ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο και πλήρως υβριδικό Dacia Duster

dokimazoume-to-neo-kai-pliros-yvridiko-dacia-duster-725031

Ολοκαίνουργιο Duster πραγματικά αναβαθμισμένο συνολικά σε όλα τα σημεία του, προφανώς και θα συμβάλλει στη συνέχιση του success story της Dacia, σηκώνοντας μάλιστα και μπόλικη σκόνη μεταφορικά και κυριολεκτικά!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Αν υπάρχει μία κατασκευάστρια εταιρεία που δικαιούται να υπερηφανεύεται για την πρόοδο που έχει σημειώσει σε βάθος χρόνου, αυτή είναι σίγουρα η Ρουμάνικη Dacia. Αναμφίβολα ζωντανό παράδειγμα «success story» και μάλιστα διαρκές, καθώς ο πετυχημένος συγκερασμός, από τη μία πλευρά της υψηλής τεχνογνωσίας της Renault (στης οποίας το γκρουπ ανήκει πλήρως από το 1999) και από την άλλη της έξυπνης τιμολογιακής πολιτικής (βλ. προσιτές τιμές πώλησης), επέτρεψαν στη «Ταπεινή και καταφρονεμένη» – το πάλαι ποτέ – ιστορική φίρμα των Βαλκανίων, να μετεξελιχθεί σε μία άκρως υπολογίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.

Την οποία βεβαίως ούτε κατά διάνοια δεν μπορείς σήμερα να τη χαρακτηρίσεις ταπεινή και καταφρονεμένη με βάση, τόσο τις σεβαστές πωλήσεις που καταγράφει εδώ και κάμποσα χρόνια, όσο και κυρίως, το πολύ καλό πλέον κατασκευαστικό επίπεδο των μοντέλων που προσφέρει στο καταναλωτή. Μοντέλα όπως το τζιποειδές Duster για του λόγου το αληθές, το οποίο εδώ και 13 χρόνια γράφει τη δική του ιστορία.

Τι περίπτωση, αλήθεια, το Duster! Κατασκευή με διττή προσωπικότητα που εξέπληξε κόσμο, καθώς ειδικά στις τετρακίνητες εκδόσεις της διακρίνoνταν έντονα για τις μεγάλες εκτός δρόμου ικανότητες σε σκληρές διαδρομές παρακαλώ, ενώ την ίδια ώρα αποδεικνύονταν ανέλπιστα πολιτισμένη και άνετη στη άσφαλτο. Κι όλα αυτά με τιμές πώλησης άκρως δελεαστικές, μέχρι πρότινος τουλάχιστον. Ως εκ τούτου οι δύο γενιές του που προηγήθηκαν, έχουν πουλήσει μέχρι ώρας 2,2 εκατομμύρια μονάδες χτίζοντας βεβαίως, ένα πολύ σοβαρό και ενδιαφέρον υπόβαθρο για τη συνέχεια.

Μετά από όλα αυτά γίνεται εύκολα αντιληπτό πως, η έλευση της καινούργιας τρίτης γενιάς έχει ήδη προσελκύσει πάνω της τα βλέμματα όλων μας για πολλούς λόγους. Ας εμβαθύνουμε λοιπόν, έχοντας μπροστά μας ως πρώτο δείγμα την πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας.

«Πουλ – μουρ»!

Ε λοιπόν το νέο Duster είναι όντως «Πουλ μουρ» και μάλιστα 100%! Eπιτέλους, το διαζύγιο με το αδιάφορο και έντονα συμβατικό αισθητικό παρελθόν της γενιάς του είναι οριστικό και αμετάκλητο, γεγονός που δεν απαιτεί παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα για να γίνει αντιληπτό από το καθένα. Η πετυχημένη βασική κατασκευαστική φιλοσοφία (βλ. ψηλό αμάξωμα δύο όγκων) παραμένει αναλλοίωτη, όμως στα επιμέρους στοιχεία της είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, συνθέτοντας ένα πολύ όμορφο τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Πως είπατε; Έχει έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα;

Πολύ σωστά η οποία κινείται σε off road, στιβαρούς τόνους φυσικά. Το αμάξωμα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault (που τοποθετείται ήδη στα Jogger, Sandero αλλά και στο Renault Clio) και παρότι δείχνει μεγαλύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, εν τούτοις οι διαστάσεις του δεν διαφέρουν δραματικά όπως τουλάχιστον μαρτυρούν οι αριθμοί. Έτσι καταγράφονται, ανεπαίσθητα αυξημένα μήκος και πλάτος φθάνοντας τα 4,34 μ.(+2χιλιοστά) και 1,81 μέτρα(+9 χιλιοστά) αντίστοιχα, αλλά και κοντύτερα ύψος και μεταξόνιο: 1,61 μέτρα(-1,7 εκατοστά) και 2,57 μέτρα(-17 εκατοστά). Την ίδια ώρα η απόσταση του αμαξώματος στη δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας, παραμένει στα 21 εκατοστά που αποτελούν μία αξιοπρόσεκτη τιμή.

