Η δεύτερη γενιά της BMW X2 είναι μεγαλύτερη, ισχυρότερη και σημαντικά βελτιωμένη σε κάθε σημείο της
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Ενώ οι αμφιβολίες μας για το τμήμα σχεδιασμού της BMW γίνονται όλο και περισσότερες, η νέα X2 ανατρέπει τα δεδομένα και επιτέλους έχουμε μια πραγματικά όμορφη προσθήκη στηn γκάμα της εταιρίας. Οι διαστάσεις της αυξήθηκαν σημαντικά, αλλά πιο σημαντικά, η εμφάνισή της είναι πια μοναδική και διαφοροποιείται από κάθε άλλη σύγχρονη BMW. Ενώ στο παρελθόν η X2 «ζούσε στη σκιά» της Χ1, πλέον χαράζει τη δική της πορεία και είμαι σίγουρος πως αυτό θα φανεί και στις πωλήσεις της σε σχέση με της Χ1, η οποία μπορεί να είναι πιο πρακτική, αλλά σίγουρα δεν μαγνητίζει τα βλέμματα όπως η X2.
Επιτέλους, έχει προσωπικότητα
Η παρουσία της είναι δυναμική, οι διαστάσεις της αισθητά μεγαλύτερες και η σιλουέτα της πολύ διαφορετική από το μοντέλο που αντικαθιστά. Πλέον έχουμε ένα πραγματικό coupé-SUV, αποκτώντας την επιβλητική εμφάνιση των «ζυγών» μοντέλων της σειράς Χ, αλλά διατηρώντας τα στοιχεία που αγαπάμε από τη μάρκα, όπως η χαρακτηριστική μάσκα και το σχήμα των προβολέων στο εμπρός μέρος. Το πίσω μέρος είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από ό,τι έχουμε συνηθίσει: Πλέον είναι αρκετά πιο ογκώδες και δεν θυμίζει καμία άλλη BMW, με τα περισσότερα μοντέλα να έχουν αρκετά πιο λεπτά πίσω φώτα.
Το lip spoiler στο πίσω μέρος μπορεί να μην προσφέρει σημαντικά αεροδυναμικά προτερήματα στο αμάξωμα, αλλά τονίζει τον sport χαρακτήρα της X2. Ενώ το πακέτο εξοπλισμού M-Package το κάνει πολύ δυναμικό, το κερασάκι στην τούρτα για εμένα είναι το μαγευτικό, μπλε ματ χρώμα του αμαξώματος, που τονίζει όλες τις γραμμές του. Οι διαστάσεις της είναι αρκετά μεγαλύτερες. Μάλιστα, το μήκος της είναι σχεδόν απαράλλακτο, με αυτό της πρώτης γενιάς BMW X3.
Το εσωτερικό της ακολουθεί την αφαιρετική σχεδιαστική προσέγγιση που βλέπουμε σε όλες τις νέες BMW, με τη μεγάλη κυρτή οθόνη που αναλαμβάνει τα καθήκοντα του ψηφιακού πίνακα οργάνων αλλά και του συστήματος infotainment. Οι λειτουργίες του είναι αμέτρητες: Πέρα από τα… συνηθισμένα, μπορείς να παίξεις παιχνίδια (με το smartphone σου ως χειριστήριο) ή να τραβήξεις selfie με μια κάμερα που βρίσκεται πάνω από τον μεσαίο καθρέφτη.
Παρά το μινιμαλιστικό look, έχουμε φυσικά κουμπιά-συντομεύσεις για όλες τις ρυθμίσεις που αφορούν την οδήγηση. Το κορυφαίο χαρακτηριστικό στην καμπίνα θεωρώ πως είναι τα όμορφα και ταυτόχρονα άνετα καθίσματά της, που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και ακόμη και σε ταξίδια πολλών ωρών δεν κουράζουν τους επιβάτες. Σημαντικό ρόλο στον τομέα «comfort», φυσικά, παίζει και το γεγονός ότι η καμπίνα είναι αισθητά μεγαλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χαρίζοντας έτσι αυξημένο χώρο για όλους τους επιβάτες.
Entry-level οδηγική ευχαρίστηση
Πέρα όμως από την εξαιρετική παρουσία της, όπως λένε και στα αγγλικά «It’s What’s Inside That Counts». Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας τρικύλινδρος, 1.500άρης turbo κινητήρας βενζίνης που υποστηρίζεται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα σε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Στην πραγματικότητα, αν δεν γνώριζα πως εφοδιάζεται με ένα 48V σύστημα, θα νόμιζα πως πρόκειται για ένα αμιγώς θερμικό αυτοκίνητο.
Η συνέργεια με το υβριδικό σύστημα είναι εξαιρετική και δεν επηρεάζει την οδήγηση στο παραμικρό. Ίσα-ίσα, που με τα δεδομένα του 2024 μπορείς να χαρακτηρίσεις την Χ2 και ως… ελαφριά στον 1,5 τόνο, κάτι που της χαρίζει μια ευχάριστη ευελιξία σε κάθε οδηγική περίσταση.
Η ισχύς του συστήματος, σε συνδυασμό με τις άμεσες αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου Steptronic, της χαρίζουν αρκετή δύναμη για να κινηθείς γοργά και να προσπεράσεις με μεγάλη ευκολία, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι «φορτωμένο» από βενζίνη και αποσκευές, όπως ανακάλυψα όταν έκανα ένα τριήμερο ταξίδι με την X2. Εκεί ευχαριστήθηκα και τη λειτουργία Boost Mode, όταν χρειάστηκα όλη τη δύναμη.
Βέβαια, όταν έφτασα στο κομμάτι «ανάβασης βουνού», εμφανίστηκαν μερικά πταίσματα, καθώς η υποστροφή είναι ένα αναμενόμενο χαρακτηριστικό σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, ενώ και η κατανάλωση βενζίνης, όταν οδηγείς δυναμικά, δεν «σώζεται» από το ήπιο υβριδικό σύστημα. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως δεν ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα την οδήγησή της, καθώς το τιμόνι έχει άριστη αίσθηση και τα φρένα του σε κάνουν να αισθάνεσαι σιγουριά.
Ειδικά στο Sport πρόγραμμα οδήγησης μπορεί να ακουστεί τρελό αλλά έχει μια hot-hatch αύρα. Βέβαια, όσον αφορά τα προγράμματα οδήγησης MyModes, θέλω να σχολιάσω την κατεύθυνση που έχει πάρει η BMW σε όλα τα (non-M) μοντέλα της, όπου τα προγράμματα οδήγησης (πέρα από τα εύκολα κατανοητά Sport και Efficient) είναι αρκετά… αφηρημένα: όταν έφτασα σε έναν επαρχιακό χωματόδρομο, δεν βρήκα κάποιο πρόγραμμα Off-Road που θα ρύθμιζε κατάλληλα το ESC, αλλά στη θέση του τα Expression, Relax και Digital Art Modes! Σίγουρα, κάθε ένα από αυτά διαφοροποιεί πλήρως το εσωτερικό και δίνει μια νέα αίσθηση, αλλάζοντας τα χρώματα στον πίνακα οργάνων και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, αλλά δεν θεωρώ ότι έχουν θέση ανάμεσα στα γνώριμα προγράμματα οδήγησης.
Γεννημένη… influencer
Η νέα BMW X2 ταιριάζει «γάντι» στα δεδομένα της σημερινής κοινωνίας, όπου η εμφάνιση και το στιλ είναι το παν. Ευτυχώς, βέβαια, στη συγκεκριμένη περίπτωση τα παραπάνω συνοδεύουν ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με άνεση, χώρους και δυναμικό χαρακτήρα, σε ένα ακαταμάχητο -για τους περισσότερους- σύνολο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.499 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι/4.700-6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 19 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 55 Nm
Συνδυαστική ισχύς
170 ίπποι
280 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 213 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8.3”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 6-6,5 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 141 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
45 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4. 554 x 2.104 x 1.590
Μεταξόνιο 2. 692 χλστ.
Βάρος 1.570 κιλά
Τιμή αγοράς
Από 43.200€
Αυτοκίνητο δοκιμής 57.229€
Όλες οι ειδήσεις
Xiaomi SU8: Ο «made in China» αντίπαλος της Purosangue
Full Hybrid Δοκιμή: Peugeot 208 Vs Toyota Yaris
O ηγέτης των Τσετσένων, Καντίροφ, «πάει πόλεμο» με Τesla Cybertuck