H ανανεωμένη GLA βελτιώθηκε ουσιαστικά και στην υβριδική έκδοση 250e οριοθετεί την κορυφή της κατηγορίας, αφού προσφέρει εξαιρετική ποιότητα, οικονομία και άνεση.
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Την GLA θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε μια από τις πιο πολυπόθητες Mercedes. Σίγουρα δεν έχει την αίγλη μιας σκληροπυρηνικής AMG ή μιας S-Class, όμως είναι αυτή που μπορεί να αγοράσει ο περισσότερος κόσμος. Κάτι που είχε φυσικά αντίκτυπο στις πωλήσεις από την πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2013. Συνεχίζοντας μια BestSelling πορεία, ήρθε η στιγμή της επικαιροποίησης της δεύτερης γενιάς. Το Facelift μπορεί να μην αλλάζει αισθητά την εικόνα της, ωστόσο φέρει ουσιαστικές αλλαγές στον εξοπλισμό, στην ποιότητα (κι όμως) και κυρίως στους κινητήρες, καθώς όλοι πλέον περνούν στην εξηλεκτρισμένη εποχή. Ηπια υβριδική υποβοήθηση λοιπόν έχουν όλα τα σύνολα, ενώ η Plug-in έκδοση αποκτά περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση, γιατί αυτά είναι άλλωστε που μετράνε!
Αλλαγές ουσίας
Οι αλλαγές που ανακοινώνει η Mercedes-Benz στο εξωτερικό της ανανεωμένης GLA είναι ελάχιστες, παρ’ όλα αυτά φαίνεται πιο φρέσκια και κάνει τον υποφαινόμενο να αναρωτιέται το πώς. Θα το αποδώσουμε στην εξυπνάδα του DesignTeam της εταιρίας, αφού μόνο τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρώς. Κυρίως στην έκδοση AMG-Line που δοκιμάζουμε, όπου το περίγραμμα, στο χρώμα του αυτοκινήτου, των μεγαλύτερων διακοσμητικών αεραγωγών εκ μοντερνίζει και ταυτόχρονα κάνει την εικόνα της πιο δυναμική. Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν επίσης αλλάξει με νέα φωτεινή υπογραφή, ενώ έχει προστεθεί μία χρωματική επιλογή και τέσσερα νέα σχέδια για τους τροχούς, από 18 ίντσες στον βασικό έως 20 προαιρετικά.
Στη σχεδίαση του εσωτερικού η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στο τιμόνι, το οποίο έρχεται «στα ίσια» με την υπόλοιπη γκάμα της Merc, τόσο στη βασική έκδοση όσο και στην AMG-Line. Επιπλέον, αφαιρέθηκε το touchpad από την κεντρική κονσόλα και αντικαταστάθηκε από μια ρηχή θήκη, που δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα, αλλά απελευθερώνει χώρο. Στην ουσία, οι αλλαγές είναι οι ίδιες που πρόσφατα έγιναν και στην ανανεωμένη A-Class. Όπως και στο hatch-back, έτσι και εδώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται πλέον η μεγάλη δυάδα για τις οθόνες, με διαγώνιο 10,25 ίντσες.
Η διάταξη αυτή, που πρώτη έφερε και έκανε trend η εταιρία από τη Στουτγάρδη, έχει ενημερωθεί στο λογισμικό της με τη νεότερη έκδοση του κορυφαίου MBUX. Ακόμα πιο γρήγορο, λοιπόν, με την προσθήκη νέων εφαρμογών ή παιχνιδιών, αλλά και ακόμα πιο έξυπνο, αφού οι λειτουργίες της ψηφιακής βοηθού που ακούει στο «HeyMercedes» έχουν διευρυνθεί. Ταυτόχρονα, η σύνδεση με τα AndroidAuto/AppleCarPlay δεν απαιτεί πια καλώδια, παρότι η μία από τις δύο θύρες USB-C ταχυφορτίζει τις συσκευές. Εννοείται πως προαιρετικά ή ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού διατίθεται ασύρματη φόρτιση, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει αναβαθμιστεί και το προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester με λειτουργία
Dolby Atmos και έχει ακόμα πιο κρυστάλλινο ήχο.