Τα νούμερα σε θεωρητική βάση και μόνον όπως θα δούμε στη συνέχεια εννοείται πως δεν κάνουν καμία διαφορά. Βλέπετε οι σχεδιαστές φρόντισαν, η μεγάλη διαφορά να προέλθει από την εμφάνιση και ορθώς έπραξαν. Η εικόνα λοιπόν που αποκομίζεις παρατηρώντας το ψηλό αμάξωμα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προηγούμενο Duster, αφού σφύζει από ιδιαίτερες λεπτομέρειες που κεντρίζουν το βλέμμα. Το «καλοσώρισμα» πραγματοποιείται από, τις στενές γυάλινες επιφάνειες, τα τονισμένα νεύρα που διατρέχουν την επιφάνεια του καπό και εκτείνονται στον ουρανό του αμαξώματος φθάνοντας μέχρι τη πίσω αεροτομή και βέβαια, το πληθωρικό εμπρός τμήμα με τους καινούργιους προβολείς, τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «Υ» και την αβυσσαλέα εισαγωγή αέρα στο κάτω τμήμα προφυλαχτήρα.

Μέγας ο οίστρος των σχεδιαστών αναμφίβολα, καθώς ήδη με το καλημέρα η νέα γενιά δείχνει πως είναι ένα εντελώς άλλο αυτοκίνητο. Εδώ έρχονται ασφαλώς με τη σειρά τους να προστεθούν και οι υπόλοιπες αισθητικές λεπτομέρειες όπως, το υπερυψωμένο πίσω τμήμα με τα πανέμορφα πίσω φανάρια (εννοείται σε σχήμα «Υ»), οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω μα προπάντων, οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών εμπρός-πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι πόρτες οδηγού-συνοδηγού που είναι επενδεδυμένα από το Starkle. Ένα καινούργιο ακατέργαστο και άβαφο υλικό που αποτελεί πατέντα της Dacia, που έχει κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα σε ποσοστό 20% πλαστικά (πολυπροπυλένιο για την ακρίβεια) και διασφαλίζει τη προστασία του αμαξώματος από τις γρατσουνιές. Συνοπτικά και δίχως δεύτερη σκέψη, όλα τα προαναφερόμενα αποπνέουν έντονο εκτός δρόμου χαρακτήρα προϊδεάζοντας θετικά για τη συνέχεια.

Ανέβηκε επίπεδο

Τα καλά νέα όμως δεν περιορίζονται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση του Duster, αλλά επεκτείνονται και στα ενδότερα του όπου κατ’ αρχήν, παρά το μικρότερο μεταξόνιο οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι όντως μεγάλοι. Τέσσερις ενήλικες υψηλού αναστήματος (ίσως και πέμπτος στο μέσο του πίσω καθίσματος με λίγη καλή διάθεση από μέρους των υπολοίπων) θα φιλοξενηθούν με περίσσεια άνεση, ενώ την ίδια στιγμή στα 472 λίτρα χωρητικότητας του πόρτ μπαγκάζ θα βολέψουν δίχως κανένα πρόβλημα τις αποσκευές τους. Η σωστή σχεδίαση των πλαϊνών τμημάτων επιτρέπει τη πλήρη εκμετάλλευση του, ενώ ανασηκώνοντας την εταζέρα στο πάτωμα του προσφέρει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα, οπότε η μοναδική ένσταση μας εδώ, σχετίζεται με το αναπόφευκτα ψηλό κατώφλι φόρτωσης και μόνον.

