ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…

dokimi-audi-a1-allstreet-1-0-tfsi-s-tronic-116ps-pano-ap-ola-stil-744972

Το συναίσθημα δεν αποτιμάται ποτέ με χαρτί και μολύβι, ειδικά στην αυτοκίνηση, όπου βλέπεις ένα μοντέλο και αν σου αρέσει πολύ τότε θες να το αποκτήσεις, ασχέτως κόστους, εξοβελίζοντας επ’ αόριστον τη λογική. Και το μικρό crossover της Audi εμπίπτει σ’ αυτήν ακριβώς τη διεργασία!

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Τι λέτε, φτιάχνουμε ένα σενάριο;

Υποτεθίστω λοιπόν πως αναλώνετε το μεγαλύτερο μέρος της αυτοκινητικής σας ζωής εντός μεγαλουπόλεων, από και προς την εργασία σας και εν συνεχεία προσπαθώντας να παρκάρετε έξω από την κατοικία σας σιχτιρίζοντας την κακή σας τύχη. Ζόρικα…

Εννοείται πως έχετε «αλλεργία» απέναντι σε συμβιβασμούς που αφορούν στην ποιότητα, στην άνεση, στην ασφάλεια (μεταξύ μας και στο στιλ), κυρίως όμως δεν θέλετε να ξοδεύετε το μισό σας μηνιάτικο σε καύσιμα. Βουνό το δίκιο σας!

Επειδή όμως η ταλαιπώρια, όπως και να το κάνουμε, θέλει και καλοπέραση, όταν και αν βρείτε ελεύθερο χρόνο θέλετε να κάνετε κι ένα ταξιδάκι οδικώς, έτσι για ψυχική αποτοξίνωση.

Επιβάλλεται ,δεν αναβάλλεται!

Και για να διανθίσουμε έτι περισσότερο το σενάριο, ας προσθέσουμε στην εξίσωση πως τα παιδιά σας είναι μικρά σε ηλικία, άρα δεν χρειάζεστε προς το παρόν τεράστιους εσωτερικούς χώρους, που κατά κανόνα μόνον ένα ανοικονόμητο SUV μπορεί να προσφέρει.

Άγιο είχατε!

Σημειωτέον πως αν κάτι σας αρέσει πολύ δεν θα τσιγγουνευτείτε να δώσετε επιπλέον χρήματα, καθότι μία…ζωή την έχουμε!

Σουμάροντας τα παραπάνω δεδομένα, καταλήγουμε στο ότι η λύση στην παραπάνω εξίσωση-σενάριο πρέπει να αναζητηθεί εκ των πραγμάτων σε ένα μοντέλο μαζεμένο σε όγκο –σούπερ μίνι ιδανικά για να ελίσσεται και να παρκάρει με ευκολία– με καλές επιδόσεις για να ταξιδεύει με ασφάλεια, αλλά ολιγαρκές σε καύσιμο και, επιπλέον, εντός του να διάγετε βίον πριγκιπικό απολαμβάνοντας με ασφάλεια όλες ανεξαιρέτως τις ανέσεις.

Το λοιπόν, ετσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στις σύγχρονες γκάμες μοντέλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι επιλογές στα σούπερ μίνι που καλύπτουν τα προαναφερθέντα προαπαιτούμενα είναι απειροελάχιστες. Για μία από αυτές τις απειροελάχιστες θα μιλήσουμε σήμερα, το Audi A1 Allstreet δηλαδή, το οποίο αποτελεί την crossover παραλλαγή του A1, η οποία αποβλέπει στους αγοραστές που, πέραν της ευχρηστίας, θέλγονται έντονα από τη μοδάτη εμφάνιση των ψηλότερων crossover.

Ανάγκη ή μόδα; Για διαλέξτε…

Ξεχωρίζει αν μη τι άλλο

Η γνώριμη σιλουέτα του βενιαμίν Α1 Sportback παραμένει αναλλοίωτη ως προς τις γραμμές αλλά και τις διαστάσεις (βλ. μηκος 4,04 μ., πλάτος 1,75 μ., ύψος 1,48 μ. και μεταξόνιο 2,56 μ.) και στη νέα crossover έκδοση Allstreet. Aπό αυτά τα σημεία και πέρα όμως, και ιδιαίτερα στις λεπτομέρειες επιμέρους τμημάτων της, εκπέμπει εντελώς διαφορετική αύρα προκειμένου να δικαιολογεί την ονομασία της.

