ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ήπια υβριδικό KIA Sportage DCT με 160 PS

dokimazoume-to-ipia-yvridiko-kia-sportage-dct-me-160-ps-748392

Μία ελαφράς μορφής τροποποίηση στην απόδοση του ήπιου υβριδικού συνόλου, αλλά και ένας σημαντικότατος εμπλουτισμός του βασικού εξοπλισμού έρχονται και σηματοδοτούν την επανεκκίνηση μίας από τις πιο ολοκληρωμένες οικογενειακές προτάσεις τη δεδομένη χρονική στιγμή. Κυρίες και κύριοι, το ανανεωμένο KIA Sportage είναι εδώ.

 του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

«Το ολοκαίνουριο Sportage έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί προσεκτικά για να θέσει νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία του, ικανοποιώντας παράλληλα την ιδιαιτερότητα των ευρωπαϊκών γούστων και των ευρωπαϊκών δρόμων». Έτσι ακριβώς προλόγιζε η KIA πριν τέσσερα χρόνια την ολοκαίνουρια πέμπτη γενιά Sportage, ξεκαθαρίζοντας μια και καλή, μέσα σε τέσσερις αράδες, τον βασικό στόχο της, που δεν ήταν άλλος παρά η κατάκτηση της δύσκολης ευρωπαϊκής αγοράς! Και όντως το μοντέλο τους διέθετε όλα τα εχέγγυα για να καλύψει τις απαιτήσεις του καλομαθημένου ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού. Τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και σε επίπεδο απόδοσης.

Για το πρώτο κομμάτι, το αισθητικό δηλαδή, η διανθισμένη με μπόλικα φουτουριστικά στοιχεία σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United», που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο Sportage, αποδείχθηκε πανάκεια, καθώς το κορεατικό SUV, πέραν πάσης αμφιβολίας, διαθέτει έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα! Ταυτόχρονα όμως και η απόδοσή του στον δρόμο, είτε αναφερόμαστε στην οδική του συμπεριφορά είτε στην ποιότητα κύλισης, δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό σε αντιπαραβολή με τους (σκληρούς) Ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Στόχος επετεύχθη έκτοτε  λοιπόν, όπως άλλωστε καταμαρτυρούν οι δείκτες πωλήσεων, οπότε,  ως είθισται σήμερα, έφτασε η ώρα του φρεσκαρίσματος του Sportage, ούτως ώστε να συνεχίσει ακάθεκτο την επιτυχημένη πορεία του.

Ίδιο κι απαράλλαχτο (σχεδόν)!

Η γνώριμη εξωτερική σχεδίαση Sportage, η γεμάτη από αρχής μέχρι τέλους ενδιαφέρουσες στιλιστικές λεπτομέρειες, διατηρείται ως είχε αναλλοίωτη και στην ανανεωμένη, ήπια υβριδική έκδοση της δοκιμής μας. Βλέπετε, ακόμα εκπέμπει φρεσκάδα ούσα προχωρημένη, χώρια που «παίζει» δυνατά και σε επίπεδο εντυπωσιασμού, κρίνοντας από τα βλέμματα των περαστικών. Πόλος έλξης για μία ακόμα φορά η πληθωρική μουσούδα έτσι όπως διαμορφώνεται από την τεράστια εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, τη μάσκα Digital Tiger Face, τα περίτεχνα εμπρός φανάρια και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα μπούμερανγκ, συνθέτοντας και πάλι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και καλαίσθητο οπτικά σύνολο.

Όπως αναλλοίωτο, εξίσου ενδιαφέρον, μα και καλαίσθητο οπτικά παραμένει το σαλόνι, όπου για μία ακόμα φορά κυριαρχούν η αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής-υλικών, ο μοντέρνος διάκοσμος, αλλά και η αυξημένη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές (χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 562 λίτρα). Και σε αυτό το σημείο καταγράφεται το πρώτο καινούργιο στοιχείο που φέρει μαζί της η ανανέωση. Αναφερόμαστε ασφαλώς στην προσθήκη κατ’ αρχάς επιπλέον λειτουργιών στη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας, ούτως ώστε το κορεατικό μοντέλο να καλύπτει τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας.

Τα συστήματα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist), διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Following Assist), προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού (Driver Attention Warning), προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού και το σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και προειδοποίησης σε περίπτωση υπέρβασής τους (Intelligent Speed Limit Assist), αποτελούν βασικό εξοπλισμό και στις τρεις εκδόσεις (Dynamic, Titanium, GT Line).

Όπως φυσικά στον μακροσκελέστατο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και στοιχεία όπως διζωνικός κλιματισμός, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, πίνακας οργάνων και οθόνη αφής (αμφότερα LCD 12,3 ιντσών ψηφιακά, έγχρωμα), αλλά και σύστημα τηλεματικής Kia Connect, που επιτρέπει τη δυνατότητα ελέγχου σημαντικών λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεως μέσω smartphone και προσφέρεται δωρεάν για μία επταετία κ.ά. Επί της ουσίας, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ικανοποιηθεί ακόμα και ο πιο απαιτητικός-ψαγμένος οδηγός από τον εξοπλισμό που το συνοδεύει.

Καλά όλα αυτά, στην πράξη ωστόσο τι μέλλει γενέσθαι; Με άλλα λόγια, η πρόσβαση στις προαναφερόμενες λειτουργίες είναι εύκολη για τον καθένα ή προκαλεί πονοκέφαλο; Συνοπτικά, η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα, καθώς η δυνατότητα χειρισμού του κλιματισμού, καθώς και επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του πάνελ αφής που εδρεύει κάτω από τη κεντρική οθόνη πολυμέσων συνιστούν μία εφαρμογή που διευκολύνει σημαντικά στη πράξη. Παρ’ όλα αυτά η προσαρμογή απαιτεί κάμποσο χρόνο εξοικείωσης, όπως άλλωστε συμβαίνει στην πλειοψηφία των σύγχρονων μοντέλων.

Η είδηση της ημέρας

Τελικώς προκύπτει κάτω από το αμάξωμα και πιο συγκεκριμένα στον χώρο του κινητήρα, όπου συναντούμε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (σ.σ.: που γνωρίσαμε προ ολίγων μηνών στο Hyundai Tucson) και αποτελείται από το υπετροφοδοτούμενο T-Gdi τετρακύλινδρο σύνολο άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων/55 Nm ροπής και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh. Στην ανανεωμένη εκδοχή τα δύο σύνολα αποδίδουν συνδυαστικά 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 265 Nm μέγιστης ροπής (από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ.), αποτελώντας πλέον τη μοναδική επιλογή στη βασική έκδοση του μοντέλου, η οποία αντικαθιστά τις μέχρι πρότινος εκδόσεις των 150 και 180 ίππων.

Μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT επτά σχέσεων στην έκδοση της δοκιμής και στην πράξη, όπως αποδείχθηκε, αρκούν για να μετακινήσουν με ευχέρεια το βάρους 1.505 κιλών αμάξωμα. Τόσο από πλευράς επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ., τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα) όσο και από πλευράς κατανάλωσης (μέση κατανάλωση δοκιμής 8,3 λίτρα/100 χλμ.). Μια χαρά κοντολογίς, αναλογιζόμενοι τον όγκο του Sportage, αλλά και την αυτόματη μετάδοση, η οποία εκμεταλλεύεται στο έπακρον τις ικανότητες του υβριδικού συστήματος, κινώντας το με μεγάλη ευκολία ακόμα και στο ήπιο πρόγραμμα οδήγησης Eco, ήδη από τις χαμηλές στροφές περιστροφής, χαρακτηριστικό άκρως θετικό ιδιαίτερα εντός πόλης.

Απροβλημάτιστο πάντα και παντού!

Πέραν της μέγιστης ιπποδύναμης, δεν καταγράφεται, ορθώς, καμία άλλη αλλαγή στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου Sportage. Αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) παραμένουν ως είχαν. με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στην κορυφαία έκδοση GT Line της δοκιμής μας στα ελαφρώς πιο σφιχτά αμορτισέρ και στους μεγαλύτερους τροχούς 19 ιντσών. Στην πράξη η ανάρτηση με φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, προσδίδοντας ικανοποιητική άνεση, μα και ποιότητα κύλισης, στοιχείο που καθιστά ευχάριστη την κάθε μετακίνηση, ακόμα και σε πολύωρες διαδρομές, παρά τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης GT Line, που σχετίζονται με το σχετικά σφιχτό στήσιμο και το 50άρι προφίλ των ελαστικών.

Σ’ αυτό το σημείο η μοναδική παρατήρησή μας σχετίζεται με το «ψάρεμα» του εμπρός άξονα σε φάση απότομης επιτάχυνσης και σχετίζεται αποκλειστικά με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών που τείνουν να ακολουθούν το ανάγλυφο του δρόμου, επηρεάζοντας ελαφρώς την ελκτική πρόσφυση, μα και την ομοιογένεια του συνόλου. Η συγκεκριμένη αντίδραση αποτελεί και το μοναδικό μεμπτό που καταγράψαμε αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά, καθώς σε όλα ανεξαιρέτως τα υπόλοιπα σημεία της είναι ασφαλέστατη και ιδιαίτερα προβλέψιμη.

Παρά το ψηλό αμάξωμα και τα 17 εκατοστά που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος, το Sportage δεν πρόκειται ποτέ να ξαφνιάσει τον οδηγό του με απότομες αντιδράσεις, όντας στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ουδέτερο, με την προοδευτική υποστροφή να αποτελεί τη μοναδική αντίδραση όταν εξαντληθούν τα όρια.

Προδιαγεγραμμένη πορεία

Δεν έχουμε πλέον καμία αμφιβολία πως το ανανεωμένο ήπια υβριδικό Sportage θα συνεχίσει στο ίδιο μονοπάτι της επιτυχίας του προκατόχου, αφού διαθέτει αυτούσια όλα τα πλεονεκτήματά του και επιπρόσθετα είναι αναβαθμισμένο σημαντικά σε επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Επιπλέον, η ελαφρώς μειωμένη ιπποδύναμη του ήπια υβριδικού συστήματος στην πράξη (βλ. επιδόσεις, κατανάλωση καυσίμου) δεν έχει επηρεάσει στο παραμικρό την εν γένει ολοκληρωμένη υπόστασή του, παραμένοντας τη δεδομένη χρονική συγκυρία ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οικογενειακά μοντέλα ασχέτως κατηγορίας. Καλοτάξιδο!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης T-GDi

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Ισχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 160 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 265 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 17 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 55 Nm

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά σχέσεων

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,2 δευτ.

Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6,6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 148 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

54 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.515 x 1.865 x 1.650

Μεταξόνιο 2.680 χιλ.

Βάρος 1.505 κιλά 

Χώρος αποσκευών

562 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (DYNAMIC): 32.490 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (N-Line): 37.490 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 101 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Τραμπ: «Μικρή Κίνα» η Ευρώπη, ζημιώνει την οικονομία μας, προειδοποιώ για δασμούς

Κινεζικός κολοσσός μπαταριών ετοιμάζεται να αλώσει την Ευρώπη

Honda: «Ηλεκτρικό Type R μόνο αν είναι διασκεδαστικό, αλλιώς δεν έχει λόγο ύπαρξης»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο