Κάθε νέο ηλεκτρικό SUV της Audi είναι καλύτερο από το προηγούμενο και το νέο Q6 e-tron αποτελεί λαμπρή απόδειξη, τόσο με την εμφάνιση όσο και με τις δυνατότητές του.
του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφιές: Ναυσικά Βασιλειάδου
Μετά την απόφαση που πήρε η Audi για τα μονά και τα ζυγά νούμερα στα μοντέλα της, ήταν αναμενόμενο να δούμε το Q6 να τοποθετείται ανάμεσα στα ηλεκτρικά Q4 και Q8 e-tron και να ολοκληρώνει –προς το παρόν– την γκάμα των SUV μηδενικών ρύπων για τη μάρκα από το Ingolstadt. Μπορεί λοιπόν να βρίσκεται στη… μέση, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται για μια μέση λύση: Χάρη στις τεχνολογίες, τις επιδόσεις και το σχεδιασμό του, είναι στην πραγματικότητα η κορυφαία επιλογή για ένα ηλεκτρικό SUV της Audi σήμερα. Η μικρή μπαταρία του Q4 και το αυξημένο βάρος του Q8 e-tron επηρεάζουν σημαντικά την αυτονομία τους και τα περιορίζουν στην αστική χρήση, κάτι που ταιριάζει στο μικρότερο Q4, αλλά κάνει το Q8 μια… niche επιλογή.
Και το Audi Q6 e-tron φέρνει ηρωικά όλες τις λύσεις, με τη νέα πλατφόρμα του (που μοιράζεται μαζί με την ηλεκτρική Porsche Macan) να αναβαθμίζει την οδηγική αίσθηση και την αρχιτεκτονική των 800V να του χαρίζει εξαιρετική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP, ενώ με τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης μέχρι και 350 kW, οι στάσεις για φόρτιση σε ένα ταξίδι θα είναι πιο σύντομες, αλλά πρωτίστως λιγότερες. Και, φυσικά, όσο φορτίζεις, οι τεχνικοί της Audi φρόντισαν να βρουν τρόπους να περνάς ευχάριστα το χρόνο σου, εγκαθιστώντας παιχνίδια που μπορείς να παίξεις στο head up display από τη θέση του οδηγού, χρησιμοποιώντας τα paddles του τιμονιού!
Η εξέλιξη της σχεδίασης
Η παρουσία του νέου Q6 e-tron είναι αναμφίβολα Audi, με το χαρακτηριστικό σχήμα της μάσκας, η οποία φιλοξενεί το ανάγλυφο έμβλημα μαζί με αρκετές οριζόντιες γραμμές που του δίνουν ένα πιο οικείο look. Τα φώτα του αποτελούν μια ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς χωρίζονται στα δύο: το πάνω κομμάτι αφορά τα φώτα ημέρας, τα οποία (όπως και τα πίσω LED) μπορούν να αλλάξουν σχήματα με 8 διαφορετικές επιλογές, ενώ είναι και αυτά που κάνουν το Q6 άμεσα αναγνωρίσιμο το βράδυ, σε όποια ρύθμιση και αν βρίσκονται. Λίγο χαμηλότερα, βρίσκονται σχεδόν κρυμμένοι πάνω από τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα οι κανονικοί προβολείς και, όταν είναι σβηστοί, χάνονται μέσα στις έντονες λεπτομέρειες του προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει ιδιαίτερα μεγάλες εισαγωγές αέρα.
Κοιτώντας το από τα πλάγια και ειδικά σε αυτό το έντονο κόκκινο χρώμα, οι σχεδιαστές της Audi κινήθηκαν έξυπνα, κάνοντας το κάτω μέρος μαύρο, καθώς έτσι σου δίνει την αίσθηση μιας αρκετά λεπτότερης και ψηλότερης σιλουέτας, με το μάτι σου να επικεντρώνεται στο βαμμένο κομμάτι. Οι θύρες φόρτισης και στις δύο πλευρές το κάνουν ακόμη πιο πρακτικό, ενώ οι μεγάλοι τροχοί του είναι εντυπωσιακοί χωρίς να θυσιάζουν άνεση στην οδήγηση. Για το πίσω μέρος, πήγαν με την… πεπατημένη, καθώς έχουμε τα –κλασικά πλέον– φώτα που ενώνονται (και κάνουν ένα ωραίο «χορευτικό» όταν κλειδώνεις ή ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο) και απαλές γραμμές με ένα σχετικά μικρό πίσω τζάμι. Πίσω από αυτό, υπάρχουν 526 λίτρα για να χωρέσουν τις αποσκευές μιας ολόκληρης οικογένειας.
