Πέντε μέρες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, περικυκλωμένοι από τους ατελείωτους αμμόλοφους της ερήμου: Tο ιδανικό σενάριο για να γνωρίσουμε το νέο Ford Bronco,που επαναφέρει ένα θρυλικό όνομα.
Το πρώτο Bronco ήταν η αναμενόμενη απάντηση της Ford απέναντι στα Jeep CJ-5, Toyota Land Cruiser και τα υπόλοιπα 4×4, προσφέροντας επιπλέον ανέσεις στους αγοραστές του 1960. Η ιδέα ξεκίνησε από τον ίδιο άνθρωπο που εμπνεύστηκε τη Mustang, με τη Ford να ρωτά το κοινό της τι ακριβώς θα ήθελε σε ένα τέτοιο μοντέλο και τους το έδωσε απλόχερα. Έτσι, κατάφερε να αποκτήσει ένα μεγάλο μερίδιο σε μια σχετικά μικρή αγορά. Αλλά όταν βγήκε το μεγάλο, τετράπορτο Bronco, η επιτυχία του ήταν τρομερή. Για πολλούς, ήταν το πρώτο Sport Utility Vehicle (SUV), καθώς ακόμη και ένας εκπρόσωπος της Ford το είχε χαρακτηρίσει ως ένα sport αυτοκίνητο… διαφορετικής νοοτροπίας. Σιγά σιγά, έγινε ένα αυτοκίνητο-θρύλος, χάρη στη δυναμική εμφάνιση, τους ισχυρούς κινητήρες και την αυξημένη άνεση (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) στον δρόμο.
Η Ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται τον 21ο αιώνα, με την έκτη γενιά του Bronco να επιστρέφει μετά από περίπου 25 χρόνια απουσίας. Τώρα, όμως, δεν ξεχωρίζει για την άνεσή του, αλλά για τον σκληροτράχηλο, off-road χαρακτήρα του, που του επιτρέπει να κινηθεί παντού. Συνεχίζει να έχει την αποσπώμενη οροφή και τις αφαιρούμενες πόρτες για να γίνει το απόλυτο καλοκαιρινό όχημα, αλλά το αναδιπλούμενο παρμπρίζ ανήκει στο παρελθόν του, καθώς θα ήταν αδύνατο να εγκριθεί για χρήση στους δρόμους με τα μοντέρνα πρότυπα ασφαλείας. Πλέον, κοιτά ευθέως το Jeep που μέχρι πρότινος είχε το μονοπώλιο στη συγκεκριμένη niche κατηγορία, προσφέροντας όλα όσα αγαπήσαμε στο Ranger Raptor και ακόμη περισσότερα, σε ένα εντυπωσιακό και δυναμικό πακέτο.
Ευρώπη; Ποια Ευρώπη;
Όπως και τα παλαιότερα Ford Bronco δεν έφτασαν ποτέ στην ελληνική αγορά (αλλά το μάθαμε από την περίφημη καταδίωξη του O.J. Simpson), έτσι και το νέο μοντέλο δεν πωλείται στη χώρα μας (μάλλον, επειδή θα είχε τρομακτικά τέλη ταξινόμησης, με εκπομπές διοξειδίου στα 338g/km), αλλά, τουλάχιστον, είναι διαθέσιμο στη Γερμανία, άρα έχει πάρει έγκριση για τους δρόμους της Ευρώπης και, αν σας αρέσει τόσο πολύ, μπορείτε να το εισάγετε και να κυκλοφορείτε νόμιμα. Η δοκιμή ενός τέτοιου μοντέλου στη Γερμανία, όμως, θα ήταν κάπως… βαρετή. Για αυτό, ταξίδεψα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για μια πιο «baja» εμπειρία! Στο αεροδρόμιο, με περίμενε το νέο, τετράπορτο Ford Bronco σε ένα έντονο κόκκινο χρώμα. Κατευθείαν εντυπωσιάστηκα από το θηριώδες παρουσιαστικό του, ενώ, μελετώντας το λίγο καλύτερα, συνειδητοποίησα πως η εταιρία ενοικίασης μου είχε δώσει την πιο «εκτός δρόμου» έκδοση εξοπλισμού Badlands και, μάλιστα, με το πακέτο Sasquatch!
