Με το ολοκαίνουργιο Ford Ranger Raptor, επιλέξαμε να περάσουμε ένα Σαββατοκύριακο στο βουνό των Κενταύρων, ξεκινώντας από την παραθαλάσσια Αγριά και καταλήγοντας στα Χανιά και το χιονοδρομικό κέντρο, πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής, διασχίζοντας την Πορταριά
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η έντονη χιονόπτωση των τελευταίων ημερών, ειδικά σε αυτή τη περιοχή, έκανε τον προορισμό μας ιδανικό, καθώς μου επέτρεψε να γνωρίσω τη συμπεριφορά του Raptor που μας παραχώρησε η Ford Sfakianakis και στο ταξίδι αλλά και στα χιόνια, καθώς ανυπομονούσα να ανακαλύψω όλες τις αρετές αυτού του πολυαναμενόμενου μοντέλου, με το ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις -σχεδόν αγωνιστικών προδιαγραφών- της Fox, το νέο σύστημα ενεργής τετρακίνησης και φυσικά, το νέο ισχυρό κινητήρα του.
Μετά από 300 περίπου χιλιόμετρα σε εθνική οδό (600 με την επιστροφή) μπορώ να πω ότι το σκληροπυρηνικό Ranger με εντυπωσίασε με το επίπεδο άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες του σε ένα ταξίδι. Διαθέτει μία καμπίνα με καλή ηχομόνωση, χωρίς θόρυβο από τον αέρα ή την κύλιση των ελαστικών (ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες) και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις με καλή απόσβεση κάθε ανωμαλίας του δρόμου.
Ταυτόχρονα, προσφέρει όλες τις ανέσεις ενός μοντέρνου SUV, με θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αλλά και λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού, όπως το cruise control, το lane assist και το σύστημα διατήρησης απόστασης, κάνοντας τη διαδρομή πολύ ξεκούραστη. Ο twin-turbo, τρίλιτρος V6 που του χάρισε η Ford, αποδίδει 292 ίππους και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων, επιτρέποντας του να επιταχύνει με ευκολία από κάθε ταχύτητα, με τη συνοδεία ενός τρομερού soundtrack από την εξάτμιση. Το μόνο αρνητικό; Η κατανάλωση καυσίμου, που δεν κατάφερα να «ρίξω» κάτω από τα 17 λίτρα/100χλμ..
Ολοκληρώνοντας τη διαδρομή στην εθνική οδό και μετά από ένα ευχάριστο δείπνο στο Βόλο, φτάσαμε στην Αγριά για να περάσουμε τη βραδιά μας. Το επόμενο πρωί, ξεκινήσαμε την ανάβαση του βουνού, με το τοπίο να ασπρίζει όλο και περισσότερο μετά από κάθε φουρκέτα. Όσο βρίσκαμε περισσότερο χιόνι στο δρόμο, τόσο πιο πρόθυμο ήταν το Raptor να μου αποδείξει ότι δεν θα ζοριστεί πουθενά.
Πέντε από τα επτά προγράμματα οδήγησης που διαθέτει αφορούν την κίνηση εκτός δρόμου, και έτσι, επιλέγοντας το κατάλληλο (και ειδικά με ένα τέτοιο ελαστικό) κινείσαι παντού, άφοβα. Και ακόμη και στα δυσκολότερα σημεία, όπως ο ιστορικός σταθμός του τρένου στις Μηλιές, που οδηγήσαμε πάνω σε απάτητο, ψηλό χιόνι, με την επιλογή του αργού κιβωτίου (απλά με το πάτημα ενός κουμπιού στην κονσόλα) και κλειδώνοντας τα διαφορικά, μπορείς αμέσως να «ξεκολλήσεις» ή και να ανέβεις μία απότομη πλαγιά.
Καθώς περάσαμε αρκετό χρόνο φωτογραφίζοντας στη διαδρομή, φτάσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο στην ώρα αιχμής και αντικρίζοντας τρία γεμάτα parking καταλάβαμε ότι πρόκειται για έναν πιο δημοφιλή προορισμό απ’ ότι περιμέναμε. Το γεγονός βέβαια, ότι οδηγούσαμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μας επέτρεψε να σταθμεύσουμε σε μέρη που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα δεν …έφταναν, και έτσι φτάσαμε ακόμη πιο γρήγορα στις πίστες.
Το Ford Ranger Raptor είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που καταφέρνουν να σε κάνουν να αισθάνεσαι … ανίκητος στο δρόμο. Είτε κινείται σε άσφαλτο, είτε σε χώμα/λάσπη/χιόνι, σε γεμίζει σιγουριά, κάνοντας την οδήγηση ακόμη και σε αντικειμενικά δύσκολες συνθήκες, παραδόξως ευχάριστη.