Αναφερόμαστε φυσικά στην αυξημένη απόσταση του πατώματος από το έδαφος που εδώ φθάνει τα 16 εκατοστά (αντί των 13,6 εκ. της απλής έκδοσης) και φυσικά στις διαφορετικές στιλιστικές προσθήκες στο αμάξωμα που υπερτονίζουν τη διαφορετικότητά του και του προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, που είναι και το τελικό ζήτημα εξάλλου. Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα μαρσπιέ, η νέα μεγαλύτερη οκταγωνική Singleframe μάσκα με τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή, οι μεγαλύτεροι θόλοι στα φτερά, η πιο τονισμένη σχεδίαση των πλευρικών επιφανειών, η μικρή αεροτομή στην οροφή, ο πίσω διαχύτης αέρα, οι ψαρωτικοί τραπεζοειδείς αεραγωγοί στους προφυλακτήρες και οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, τα διαπιστευτήρια που της προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Ο οποίος έλκει τα βλέμματα των περαστικών και ταυτόχρονα δεν αντίκειται στα όσα επιβάλλoυν η καλαισθησία γενικώς και η αριστοκρατική παράδοση της gειδικότερα. Ανάλογα τα θετικά σχόλια και σ’ ό,τι αφορά στο σαλόνι, όπου για μία ακόμα φορά κυριαρχούν η κορυφαία ποιότητα κατασκευής-υλικών, ο σκουρόχρωμος διάκοσμος, αλλά και η ψηφιακή τεχνολογία, αποπνέοντας φυσικά τον αναμενόμενα premium και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που συνοδεύει παραδοσιακά τις υλοποιήσεις της γερμανικής εταιρίας. Το ταμπλό περιβάλλει τον οδηγό, είναι όμορφο σε σχεδίαση και επενδυμένο με μαλακά αφρώδη υλικά στο πάνω τμήμα του και απαρτίζεται από δύο έγχρωμες ψηφιακές οθόνες.

Μία οθόνη 10,25 ιντσών που αποτελεί τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών που αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI. Η τελευταία έχει πολύ καλά γραφικά, ωστόσο η περιήγηση στο μενού λειτουργιών απαιτεί λίγο χρόνο εξοικίωσης. Σημαντικό στοιχείο εδώ που χρήζει αναφοράς η παρουσία φυσικων περιστροφικών χειριστηρίων για τον διζωνικό κλιματισμό, χαρακτηριστικό που προσθέτει πόντους σε επίπεδο εργονομίας, αλλά και πρακτικότητας, όπως φυσικά και η παρουσία αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα στο σαλόνι. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι, ως είθισται, κορυφαία, ωστόσο θεωρούμε πως τα σκληρά πλαστικά στο κάτω τμήμα του ταμπλό και στις εσωτερικές επενδύσεις στις πόρτες αποτελούν μία παραφωνία σε μία τόσο προσεγμένη και καλοφτιαγμένη κατασκευή.

Παραφωνία ωστόσο αποτελεί και η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας, έστω κι αν αντ’ αυτής προσφέρονται αισθητήρες παρκαρίσματος. Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους, η εικόνα είναι αναμενόμενη της κατηγορίας των supermini. Έτσι λοιπόν τέσσερις επιβάτες με ανάστημα έως 1,78 μ. θα βολευθούν δίχως πρόβλημα, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (335 λίτρα) είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας.

Πάμε σαν άλλοτε

Το A1 Allstreet σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών κινείται στο πατροπαράδοτο πλαίσιο της αυτοκίνησης, καθώς δεν ενθυλακώνει εξηλεκτρισμένη τεχνολογία όπως επιβάλλουν τα σύγχρονα ήθη. Καρδιά του ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης ενός λίτρου που αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπής (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.) και διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο S tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Μπορεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά να μην εντυπωσιάζουν σε επίπεδο ανάγνωσης, παρ’ όλα αυτά αρκούν για να επιταχύνουν το βάρους 1.250 κιλών αμάξωμα από 0-100χλμ./ώρα σε 10,3 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα σταματά στα 191 χλμ./ώρα. Στην πράξη δεν στερείται νεύρου και ελαστικότητας, κάθε άλλο, μετακινώντας το με ιδιαίτερη σπιρτάδα και μπρίο, παράλληλα, δε, αποδείχθηκε και αρκετά ολιγαρκής σε κατανάλωση (μέση κατανάλωση δοκιμής 7,5 λίτρα/100 χλμ./ώρα). Ασφαλώς μεγάλο μερίδιο ευθύνης αναλογεί στην καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, η οποία αξιοποιεί στο έπακρον την καλή ελαστικότητα του μοτέρ, καθιστώντας ευχάριστη τη μετακίνηση τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι.

Αudi 100%

Στον δρόμο η συμπεριφορά του είναι ανάλογη των όσων πρεσβεύουν οι τέσσερις δακτύλιοι που κοσμούν τη singleframe μάσκα. Τόσο σε επίπεδο άνεσης-ποιότητας κύλισης όσο και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Στις στροφές το Audi A1 Allstreet ξεδιπλώνει έναν ασφαλέστατο έως και ευχάριστο χαρακτήρα, ενώ την ίδια ώρα οι υψηλότερες αναρτήσεις δεν επηρεάζουν τελικώς τη συμπεριφορά του όπως περιμέναμε αρχικά.

Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση κινούνται σε λογικά πλαίσια, ενώ παράλληλα οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός-πίσω) αποσβένουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες, εξασφαλίζοντάς του πολύ καλή άνεση, καλύτερη συγκριτικά με την έκδοση Sportback. Και μιας και αναφερόμαστε στον τομέα άνεση, η ποιότητα κύλισης του παραπέμπει σε μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ η στάθμη θορύβου στο σαλόνι διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα χάρη στην προσεγμένη ηχομνόνωση που εξαλείφει σχεδόν τον θόρυβο του τρικύλινδρου μοτέρ.

Στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες μπορεί και κινείται με σταθερότητα εμπνέοντας ασφάλεια, ενώ εντός πόλης οι μαζεμένες διαστάσεις, ο ελαστικός κινητήρας, το αυτόματο κιβώτιο S tronic και ο μικρός κύκλος στροφής του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης (10,6 μ.) καθιστούν άκρως ευχάριστη την κάθε μετακίνηση. Η καλή εικόνα σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας συμπληρώνεται από την καλή αίσθηση του τιμονιού, αλλά και την απόδοση-αντοχή των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-απλοί δίσκοι πίσω).

Τέλος, σ’ ό,τι αφορά στο λογότυπο Allstreet και στις εκτός δρόμου ικανότητες, αν και εφόσον υπάρχουν, εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα προφανή. Λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί σε έναν βατό χωματόδρομο ή να ανέβει σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο δίχως τον κίνδυνο να βρει από κάτω αλλά μέχρις εκεί. Εξάλλου για τέτοιου είδους δραστηριότητες, η μεγάλη οικογένεια της Audi έχει να σας προτείνει πολλές κι ενδιαφέρουσες προτάσεις (σ.σ.: και αρκετά έως πολύ ακριβότερες ασφαλώς).

Ο έρως… χρήμα δεν κοιτά!

Το Audi A1 Allstreet αποτελεί μία premium πρόταση που υπερκαλύπτει όσες-ους επιθυμούν τη χρηστικότητα και την ευελιξία ενός σούπεριμινι, με τη μοδάτη εμφάνιση ενός crossover, εννοείται δίχως την παραμικρή παραχώρηση σε ό,τι αφορά σε θέματα, ποιότητας κατασκευής, ενεργητικής ασφάλειας, άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Το ότι η συγκεριμένη έκδοση είναι ακριβότερη κατά 3.000 ευρώ (27.980 ευρώ για την ακρίβεια) σε σύγκριση με τη συμβατική έκδοση του Α1 αποτελεί μία μάλλον ήσσονος σημασίας λεπτομέρεια, ένεκα του «νόστιμου» παρουσιαστικού του που το καθιστά άκρως ερωτεύσιμο. Για τους ίδιους λόγους, άλλωστε, προφανώς και όσες-οι το επιλέξουν δεν θα ρίξουν δεύτερη ματιά σε μεγαλύτερες προτάσεις που κοστίζουν το ίδιο ή και λιγότερο, υπερτερώντας μάλιστα και σε κάποιους επιμέρους τομείς. Είπαμε όμως, όταν προστάζει η καρδιά, ποιος ακούει τους λογιστές; Άρα καλορίζικο και καλές βόλτες!

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά, turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο S Tronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,3 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή: 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,5 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 135 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

40 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος χλστ.): 4.046 x 1.756 x 1.458

Μεταξόνιο (χλστ.): 2.570

Βάρος: 1.250 κιλά

Χώρος αποσκευών

335 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: από 27.980 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 86 ευρώ

Gallery 

Όλες οι ειδήσεις

Ducati Multistrada V4 Rally: Ένα για όλα και όλα σε ένα

Ανοικτά τα χιονοδρομικά κέντρα στη Βόρεια Ελλάδα, για βόλτα Καλάβρυτα και Παρνασσός

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση – Tα πρόστιμα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο