ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 136 Hybrid e-DCT6

dokimi-citroen-c5-aircross-1-2-136-hybrid-e-dct6-718417

Στα νέα της Citroën τώρα, και το C5 Aircross απέκτησε ήπια υβριδική έκδοση, η οποία, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, διακρίνεται για την άριστη απόδοση σε επίπεδο κατανάλωσης και επιδόσεων. Θάρρος (απλά και μόνον) ή αλήθεια η κίνηση των Γάλλων; Η συνέχεια επί του… δρόμου!

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

 Πέρασαν κιόλας δύο χρόνια από τη γνωριμία μας με το ανανεωμένο CitroënC5 Aircross στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 Blue HDI, όταν για τις ανάγκες του περιοδικού «πεταχτήκαμε» μέχρι τα Ιωάννινα, φεύγοντας ένα απόγευμα Τρίτης και επιστρέφοντας το μεσημέρι της επόμενης μέρας. Εύλογα τώρα ίσως αναρωτιέστε ποιο το σημαντικό στη συγκεκριμένη αναφορά και εξηγούμεθα: «Γράψαμε» 1.150 χιλιόμετρα (μαζί με κάποιες επιπλέον διαδρομές) σε κάτι λιγότερο από 24 ώρες, μετακινηθήκαμε aller- retour αεροπορία κυριολεκτικώς και όταν επιστρέψαμε στην Αθήνα ήμασταν φρέσκοι και ξεκούραστοι και σε θέση να κάνουμε αναστροφή και να επιστρέψουμε πάλι στα Γιάννενα.

Citroen C5

Μηδενική η κούραση από τις αλλεπάλληλες διαδρομές, όπως άλλωστε μηδενικό το άγχος που νιώσαμε κινούμενοι αναγκαστικά με απαγορευτικές μ.ω.τ. (σ.σ.: στα όρια του αυτοφώρου) χάρις στην ανάρτηση – μαγικό χαλί και τον εξαιρετικό κινητήρα του γαλλικού SUV. Η πρώτη είναι σεμιναριακού επιπέδου όσον αφορά στο κράτημα και στην άνεση, ο δε 1.500άρης Blue HDi και μετακινεί με σβελτάδα το μεγάλο αμάξωμα και αποδεικνύεται «ανόρεκτος» σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου (σ.σ.: η τότε μέση κατανάλωση δοκιμής 7,2 λίτρα/100 χλμ. με εξαντλητικούς ρυθμούς κίνησης)!

Citroen C5

Όλα αυτά επανήλθαν στο προσκήνιο, καθώς παραλάβαμε για δοκιμή την ολοκαίνουρια ήπια υβριδική έκδοση του C5 και βαλθήκαμε να εντοπίσουμε κέρδη, μα και τυχόν απώλειες από τη συγκεκριμένη προσθήκη. Τελικώς αξίζει να επιλέξετε υβριδικά ή πρέπει να παραμείνετε στα μάλλον παραγκωνισμένα, παρ’ όλα αυτά άκρως αξιόλογα πετρελαιοκίνητα μονοπάτια;

Όπερ έδει δείξαι…

Citroen C5

Crème de la crème

…από τεχνολογικής άποψης η ήπια υβριδική 48 Volt εκδοχή του C5, μιας και η Citroën φρόντισε να το εφοδιάσει με όλα όσα χρειάζεται για να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, που μέχρι πρότινος επέλεγε την πετρελαιοκίνητη έκδοση, χωρίς όμως να απολέσει το παραμικρό από τα προτερήματά του. Στην τεχνολογική ατζέντα περιλαμβάνονται: τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρου PureTech με 136 ίππους, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 29 ίππων και 55 Nm ροπής, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου πραγματικής χωρητικότητας 0,432 kWh (η οποία έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα του οδηγού).

Citroen C5

Η συνολική απόδοση του υβριδικού συνόλου φθάνει τους 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής που αποδίδονται στις 1.750 σ.α.λ. και μεταφέρονται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων. Όσοι άρτια ενημερωμένοι προφανώς και έχετε αντιληφθεί πως πρόκειται για το ίδιο ακριβώς πακέτο που απαντάται εδώ και λίγο καιρό σε προτάσεις ομόσταβλων εταιριών του γκρουπ Stellantis (βλ. Peugeot, Opel). Συνοπτικά αναφέρουμε πως, ο ηλεκτροκινητήρας διαδραματίζει ρόλο μίζας-γεννήτριας (κατά την εκκίνηση και την κίνηση αντίστοιχα) υποβοηθώντας ουσιαστικά τον θερμικό κινητήρα (π.χ. σε φάση πλήρους επιτάχυνσης). Ωστόσο, σε συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο λειτουργίας ή ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και το C5 Aircross Hybrid 136 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, χαρακτηριστικό που αποφέρει μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου σε ποσοστό 9% και 15% αντίστοιχα (συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη έκδοση PureTech 130 EAT8).