Έτσι, πέρα από το χαρακτηριστικό look με τα στρογγυλά LED εμπρός φανάρια και την οριζόντια γραμμή που πλαισιώνει το όνομα στη μάσκα, τον τετράγωνο σχεδιασμό και τα φουσκωμένα φτερά, βρίσκουμε σοβαρές off-road αναβαθμίσεις: σύστημα αναρτήσεων από την Bilstein, με τις χαρακτηριστικές κίτρινες μπουκάλες, διαφορετικό προφυλακτήρα τύπου bash plate, με διπλούς γάντζους ρυμούλκησης εμπρός και πίσω και rock rails κάτω από τις πόρτες. Ενώ στα περισσότερα μοντέλα η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού έχει ζάντες μεγαλύτερων διαστάσεων, στο Badlands οι ζάντες πέφτουν μία ίντσα, στις 17”, για να φιλοξενήσουν ένα τεράστιο M+S ελαστικό 35 ιντσών με άφθονο προφίλ, ενώ μπορούν να υποστηρίξουν beadlocks. Γενικότερα, έχει αρκετές ιδιαιτερότητες εξωτερικά, όπως οι δύο μαύρες, σιδερένιες προεξοχές στις άκρες του καπό ή το γεγονός ότι οι καθρέπτες στηρίζονται σε αυτό και όχι στις πόρτες (επειδή, όπως είπαμε, οι πόρτες μπορούν να βγουν). Στο πίσω μέρος, η εκτεθειμένη ρεζέρβα ολοκληρώνει το look (με την κάμερα οπισθοπορείας στο κέντρο της ζάντας), ενώ εδώ βρίσκουμε και το μοναδικό έμβλημα της Ford, κάτω από το χερούλι για την πίσω πόρτα.
Η απόλυτη εργονομία
Το εσωτερικό του έχει όλα τα μοντέρνα χαρακτηριστικά που βρίσκεις σε ένα νέο αυτοκίνητο: έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με ωραία γραφικά και μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment με πλήθος λειτουργιών – αν και για εμένα, το Apple CarPlay είναι αρκετό. Φυσικά, δεν λείπουν οι ανέσεις όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα/τιμόνι, η ασύρματη φόρτιση και η κάμερα 360 μοιρών για πανεύκολο παρκάρισμα. Και εδώ, όμως, η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού ξεχωρίζει, καθώς χαρίζει στο Ford Bronco επιπλέον λειτουργίες: Στην κορυφή του ταμπλό, τοποθετούνται κουμπιά που σου επιτρέπουν να κλείσεις το ESP, να κλειδώσεις το εμπρός και το πίσω διαφορικό, να αποσυνδέσεις την αντιστρεπτική για μεγάλες κλίσεις, τα… alarm και το «trail turn assist», το οποίο μειώνει δραστικά τον κύκλο στροφής του εκτός δρόμου «κλειδώνοντας» τον εσωτερικό πίσω τροχό όταν στρίβεις. Στην οροφή και δίπλα στους χειρισμούς για το φως καμπίνας, βρίσκονται προεγκατεστημένοι AUX διακόπτες, για να διευκολύνουν τη ζωή όσων θέλουν να προσθέσουν αξεσουάρ όπως εργάτες ή φώτα στο Bronco τους. Και για όσους θέλουν να βάλουν dashcam, προσφέρει δύο θύρες φόρτισης USB και USB-C κοντά στο παρμπρίζ – το οποίο, παρεμπιπτόντως, είναι αρκετά… κοντό.
Κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι πως για να αλλάξεις χειροκίνητα τις ταχύτητες, δεν υπήρχαν paddles πίσω από το τιμόνι, ούτε μπορούσες να κινήσεις εμπρός-πίσω τον λεβιέ ταχυτήτων. Αντίθετα, επάνω στον λεβιέ υπήρχε ένα κουμπί με το + και το – στις πλευρές του και άλλαζες ταχύτητες πατώντας το. Φυσικά, το κερασάκι στην τούρτα είναι ο περιστροφικός διακόπτης «G.O.A.T. Modes» (όπου το G.O.A.T. σημαίνει «Goes Οn Αll Τerrain» –ότι πάει παντού–, κάνοντας ένα ευχάριστο παιχνίδι με το πιο διαδεδομένο «Greatest Of All Time»). Με αυτόν μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με επιλογές για κάθε επιφάνεια που θα μπορούσε να βρεθεί (χιόνια, λάσπες, πέτρες ή, στην περίπτωση μας, άμμο) και, ταυτόχρονα, προσφέρει 4 επιλογές τετρακίνησης (με δυνατότητα 4L) και στο κέντρο του το κουμπί αυτόματης διατήρησης χαμηλής ταχύτητας, που μπορεί να φανεί χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις.
Αυτό που ευχαριστήθηκα, όμως, ήταν η απουσία χειρισμών αφής για τις βασικές λειτουργίες: Τα κουμπιά στο τιμόνι είναι μεγάλα και σαφή, ο κλιματισμός και η ένταση της μουσικής ρυθμίζονται εύκολα και μετακινείς τον λεβιέ για να επιλέξεις ταχύτητα. Tα καθίσματα βινιλίου και τα πλαστικά πατάκια το κάνουν κατά κάποιον τρόπο αδιάβροχο, κάτι που υποστηρίζεται και από τις τρύπες αποστράγγισης στο πάτωμα. Ταυτόχρονα, η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να σηκώσει το κάτω μέρος για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι είναι άφθονοι. Σε γενικές γραμμές και αντίθετα με το Wrangler, έχει μια ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ είναι πάντα ιδιαίτερο να κάθεσαι τόσο ψηλά σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ecoboost’s finest
Κλείνοντας το αυτοκίνητο online, δεν είχα πολλές πληροφορίες για το ποια έκδοση του Bronco θα οδηγήσω και είχα λίγο άγχος, μήπως μου δώσουν το τετρακύλινδρο, εισαγωγικό μοντέλο. Ευτυχώς, η έκδοση Badlands συνοδεύεται αποκλειστικά από τον Ecoboost V6, ο οποίος, αντίθετα με το τρίλιτρο Raptor, έχει χωρητικότητα 2,7 λίτρων και αποδίδει 335 ίππους, 25 περισσότερους από τα V6 μοντέλα του λανσαρίσματος (η έκδοση μας παρουσιάστηκε το 2023). Έτσι έχεις άφθονη ισχύ και ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων που εξασφαλίζει διαθεσιμότητα δύναμης αλλά και οικονομία καυσίμου.
Τα πρώτα μου χιλιόμετρα έγιναν από το αεροδρόμιο του Abu Dhabi προς το Dubai, μια διαδρομή περίπου 150 χιλιομέτρων σε μια εθνική οδό 8 λωρίδων. Με το όριο ταχύτητας του Abu Dhabi στα 140 χιλιόμετρα την ώρα (μόλις 21 χιλιόμετρα μακριά από την τελική ταχύτητα του Bronco), κατάλαβα γρήγορα ότι το Bronco προτιμά το… cruising παρά την αριστερή λωρίδα της εθνικής. Μπορεί να επιταχύνει άκοπα από κάθε ταχύτητα, αλλά το ελαφρύ του τιμόνι, ο αεροδυναμικός θόρυβος λόγω του αμαξώματος-κουτιού και ο θόρυβος κύλισης από τα τρακτερωτά ελαστικά σε παροτρύνουν να μειώσεις ταχύτητα και στα 120 χλμ./ώρα που έχει ως όριο τα Dubai είναι αισθητά πιο άνετο. Το Adaptive Cruise Control λειτουργούσε άψογα και το σύστημα διατήρησης λωρίδας δεν ήταν παρεμβατικό μέχρι να χρειαστεί πραγματικά. Αφού έφτασα στο Dubai και οδήγησα σε μερικές πιο κλειστές διαδρομές, ανακάλυψα τη sport πλευρά του Bronco, που ακόμη και αν παίρνει αρκετά μεγάλες κλίσεις στις στροφές, έχει μια ομαλή επαναφορά και προβλέψιμη συμπεριφορά.
Ακόμη και αν το Dubai δεν έχει «στενάκια», εντυπωσιάστηκα με την ευελιξία του Bronco στα στενά του parking, ενώ με αυτές τις διαστάσεις, όταν ανάβεις το φλας για να αλλάξεις λωρίδα…, ξαφνικά δημιουργείται χώρος δίπλα σου, χάρη στη σχεδόν εκφοβιστική παρουσία του. Τα σαμαράκια στον δρόμο είναι πλέον αδιάφορα, με τις off-road αναρτήσεις να του χαρίζουν άριστη απόσβεση και δείχνουν την αξία τους όχι μόνο εκτός δρόμου, αλλά και μέσα στην πόλη. Έχοντας μηδενίσει το Trip Computer ξεκινώντας, εντυπωσιάστηκα βλέποντας την κατανάλωση στα 11 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, 3 λίτρα κάτω από το WLTP, αλλά μετά από περίπου 16 ώρες μικτής οδήγησης έφτασε στα νούμερα των προτύπων.
Baja Blaster
Το νέο Ford Bronco, λοιπόν, δεν έχει «αλλεργία» στην άσφαλτο, αλλά ο προσανατολισμός του είναι ξεκάθαρα για χρήση εκτός δρόμου. Μπορεί, λοιπόν, να μη βρήκα λάσπες ή χιόνια στο Dubai, αλλά η άμμος ήταν άφθονη και οι επιλογές αμέτρητες. Έτσι, τη δεύτερη μέρα, πήγα σε μια ερημική περιοχή περίπου 40 χιλιόμετρα από την πόλη και κατευθείαν οδήγησα στους αμμόλοφους, έχοντας επιλέξει μονάχα το πρόγραμμα οδήγησης για την άμμο και αφήνοντάς το να αναλάβει τα υπόλοιπα. Παρά το αυξημένο βάρος του, έδειχνε ζωντάνια και πραγματικά ένιωθα ασταμάτητος οδηγώντας το, με μια αίσθηση buggy! Στο κορυφαίο Baja Mode ο ήχος της εξάτμισης γίνεται πιο έντονος και το Bronco «αγριεύει», καθώς αντιλαμβάνεται ότι πλέον βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Εκεί, η συμπεριφορά του θυμίζει αυτήν του πιο οικείου σε εμάς Raptor, αλλά αυτήν τη φορά με περισσότερη δύναμη και ακόμη πιο έξυπνες αναρτήσεις. Σε γεμίζει αυτοπεποίθηση να πας πραγματικά παντού, χωρίς να έχει θυσιάσει τη χρηστικότητα και την πρακτικότητά του στην αστική χρήση.
Το Bronco λοιπόν είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο, ικανό να καλύψει τις καθημερινές σου ανάγκες και πάντα πρόθυμο για την επόμενη περιπέτεια. Μπορεί οι διαστάσεις του ή η τελική τιμή που θα χρειαζόταν να πληρώσει κάποιος μετά τον εκτελωνισμό να το κάνουν μια ιδιαίτερα δύσκολη επιλογή για την Ελλάδα, αλλά για τις ΗΠΑ ή τις χώρες του Περσικού Κόλπου είναι η τέλεια επιλογή για έναν οδηγό με δραστήριο lifestyle – και φυσικά, η τιμή της βενζίνης σε αυτές τις χώρες σου αλλάζουν τον τρόπο που βλέπεις τα 79 λίτρα του ρεζερβουάρ, καθώς στο Dubai χρειάστηκα 52€ για να γεμίσω.
Ford Bronco Badlands Sasquatch™ Package
Κινητήρας
Ecoboost V6
Twin-scroll turbo, άμεσου πολλαπλού ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 2.694κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 335 ίπποι/5.250σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 563 Nm ροπής/3.100 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις ή τους πίσω τροχούς (2H, 4H, 4L)
Αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 161 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7.2”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 14,2 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 14,6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 338γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
79 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.800 x 1.937 x 1.962
Μεταξόνιο 2.950 χλστ.
Βάρος 2.343 κιλά
Χώρος αποσκευών
546 λίτρα
Τιμή αγοράς
Από 69.950€ (Γερμανία)
Όλες οι ειδήσεις
Στην Ελλάδα τα EV της Dongfeng: Δείτε τις τιμές τους