ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Ford Capri: Ιστορικό όνομα, μοντέρνο αυτοκίνητο

ford capri

Ford Capri:
Ιστορικό όνομα, μοντέρνο αυτοκίνητο

Η Ford ολοκληρώνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της crossover με το νέο Capri, προσφέροντας αυτό ακριβώς που ζήτησαν οι πελάτες της και μάλιστα, με… ωραίο περιτύλιγμα!

Τον τελευταίο καιρό, η Ford χρησιμοποιεί τα ονόματα θρυλικών της μοντέλων, είτε αυτά βρίσκονται ακόμη σε παραγωγή, είτε όχι, στα νέα crossover που παρουσιάζει. Το έκανε με τη Mustang Mach-e και με το αγαπημένο μας Puma, παίρνοντας τα ονόματα από δύο coupe και δίνοντας τα σε δύο τετράπορτα, αλλά τουλάχιστον δυναμικά και ευχάριστα στην οδήγηση crossover. Κάτι αντίστοιχο αλλά σχεδόν αντίθετο έκανε και με το Explorer, που χρησιμοποίησε τον τίτλο του κτηνώδους, αμερικάνικου SUV της με μήκος 5 μέτρων, για το μικρό crossover πόλης που παρουσίασε το περασμένο έτος.

Το επόμενο μοντέλο στη λίστα της Ford λοιπόν, είναι το Capri. Σύμφωνα με τον Amko Leenarts, διευθυντή σχεδιασμού της Ford Europe, το Capri αποτελεί μέρος της στρατηγικής “Hero Nameplates” της Ford, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ξεχωριστών αυτοκινήτων που διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό, προσθέτοντας ότι η πρόκληση για τη Ford ήταν να αποφύγει την κατασκευή ενός ρετρό αυτοκινήτου και αντ’ αυτού να δημιουργήσει ένα σύγχρονο μοντέλο που απευθύνεται στον πελάτη «Aspirer», ο οποίος είναι σχετικά early adopter της νέας τεχνολογίας.

Η παρουσία του είναι ιδιαίτερη και διαφορετική από κάθε άλλο Ford, με τη σιλουέτα του να μου θυμίζει αρκετά το Polestar 2. Το βασικό χαρακτηριστικό του πρώτου (του… γνήσιου) Capri, είναι το πίσω τζάμι που έχεi μια τοξωτή μορφή και αυτό είναι το στοιχείο που ενώνει τα δύο μοντέλα και δικαιολογεί το όνομα. Στο εμπρός μέρος, έχουμε δύο ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, με τετραπλές γραμμές για τα φώτα ημέρας, τα οποία ενώνονται με ένα μαύρο πλαστικό που φιλοξενεί το λογότυπο της Ford, ενώ ακριβώς από κάτω, έχουμε και το όνομα του μοντέλου ολογράφως. O υπόλοιπος προφυλακτήρας είναι αρκετά απλός, με απαλές γραμμές για την βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, στην οποία συμβάλει σημαντικά και ο σχεδιασμός των ζαντών μαζί με την έντονη κλίση της οροφής, που εκτός από το να τονίζει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου, αυξάνει αισθητά και την αυτονομία του.

Η απόσταση του από το έδαφος δείχνει υψηλή αλλά στη πραγματικότητα είναι 13 χιλιοστά πιο χαμηλά από το μικρότερο Explorer. Το πίσω μέρος έχει την ίδια λογική με το εμπρός: φώτα με τετραπλές οριζόντιες γραμμές, ένα μαύρο πλαστικό να τα ενώνει, το έμβλημα της Ford και το όνομα του Capri. Επειδή η οροφή συναντά το πίσω μέρος τόσο ψηλά, το Capri δείχνει αρκετά πιο ογκώδες από πίσω.

To ευρύχωρο εσωτερικό του τώρα, προσφέρει ατελείωτο στυλ και μερικά έξυπνα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Τα καθίσματα του είναι αναπαυτικά και ταυτόχρονα όμορφα, επιτρέποντας σου να οδηγήσεις για ώρες χωρίς κόπο.

Το τιμόνι του έχει το σχεδιασμό της νέας γενιάς Ford, που είναι κάπως τετραγωνισμένο, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω του έχει μερικές δυνατότητες παραμετροποίησης, προβάλλοντας μονάχα τα βασικά στοιχεία: ταχύτητα, ποσοστό μπαταρίας, αυτονομία και τα σχετικά.

Από την άλλη, η οθόνη του συστήματος infotainment είναι το «κερασάκι στη τούρτα». Εκ πρώτης όψεως δείχνει σαν μια μοντέρνα, portait oθόνη με ωραία χρώματα, αλλά έχει ένα χαρακτηριστικό που με ενθουσίασε: μπορεί να αλλάξει κλίση, αποκαλύπτοντας έναν αποθηκευτικό χώρο πίσω της στην όρθια θέση, και ελαχιστοποιώντας πιθανές αντανακλάσεις στην οθόνη όταν είναι στη πιο χαμηλή ρύθμιση.

Λειτουργικά τώρα, έχει ένα προηγμένο σύστημα με γρήγορη απόκριση και πολλές λειτουργίες, καθώς όλοι οι χειρισμοί γίνονται μέσα στην οθόνη, και οι συντομεύσεις από κάτω, είναι με κουμπιά haptic feedback, που απαιτούν εξοικείωση.

Από πλευράς ανέσεων, δεν του λείπει τίποτα, προσφέροντας θερμαινόμενα καθίσματα-τιμόνι, αλλά και ένα πλήθος μοντέρνων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Το μεγάλο ηχείο της B&O βρίσκεται περήφανα στη κορυφή του ταμπλό, ολοκληρώνοντας έναν όμορφο σχεδιασμό με απλές και συνεχείς γραμμές και τη διχρωμία με το λευκό χρώμα, που δίνει μια αύρα αρμονίας.

Με ξεκάθαρο σκοπό

Όταν η Ford αποκάλυψε το Capri, αναρωτήθηκα σε ποιο κομμάτι της αγοράς στοχεύει, καθώς έχει κοντινές διαστάσεις με τη Mustang Mach-e, ενώ υπάρχει ήδη στην γκάμα και το μικρότερο Explorer. Αλλά από τα πρώτα λεπτά της οδήγησής του κατάλαβα ακριβώς τη λογική και τον διαχωρισμό της Ford (και τι εννούσε με τη δήλωσή του ο κύριος Leenarts), η οποία τελικά έχει δημιουργήσει μια γκάμα ηλεκτρικών για να καλύψει κάθε ανάγκη: το Explorer είναι το περιπετειώδες, off-road μοντέλο, η Mustang Mach-e είναι η sport επιλογή και το Capri είναι ο… ταξιδιώτης!

Με μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών, αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα και τόσο υψηλό επίπεδο άνεσης, σε προσκαλεί να ανακαλύψεις νέους δρόμους μαζί του, καταβροχθίζοντας χιλιόμετρα άκοπα και αθόρυβα. Ακόμη και σε ταχύτητες εθνικής οδού, η ηχομόνωση της καμπίνας εξαλείφει τους ήχους κύλισης, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι χάρη στη σιλουέτα του. Με σωστό προγραμματισμό των φορτίσεων, μπορείς να ταξιδεύεις για μέρες: Μπορείς να καλύψεις πάνω από 1.000 χιλιόμετρα ημερησίως, κάνοντας απλώς μια μονόωρη στάση για φόρτιση και μεσημεριανό.

Οδηγικά, ο προσανατολισμός στον παραπάνω σκοπό είναι αισθητός, καθώς έχεις ένα ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι, μαλακές αναρτήσεις με καλή απόσβεση και άφθονη ροπή για οποιαδήποτε προσπέραση. Η επιτάχυνσή του είναι δυνατή αλλά γραμμική, καθώς, αντίθετα με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, η δύναμη έρχεται προοδευτικά και όχι απότομα. Αντίστοιχα, και τα φρένα του έχουν ωραία αίσθηση και καταφέρνουν να κρύβουν τα κιλά του. Αυτά όμως γίνονται αντιληπτά όταν κινηθείς πιο δυναμικά: Παρά τη sport αίσθηση του τιμονιού, το αμάξωμα παίρνει κλίσεις όταν στρίβεις και δεν σε εμπνέει να ανακαλύψεις τα όριά του.

Αυτό όμως δεν επηρεάζει την αστική οδήγηση, καθώς πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση: είναι αρκετά ευέλικτο χάρη στον εκπληκτικά μικρό –για τις διαστάσεις του– κύκλο στροφής στα 9,7 μέτρα (για το πισωκίνητο μοντέλο της δοκιμής μας). Έτσι δεν θα σε δυσκολέψει σε ένα στενό υπόγειο parking κάποιου εμπορικού κέντρου, ενώ το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος σου λύνει κυριολεκτικά τα χέρια, αρκεί να βρεις μια θέση με αρκετό χώρο.

Ο σκοπός της Ford για το Capri, λοιπόν, είναι απλός: Την εποχή που όλα τα μοντέλα αναζητούν μια «σπορ αίσθηση» με ελαστικά χαμηλού προφίλ και σκληρές αναρτήσεις, το Capri φέρνει ξανά στο επίκεντρο την αίσθηση της άνεσης και της ξεκούραστης οδήγησης, και μάλιστα σε ένα άκρως αποδοτικό σύνολο. Δεν συνηθίζω να προτείνω ένα ηλεκτρικό μοντέλο για «πρώτο αυτοκίνητο» μιας οικογένειας, αλλά το νέο Ford Capri είναι η εξαίρεση στον κανόνα, τόσο χάρη στην αυτονομία του όσο και στη μοναδική αίσθηση που έχει στον δρόμο.