Προς αυτή την κατεύθυνση συνδράμει και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία με το άφημα του γκαζιού ή κατά την επιβράδυνση, αποφέροντας επιπλέον μείωση κατά 20% της κατανάλωσης ιδιαίτερα εντός πόλης. Οι προαναφερόμενες τιμές τοποθετούν τη νέα ήπια υβριδική έκδοση δίπλα στην πετρελαιοκίνητη αδελφή (μέση κατανάλωση δοκιμής 7,3 λίτρα/100 χλμ.), ενώ την ίδια ώρα τα 129 γρ./χλμ. των εκπομπών ρύπων CO2 αποδεικνύουν μείωση κατά 12% σε σύγκριση με την τελευταία. Ιδιαίτερης μνείας, παρ’ όλα αυτά, χρήζει και ο μικρός τρικύλινδρος PureTech δωδεκαβάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, καθώς εφοδιάζεται με όλα όσα πρέπει να έχει για να αποδίδει τα μέγιστα χωρίς απώλειες. Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας οι τεχνολογίες που εξασφαλίζουν το ζητούμενο στο συγκεκριμένο, προδιαγραφών Euro 6.4 σύνολο, το οποίο παρεμπιπτόντως λειτουργεί σε θερμικό κύκλο Miller.

Citroen C5

Αντίδοτο στο πετρέλαιο;

Να το θέσουμε πιο απλά; Αγοράζετε την ήπια υβριδική και διαγράφετε οριστικά τα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνητης αδελφής; Και ναι και όχι είναι η απάντησή μας. Η -λίγο ακριβότερη- πετρελαιοκίνητη έκδοση θα έχει πάντα μία θέση στις προτιμήσεις μας και μάλιστα δικαιωματικά, καθώς πείθει απόλυτα με την συνολική απόδοσή της. Παρ’ όλα αυτά, και η συγκεκριμένη νέα ήπια υβριδική εκδοχή, σήμερα ακριβώς δύο χρόνια μετά, μας κέρδισε και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που, αν έπρεπε να διαλέξουμε μεταξύ των δύο, ειλικρινά θα δυσκολευόμασταν ιδιαίτερα. Παρά την πολυπλοκότητα που εμφανίζει σε θεωρητικό επίπεδο λειτουργίας, στην πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται ποτέ το παραμικρό. Οι εναλλαγές στα μοτίβα λειτουργίας θερμικού κινητήρα – ηλεκτρικού μοτέρ πραγματοποιούνται τάχιστα, χωρίς την παραμικρή υστέρηση ή δυσλειτουργία.

Citroen C5

Η απόδοσή του, τόσο σε επίπεδο τραβήγματος όσο και σε επίπεδο ελαστικότητας, θυμίζει ατμοσφαιρικό κινητήρα με κάμποσες εκατοντάδες κυβικά εκατοστά παραπάνω και μάλιστα σε βαθμό που σε ωθεί να πιστέψεις πως είναι πολύ πιο γρήγορο σε σχέση με τα 10,2 δευτερόλεπτα που ολοκληρώνει εντέλει το 0-100χλμ./ώρα! Τον δικό του θετικό ρόλο διαδραματίζει εδώ ασφαλώς και το πολύ καλό νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων, το οποίο αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες των δύο κινητήριων συνόλων. Πολύ πιο άμεσο στην αυτόματη αλλά και στη χειροκίνητη λειτουργία του σε σχέση με το ΕΑΤ των 8 σχέσεων, ενώ δίχως υπερβολή είναι η μέρα με τη νύχτα συγκρινόμενο με τα κιβώτια CVT κάποιων εκ των ανταγωνιστών του.

Citroen C5

Ταξιδεύειν αλά γαλλικά!

Η παρουσία του νέου κιβωτίου ταχυτήτων e-DSC6 έχει θετικές επιδράσεις και σε δύο επιπλέον τομείς: την παρεχόμενη προς τους επιβάτες άνεση και την οδική συμπεριφορά. Με ποιους τρόπους; Ως προς την άνεση λοιπόν, ο θόρυβος από τη μετάδοση είναι αμελητέος, όπως άλλωστε αμελητέος είναι και ο θόρυβος από το τρικύλινδρο PureTech! Aυτά τα χαρακτηριστικά έρχονται να προστεθούν στην άριστα ηχομονωμένη καμπίνα, αφήνοντας οδηγό-επιβάτες στην απόλυτη ησυχία τους να απολαμβάνουν απρόσκοπτα τους άπλετους εσωτερικούς χώρους (καθισμένοι σταυροπόδι οι πίσω) και τον καλόγουστο διάκοσμο!