Αισθητή αλλαγή παρατηρήσαμε και στην ποιότητα. Όχι τόσο στην απτή όσο στα σημεία που δεν είναι ορατά με το μάτι. Σίγουρα ορισμένα υλικά είναι αναβαθμισμένα και έχουν ακόμα καλύτερη αίσθηση, σε συνδυασμό φυσικά με τα ανακυκλωμένα υλικά της επένδυσης των καθισμάτων (από 100% έως 65%), εκεί όπου ξεχωρίζει όμως είναι στη συναρμογή. Η ποιότητα βρίσκεται πραγματικά στα ύψιστα στάνταρ που αναλογούν σε ένα αυτοκίνητο με το αστέρι στο τιμόνι, ενώ ακόμα και κάποια πλαστικά, που στον προκάτοχό της «έτριζαν» (π.χ. τα κυλινδρικά χερούλια στις πόρτες), τώρα είναι απόλυτα στιβαρά, όπως και όλη η υπόλοιπη καμπίνα.
Προσφέρει μια μοναδική αίσθηση ποιότητας και συνεχίζει να το κάνει με απαράμιλλο στιλ. Στον τομέα αυτόν δεν είχε αντίπαλο, κάτι που συνεχίζει να ισχύει, ειδικότερα όταν ο ήλιος δύσει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις 64 χρωματικές επιλογές και τους πολλούς συνδυασμούς κάνει όλα όσα υπόσχεται, δημιουργώντας μια ζεστή, εκφραστική και φουτουριστική αύρα για τους επιβάτες.
Όσον αφορά τα χωροταξικά δεδομένα, δεν αλλάζει κάτι από την προηγούμενη 250e.Τουτέστιν, ίδιοι χώροι με τις υπόλοιπες εκδόσεις της GLA για τους πίσω επιβάτες -οι οποίοι θα κάτσουν με άνεση, χωρίς το ψηλό κεντρικό τούνελ να εμποδίζει πολύ τον μεσαίο-, αλλά μικρότερος χώρος αποσκευών κατά 40 λίτρα. Τα 385 διαθέσιμα ωστόσο είναι υπεραρκετά, με τη διάταξη του χώρου να βοηθάει αρκετά στην τοποθέτηση των αποσκευών και την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη πίσω πόρτα να κάνει την φόρτωση πιο εύκολη.
Εξηλεκτρισμένο αστέρι
Οπως και στην πρώτη GLA 250e, το plug-in υβριδικό σύνολο απαρτίζεται από τον γνώριμο «μικρό» υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που χρησιμοποιεί η Mercedesκαι από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυασμένη δύναμη να μεταφέρεται στους μπροστά τροχούς. Αυτό δεν άλλαξε, ενώ, σε αντίθεση με τη νέα έκδοση 200 που ο κινητήρας «παντρεύτηκε» με ένα υβριδικό σύστημα 48V, προφανώς εδώ έμεινε αναλλοίωτος.
Ο τετρακύλινδρος 1.300άρης λοιπόν αποδίδει τους ίδιους 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής. Αντίθετα, ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αποδίδει 7 περισσότερους ίππους, αλλά τα ίδια 300 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση παραμένει ως έχει, στους 218 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει τα 450 Nm, που όπως και να το κάνουμε είναι πολλά. Στη θεωρία, είναι ελάχιστα πιο αργή από την προηγούμενη, στην πράξη δεν φαίνεται κάποια διαφορά. Είναι αρκετά εκρηκτική ή πολύ ομαλή, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Επίσης, μπορεί να μην ανακοινώνονται αλλαγές στο θερμικό μοτέρ αλλά η λειτουργία του είναι ακόμα πιο βελούδινη, ακόμα πιο ήσυχη και ο συνδυασμός του με τον ηλεκτρικό κινητήρα ακόμα καλύτερος.
Η όχι και τόσο μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης του τελευταίου, σε συνδυασμό με το καλύτερο πρόγραμμα διαχείρισης ενέργειας, αλλά και την αύξηση της ωφέλιμης χωρητικότητας της μπαταρίας στις 11,5 από τις 10,5 kWh, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας στα 70 χιλιόμετρα. Θεωρητικά τουλάχιστον, αν και απ’ ό,τι διαπιστώσαμε δεν διαφέρει και πολύ από την πραγματικότητα, με τη μετρημένη ηλεκτρική αυτονομία στον ρεαλιστικό μικτό μας κύκλο να ξεπερνάει τα 60 χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων. Πολύ σημαντική είναι επίσης η προσθήκη στον προαιρετικό εξοπλισμό ενός ταχύτερου on-board φορτιστή, που υποστηρίζει DC φορτιστές (συνεχούς ρεύματος) έως 22 kW. Το κόστος είναι στα 1.300€, όμως κάνει τη διαδικασία φόρτισης σε εξωτερικούς φορτιστές σημαντικά πιο μικρή. Ίσως να μην απαραίτητη η προσθήκη όμως, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών φορτίζουν είτε το βράδυ στην οικία τους ή κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
Όσον αφορά την κατανάλωση τώρα, χάρη στην καλύτερη διαχείριση ενέργειας του πιο ισχυρού ηλεκτρικού κινητήρα, είναι πιο χαμηλή. Σε μικτό κύκλο με φορτισμένη την μπαταρία και το πρόγραμμα Hybrid, δεν θα καταναλώσει πάνω από 3 λ./100 χλμ., ενώ άπαξ και η μπαταρία αδειάσει, τότε πάλι θα παραμείνει κάτω από τα 8 λ.100 χλμ. Ακόμα και με γρήγορη οδήγηση όμως και το πρόγραμμα οδήγησης Sport, που κρατά τον θερμικό κινητήρα ξύπνιο και συνδυάζει τους δύο με στόχο τη μέγιστη ιπποδύναμη, με συχνή φόρτιση δεν θα ξεπεράσει ποτέ τα 6.5 λ./100 χλμ.
Ακόμη πιο εκλεπτυσμένη
Έχοντας λοιπόν τη δυνατότητα να κινηθεί μόνο με ρεύμα για περισσότερα χιλιόμετρα, ενισχύει τον άνετο χαρακτήρα της. Όλα τα εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά της, με τον έτσι κι αλλιώς άνετο προσανατολισμό που έχει, όταν συνδυαστούν με την ομαλότητα του ηλεκτροκινητήρα αλλά και την απόλυτη ησυχία που επικρατεί, καθιστούν την εμπειρία οδήγησης ένα αγχολυτικό. Στην καθημερινότητα που «τρέχει» συνεχώς και έχει έντονο θόρυβο, με την GLA 250e πας στη δουλειά σου με ηρεμία και φυσικά με ελάχιστο κόστος.
Πέρα από αυτό, η ανανεωμένη GLA δείχνει βελτιωμένη σε κάθε σημείο της. Η ανάρτηση, που στην προκείμενη περίπτωση λόγω της μπαταρίας διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος, έχει ακόμα καλύτερη απόσβεση, με τρόπο που δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί υποδειγματικός. Ο μόνος τρόπος να καταλάβεις ότι δεν έχει πολλαπλούς συνδέσμους, στην καθημερινότητα, είναι να «σκύψεις και να κοιτάξεις». Μόνο στην περίπτωση που εν μέσω στριψίματος υπό πίεση βρεθεί στο διάβα της κάποια κακοτεχνία στο οδόστρωμα και μεταφερθεί ο κραδασμός, χωρίς να επηρεάζει φυσικά τη συμπεριφορά της. Ακλόνητη λοιπόν ακόμα και στο όριο, με συμπεριφορά φιλική και αρκετά υψηλή πρόσφυση. Αν και κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού είναι τετρακίνητα, δεν μπορείς να πεις ότι σου λείπει, μιας και παρά το χαρακτηρισμό OffRoader από τη Mercedes και την αρκετή απόσταση από το έδαφος, δύσκολα θα θελήσεις να φτάσεις σε σημείο που θα χρειαστεί η επιπλέον δύναμη στον πίσω άξονα.
Το τιμόνι της είναι πολύ καλό, τόσο σε πληροφόρηση όσο και σε ακρίβεια. Το βάρος του διαφοροποιείται μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης, για να κάνει το μανουβράρισμα στον αστικό ιστό πιο εύκολο ή να προσφέρει καλύτερη αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση. Τα φρένα από την άλλη έχουν κάπως ξύλινη αίσθηση στο πεντάλ, όμως με λίγη συνήθεια δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα, ενώ η αποτελεσματικότητά τους είναι δεδομένη. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι ιδανικά ρυθμισμένο. Υπάρχουν φυσικά paddles για χειροκίνητες αλλαγές, μόνο όμως στο σπορ πρόγραμμα, στο οποίο αποτελεί ευχάριστη έκπληξη το «κλότσημα» των αλλαγών, όταν στα υπόλοιπα είναι εξίσου γρήγορο αλλά πολύ ομαλό. Η «συνεργασία» των δύο κινητήρων είναι ανεπαίσθητη και μόνη σημείωση αφορά στα ελαστικά με τα οποία εφοδιάζεται. Μερικές φορές δεν θα βρουν πρόσφυση στο απότομο γκάζι, αν η άσφαλτος δεν είναι καλή, λόγω της μπόλικης και ακαριαίας ροπής του ηλεκτρικού κινητήρα. Αυτό διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα, όμως και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει.
Σε μια περιφερειακή ή ορεινή διαδρομή, αλλά και στο ταξίδι, είναι απλά απολαυστική. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης, η εξαιρετική ηχομόνωση και ο έλεγχος του αμαξώματος προσφέρουν άνεση και ασφάλεια, ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό. Με το πρόγραμμα Sport στην έκδοση AMG-Line είναι διαθέσιμος και τεχνητός ήχος που παραπέμπει στην πανίσχυρη GLA45SAMG. Όχι απλά δεν ενοχλεί, αλλά αποτελεί και μια ευχάριστη σπορτίφ νότα στην όλη εμπειρία, ενώ στους πιουρίστες το ξεφύσημα της τουρμπίνας σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί χωρίς να ρυπαίνει την ατμόσφαιρα θα χαρίσει διάπλατα χαμόγελα.
Προτεραιότητα κάθε φορά δίνει στο πρόγραμμα Electric, εφόσον το επιτρέπει το ποσοστό της μπαταρίας. Η GLA κινείται απροβλημάτιστα ηλεκτρικά, σε κάθε διαδρομή μέχρι τα 140 χλμ./ώρα. Η άμεση απόκριση και τα 300 διαθέσιμα Nm της ροπής του ηλεκτροκινητήρα μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση ακόμα και για προσπέραση σε έναν δρόμο ταχεία κυκλοφορίας. Βέβαια, σε αυτόν το ρυθμό η κατανάλωση ενέργειας ανεβαίνει, αλλά μπορεί και πάλι να καλύψει αρκετά χιλιόμετρα. Μόνο ψεγάδι παραμένει το μικρό ντεπόζιτο καυσίμου, αφού με 35 λίτρα που έχει, οι στάσεις για ανεφοδιασμό στα μεγάλα ταξίδια θα είναι πιο συχνές.
Ποιο (μοντέλο) να συγκριθεί μαζί σου!
Αν υπήρχε Λεωφόρος της Δόξας στο Hollywood για αυτοκίνητα, τότε η νέα GLA θα είχε αντάξια τη θέση της σε ένα αστέρι. Η Mercedes βελτίωσε κάθε λεπτομέρεια και παρέδωσε ένα άριστο μοντέλο. Ειδικά στην έκδοση 250e, που συνδυάζει τις αρετές ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού κινητήρα, αποτελεί την κορυφαία πρόταση της κατηγορίας. Και το τελευταίο δεν είναι μια υπερβολή, αλλά η πραγματικότητα! Είναι η ευχάριστη ποιότητα και αύρα του εσωτερικού, ο υπερπλήρης εξοπλισμός, η εξελιγμένη τεχνολογία, η κορυφαία άνεση, η πρακτικότητα και οδηγική της αίσθηση, που συνδυάζονται με ένα plug-in υβριδικό σύνολο που προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ανταγωνιστικές επιδόσεις. Κοινώς, η GLA τα έχει όλα!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης
Turbo τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.332 κ.εκ
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 163 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 270 Nm ροπής / 2.000 – 3.500 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 109 ίπποι
Μέγιστη Ροπή: 300 Nm
Συνδυαστική ισχύς
218 ίπποι
450 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους μπροστά τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,9”
Μέση Κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 1,4 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής:
6,5 λίτρα/100 χλμ.
3 λίτρα/100 χλμ. (για τα πρώτα 100 χλμ.)
Εκπομπές CO2: 24 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
35 λίτρα
Μπαταρία
15,6 kWh (11,5 καθαρές)
Αυτονομία
60 χλμ.(δοκιμής)
Φόρτιση
AC (7,4 kW): 1 ώρα και 44 λεπτά
DC (22 kW, 10-80%): 25 λεπτά
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.412 Χ 1.834 Χ 1.609
Μεταξόνιο 2.729 χλστ.
Βάρος 1.725 κιλά
Χώρος Αποσκευών
385 λίτρα
Τιμή Αγοράς
Από 56.500 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Το ιπτάμενο «αυτοκίνητο» πραγματικότητα! Ξεκινούν οι παραγγελίες, πρώτες παραδόσεις το 2026