Το Yudo, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ecocar, παρουσιάζεται στο ελληνικό κοινό, με στόχο να αποτελέσει μια καλή λύση για όσους αναζητούν ένα οικονομικό (στη χρήση) αυτοκίνητο για τις αστικές τους μετακινήσεις.
Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Η Ecocar μετρώντας ήδη επτά χρόνια στην εγχώρια αγορά, προσφέρει λύσεις ηλεκτρικών μετακινήσεων τόσο για επιβατικά, όσο και για επαγγελματικά μοντέλα. Το Yudo, το νεότερο μοντέλο της μάρκας, με τον σπορτίφ, αστικό χαρακτήρα του αλλά και τη δυνατότητα για εκτός δρόμου διαδρομές ένεκεν των 16,5 εκατοστών απόστασης από το έδαφος, είναι μια ικανή πρόταση για όσους επιθυμούν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση.
Πνευματώδης χαρακτήρας
Η σχεδίαση του Yudo είναι καθ’ όλα σπορτίφ, με τις έντονες γραμμές και τις κυρτές επιφάνειες να συνδυάζονται αρμονικά μεταξύ τους σε όλο το μήκος των τεσσάρων μέτρων του αμαξώματος. Η μπροστινή όψη μαγνητίζει αμέσως με τους προβολέις Led και την αεροδυναµική γρίλια στις δύο άκρες του µπροστινού προφυλακτήρα σε λάιμ χρώμα που όχι µόνο υπογραµµίζει τον δυναµικό σχεδιασµό, αλλά ελαττώνει και την αντίσταση του αέρα. Στο κέντρο ακριβώς του άνω μέρους του προφυλακτήρα δεσπόζουν και οι θύρες φόρτισης, πίσω από ένα κάλυμμα που φέρει πάνω του το λογότυπο της εταιρείας.
Την πλαϊνή όψη χαρακτηρίζουν οι ράγες οροφής καθώς επίσης και οι δίχρωμες ζάντες αλουµινίου 17 ιντσών τεσσάρων ακτίνων με τα λάιμ καπάκια που εξαιτίας της σχεδίασης τους µειώνουν αισθητά την πίεση του ανέµου καθώς και την κατανάλωση ενέργειας, ενώ γεμίζουν ικανοποιητικά και τους θόλους.
Το πίσω μέρος επιβεβαιώνει την μοντέρνα σχεδίαση του εξωτερικού, με το ντιζάιν των πίσω φωτών σε σχήµα “C” και τη μεγάλη αεροτομή να αποτελούν σημείο αναφοράς συνοδευόμενα από τις λαιμ λεπτομέρειες στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Αφοπλιστικά εντυπωσιακό
Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς παρά να μη θαυμάσεις τα καθίσματα σε γκρί δέρμα και μαύρο σουέντ με τις νέον διακοσμητικές ραφές. Έπειτα τις εντυπώσεις κλέβουν ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών που παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες (όπως την ταχύτητα κίνησης, την κατάσταση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία) και φυσικά την οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 12,3 ιντσών με πολύ υψηλή ανάλυση και ακρίβεια ανταπόκρισης 120 Hz.
Διαθέτει οκταπύρινο επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon για άνετη, πολυχρηστική και πολυθεµατική λειτουργία του συστήματος πλοήγησης, του αντικατοπτρισμού τηλεφώνου και των υπόλοιπών λειτουργιών.
Γενικότερα αν και η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν εντυπωσιάζουν, ειδικά με το ταμπλό που δείχνει να είναι σε όψη δέρματος όμως είναι από σκληρό πλαστικό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή προσφέροντας καλή ορατότητα προς τα έξω, αν και η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης στο τιμόνι ίσως δυσκολέψει ελάχιστα κάποιους να βρουν την ιδανική θέση.
Οι εμπρός επιβάτες θα βολευτούν πολύ άνετα, το ίδιο και οι πίσω, ενώ στο εσωτερικό βρίσκονται και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών μετρά 310 λίτρα όπου σε συνδυασμό με τα πτυσσόμενα πίσω καθίσματα μπορεί να προσφέρει μεγάλη ευελιξία.
Τεχνολογικά ευέλικτο
Από πλευράς εξοπλισμού το Yudo δείχνει να είναι σχολαστικά μελετημένο, προσφέροντας όλες τις σύγχρονες ανέσεις που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο. Συνοπτικά λοιπόν το μοντέλο διαθέτει: αερόσακους οδηγού / συνοδηγού, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα κλιματισμού, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ασύρματη βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου, ατμοσφαιρικό φωτισμό ακόμη και συσκευή φιλτραρίσματος του αέρα. Έτσι αποδεικνύει πρακτικά, πως μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες όσων το εμπιστευτούν.
Αστική αύρα
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας 94 ίππων και 165 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μια μπαταρία LFP (Λιθίου Σιδήρου Φωσφόρου), χωρητικότητας 41,7 kWh ικανή για αυτονομία 325χιλιομέτρων. Σε απόλυτα νούμερα το Yudo επιταχύνει από στάση στα 50χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 δλ. Ενώ για τη συμπλήρωση των 100χλμ./ώρα θα χρειαστούν περίπου 11 δευτερόλεπτα, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό αν αναλογιστούμε τον προσανατολισμό του μοντέλου.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και οδηγώντας σε μικτό κύκλο η κατανάλωση αρκέστηκε στις 15,6 kWh, ενώ σε αμιγώς αστική οδήγηση και αξιοποιώντας στο έπακρο την ανάκτηση ενέργειας το νούμερο αυτό εύκολα πέφτει κάτω από τις 15 kWh. Με τα δεδομένα αυτά τα 325 χιλιόμετρα αυτονομίας κρίνονται κάπως αισιόδοξα, μιας και το πραγματικό νούμερο είναι πιο κοντά στα 240 χιλιόμετρα οδηγώντας υπό κανονικές συνθήκες.
Η φόρτιση πραγματοποιείται τόσο από μια οικιακή πρίζα σούκο ή ένα wallbox, όσο και από έναν ταχυφορτιστή. Οι χρόνοι φόρτισης ποικίλουν, όμως για ανεφοδιασμό από το 10%-100% από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) θα απαιτηθούν 7 ώρες , ενώ από πηγή σταθερού ρεύματος (DC) ο χρόνος περιορίζεται αισθητά, σε μόλις 45 λεπτά για ποσοστό από το 10-80%. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως ο αισθητήρας καπνού και ο ρυθµιστής τάσης και θερµοκρασίας που προστέθηκε στον αρχικό σχεδιασµό του συστήµατος, αυξάνει σηµαντικά την ακρίβεια στη ροή θερµότητας και εξασφαλίζει την προστασία της µπαταρίας.
Τα τέσσερα προφίλ οδήγησης (Normal –Sport-Eco-Low Power) βοηθούν στο να προσαρμόσετε ουσιαστικά τη συμπεριφορά του Yudo ανάλογα με τις απαιτήσεις σας, ορίζοντας έτσι και τη γραμμικότητα του ηλεκτροκινητήρα. Μεταξύ των τεσσάρων το Normal αποτελεί την ιδανικότερη λύση καθώς προσφέρει επαρκή δύναμη, χωρίς όμως τη νωχελικότητα του Eco και τα ανούσια «ξεσπάσματα» του Sport που συνοδεύονταν από σπινιαρίσματα των εμπρός τροχών. Το προφίλ χαμηλής ισχύος (Low-Power) περιορίζει αισθητά τη δύναμη του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και τη τελική του ταχύτητα η οποία περιορίζεται πλέον στα 81χλμ./ώρα, προσφέρει όμως εμβέλεια 10 χιλιομέτρων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Πλήρως ρυθμίσιμο είναι και το επίπεδο αναγεννητικής πέδησης (Strong-Mid-Weak) με τη μεσαία επιλογή να συνιστά για μια ακόμη φορά τη καλύτερη λύση, καθώς μειώνει προοδευτικά τη ταχύτητα του Yudo χωρίς αισθητές μεταβολές.
Πολυτελείς καταβολές
Παρά την κινεζική προέλευση του, η ρύθμιση του πλαισίου στο Yudo υποβλήθηκε σε ένα αυστηρό πρόγραμμα εξέλιξης από την βρετανική Horiba Mira, την κορυφαία εταιρεία συμβούλων μηχανικής και ανάπτυξης αυτοκινήτων, που φέρει στο πελατολόγιο της κολοσσούς όπως η Bentley, Rolls-Royce, Aston Martin κ.α..
Πράγματι λοιπόν η ποιότητα κύλισης είναι ανεπάντεχα εντυπωσιακή καθώς ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στη τελική του Yudo το πάτημα και η σταθερότητα του μοντέλου εντυπωσιάζουν. Η διάταξη της ανάρτησης με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα που εδράζεται πάνω σε σφαιρικούς συνδέσμους πίσω αποσβένει πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να διαμαρτύρεται ακόμα και σε έντονες λακκούβες. Σε έντονες καμπές το αμάξωμα πράγματι παίρνει κλίση, όμως κάτι τέτοιο είναι απολύτως φυσιολογικό, μιας και το Yudo δεν επιδιώκει να αποτελέσει μια σπορτίφ πρόταση, αλλά μια οικονομική, φιλική προς το περιβάλλον, αστική λύση. Υπό αυτό το πρίσμα δικαιολογείται και το ελαφρύ τιμόνι με τη μέτρια πληροφόρηση (πλην όμως του μεγάλου κύκλου στροφής των 11,3 μέτρων), καθώς επίσης και το σύστημα πέδησης με τα τέσσερα δισκόφρενα και τα συστήματα ABS και ABD το οποίο ικανοποιεί.
Τελικά;
Απευθυνόμενο σε ένα Ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό που αναζητά ένα αξιόπιστο και προπαντός οικονομικό μέσο, το Ecocar Yudo διαθέτει όλα τα φόντα για να αποτελέσει μια καλή λύση στον δυνητικό αγοραστή που προσανατολίζεται πλέον σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο και όχι ένα μικροαυτοκίνητο. Πράγματι οδηγικά είναι κάπως ουδέτερο, και η αυτονομία της μπαταρίας περιορίζει σχετικά τις μακρινές βόλτες, παρ’ όλ’ αυτά σαν πρόταση είναι εξόχως ολοκληρωμένη. Ωστόσο με την προτεινόμενη τιμή λιανικής μετά φόρων να ανέρχεται πλέον στις 26.069 ευρώ με την κρατική επιδότηση, το μοντέλο βρίσκεται εντελώς εκτός των ορίων του ανταγωνισμού, και ως εκ τούτου αποστασιοποιείται από τα ελληνικά δεδομένα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας
Εμπρός
Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 94 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 165 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους μπροστά τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 141 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ.
Μπαταρία
Λιθίου Σιδήρου Φωσφόρου, ενεργειακής χωρητικότητας 41,7 kWh
Αυτονομία
325 χιλιόμετρα (WLTP)
Κατανάλωση ενέργειας
15,6 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)
Φόρτιση
AC (11 kW, από το 10% μέχρι το 100% χωρητικότητας της μπαταρίας): 7 ώρες
DC (100 kW, από το 10% μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 45 λεπτά
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4035 x 1736 x 1625
Μεταξόνιο: 2480 χλστ.
Βάρος: 1310 κιλά
Χώρος αποσκευών
310 λίτρα
Τιμή αγοράς
34.390 ευρώ (Χωρίς την κρατική επιδότηση)
Όλες οι ειδήσεις
Φόρμουλα 1: Μήπως έφτασε η ώρα της McLaren να στηρίξει τον Νόρις;
Νέα Aston Martin Vanquish: Εκλεπτυσμένη άνεση με επιδόσεις supercar!
Φόρμουλα 1: Χάμιλτον εναντίον Φερστάπεν μετά από 200 «γύρους» – Ποιος είναι ο κορυφαίος;