Ευρύχωρο αναμφίβολα το σαλόνι, ωστόσο τα χαρακτηριστικά που δημιουργούν τη…τεράστια διαφορά σε σχέση με χθες είναι το δίχως άλλο, η μοντέρνα σχεδίαση και η πληθωρική παρουσία σύγχρονης τεχνολογίας. Στο αισθητικό κομμάτι, το σχήμα «Y» που συναντήσαμε λίγο πριν στα εξωτερικά τμήματα του αμαξώματος το συναντούμε εκ νέου εδώ (βλ. αεραγωγοί στο ταμπλό, εσωτερικές χειρολαβές στις πόρτες), επιλογή που έρχεται να υπογραμμίσει τη στενή σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης. Και όντως το καταφέρνει προσδίδοντας στο χώρο την ίδια ακριβώς αύρα της περιπέτειας,  σε συνδυασμό ασφαλώς με τον «πολεμοχαρή» διάκοσμο. Πόθεν όμως πολεμοχαρής; Πολύ απλά, άπαντα τα υλικά που απαρτίζουν τη καμπίνα όπως δηλαδή, οι ταπετσαρίες TEP MicroCloud του σαλονιού και τα (επίσης ανακυκλώσιμα σε ποσοστό 20%) πλαστικά πατάκια εμπρός/ πίσω/ χώρος αποσκευών, είναι υψηλής αντοχής. Οπότε αν κινηθείτε έξω στη φύση και πατήσετε λάσπες και χώματα μην αγχώνεστε, απλά τα ξεπλένετε και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

Την έντονη διάθεση της περιπέτειας και της αυξημένης αντοχής υποστηρίζουν παράλληλα, το σύστημα συγκράτησης YouClip (για tablet/ smartphone με επαγωγικό φορτιστή/ φακό) σε έξι σημεία στο του αυτοκινήτου και τα σκληρά πλαστικά, στο ταμπλό, στη κεντρική κονσόλα και στις εσωτερικές επενδύσεις στις πόρτες. Στη τελευταία περίπτωση εξασφαλίζονται και πάλι η ευκολία καθαρισμού και η αντοχή, παρόλα αυτά η σκληρή υφή και η κάπως φθηνή όψη τους, αποτελούν μία παραφωνία σ’ ένα κατά τα λοιπά σύγχρονο και καλοσχεδιασμένο μοντέρνο σύνολο. Οφείλουμε πάντως να διευκρινίσουμε πως το σχόλιο μας περιορίζεται κυρίως σε επίπεδο αισθητικής, καθώς η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων όπως και η συνολική ποιότητα συναρμολόγησης είναι ιδιαίτερα προσεγμένες. Οι οποίες είναι καταφανώς αισθητά βελτιωμένες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, όμως το δεύτερο κατά σειρά στοιχείο – μετά την εξωτερική σχεδίαση δηλαδή – που συνιστά ριζική αλλαγή εκ βάθρων είναι αναμφίβολα ο εξοπλισμός άνεσης/ υποβοήθησης του οδηγού/ ψηφιακής τεχνολογίας.

Εδώ λοιπόν δεν χωρά το παραμικρό σχόλιο από μέρους μας, καθώς περιλαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα καλούδια του σύγχρονου αυτοκινητικού… πολιτισμού, αρχής γενομένης από, τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που προσφέρει δυνατότητα εξατομίκευσης και το νέο σύστημα infotainment που αποτελείται από, μία κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών (στάνταρ εξοπλισμός) η οποία είναι τοποθετημένη με κλίση 10° προς τον οδηγό. Στα λειτουργικά χαρακτηριστικά της περιλαμβάνονται, σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto (με επιπλέον δυνατότητα ασύρματης φόρτισης), ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία, δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control (με δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου- ψηφιακών μέσων μέσω smartphone), τέσσερις θύρες USB-C και τέλος, δυνατότητα Over The Air ενημερώσεων λογισμικού.

Και το αναβαθμισμένο τεχνολογικό προφίλ του Duster σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού συμπληρώνεται απόλυτα με, τη προσθήκη των εκ των ουκ ων άνευ πια αμυντικών συστημάτων όπως, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευσης πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών, αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls) και κάμερα οπισθοπορείας. Τα πάντα όλα δηλαδή γιατί έτσι επιτάσσουν οι πιστοποιήσεις ασφαλείας, μα και ο αμείλικτος ανταγωνισμός για να μην ξεχνιόμαστε. Η περιήγηση στο πληθωρικό μενού μέσω της οθόνης του infotainment, απαιτεί κάμποσο χρόνο εξοικείωσης ωστόσο δεν είναι και σπαζοκεφαλιά όπως τουλάχιστον εκτιμήσαμε αρχικά.

Χρήσιμη το δίχως άλλο η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για, το κλιματισμό (κάτω από τη κεντρική οθόνη), αλλά και για τη επιλογή του προγράμματος οδήγησης ECO, εξοικονόμησης μπαταρίας E-SAVE και απενεργοποίησης συστήματος παραμονής λωρίδας που τους συναντούμε στην αριστερή πλευρά του ταμπλό. Η εργονομία συνολικά είναι μελετημένη διευκολύνοντας την άμεση προσαρμογή του οδηγού, ο οποίος παράλληλα θα εκτιμήσει δεόντως και την ύπαρξη αρκετών αποθηκευτικών χώρων. Τα μοναδικά σημεία τα οποία εγείρουν πάντως γκρίνια στο νέο Duster, συνιστώντας αψυχολόγητες παραλείψεις αφορούν στην απουσία φωτισμού στην επιλεγμένη σχέση στο λιλιπούτειο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και στους διακόπτες των σποτ οροφής. Ελλείψεις που μάλλον θα δυσκολέψουν πολλούς κατά τη νυχτερινή οδήγηση, ειδικά τα σποτ οροφής.

Duster πλήρως υβριδικό! 

Καλά διαβάσατε ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, το σκληροτράχηλο Ρουμάνικο SUV να περιδιαβεί στα μονοπάτια του εξηλεκτρισμού, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γενιάς του που διέπεται από αρκετά χαμηλότερες, εκπομπές ρύπων CO2 και κατανάλωση καυσίμου. Τα 115 γρ./χλμ. ρύπων CO2 και τα 5,7 λίτρα/100χλμ. μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ο αδιάψευστος μάρτυς της επιτυχούς μετάβασης του στην υβριδική εποχή. Kάτω από το αναμφίβολα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, ζει και βασιλεύει ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης εγνωσμένης αξίας, που προέρχεται από το Renault Group. Αναφερόμαστε φυσικά στο πετυχημένο συνδυασμό, του  ατμοσφαιρικού 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με τους 94 ίππους και των δύο ηλεκτροκινητήρων εκ των οποίων ο ένας αποδίδει 49 ίππους, ενώ ο δεύτερος χρησιμεύει ως μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσεως. Και το σύστημα συμπληρώνεται από τη παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh (0.85 kWh ωφέλιμη).

Η συνολική απόδοση των τριών συνόλων είναι 140 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και 250Nm στις 2.400σ.α.λ. που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός ασυγχρόνιστου αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων για το βενζινοκινητήρα και δύο σχέσεων για το πρωτεύον ηλεκτρικό σύνολο. Με δεδομένο το βάρος των 1.380 κιλών που ζυγίζει το αμάξωμα, τα 10,1 δευτ. που απαιτούνται για τη ολοκλήρωση της τυποποιημένης διαδικασίας του 0-100 χλμ./ώρα, αποτελούν μία αποδεκτή τιμή που κατατάσσει τη πλήρως υβριδική έκδοση του Duster στο μέσο όρο της κατηγορίας. Την ίδια ώρα η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, κατά τα ειωθότα δηλαδή των πλήρως υβριδικών προτάσεων. Δεν εντυπωσιάζει προφανώς, αλλά στη πράξη τελικώς μετακινεί το αμάξωμα με επάρκεια και προπαντός με ασφάλεια.

Βλέπετε το βάρος έχει δοθεί κατά βάση στο τομέα της οικονομίας όπου τα καταφέρνει μία χαρά όπως προαναφέραμε (5,7 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση δοκιμής), επίδοση που είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το τρόπο που λειτουργεί στη πράξη το εν λόγω υβριδικό σύστημα εξασφαλίζοντας παράλληλα αυτονομία περίπου 780 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα. Η δυνατότητα της επιλογής «Β» στο αυτόματο κιβώτιο (που αυξάνει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας) σε συνάρτηση με την απόδοση του κιβωτίου ταχυτήτων σε πλήρως ηλεκτροκίνητη λειτουργία μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη (τρία έως πέντε χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης), επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο).