Η ποιότητα κύλισης παραμένει κορυφαία, ενώ όσες ώρες κι αν διαρκεί ένα ταξίδι, τα εξαιρετικά καθίσματα (με το ανατομικό αφρώδες υλικό) και βέβαια η μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που υιοθετεί το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions στην απόσβεση των αμορτισέρ αποτελούν για μία ακόμα φορά εγγύηση ότι θα φτάσετε στον τελικό προορισμό σας φρέσκοι κι ατσαλάκωτοι! Όσο για την έτερη θετική συμβολή του συγκεκριμένου κιβωτίου στην οδική συμπεριφορά αυτή τη φορά, εδώ θα σας πούμε πως χάρη στην απόκρισή του κατά τη χειροκίνητη λειτουργία (μέσω των paddles στο τιμόνι), ο οδηγός σε σβέλτους ρυθμούς έχει πάντα τον έλεγχο στην εναλλαγή των σχέσεων, στοιχείο που μεγιστοποιεί το αίσθημα εμπιστοσύνης. Και μιας και ο λόγος περί σβελτάδας στο ρυθμό κίνησης, εδώ να τονίσουμε πως η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, το ιδιαίτερα παρεμβατικό σύστημα ευστάθειας, το ελαφρύ και μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, μα και η διόλου ευκαταφρόνητη μάζα του αμαξώματος αποτελούν εγγενή χαρακτηριστικά που μάλλον αποθαρρύνουν παρά επικροτούν το κάτι παραπάνω.

Έστω κι αν το ψυχωμένο υβριδικό σύστημα είναι σπιρτόζικο, έστω κι αν οι αντιδράσεις του ιδιαίτερα άκαμπτου πλαισίου είναι πάντα απόλυτα προβλέψιμες και φιλικές ακόμα και για τον αδαή οδηγό. Εκεί πάντως που το C5 Aircross βρίσκεται όντως σε δική του κλάση είναι στο ταξίδι, όπου για πολλοστή φορά αποδεικνύεται μαγικό χαλί κυριολεκτικά! Αθόρυβο και ακλόνητο μέχρι την τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα, ενώ από αυτά τα χιλιόμετρα οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί δίσκοι πίσω του επιτρέπουν να φρενάρει με δύναμη και διάρκεια.

Citroen C5

Τελικά όπερ έδει δείξαι;

Η νέα ήπια υβριδική εκδοχή του C5 Aircross αξίζει για τη δελεαστικά χαμηλότερη τιμή αγοράς της (ξεκινά από τις 31.500 ευρώ) και μόνον ή πραγματοποιεί όσα υπόσχονται οι προχωρημένες τεχνολογικά εξηλεκτρισμένες προδιαγραφές της;

Citroen C5

Θάρρος (απλά και μόνον) ή αλήθεια η κίνηση των Γάλλων το λοιπόν; Πιστοποιούνται οι εξαγγελίες τους για άριστη απόδοση σε κατανάλωση και καλές επιδόσεις ή άνθρακες ο θησαυρός; Προφανώς, αγαπητοί αναγνώστες, αν έχετε φθάσει σ’ αυτό το σημείο της δοκιμής, από τα προαναφερθέντα έχετε ήδη αντιληφθεί πως τελικά η Citroën πέτυχε το στόχο της!

Citroen C5

Μαζί σας κι εμείς, που με δυσκολία -αρχικά τουλάχιστον- προσπαθήσαμε να βγάλουμε από το κάδρο την εξαιρετική εικόνα από τον πετρελαιοκίνητο αδελφό του. Εξίσου οικονομικό και ως υβριδικό και επιπλέον δεν έχασε το παραμικρό σε επίπεδο επιδόσεων (όπου κινείται σαν δίλιτρο) και απαράμιλλου ταξιδιάρικου χαρακτήρα. Από εκεί και πέρα, στην τελική επιλογή υπεισέρχονται αναπόφευκτα και κάποια άλλα δεδομένα, τα οποία δεν γίνεται να παραβλεφθούν.

Citroen C5

Αναφερόμαστε ασφαλώς στους τεράστιους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες – αποσκευές (σ.σ.: εννοείται πως υφίσταται και εδώ η μετακίνηση κατά τον διαμήκη άξονα της πίσω σειράς των καθισμάτων κατά 15 εκατοστά) στον κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό ήδη από τη βασική έκδοση YOU των 31.500 ευρώ και βέβαια στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ολοκληρωμένο, δελεαστικό και άκρως ανταγωνιστικό το πακέτο που συνοδεύεται επιπρόσθετα από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση, καθώς και δωρεάν οδική βοήθεια ομοίως για πενταετές χρονικό διάστημα. Οπότε το C5 Aircross και ως υβριδικό ξανά προς τη δόξα τραβά. Την εμπορική και όχι μόνον!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, ήπια υβριδικός 48V

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.

Ηλεκτροκινητήρας

Μέγιστη ισχύς: 29 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 55Nm

Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος

Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,3 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 129 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

43 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.500 x 1.859 x 1.654

Μεταξόνιο χλστ.: 2.730

Βάρος: 1.531 κιλά

Χώρος αποσκευών

460 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση (YOU): από 31.500 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (PLUS): από 33.500 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

82 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

H McLaren Artura Spider στις γραφικές διαδρομές του Μόντε Κάρλο

Η ενσωματωμένη πλοήγηση στα αυτοκίνητα… έχασε τον δρόμο της

MEGA συγκριτικό: Τα 7 καλύτερα Hatchback της αγοράς

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο