βάρος: 919 κιλά
Χώρος αποσκευών
252 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (1,0 Style): 16.190 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (1.2 Distinctive AMT): 19.140 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 83 ευρώ