ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το εξωφρενικό KIA EV6 GT με τους 585 ίππους

dokimazoume-to-exofreniko-kia-ev6-gt-me-tous-585-ippous-709569

To EV6 GT είναι το πιο ισχυρό και γρήγορο μοντέλο στην ιστορία της KIA, το πιο ακραίο θα μπορούσαμε να προσθέσουμε. Το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2022 για την κορυφαία του έκδοση πήρε αναβολικά και απέκτησε δύναμη ικανή να του προσδώσει τον τίτλο του «Supercar Killer».

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Οι κριτικές από τους παγκόσμιους του κλάδου για το KIA EV6 ήταν διθυραμβικές από την πρώτη στιγμή. Οι αλήθειες να λέγονται, το πρώτο μοντέλο από την Κορέα που κατέκτησε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην Ευρώπη και το δεύτερο μόλις ηλεκτρικό που κατέκτησε τον ίδιο τίτλο είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα, hi-tech και φουτουριστικά ηλεκτρικά που κυκλοφορούν στους δρόμους. Μέχρι να ανακοινωθεί το EV9 ήταν αναμφίβολα το καλύτερο μοντέλο της KIA και αποτελούσε βάση για σπουδαία πράγματα.

Η έκδοση GT έχει αναβαθμίσεις σε όλα τα επίπεδα, αλλά κυρίως εξωφρενική ιπποδύναμη και ακραίες επιδόσεις για την κατηγορία στην οποία ανήκει και ομολογουμένως… για ένα KIA. Με 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και τελική που σταματά λίγο πάνω από τα 260 χλμ./ώρα, αυτός ο «Κορεάτης» έχει μαύρη ζώνη στο Taekwondo και κοιτάει στα μάτια σπορ ηλεκτρικά από εταιρίες που έχουν μεγάλη ιστορία και εμπειρία στις αγωνιστικές κατασκευές. Αυτός είναι και ο λόγος που την περασμένη χρονιά κατέκτησε τον τίτλο του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου Επιδόσεων!

EV6 GT

Ο ορισμός του sleeper

To EV6 αποτελεί τη σχεδιαστική βάση (και τη μηχανική) για τα 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να παρουσιάσει η KIA μέχρι το 2027. Με αυτό, άλλαξε ολόκληρη η φιλοσοφία της εταιρίας όσον αφορά το design. Το crossover με μήκος σχεδόν 4,7 μέτρων έχει έναν εντυπωσιακό σχεδιασμό βασισμένο στη «συνένωση των αντιθέσεων», όπως αρέσει στους Κορεάτες να αποκαλούν τη νεοφερμένη σχεδιαστική τους γλώσσα, με δυναμικά στοιχεία και φουτουριστικά χαρακτηριστικά.

Έχει ένα αρκετά σπορτίφ κόψιμο από τη βασική του έκδοση, οπότε δεν χρειάστηκαν να αλλάξουν και πολλά για την GT. Οι απαραίτητες διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες, το ασχεδιασμένο μοτίβο της μάσκας, η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, οι μεγαλύτεροι τροχοί, οι θηριώδης δαγκάνες σε φωσφοριζέ χρώμα και τα λογότυπα GT θα βάλουν στους ψαγμένους περαστικούς υποψίες πως αυτό είναι το «δυνατό» EV6 και όχι απλά η έκδοση GT-Line. Είναι ο ορισμός αυτού που στις πιάτσες του αυτοκινήτου αποκαλείται sleeper!

EV6 GT

Αγωνιστικό πνεύμα, ίδιοι άπλετοι χώροι

Στο εσωτερικό η ουσία και η σχεδίαση έχουν παραμείνει αναλλοίωτες, είναι όμως οι λεπτομέρειες που διαφοροποιούν τη συνολική αύρα. Τα μπάκετ καθίσματα είναι ακριβώς ό,τι θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, για να μην πούμε σε ένα supercar. Ντυμένα με συνθετικό δέρμα και Alcantara, μεταλλικές λεπτομέρειες στα ανοίγματα κάτω από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα,με εκτεταμένα πλευρικά και χειροκίνητες ρυθμίσεις. Το τιμόνι με το ιδιόρρυθμο σχήμα παραμένει διάκτινο, όμως έχει ένα επιπλέον κουμπί στη δεξιά πλευρά, πάνω στο οποίο αναγράφεται το GT. Έχει το ίδιο lime green χρώμα με τις δαγκάνες, που κοσμεί επίσης τις ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα (ωραία πινελιά θα ήταν αν είχαν το ίδιο χρώμα και οι ζώνες).

EV6 GT

Κατά τ’ άλλα δεν διαφοροποιείται τίποτε άλλο. Ο εξοπλισμός τεχνολογίας και άνεσης είναι όσο πλούσιος γίνεται για μια κορυφαία έκδοση. Προφανώς και υπάρχει η διπλέτα με τις οθόνες 12,3” για τον οδηγό και το σύστημα infotainment. Το τελευταίο έχει πραγματικά άπειρες επιλογές διαμόρφωσης και ρυθμίσεις και ένα γραφικό περιβάλλον που ενώνει ομοιόμορφα κάθε μενού. Σε αυτή την έκδοση τα έξτρα μενού είναι που μας ενδιαφέρουν όμως (κάντε λίγο υπομονή και θα σας πούμε παρακάτω). Επιπλέον, η«πατέντα» κάτω από την κεντρική οθόνη, με τη διπλή οθόνη αφής σαν μία μπάρα, για τις συντομεύσεις του κλιματισμού και των πολυμέσων, μαζί με τους δύο φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες, αποδεικνύεται και στο GT αρκετά εύχρηστη.

Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις χρωματικές επιλογές και το premium ηχοσύστημα της Meridian Audio είναι στοιχεία που θα σε χαλαρώσουν όταν το μαγικό κουμπάκι δεν είναι πατημένο και οι σφυγμοί σου είναι σε φυσιολογικά πλαίσια. Τόσο εσένα όσο και σε κάθε έναν από τους άλλους τέσσερις επιβάτες που θα χωρέσουν με περίσσια άνεση και θα βολέψουν με τον ίδιο τρόπο τα προσωπικά τους αντικείμενα.

Ειδικότερα, οι πίσω απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ δεν πρέπει να έχουν και κανένα παράπονο για τα πράγματά τους. Στον πίσω χώρο αποσκευών είναι διαθέσιμα 480 λίτρα, όμως κάτω από το μπροστινό, εκεί που στις άλλες εκδόσεις συναντάς 52 επιπλέον, σε αυτήν εδώ χωράνε μόνο εργαλεία. Είναι ο δεύτερος πιο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας που έχει «φάει» τον ωφέλιμο χώρο.

Γκαζιά και ΣΟΚ

Εφόσον η KIA δεν χρειαζόταν να ασχοληθεί και πολύ με το σχεδιασμό, επένδυσε τους πόρους της σε ό,τι είχε άμεση σχέση με την απόδοση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV6 GT. Για αρχή πήρε τον πίσω σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη από την τετρακίνητη GT-Line και τον τοποθέτησε μεταξύ των μπροστινών τροχών. Σημειώστε 218 ίππους και 350 Nm ροπής εκεί.

Για τον πίσω άξονα εξέλιξαν έναν νέο ηλεκτροκινητήρα ίδιου τύπου, με inverter διπλού σταδίου, τεχνολογία φουρκέτας στα χάλκινα σύρματα του στάτορα, ο οποίος έχει και άμεσο σύστημα ψύξης λαδιού. Η δυνατότητα περιστροφής αυξήθηκε από τις 15.000 σ.α.λ. του μπροστινού στις 21.000 σ.α.λ. και η απόδοση αυτού του νέου μοτέρ αγγίζει τους 367 ίππους και τα 390 Nm ροπής. Συνολικά λοιπόν η ιπποδύναμη σκαρφαλώνει στα 585 hp και η ροπή στα 740 Nm.

EV6 GT

Πώς μεταφράζεται όλη αυτή η δύναμη στην πράξη; Είναι δύσκολο να το αποτυπώσεις στο χαρτί. Όσο δύσκολο είναι και με αντίστοιχα σπορ ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Tesla Model Y Performance και τη Ford Mustang Mach-e GT. Με το πρόγραμμα GT ενεργοποιημένο, τα λάστιχα ζεσταμένα και φρέσκια άσφαλτο, η σφαλιάρα που τρως στον αυχένα σου εάν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού μέχρι τη μοκέτα είναι τόσο βίαιη που θα αλλάξει όλη σου η κοσμοθεωρία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με σοκαριστική δύναμη και νούμερα ροπής που συναντούμε σε Supercar της εποχής, μόνο που σε αντίθεση με αυτά τα θερμικά κτήνη, που νιώθεις την ώθηση να χτίζεται και να κορυφώνεται σιγά σιγά, στο EV6 GT τη λαμβάνεις ολόκληρη σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ο ρυθμός επιτάχυνσης μέχρι τα 200 χλμ./ώρα είναι σχεδόν ασταμάτητος, αφού θα γράψει τα 100-200 σε κάτι περισσότερο από 9”, ενώ ίσως πιο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που το κοντέρ σκαρφαλώνει από τα 200 μέχρι τα 266, για ηλεκτρικό μοντέλο πάντα.

EV6 GT

Χωρίς να έχει λειτουργία Launch Control, σταματάς και πατάς τέρμα το γκάζι. Θα γράψεις 0-100 σε 3,5 με 3,6 δευτερόλεπτα ξανά και ξανά. Χωρίς να νιώθεις ότι ζορίζεται το οτιδήποτε. Βέβαια, αν τα λάστιχα είναι κρύα ή η άσφαλτος κακή, ο χρόνος θα πέσει αρκετά και όχι λόγω της λειτουργίας της τετρακίνησης, που σε κλάσματα δευτερολέπτου ξέρει πώς να διαχειριστεί τη δύναμη, ή των συστημάτων ευστάθειας, που θα σε κρατήσουν χωρίς να παρεμβαίνουν ιδιαίτερα, αλλά επειδή θα νιώσεις το πίσω μέρος να θέλει να ξεκολλήσει και θα διορθώσεις με το τιμόνι. Αυτή η ηλεκτρική τετρακίνηση, με τον ισχυρότερο πίσω ηλεκτροκινητήρα, σύμφωνα με την KIA, μπορεί να στείλει έως και το 80% στον πίσω άξονα, οπότε αυτή η τάση είναι λογική εν μέρει.

Αυτό βέβαια το βλέπεις κυρίως στο πρόγραμμα GT, το οποίο δεν ενδείκνυται για καθημερινή οδήγηση, αφού με αυτό η απόκριση στο γκάζι είναι τόσο απότομη που μερικές φορές στο δρόμο μπορεί να τρομάξει και τον έμπειρο οδηγό, ενώ απενεργοποιεί μερικώς το ESP. Η αίσθηση ωστόσο αλλάζει πολύ από τα προγράμματα οδήγησης ECO, Normal και Sport, τα οποία παραδόξως περιορίζουν την ιπποδύναμη και δεν μειώνουν απλά την απόκριση (περίπου 300 ίπποι στο ECO και 470 στο Sport). Αλλάζουν επίσης την αίσθηση στο τιμόνι και την παρέμβαση των συστημάτων ευστάθειας. Υπάρχει ξεχωριστή επιλογή για την υποβοήθηση στο πεντάλ του φρένου και το πρόγραμμα My Mode, στο οποίο μπορείς να ρυθμίσεις τα πάντα, να τα αποθηκεύσεις και να ενεργοποιήσεις με ένα δεύτερο πάτημα του πλήκτρου GT.

EV6 GT

Αν και ποσώς μας ενδιαφέρει η αυτονομία σε ένα σπορ μοντέλο με κάτι λιγότερο από 600 ίππους, στο κέντρο της πλατφόρμας βρίσκεται η γνώριμη μπαταρία ιόντων λιθίου με καθαρή χωρητικότητα 72,5kWh. Σύμφωνα με WLTP, η αυτονομία αγγίζει τα 424 χιλιόμετρα με κατανάλωση 20,6 kWh/100 χλμ. και πράγματι με χαλαρή οδήγηση, παρότι η αντλία θερμότητας δεν είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, δεν είναι δύσκολο να κάνεις έναν μικτό κύκλο με 20-21 kWh/100 χλμ. κατανάλωσης. Ωστόσο, το γκάζι στο GT είναι τόσο δελεαστικό και όποτε το πατάς ή έχεις ενεργοποιημένο το ανάλογο πρόγραμμα, τότε απλά ξεζουμίζεις την μπαταρία και βλέπεις τον μέσο όρο να σκαρφαλώνει με ευκολία πάνω από τα 26 και να φτάνει ακόμα και τα 30. Όμως η αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει την επαναφόρτιση με τον ίδιο γρήγορο τρόπο, αφού «ρουφάει» από έναν DC φορτιστή μέχρι 230 kW, τουτέστιν 20 λεπτά.

Όνομα και πράγμα

Η αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP του ομίλου αποτελεί από μόνη της μια εξαιρετική βάση για ένα μοντέλο επιδόσεων, άλλωστε οι 325 ίπποι που αποδίδει η αμέσως «μικρότερη» τετρακίνητη έκδοση είναι ήδη πολλοί. Παρ’ όλα αυτά, για τις εξωφρενικές επιδόσεις του EV6 GT και με την προοπτική το μοντέλο να έχει βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε συνθήκη, ώστε να περνάει τη δύναμή του στο δρόμο, άλλαξαν κάποια χαρακτηριστικά, που αφορούν κυρίως τις αναρτήσεις.

EV6 GT

Οι 5 σύνδεσμοι στον πίσω άξονα παρέμειναν ως έχουν, αλλά προστέθηκε μια σκληρότερη κατά 15% αντιστρεπτική, ενώ τα ολοκαίνουρια ελατήρια είναι πιο σφιχτά κατά 11% εκεί. Αντίθετα, τα μπροστινά ελατήρια είναι πιο μαλακά κατά 9% και τα γόνατα McPherson έχουν δύο βραχίονες. Είναι επίσης πιο χαμηλό κατά 5 πόντους σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πολύ ψαγμένο set-up, ώστε να έχει καλύτερη επαφή με το δρόμο υπό πίεση, περισσότερη πρόσφυση από τη φανταστική γόμα των Pilot Sport 4S (255/40 R19) με τα οποία είναι τυλιγμένοι οι τροχοί, μικρότερες κλίσεις και ταυτόχρονα πιο άμεσο μπροστινό σύστημα.

Βέβαια, έχει αλλάξει ο λόγος της κρεμαγιέρας, με ένα τιμόνι που είναι πιο γρήγορο και έχει σαφώς καλύτερη αίσθηση από τα άλλα EV6, στα οποία η πληροφόρηση ειδικά δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά τους σημεία. Το GT ίσα ίσα έχει ένα πολύ καλό μπροστινό. Τα φρένα, που είναι μεγαλύτερα, με 380 χλστ. αεριζόμενους δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και 360 χλστ. αντίστοιχους πίσω, είναι πραγματικά πειστικά και ακούραστα, παρά τα 2.200 κιλά του. Η αίσθηση είναι επίσης αρκετά γραμμική στο πεντάλ, ακόμα και με το i-Pedal απενεργοποιημένο. Η ενεργοποίησή του βέβαια προσφέρει επιπλέον σιγουριά, καθώς δεν καμουφλάρει απόλυτα το βάρος του.

Στις κατηφορικές στροφοδιαδορμές αντιλαμβάνεσαι τη μάζα και αν ο δρόμος είναι ολισθηρός τότε θα σε αποτρέψει αρκετά και θα χρειαστεί να βάλεις μια άνω τελεία στο ρυθμό που είχες αναπτύξει. Δεν γέρνει πολύ, παρά μόνο τόσο όσο, ώστε να σου υποδείξει πού είναι τα όριά του στο δρόμο. Γιατί στην πίστα η ιστορία θα ήταν διαφορετική, όπως και σε ίσιο στεγνό κομμάτι ή με καλή άσφαλτο. Εκεί θα απολαύσεις την πρόσφυση που παρέχει η συνεχής μεταφορά της δύναμης από την τετρακίνηση, αλλά και από τον έναν τροχό στον άλλο, στον πίσω άξονα. Εκεί είναι τοποθετημένο ένα ηλετρονικό μπλοκέ, που στην ουσία κάνει torque vectoring και μπορεί να μεταφέρει έως 100% της ροπής στον τροχό που χρειάζεται.

EV6 GT δοκιμη

Σε συνδυασμό με την περισσότερη ισχύ πίσω, το EV6 έχει έναν ιδιαίτερο υπερστροφικό χαρακτήρα, που με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα (ή στο ενδιάμεσο) σε σπρώχνει υποδειγματικά από την έξοδο στροφής χωρίς να χρειάζεται να διορθώσεις πολύ. Αντίθετα, με το esp απενεργοποιημένο και το πρόγραμμα GT, το πιθανότερο είναι να σε σπρώξει εκτός δρόμου, αφού η βίαιη και ακαριαία απόκριση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να σε τρομάξει και να μη διορθώσεις σωστά στο απότομο ξεκόλλημα της ουράς. Κάπου εκεί έρχεται και το Drift Mode, το οποίο έχει χρήση αποκλειστικά σε κλειστό δρόμο και ελεγχόμενο περιβάλλον. Πουθενά αλλού (!), μιας και είναι τόσο απότομο, σχεδόν αποκλειστικά πισωκίνητο και έτοιμο να κάψει κάθε χιλιοστό των ωφέλιμο ελαστικών του. Ενεγοποιείται μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο πάντως, με πλήρη απενεργοποίηση του esp και παρατεταμένο τράβηγμα των δύο Paddle.

Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν οι διαφορετικοί τεχνητοί ήχοι, με έναν εξ αυτών να προσομοιώνει τον ήχο κινητήρα ακόμα και στο ρελαντί, με κύριο λόγο ύπαρξης όμως να δίνει την αίσθηση της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης.

Σε ό,τι αφορά την καθημερινή οδήγηση, το EV6 GT δεν διαφέρει αισθητά από οποιοδήποτε άλλο EV6. Ναι, είναι κάπως πιο σφιχτό, το τιμόνι δεν κόβει, ακούς λίγο περισσότερο τα πετραδάκια που κολλάνε στα σπορ ελαστικά και τα μπάκετ μπορεί να κουράσουν λίγο στα πολύωρα ταξίδια. Σε όλα τα προγράμματα, εκτός αυτού που ενεργοποιείται από τον φωσφοριζέ διακόπτη όμως, είναι αρκετά πολιτισμένο, απίστευτα γρήγορο και καλύπτει τις αποστάσεις σε χρόνο… GT.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Εμπρός, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 350 Nm

Πίσω, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Μέγιστη ισχύς: 367 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 390 Nm

Συνδυασμένη ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 585 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 740 Nm

Μετάδοση

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3,5 δλ.

Τελική ταχύτητα: 261 χλμ./ώρα

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 22,7 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 24 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα 77,4 kWh (72,5)

Αυτονομία

Κατασκευαστή (WLTP): 424 χλμ.

Δοκιμής: 350 χλμ.

Φόρτιση

AC 11 kW: 7 ώρες και 20 λεπτά

DC 240 kW (από 10-80%): 18 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.695 x 1.890 x 1.545

Μεταξόνιο 2.900 χιλ.

Βάρος 2.200 κιλά

Χώρος αποσκευών

480 λίτρα

Τιμή αγοράς

75.990 €

(χωρίς την κρατική επιδότηση)

 

Όλες οι ειδήσεις

Νέο Renault Captur: Φτιαγμένο για να ζεις μαζί του!

Τι γνωρίζουμε για το νέο Tesla Model 3 Ludicrous των 626 ίππων

Ο Lucas di Grassi προκαλεί με το Cupra Tavascan στους -35ºC

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο