Στην ολοένα αυξανόμενη «επιδρομή» των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η BYD έχει κατορθώσει να ξεχωρίσει χτίζοντας με σταθερά βήματα το ευρωπαϊκό όνειρο της, με μοντέλα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον, ανέλπιστα, λόγω ικανοτήτων όπως το εντυπωσιακό, ολοκαίνουριο plug-in υβριδικό SEAL U DM-i δηλαδή. Αυτό τελικώς αρκεί για να σταθεί επί ίσοις όροις απέναντι στον αμείλικτο ανταγωνισμό;
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, Φωτογραφιες Ναυσικά Βασιλειάδου
Αυτοκίνητα Made in China, λοιπόν. Μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, φτηνιάρικα κακέκτυπα δημοφιλών μοντέλων του δυτικού κόσμου που άγγιζαν σε κάποιες περιπτώσεις τα όρια του φαιδρού και σε κάποιες άλλες του επικίνδυνου. «Ανέκδοτα» και δη αρχαία ως κατασκευές που πουλούσαν στην αχανή εγχώρια αγορά της Κίνας, εκτός αυτής όμως δεν είχαν καμία απολύτως τύχη. Και επιπλέον κανέναν απολύτως λόγο ύπαρξης αν συνυπολογιστούν η απαράδεκτη οδική τους συμπεριφορά και η ανύπαρκτη παθητική ασφάλειά τους. Ακόμα θυμάμαι με δέος την προ 15ετίας εμπειρία από έναν τέτοιο «Χάρο», καθώς ήταν η πρώτη και ευτυχώς η τελευταία φορά στην οδηγική μου ζώη, όπου βγήκα στην ευθεία μετά από μία καμπή και το αμάξωμα επανήλθε σε οριζόντια θέση με καθυστέρηση κάποιων, αρκετών, δευτερολέπτων, αφήνοντάς με αποσβολωμένο. Η αδιανόητη συμπεριφορά των αναρτήσεων της ντιβανοκασέλας με τροχούς, συν κάποια άλλα πολύ χαριτωμένα (μετά από δέκα χιλιόμετρα διαδρομής είχαν πέσει οι μισές βίδες του ταμπλό στο πάτωμα) με ώθησαν, τότε, να ορκιστώ «ποτέ ξανά».
Όχι, μετά την επταήμερη συμβίωση με την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση «Design» του SEAL U DM-i έφθασε η στιγμή της αναθεώρησης της προσωπικής μου άποψης περί των Made in China υλοποιήσεων ή έστω περί των μοντέλων της BYD, για να είμαι ακριβής. Ασφαλώς εντελώς άλλη περίπτωση το συγκεκριμένο plug-in υβριδικό SUV, εννοείται πως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προσωπική τραυματική εμπειρία που μόλις περιέγραψα. Ευτυχώς!
Και ασφαλώς δύο φορές, πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο μοντέλο που στέκεται με παρρησία στους μεγάλους τροχούς του, έχοντας ως στόχο τη διάκριση στο «λάκκο των λεόντων» της κατηγορίας D-SUV. Μίας κατηγορίας-φωτιά, με γνώμονα βεβαίως το εφ’ όλης της ύλης κορυφαίο κατασκευαστικό επίπεδο του ανταγωνισμού (βλ. Μercedes GLC, Volvo XC 60, Audi Q5 κ.ά.).
Δύο τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν: Μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από τους εγνωσμένης – υψηλότατης– αξίας αντιπάλους; Και αν ναι, λόγω καλής σχέσης τιμής εξοπλισμού και μόνον ή λόγω καλής σχέσης τιμής εξοπλισμού μα και ικανών εγγενών χαρακτηριστικών; Ως εκ τούτου, οι υψηλές προσδοκίες του βασίζονται σε ατράνταχτα επιχειρήματα σε αλήθειες κοντολογίς ή απλά αποτελούν μία τολμηρή φαντασίωση παραφουσκωμένη με θάρρος στις παρυφές του… θράσους από μέρους της BYD; Όπως και να έχει πάντως, τεράστιο το στοίχημα για το SEAL U DM-i από πάσης πλευράς…
«Εγώ δεν μοιάζω κανενός»!
Ναι, αυτή είναι μία δήλωση που αν είχε μιλιά το SEAL U DM-i θα μπορούσε κάλλιστα να την κάνει, αφενός μεν λόγω της μονοδιάστατης εξωτερικής του εικόνας του, αφετέρου δε λόγω του ότι αποτελεί το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της BYD που διαθέτει την τεχνολογία DM-i (Dual Mode intelligent). Της χρυσής τομής κατά την ίδια την εταιρία μεταξύ υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Το τελευταίο χαρακτηριστικό ναι μεν είναι σημαντικό, πλην όμως συγκαταλέγεται στα ψιλά γράμματα της κατασκευής, καθότι δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό. Βλέπετε, η εντυπωσιακή και ιδιαίτερη εξωτερική σχεδίασή του επισκιάζει (δικαιολογημένα) τις όποιες άλλες λεπτομέρειες και ιδιαιτερότητες απαρτίζουν την οντότητά του.
Οι τεράστιες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,77 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,67 μ.), μα κυρίως η αρμονία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Ocean Aesthetics που λανσαρίστηκε με το αμιγώς ηλεκτρικό Seal υφίσταται και εδώ, προικοδοτώντας το φυσικά με ιδιαίτερο στιλ. Σήμα κατατεθέν για μία ακόμα φορά λοιπόν, το ελκυστικό σε σχήμα Χ εμπρόσθιο μέρος το οποίο υπερτονίζεται από τον στρογγυλεμένο και κυρτό σχεδιασμό, ταυτόχρονα δε οι προβολείς τεχνολογίας full LED σε σχήμα U δένουν άψογα με το μεγάλο καπό, δημιουργώντας ένα πανέμορφο σύνολο. Εύστοχα ο παρατηρητικός θα εστιάσει στη μάσκα, που πλέον διαθέτει γρίλιες εξασφαλίζοντας επαρκή ψύξη του θερμικού μοτέρ.
Ανάλογα ξεχωριστή και η σχεδίαση του πίσω μέρους, που συμπληρώνει την κυρτή αισθητική προσέγγιση του εμπρόσθιου τμήματος, συντελώντας στη δημιουργία μιας αρμονικής και ιδιαίτερα καλαίσθητης σιλουέτας. Εδώ την παράσταση κλέβουν τα πίσω φανάρια (επίσης τεχνολογίας LED) και ο ογκώδης πίσω προφυλακτήρας, ενώ το επιβλητικό τζιποειδές παράστημα του Seal U DM-i συμπληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, τις μπάρες οροφής (ομοίως αλουμινίου) και την πληθωρική παρουσία χρωμίου στις χειρολαβές, στο πλαίσιο των παραθύρων και στα πλαϊνά μαρσπιέ. Eπομένως αλήθεια Νο1; Έχει τη δική του έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, ξεχωρίζει από το πλήθος και δικαιωματικά λαμβάνει… Douze points (12 βαθμούς)!
«Θα σε κάνω βασίλισσα»…
Αν η εξωτερική εμφάνιση κερδίζει εύκολα τους πάντες με το καλημέρα, η premium (σ.σ.: καλά διαβάζετε δεν πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους) ατμόσφαιρα που επικρατεί στο σαλόνι του SEAL U DM-i μπορεί να κερδίσει με ευκολία και τους άπιστους Θωμάδες, αίροντας τις προκαταλήψεις τους. Αναμφίβολα υψηλές οι βλέψεις της κινεζικής εταιρίας, που επιθυμεί διακαώς την εδραίωση και τη διάκριση στη ζόρικη ευρωπαϊκή αγορά. Εντέλει στην πράξη αποδεικνύεται πολύ καλά διαβασμένη εστιάζοντας στις λεπτομέρειες.
Κατ’ αρχάς από χωροταξικής άποψης, στο σαλόνι του μπορούν να καθίσουν σταυροπόδι πέντε επιβάτες με ανάστημα έως 1,90 μ. (ή σε οκτώ ίσως και περισσότεροι Κινέζοι)! Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων έχει αντίκρισμα σε εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους, όπου άπαντες οι φιλοξενούμενοι θα βολευθούν άψογα και θα αφεθούν να απολαμβάνουν την ευάερη και ευήλια ατμόσφαιρα ελέω της γυάλινης πανοραμικής ηλιοροφής. Προς αυτή τη κατεύθυνση συνδράμει βεβαίως και η παρεχόμενη δυνατότητα ρύθμισης κλίσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, από την άλλη ωστόσο η χωρητικότητα των 425 λίτρων του πορτμπαγκάζ (ή 1.440 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) κρίνεται οριακά επαρκής.
Επιπρόσθετα η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης, η πολύ καλή ποιότητα υλικών που το απαρτίζουν (βλ. αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό, δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα, ταμπλό, εσωτερικά πάνελ θυρών) και ο καλόγουστος διάκοσμος αρκούν και περισσεύουν για να σε κερδίσουν άπαξ διά παντός. Πλέον όλων αυτών, προστίθεται και ο πληρέστατος βασικός εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης, οπότε μπροστά μας στέκεται ένα καλόγουστο σύνολο που τελικώς μπορεί να διεκδικήσει τον ακριβοθώρητο όρο premium!
Όπως επιβάλλουν τα σύγχρονα ήθη, η ψηφιακή τεχνολογία εννοείται πως υφίσταται και εκπροσωπείται από το γνωστό Intelligent Cockpit System της BYD. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η χαρακτηριστική περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής 15,6” ιντσών, οι πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphone Android Auto/Apple CarPlay (σε δίκτυο 4G, ενσωματωμένο Spotify/πλοήγηση HERE και έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως) μερικά από τα στοιχεία που ανήκουν στον πληρέστατο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Στον οποίο συμπεριλαμβάνονται επιπροσθέτως η «ομπρέλα» ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού ADAS και κάποια εξοπλιστικά στοιχεία που ο ανταγωνισμός συνήθως τα χρεώνει πανάκριβα, καθότι εξτρά.
Αναφέρομαι, βεβαίως, στο head up display, στο εξαιρετικό ηχοσύστημα της Infinity (με… 10 ηχεία), στη γυάλινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα/ αεριζόμενα/θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αλλά και στη δερμάτινη επένδυση του σαλονιού. Όλα τα προαναφερόμενα συνθέτουν μία καλοδεχούμενη ατμόσφαιρα απτής ποιότητας κατασκευής, η οποία δεν υπολείπεται σημαντικά των αντιπάλων του. Ανάλογα θετικά τα σχόλια και για τον σημαντικό τομέα της εργονομίας, η οποία σε επίπεδο χρηστικότητας είναι πολύ προσεγμένη.
Η παρουσία πολλών αποθηκευτικών χώρων μεγάλης χωρητικότητας, η πολύ καλή θέση οδήγησης και η παρουσία φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα που παρέχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες (βλ. προγράμματα οδήγησης, κλιματισμός, ηχοσύστημα) τα συν στον συγκεκριμένο τομέα. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, η ψηλή ουρά του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το στενό πίσω παρμπρίζ, μα κυρίως το πολύπλοκο στο χειρισμό ατελείωτο μενού στην κεντρική οθόνη είναι χαρακτηριστικά που μετριάζουν τη χρηστικότητά του. Για του λόγου το αληθές, ευχαρίστως θα ανταλλάσαμε την πρόσβαση στις… κάμερες του αυτοκινήτου που παρέχει το λιλιπούτειο μπουτόν στο μπράτσο του τιμονιού, με δυνατότητα απενεργοποίησης συστημάτων του ADAS, η οποία γίνεται μόνον διά μέσου της κεντρικής οθόνης και απαιτεί κάμποσο χρόνο, τόσο ως προς την εξοικείωση όσο και ως προς το χειρισμό της. Παρ’ όλα αυτά, ανάλογες καταστάσεις τις έχουμε συναντήσει και σε αρκετούς καταξιωμένους αντίπαλους.
Πάμε αλήθεια Νο2; Ποιότητα κατασκευής-υλικών, εσωτερικός διάκοσμος, βασικός εξοπλισμός και τεράστιοι χώροι για τους επιβάτες κινούνται κατά περίπτωση σε υψηλό έως κορυφαίο επίπεδο, γεγονός που αν μη τι άλλο συνιστά ασφαλώς μία πολύ μεγάλη επιτυχία για την BYD. Επομένως και εδώ δικαιωματικά το SEAL αποσπά δωδεκάρι!
Αντλία ή φορτιστής; Για διαλέξτε!
Οριακό το σημείο που έχουν φθάσει τα πράγματα στο σύγχρονο εξηλεκτρισμένο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς το αποστειρωμένο καθεστώς της… πρίζας (σ.σ.: ήμαρτον ως πότε πια;) καθορίζει, καλώς ή κακώς, τις εξελίξεις. Αναμφίβολα η σολομώντειος λύση της επαναφορτιζόμενης plug-in υβριδικής τεχνολογίας φαντάζει και είναι η ενδεδειγμένη, όπως έχει αποδειχθεί περίτρανα πολλές φορές στην πράξη. Έστω κι αν είναι λίγο πιο περίπλοκη σε επίπεδο τεχνολογίας… Πάντως, η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Design του SEAL U DM-i της δοκιμής στηρίζει την ύπαρξή της σ’ αυτό ακριβώς το πεδίο, προσπαθώντας να συγκεράσει τα πλεονεκτήματα δύο εκ διαμέτρου αντίθετων κόσμων.
Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, το δεύτερο συνθετικό DM-i στην ονομασία του αποτελεί τη συντομογραφία της τεχνολογίας Dual Mode-intelligent. Τουτέστιν, κάτω από το πληθωρικό αμάξωμα υφίσταται ένα plug-in υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (τοποθετημένους στον εμπρός και στον πίσω άξονα αντίστοιχα), έναν κινητήρα βενζίνης και μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου. Σε επίπεδο απόδοσης ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους, ο πίσω 164 ίππους, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,5 λίτρου αποδίδει 131 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 220 Nm από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και κατά βάση διαδραματίζει ρόλο γεννήτριας για τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου τεχνολογίας Blade Battery και χωρητικότητας 18,3 kWh.
Η συνδυαστική απόδοση των τριών συνόλων φθάνει τους 324 ίππους και τα 550 Nm μέγιστης ροπής που μεταδίδονται στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου και αρκούν για να προσδώσουν στο βαρύ αμάξωμα των 2.100 κιλών γρήγορες επιδόσεις, ιδιαίτερα στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα: μόλις 5,9 δευτ. Αν λάβουμε υπόψη τη μεγάλη μάζα του αμαξώματος, μα κυρίως το βάρος, τότε όντως καταγράφεται ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, το πρώτο από τα δύο για την ακρίβεια σ’ αυτόν τον τομέα. Το έτερο θετικό αποτέλεσμα σχετίζεται ασφαλώς με την αυτονομία σε μοτίβο αμιγούς ηλεκτροκίνησης, καθώς επαληθεύεται πλήρως η αυτονομία των 70 χιλιομέτρων κατά WLTP, όπως αποδείχθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Την ίδια ώρα, ωστόσο, στην υβριδική λειτουργία η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε σταμάτησε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ., επίδοση αναμφίβολα πολύ καλή, λαμβάνοντας υπόψη τους 324 ίππους (που προκαλούν να πιέσεις) και, επιπροσθέτως, τους 2+ τόνους βάρους και το αργό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πραγματική αυτονομία κίνησης με ρεύμα 70 χιλιομέτρων, επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα επιπέδου μεγάλου τουρισμού, αλλά και λογικότατη κατανάλωση καυσίμου, αθροιστικά μάς δίνουν ακόμα μία μαντέψτε… Αλήθεια; Πολύ σωστά, την τρίτη μάλιστα κατά σειρά!
Ταξιδιάρα, θαρραλέα ψυχή…
Όταν πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι καθισμένος στο μαλακό κάθισμα ψηλά και όσο δεν πάει αναπαυτικά, πριν καν πατήσεις το μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας για να πάρεις τους δρόμους, ήδη νιώθεις μία εσωτερική γαλήνη που λειτουργεί αγχολυτικά. Εσωτερική κατάσταση που μεγιστοποιείται όταν ξεκινήσεις και διατηρείται εντός πόλης, εκτός δρόμου (σε ήπιες διαδρομές σαφώς) και, φυσικά, σε μία πολύωρη μακρινή διαδρομή. Και στα τρία σενάρια κίνησης οι μαλακές αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τις μεγάλες διαδρομές προφυλάσσουν πλήρως οδηγό-επιβάτες από κάθε είδους κακοτεχνία του δρόμου, προσφέροντας τους άνεση γαλλικού επίπεδου κυριολεκτικώς, παρά τη διάσταση των μεγάλων τροχών (235/50 R 19). Αν σε αυτά προστεθεί και η άψογη ηχομόνωση της καμπίνας, τότε έχουμε ως αποτέλεσμα μία ποιότητα κύλισης εφάμιλλη, ίσως και καλύτερη σε σύγκριση με κάποιους εκ των πολύ πιο ακριβών αντιπάλων! Ταυτόχρονα, η ακαριαία απόδοση του δυνατού υβριδικού συστήματος και το πανάλαφρο τιμόνι με τον μικρό κύκλο στροφής (11 μέτρα) έρχονται να μετατρέψουν σε ευχαρίστηση ακόμη και την ταλαιπωρία της αστικής μετακίνησης.
Ανάλογα ευχάριστο και στο ταξίδι, όσον αφορά στα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης που κινούνται σε κορυφαίο επίπεδο, με κάποιες αναγκαίες διευκρινίσεις ωστόσο. Μπορεί λοιπόν και κινείται με υψηλές ταχύτητες και χαμηλά επίπεδα θορύβου, χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσουν δεόντως όλοι οι φιλοξενούμενοι στο σαλόνι. Ολοι, πλην του οδηγού, τουλάχιστον ως προς τον τομέα της σταθερότητας και μόνο, καθώς στις υψηλές ταχύτητες η πολύ μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων επιφέρει πλεύση του αμαξώματος. Το φαινόμενο περιορίζεται ασφαλώς σε ψυχολογικό επίπεδο, καθώς δεν φθάνει ποτέ σε ακραία σημεία, παρ’ όλα αυτά μετριάζει ελαφρώς την εμπιστοσύνη του οδηγού.
Ακριβώς το ίδιο συναίσθημα θα βιώσει και στις στροφές, ίσως λίγο πιο έντονα, καθώς εδώ προστίθενται επιπλέον η μέτρια αίσθηση του τιμονιού και κυρίως οι αυξημένες κλίσεις που αναδεικνύουν πιο εμφατικά την αδύναμη επαναφορά των αναρτήσεων και φυσικά το μεγάλο βάρος του αμαξώματος. Αυτή η εικόνα δεν οδηγεί ποτέ σε απότομες ή επικίνδυνες αντιδράσεις (σ.σ.: υπό έντονη πίεση αντιδρά υποστροφικά), παρ’ όλα αυτά είναι ένα θέμα, το μοναδικό για την ακρίβεια, που πρέπει να επανεξεταστεί, καθώς το στιβαρό πλαίσιο μπορεί κατά τα λοιπά να αντεπεξέλθει πλήρως στη διαχείριση του δυνατού υβριδικού συστήματος.
Όσον αφορά στις ικανότητες του εκτός δρόμου, μπορεί να κινηθεί σε ήπιες διαδρομές, προσφέροντας επιπλέον και τρία προγράμματα λειτουργίας για οδήγηση σε λάσπη/χώμα/άμμο. Όμως ας μη γελιόμαστε, το τεράστιο βάρος και τα ασφάλτινα ελαστικά εκ των πραγμάτων βάζουν πολλούς περιορισμούς στις όποιες βλέψεις για περιπέτεια έξω στη φύση. Τέλος, τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση.
Συνοψίζοντας,
Ή μάλλον καλύτερα πριν από αυτό, ας δούμε τι περιλαμβάνει στη φαρέτρα της η ολοκαίνουρια plug-in υβριδική τετρακίνητη πρόταση της BYD, το SEAL U DM-i. Ποιότητα κατασκευής, διάκοσμος, εσωτερική χωροταξική ικανότητα, στάνταρ εξοπλισμός που περιλαμβάνει κυριολεκτικώς ό,τι δεν μπορείς να φανταστείς, άπαντα κινούνται σε υψηλό επίπεδο. Επιπρόσθετα, υπερσύγχρονο υβριδικό σύστημα, γρήγορες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, πραγματική αυτονομία κίνησης με ρεύμα 70 χλμ. και κορυφαία άνεση. Αυτές είναι οι μεγάλες αλήθειες της, που σε συνδυασμό με τη λογική τιμή πώλησης των 46.500 ευρώ της παρέχουν το δικαίωμα να διεκδικήσει με πραγματικό θάρρος και όχι θράσος μία θέση στον ήλιο της ελληνικής αγοράς. Στον αντίποδα έχουμε, κατ’ αρχάς, την πλαδαρή λειτουργία της ανάρτησης που δεν ελέγχει πάντα με τον αρμόζοντα τρόπο το στιβαρό πλαίσιο μετριάζοντας την πολύ καλή κατά τα λοιπά συμπεριφορά, όπως θα σημειώσει εύλογα ο έμπειρος που θα πιέσει τους 324 ίππους. Το βασικότερο όμως δεν είναι άλλο από το σήμα της BYD που κοσμεί το καπό, το στοιχείο με άλλα λόγια το οποίο, κακά τα ψέματα, έχει βαρύνουσα σημασία για το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Χρειάζεται ακόμα χρόνος για πεισθεί κάθε δύσπιστος, παρ’ όλα αυτά το πιο σημαντικό βήμα έχει ήδη πραγματοποιηθεί, καθώς το SEAL U DM-i είναι όντως ολοκληρωμένο εκτός από σύγχρονο. Πιστεύει στην εφ’ όλης της ύλης ποιότητά του ο κινεζικός κολοσσός, γι’ αυτό άλλωστε και το συνοδεύει με πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών/150.000 χλμ., εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για την μπαταρία, καθώς και εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τους ηλεκτροκινητήρες.
Well done, BYD!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης
Turbo τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.497 κ.εκ
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 131 ίπποι/5.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 220 Nm ροπής 1.500-3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες εμπρός/πίσω
Σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: εμπρός 204 ίπποι (150 KW)/ πίσω 164 ίπποι (120 KW)
Συνδυαστική ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 324 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 550 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο με μειωτήρα για τους ηλεκτροκινητήρες/μονής σχέσης για τον κινητήρα βενζίνης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,9”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 26 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
60 λίτρα
Μπαταρία
18,3 kWh
Αυτονομία με ρεύμα
70 χλμ.
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.775 x 1.890 x 1.670
Μεταξόνιο 2.765 χλστ.
Βάρος 2.100 κιλά
Χώρος αποσκευών
425 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση Design: 46.500 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: –
Όλες οι ειδήσεις
H Jaguar, η «woke» καμπάνια και η τέχνη του να δημιουργείς… χαμό
Hyundai Inster: Ξεκίνησαν οι πρoπαραγγελίες, ποιες είναι οι πρώτες ενδείξεις για την τιμή του