Audi 2.0
Στο εσωτερικό του νέου Q6 e-tron βλέπουμε τη νέα γενιά καμπίνας της Audi: έναν κυβερνοχώρο με εντυπωσιακή εργονομία και αμέτρητες λειτουργίες και ανέσεις. Στο ταμπλό πλέον βρίσκονται τρεις (!) οθόνες, με την τρίτη να τοποθετείται μπροστά στον συνοδηγό και να ενεργοποιείται αυτόματα όταν βρίσκεται επιβάτης στο κάθισμα, επιτρέποντάς του να δει πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, αλλά και να χειριστεί το σύστημα infotainment χωρίς να χρειάζεται να … τεντωθεί μέχρι την κεντρική οθόνη αφής. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει μια πληθώρα πληροφοριών και μερικές επιλογές για την εμφάνισή του, ενώ σε όλες τις παραπάνω οθόνες, η εμφάνιση είναι απλή, τα γραφικά και τα χρώματα εξαιρετικά και η πλοήγηση ευχάριστη και εύκολη.
Τα προαιρετικά δερμάτινα sport καθίσματα του πακέτου S-Line είναι μια μεγάλη αναβάθμιση στο Q6 e-tron, τόσο για την εμφάνιση του εσωτερικού με τις όμορφες ραφές τους όσο και για την εξαιρετική στήριξη που προφέρουν, μαζί με όλες τις ανέσεις, όπως λειτουργία μασάζ ή θέρμανσης/ψύξης. Το ίδιο πακέτο βάζει και το τιμόνι S-Line, με το έμβλημα στο κάτω μέρος και τα paddles που λειτουργούν ως χειριστήρια για τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Η αίσθηση της ευρυχωρίας τονίζεται με τη μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που επιτρέπει σε φυσικό φως να μπει στην καμπίνα, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό είναι μεγάλοι και πρακτικοί. Μια ασυνήθιστη λεπτομέρεια είναι πως οι χειρισμοί για τους καθρέπτες, τις μνήμες των καθισμάτων, αλλά και για τα φώτα βρίσκονται σε ένα κοινό πάνελ στην πόρτα, στο σημείο που συνήθως περιμένεις να βρεις τους διακόπτες για τα παράθυρα.
Μέσα από την οθόνη του συστήματος infotainment, πέρα από τις «παραδοσιακές» ρυθμίσεις για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, υπάρχει η επιλογή να ρυθμίσεις το σχήμα που θα πάρουν τα εξωτερικά σου φώτα (εμπρός και πίσω) με οκτώ διαφορετικές επιλογές που αλλάζουν τη διαμόρφωση στα LED στοιχεία που τη σχηματίζουν, αλλά και τον… χορό που αυτά κάνουν όταν κλειδώνεις ή ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο. Επιπρόσθετα, ενώ πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν video games μέσα στο infotainment για να περνάει η ώρα όσο φορτίζεις, η Audi έβαλε μερικά παιχνίδια μέσα στο head-up display, τα οποία ελέγχεις με τα paddles του τιμονιού. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε video games στοχευμένα αποκλειστικά στον οδηγό.
Ένα πραγματικό all-rounder
Η οδηγική αίσθηση του Q6 έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της Audi, μαρτυρώντας την επιρροή της Porsche στο στήσιμο της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Η πρόσφυση είναι ατελείωτη και τα συστήματα υποβοήθησης δουλεύουν υπερωρίες, για τη διαχείριση της ροπής σε κάθε τροχό και την απόκρυψη του σχετικά υψηλού βάρους. Με τον κινητήρα του πίσω άξονα να έχει παραπάνω από τη διπλάσια ροπή σε σχέση με αυτόν εμπρός, η κατανομή της δύναμης είναι κοντά στο 65-35 και έτσι το Q6 έχει έναν υπερστροφικό χαρακτήρα που επιτρέπει στους εμπρός τροχούς να αναλάβουν πιο αποτελεσματικά το στρίψιμο του αυτοκινήτου, βεβαιώνοντας ότι θα υπακούσει στην παραμικρή εντολή του τιμονιού, το οποίο είναι εντυπωσιακά ακριβές και άμεσο για Audi.
Η δύναμή του είναι παραπάνω από αρκετή για οποιαδήποτε χρήση, ενώ έρχεται γραμμικά. Αντί για την «κλοτσιά» δύναμης που χαρακτηρίζει τα EV όταν επιταχύνεις από στάση, το Q6 ξεκινά αρκετά ήρεμα και περίπου στα 50 χλμ./ώρα εξαπολύει όλη του τη ροπή και σε βυθίζει στα καθίσματά του. Ακόμη και σε ταχύτητες εθνικής οδού που τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δυσκολεύονται, το Q6 επιταχύνει απροβλημάτιστα. Αυτή η δύναμη, μαζί με το αυξημένο βάρος του βέβαια, του κοστίζουν στην κατανάλωση ενέργειας, η οποία είναι αρκετά αυξημένη για την κατηγορία και σε πραγματικές συνθήκες (με περίπου 10°C τις μέρες της δοκιμής) η αυτονομία πέφτει κοντά στα 450 χιλιόμετρα, το οποίο είναι και πάλι ένα αξιοπρεπέστατο νούμερο.
Και ενώ η οδήγηση εκτός δρόμου ήταν για αρκετά χρόνια έξω από το «μενού» της Audi, η νίκη του RS Q e-tron στο Dakar μάλλον αναζωπύρωσε την αγάπη της μάρκας για το χώμα, και αυτό είναι εμφανές στο Q6. Το «quattro» στα μοντέλα της Audi θυμίζει σε πολλούς τις εποχές που αυτή κυριαρχούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ, αλλά πλέον σημαίνει απλά πως το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο. Ευτυχώς, το Q6 e-tron δεν χρησιμοποίησε το σύστημα τετρακίνησης μονάχα για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυσή του στον δρόμο. Αντίθετα, μαζί με τις αεραναρτήσεις του, οι οποίες αυξάνουν την απόστασή του από το έδαφος, αλλά και τις δύο επιλογές εκτός δρόμου προγραμμάτων οδήγησης, το συγκεκριμένο e-tron δηλώνει έτοιμο για περιπέτειες σε κάθε είδους δρόμο και μονοπάτι. Αυξημένη απόσταση από το έδαφος σημαίνει και μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενώ το πρόγραμμα offroad plus μειώνει την ευαισθησία του συστήματος ESP και σου επιτρέπει να κάνεις ατελείωτο «παιχνίδι» στα χώματα, διατηρώντας πάντα την ασφάλεια. Και όσο ο οδηγός διασχίζει έναν βάλτο ή σκαρφαλώνει ένα βουνό, ο συνοδηγός μπορεί να βλέπει πληροφορίες για τις κλίσεις ή την ταχύτητα του αυτοκινήτου στην οθόνη μπροστά του.
Μετά από μερικές μέρες με το Q6 e-tron, συνειδητοποιείς πως είναι ένα πολύπλευρο αυτοκίνητο που πραγματικά μπορεί να καλύψει κάθε σου ανάγκη με τον βέλτιστο τρόπο, είτε πρόκειται για καθημερινές μετακινήσεις είτε για ταξίδι είτε για μια δυναμική βόλτα.
Tεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ένας εμπρός, ένας πίσω
Ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 388 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 855 Nm
Μετάδοση
Μόνιμη τετρακίνηση
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.9”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 17-19,6 kWh/100 χλμ.
Δοκιμής: 22,3 kWh/100 χλμ.
Μπαταρία
Συνολική χωρητικότητα: 100 kWh
Αξιοποιήσιμη χωρητικότητα: 94,9 kWh
Τάση μπαταρίας: 800V
Αυτονομία (WLTP): 540-625 χλμ.
Χρόνος φόρτισης
Οικιακή φόρτιση (2.3 kW): 48 ώρες και 45 λεπτά
Οικιακός φορτιστής (11 kW): 10 ώρες και 15 λεπτά
Ταχυφορτιστής 50 kW: 84 λεπτά (10%-80%)
Ταχυφορτιστής 350 kW: 21 λεπτά (10%-80%)
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.771 x 1.939 x 1.648-1.702
Μεταξόνιο 2.889 χλστ.
Βάρος 2.325 κιλά
Τιμή αγοράς
Από 83.980€
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή BMW M5 (G90): The Godfather
H Stellantis «σκότωσε» τη Maserati: Ποιο είναι το μέλλον της;
Χάμιλτον: «Είμαι ένας και μοναδικός. Μη με συγκρίνετε με άλλους»