Βασισμένο στις τεχνικές καινοτομίες του Τσούφενχαουζεν, το ανανεωμένο Audi e-tron GT χαράσσει τη δική του πορεία, όντας η ναυαρχίδα της Audi.
του Andrea Cartapani, απόδοση Autotypos team
Το πιο “έντονο” Audi που υπήρξε ποτέ. Μας το παρουσίασαν έτσι, αλλά αν θέλουμε να είμαστε πιο αντικειμενικοί και να περιοριστούμε στους αριθμούς, μπορούμε να πούμε ότι το e-tron GT είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που παρήγαγε ποτέ ο οίκος των τεσσάρων δαχτυλιδιών: 925 ίπποι για το RS Performance, 857 για το RS και 680 για το S, οι οποίοι στο σπριντ 0-100χλμ./ώρα μεταφράζονται σε 2,5, 2,8 και 3,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Αριθμοί που έχουν ήδη παρατηρηθεί από τότε που η ηλεκτροκίνηση άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά που είναι δύσκολο να συνηθίσεις, ειδικά όταν οδηγείς ένα σεντάν μήκους σχεδόν πέντε μέτρων. Στην πίστα δοκιμών της Xαϊλμπρόν, μετά από μερικές ώρες οδήγησης από τη Φρανκφούρτη, έχουμε την απόδειξη: χρησιμοποιώντας το launch control, η ώθηση που προσφέρει το e-tron GT είναι απλά εντυπωσιακή και το χρονόμετρο στο ταμπλό επιβεβαιώνει ότι δεν είναι πολύ δύσκολο να πλησιάσει κανείς τον δηλωμένο χρόνο.
Κινητήρες
Τα εύσημα ανήκουν στο σημαντικό πακέτο τεχνικών αναβαθμίσεων, το οποίο λίγους μήνες μετά την Taycan φτάνει και στο e-tron GT: ο πίσω κινητήρας έχει μεγαλύτερη πυκνότητα χαλκού, είναι πιο ισχυρός και ταυτόχρονα πιο συμπαγής και ελαφρύς, ενώ ο μπροστινός κινητήρας αποκτά νέα ηλεκτρονικά ισχύος, ικανά να αποδίδουν έως και 600 αμπέρ. Αυτές οι καινοτομίες δεν γίνονται αισθητές μόνο στην επιτάχυνση: η αναγεννητική πέδηση φτάνει τα 400 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να επιβραδύνει χωρίς την παρέμβαση των δίσκων μέχρι 0,46 g (που αντιστοιχεί σε πολύ έντονη πέδηση κατά την οδήγηση στο δρόμο). Η διαχείριση της ανάκτησης είναι επίσης πολύ καλή: όταν το γκάζι αφήνεται ελεύθερο, το αυτοκίνητο ρέει ελεύθερα, αλλά αρχίζει να αναγεννάται σταδιακά, εάν το ραντάρ αντιληφθεί επιβράδυνση του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Εάν το επιθυμείτε, αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να εντατικοποιηθεί με τα paddles στο τιμόνι αν και σε κάθε περίπτωση, όταν το ζητήσετε, το σύστημα πέδησης αποδεικνύεται καλά διαμορφωμένο και ανθεκτικό.
Μπαταρίες
Το πακέτο μπαταριών έχει επίσης ανανεωθεί, το οποίο χάρη στη νέα χημεία κυψελών φτάνει τις 105 kWh χωρητικότητας (97 καθαρές) και επωφελείται από την αποτελεσματικότερη θερμική διαχείριση. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται στα 320 kW, αλλά καταβλήθηκε η μεγαλύτερη προσπάθεια ώστε να είναι σε θέση να δέχεται πραγματικά αυτή την ένταση σε ένα ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών και ποσοστών φόρτισης. Τώρα φορτίζει από το 10% στο 80% σε 18 λεπτά, με πολύ λιγότερη εξάρτηση από τις εξωτερικές συνθήκες. Προφανώς, η αυτονομία έχει επίσης αυξηθεί: πάνω από 600 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο Wltp, χάρη στη μεγαλύτερη απόδοση του συστήματος. Οι πρώτες γενιές ηλεκτρικών Audi σίγουρα δεν έλαμπαν από πλευράς κατανάλωσης, αλλά τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με αυτό το e-tron GT σε ένα κυρίως εξωαστικό περιβάλλον (με επίσης ένα καλό κομμάτι αυτοκινητόδρομου) φαίνεται να αποδεικνύουν ένα αξιοσημείωτο βήμα προς τα εμπρός. Περιμένουμε τα νούμερα από το Κέντρο Δοκιμών μας για την ετυμηγορία, αλλά μια πραγματική αυτονομία περίπου 450 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο και πολύ πάνω από 500 σε μικτή χρήση φαίνεται αποφασιστικά αξιόπιστη.
Αναρτήσεις
Οι τεχνικές καινοτομίες αφορούν και τη δυναμική οδήγησης: νέα αμορτισέρ αέρα διπλού θαλάμου, αλλά κυρίως νέα ενεργά αμορτισέρ (προαιρετικά), τα οποία – όπως έχει ήδη παρατηρηθεί στην Porsche Panamera – είναι κυριολεκτικά σε θέση να κάνουν το αυτοκίνητο να «χορεύει». Το υπό πίεση λάδι (χάρη σε μια αντλία υψηλής τάσης) μπορεί να επιβάλλει την εκτροπή κάθε τροχού σε κλάσματα του δευτερολέπτου για να ανταποκριθεί στις ανωμαλίες του οδοστρώματος ή να εξουδετερώσει την κύλιση και την κλίση κατά τη γρήγορη οδήγηση. Το αποτέλεσμα, χάρη στη συνεργασία με το σύστημα διεύθυνσης των τεσσάρων τροχών, είναι ένα επίπεδο σταθερότητας και ευελιξίας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν απλώς αδιανόητο για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Τιμές
Ο τιμοκατάλογος του Audi e-tron GT ξεκινά από τις 126.000 ευρώ στην Ιταλία για το e-tron GT S, 147.500 ευρώ για το RS και 160.500 ευρώ για το RS Performance.
Όλες οι ειδήσεις
Κλονίζεται η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη: Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι της Audi
Οι φθαρμένοι υαλοκαθαριστήρες υπονομεύουν την οδηγική ασφάλεια
Subaru Solterra: Με ανανεωμένο εσωτερικό και «ψαλίδι» στην τιμή