Επί του πρακτέου,

πίσω από το σχεδόν παραλληλόγραμμο δερμάτινο τιμόνι του Duster δηλαδή, καθισμένος επιτέλους σωστά και αναπαυτικά, ατενίζοντας από ψηλά τα τεκταινόμενα η γεύση που αποκομίζεις είναι λίγο έως πολύ αναμενόμενα ευχάριστη. Εντός πόλης κινείται με σπιρτάδα και αθόρυβα αφού στο μεγαλύτερο διάστημα λειτουργεί με τον ηλεκτροκινητήρα, οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων (γόνατα Μc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και το ψηλό προφίλ των ελαστικών απομονώνουν άψογα οδηγό-επιβάτες από τις κακοτεχνίες, ενώ το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι κόβει αρκετά (2,8 στροφές από τέρμα σε τέρμα) εξασφαλίζοντας κύκλο στροφής 10,9 μέτρων μετατρέποντας το παρκάρισμα σε απλούστατη διαδικασία.

Ανάλογα ικανοποιητικά αποδίδει και εκτός πόλης είτε σε δρόμο με στροφές, είτε στο ταξίδι, καθώς πληροί απόλυτα τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί ο οικογενειακός χαρακτήρας του. Στις στροφές δεν ενθουσιάζει λόγω του αυξημένου ύψους από το έδαφος και των κλίσεων που αναπτύσσει παρόλα αυτά, όταν εξοικειωθείς θα διαπιστώσεις πως ακόμα και στη λάθος εκτίμηση είναι ιδιαίτερα φιλικό προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Την εξής μία δηλαδή, που ονομάζεται προοδευτική υποστροφή η οποία και εξαλείφεται άμεσα από το σύστημα ευστάθειας. Όντως επαληθεύεται και στη πράξη λοιπόν, η στιβαρότητα που ευαγγελίζεται η καινούργια πλατφόρμα CMF-B.

Στο ταξίδι επιπλέον επηρεάζεται ελάχιστα από τους πλευρικούς ανέμους ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, ωστόσο το στοιχείο που τελικά μάλλον θα ενοχλήσει αρκετούς δεν είναι άλλο από το θόρυβο του κινητήρα σε φάση πλήρους επιτάχυνσης, που γίνεται ιδιαίτερα αισθητός στη καμπίνα παρά τη προσεγμένη ηχομόνωση. Αυτό άλλωστε είναι και το μοναδικό χαρακτηριστικό που του στερεί το δεκάρι, καθώς η ποιότητα κύλισης και η εν γένει άνεση που προσφέρει κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα. Για το τέλος αφήσαμε εσκεμμένα αυτό που ενδεχομένως σας/ μας ενδιαφέρει ίσως λίγο περισσότερο ευθύς εξαρχής. Το πως τα καταφέρνει το νέο Duster εκτός δρόμου με άλλα λόγια.

Mε δεδομένα, το ψυχωμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, τα 21 εκατοστά που απέχει το πάτωμα από το έδαφος και επιπλέον τις εντυπωσιακές γωνίες, προσέγγισης/ αναχώρησης/ ράμπας (31°/ 36°/ 24° αντίστοιχα), η κίνηση εκτός δρόμου αποτελεί μία απλή και εύκολη διαδικασία. Σωστά; Θεωρητικά ναι, με μία αναγκαία διευκρίνηση ωστόσο: δεν υφίσταται μετάδοση στους πίσω τροχούς, ούτε έστω σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης (Hill Descent Control). Επομένως για να σας δώσουμε μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση, ναι μπορεί να κινηθεί σε χωματόδρομο ακόμα και με αυξημένο βαθμό δυσκολίας (όπως απέδειξε άλλωστε κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης στους πανέμορφους αμπελώνες του Κτήματος Λαζαρίδη στη ευρύτερη περιοχή πέριξ της λίμνης του Μαραθώνα), όμως η έλλειψη τετρακίνησης απαιτεί αυτοσυγκράτηση για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Παρόλα αυτά έστω με ένα διαφορικό και ασφάλτινα ελαστικά, έστω και με ιδιαίτερα τεταμμένη προσοχή, κατορθώνει εν τέλει να κλέψει τις εντυπώσεις χάρη, στην υψηλή στρεπτική ακαμψία του πλαισίου και την άψογη απόσβεση των αναρτήσεων. Εννοείται πως περιμένουμε με ανυπομονησία να δοκιμάσουμε και τη τετρακίνητη έκδοση (η οποία σημειωτέων εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω), καθώς είμαστε πεπεισμένοι πως η απόδοση της στα…κατσάβραχα θα είναι αντάξια 100% της άριστης παράδοσης των προγόνων!

Νέο με όλη τη σημασία της λέξης,

εμφάνιση με έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα επιτέλους, υπερπλήρης εξοπλισμός σε σημείο που να καλύπτει το πλέον απαιτητικό, καλοφτιαγμένο και στιβαρό για να αντέξει σε βάθος χρόνου και να παραμείνει αλώβητο στις κακουχίες, τα κύρια συστατικά του καινούργιου Dacia Duster. Επιπρόσθετα, το ευρύχωρο εσωτερικό, η άνετη ανάρτηση, η ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά, oι καθαρόαιμες εκτός δρόμου προδιαγραφές και η άψογη απόδοση του πλήρως υβριδικού συστήματος, έρχονται να συμπληρώσουν ιδανικά το πακέτο της συγκεκριμένης έκδοσης.

Βέβαια η τιμή αγοράς της βασικής έκδοσης Expression HYBRID 140 ανέρχεται στις 28.890 ευρώ, αποτελώντας ένα δεδομένο κάπως αλμυρό που τη φέρνει στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με τον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό (βλ. Nissan Qashqai, Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson κ.α.). Με χαρτί και μολύβι ανά χείρας, με οδηγό τη λογική κοντολογίς, η τελική απόφαση για τη συγκεκριμένη δικίνητη έκδοση και μόνον είναι μάλλον σπαζοκεφαλιά. Αυτό το γεγονός ωστόσο, αποτελεί από μόνο του τεράστια επιτυχία για τη Ρουμάνικη εταιρία, καθώς η καινούργια πρόταση της έχει όλα τα φόντα για να κερδίσει την προτίμηση της μερίδας του κοινού που αποφασίζει ισομερώς με, λογική και συναίσθημα.

Και αυτό θεωρούμε πως λέει πολλά οπότε…

Καλώς όρισες πλήρως υβριδικό Duster!

 

ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ

Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στους αμπελώνες της Οινότριας Γης, που καταλαμβάνουν μία έκταση περίπου 200 στρεμμάτων και αναπτύσσονται σε πλαγιές που «αντικρύζουν» τη λίμνη του Μαραθώνα. Έχει στο μεγαλύτερο μέρος, βόρειο προσανατολισμό, έδαφος κυρίως αργιλώδες, με ψηλή αναλογία ασβεστίου και βρίσκεται σε υψόμετρο μεταξύ 200 και 300 μέτρα. Η λίμνη λειτουργεί ως θερμορυθμιστικός μηχανισμός, και εξασφαλίζει ισορροπημένες κλιματολογικές συνθήκες σχεδόν σε ολόκληρη τη διάρκεια του χρόνου. Οι αμπελώνες καλλιεργούνται σύμφωνα με τις αρχές της βιολογικής γεωργίας και πιστοποιούνται από την ΔΗΩ. Το πότισμα απαγορεύεται αυστηρά καθώς βρίσκεται στη λεκάνη απορροής της λίμνης, οπότε τα αμπέλια δροσίζονται με όσο νερό ή υγρασία δίνει η φύση. Έχοντας ως οικοδεσπότη τον ευγενέστατο κύριο Χρήστο Φωτιάδη, διευθυντή της μονάδας Καπανδριτίου ξεναγηθήκαμε στους πανέμορφους αμπελώνες εκεί όπου παράγονται τα διεθνούς φήμης κρασιά Λαζαρίδη.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

16Βάλβιδος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος σε σειρά βενζίνης

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 94 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 148 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 49 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 205 Nm

Συνδυαστική ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 140 ίπποι στις 5.600σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 250Nm στις 2.400 σ.α.λ.

 Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Αυτόματο κιβώτιο ασυγχρόνιστο 4 + 2 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9.2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,0 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5.7 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

50 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh (0.85 kWh ωφέλιμη).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.343 x 1.813 x 1.616

Μεταξόνιο 2.657 χιλ.

Βάρος 1.380 κιλά

Χώρος αποσκευών

472 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση  (Expression HYBRID 140): 28.890 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (Journey HYBRID 140): 30.990 ευρώ 

Τέλη κυκλοφορίας –

 

Όλες οι ειδήσεις

Τέλος εποχής: Χρεωκόπησε η Recaro!

Τώρα μπορείς να αγοράσεις Ferrari με κρυπτονομίσματα και στην Ευρώπη

Pagani Utopia Roadster: Σε έναν ουτοπικό κόσμο, θα το αγοράζαμε…

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο