ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche Taycan 4S: Faster, Higher, Further

dokimazoume-ti-nea-porsche-taycan-4s-faster-higher-further-730767

Μπορεί να φαίνεται ολόιδια εξωτερικά, όμως η ανανεωμένη Taycan είναι στην ουσία ολοκαίνουρια. Με δραματική αύξηση στην αυτονομία, πιο σύγχρονους και αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, αλλά και μια ενεργή ανάρτηση από… άλλον πλανήτη, η Porsche κατάφερε να κάνει το καλό καλύτερο! Ή μήπως τέλειο;

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Τίποτα δεν είναι τυχαίο για τα μοντέλα που έχουν καταγωγή από τη Στουτγάρδη. Αυτό γιατί ο στόχος τους είναι η τελειότητα, μια γραμμή που έδωσε κάποτε ο Ferdinard Porsche, ο οποίος είχε δηλώσει πως «δεν βρήκε το σπορ αυτοκίνητο των ονείρων του, οπότε το έφτιαξε μόνος του», και ακολουθείται μέχρι σήμερα. Παράδοξο για μια εταιρία με τέτοιο DNA να στρέφεται προς το ρεύμα, κι όμως το έκανε νωρίς, αλλά και με μεγάλη  επιτυχία. Μέχρι τουλάχιστον πέρσι, αφού η συνολική πτώση των ηλεκτρικών δεν άφησε ανεπηρέαστη την best selling πορεία της.

Εδώ που τα λέμε, επίσης, δεν ήταν το πρώτο μεγάλο τζογάρισμα της Porsche, αφού κάτι ανάλογο έκανε με την Cayenne, αλλά και με την Panamera αργότερα. Πλέον η μάρκα έχει στην γκάμα της, πέραν της εμβληματικής 911 και της 718, δύο SUV (το ένα αμιγώς ηλεκτρικό) και δύο σεντάν (το ένα αμιγώς ηλεκτρικό). Το τελευταίο μπορεί να μην ανήκει στην εμπορική κατηγορία των SUV, όπως το νέο Macan, αλλά αποτελεί το πρώτο μοντέλο που δεν είχε θερμικό κινητήρα και παγκοσμίως θεωρήθηκε ως το πρώτο πραγματικά σπορ και οδηγοκεντρικό ηλεκτρικό. Όμως η χαρά της οδήγησης με την πρώτη Taycan τελείωνε… κάπως γρήγορα και με δεδομένο ότι ήταν ήδη εκπληκτική στο δρόμο δεν έμενε παρά μόνο να βελτιώσουν ένα πράγμα. Το μισό λοιπόν budget της εξέλιξης της Taycan 2 δαπανήθηκε στην μπαταρία και τα συστήματα διαχείρισης ενέργειας. Το άλλο μισό είναι μάλλον ο λόγος που κανένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα γίνει ποτέ, μα ποτέ μια Taycan.

Taycan

Θα ήταν λοιπόν κάτι σαν «βλασφημία» από μέρους μας απλά να την οδηγήσουμε σε ένα βουνό και να σας γράψουμε τις εντυπώσεις μας για το πώς… στρίβει και φρενάρει. Αντ’ αυτού ταξιδέψαμε μαζί της για να δούμε στην πράξη την χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και την μεγάλη αυτονομία της, επισκεφθήκαμε το ιδιαίτερο “Service Room” του Porsche Center Athens για να εμβαθύνουμε και να ρίξουμε μια πιο κοντινή ματιά στην ενεργή ανάρτηση και τις λειτουργίες της, ενώ περάσαμε και από το Driving Academy για δοκιμές πλαγιολίσθισης και διαχείρισης της ροπής σε ελεγχόμενο περιβάλλον.

Σαγηνευτική

Ένα μοντέλο που πριν από μόλις μια τετραετία πέρασε τη γραμμή παραγωγής, έχοντας σχεδόν ταυτόσημη εμφάνιση με το concept στο οποίο βασίστηκε (βλ. Mission E), δεν χρειάζεται και πολλά για να επικαιροποιηθεί στην ανανέωσή του. Το γνώριζαν πολύ καλά στην Porsche και αυτός είναι ο λόγος που δύσκολα θα ξεχωρίσεις τη νέα Taycan εάν δεν την κοιτάξεις προσεκτικά. Το μπροστινό της μέρος απέκτησε πιο καθαρή σχεδίαση με οριζόντιες γραμμές, ενώ τα φωτιστικά σώματα που ήταν χωμένα αφήνωντας ένα κενό, πλέον είναι επίπεδα και απρόσκοπτα ενσωματωμένα μεταξύ των φτερών και του προφυλακτήρα. Δεν υπάρχει επίσης το χαρακτηριστικό «δάκρυ» των αεροκουρτινών, οι οποίες βρίσκονται πιο χαμηλά και προς το πλάγια. Η δεύτερη αλλαγή αφορά στα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση και προαιρετικά ένα φωτιζόμενο λογότυπο Porsche.

Taycan

Περισσότερες και ανασχεδιασμένες είναι οι επιλογές των τροχών, από 19 έως 21 ίντσες, με εκδοχές για καλύτερη αεροδυναμική και αυτονομία. Με την ανανέωσή της η Porsche έδωσε επίσης και μια μεγαλύτερη σχεδιαστική διαφοροποίηση στις απλές εκδόσεις με τις Turbo, Turbo S και Turbo GT, οι οποίες διαθέτουν κάτι σαν «το δάκρυ» της προηγούμενης στα φώτα και έχουν πιο έντονους αεραγωγούς και διαχύτες, με την Turbo GT να διαθέτει επιπλέον μια πολύ μεγάλη αεροτομή πίσω . Όλες οι Taycan όμως δεν παύουν να είναι εντυπωσιακές και κομψές, συνδυάζοντας με έναν ανεπανάληπτο τρόπο το φουτουρισμό, την κομψότητα και το σπορ DNA της Porsche. Είναι σαγηνευτική και αυτός είναι ο λόγος που στο πέρασμά της όλοι, ανεξαιρέτως, τη χαζεύουν.

Taycan

Όπως πρέπει

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμα πιο λίγες. Ευτυχώς, επιτρέψτε μου να πω. Ποιοτικά είναι άρτια σε όλα. Σου δίνει την αίσθηση ενός πραγματικά premium αυτοκινήτου χωρίς να αφήνει ούτε τον πιο απαιτητικό ή έστω κακομαθημένο να σχολιάσει κάτι. Η χαμηλή, ίσως χωνευτή για μεγάλο σεντάν, θέση οδήγησης είναι στην πραγματικότητα τέλεια. Όπως τέλειο είναι και το τιμόνι, από alcantara στην περίπτωσή μας, που είναι κάθετο, ολοστρόγγυλο και λεπτό -με άλλα λόγια ξεκάθαρα σπορ- με το διακόπτη του Sport Chrono ως στάνταρ πλέον για την αλλαγή των προγραμμάτων, με το μεσαίο κουμπί Push-To-Pass που προαιρετικά προσφέρει επιπλέον ισχύ για 10”.

Η κυρτή οθόνη μπροστά από τον οδηγό έχει έξι επιλογές διαμόρφωσης και μια νέα προβολή για την ημι-αυτόνομη οδήγηση με μια τρισδιάστατη Taycan και τον περιβάλλοντα χώρο (λωρίδες & αυτοκίνητα), ενώ έχει και περισσότερες πληροφορίες για τη φόρτιση και την μπαταρία. Η μεσαία οθόνη αφής που τρέχει το νεότερο λογισμικό της Porsche διαθέτει ευρύτερη ενσωμάτωση του Apple CarPlay, όπως το ίδιο ισχύει και για την τρίτη, προαιρετική, οθόνη του συνοδηγού. Προαιρετικά διατίθεται επίσης ένα αναβθμισμένο Head-Up Display, μαζί με μια ατελείωτη λίστα εξοπλισμού που ξεπερνάει τη φαντασία και τις ανάγκες. Ένα από αυτά είναι το Burmester 3D High-End Surround Sound System, που είχε στον εξοπλισμό της η Taycan της δοκιμής. Η εμπειρία του ήχου, ειδικότερα με το streaming ποιοτικών αρχείων που δοκιμάσαμε, μπορεί να χαρακτηριστεί από ανατριχιαστική έως καθηλωτική.

Φυσικά κουμπιά και διακόπτες βρίσκονται μόνο στο τιμόνι, αφού όλες οι λειτουργίες ελέγχονται είτε διά της αφής από την κεντρική οθόνη είτε με απτικό τρόπο από τη μεσαία οθόνη της κεντρικής κονσόλας και τα ανάλογης λογικής κουμπιά στις άκρες του πίνακα οργάνων. Δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με την προηγούμενη σε αυτήν την διάταξη. Απαιτείται χρόνος προσαρμογής, αλλά μόλις τη συνηθίσεις οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται δεύτερη φύση. Όμως οι ρυθμίσεις της ροής του άερα του κλιματισμού γίνονται μόνο μέσω της οθόνης αφής, ξεχωριστά για κάθε αεραγωγό, κάτι που καθιστά τη διαδικασία δύσκολη εν κινήσει. Οπότε σίγουρα το τόσο ψηφιακό περιβάλλον δεν μπορεί να συγκριθεί με την αναλογικότητα παλαιότερων Porsche και εδώ που τα λέμε «οι παλιοί» δεν θα τα συνηθίσουν ποτέ. Να μην πω ότι θα τους προκαλέσει «αλλεργία» όλη αυτή η πολυπλοκότητα. Θα το ξεπεράσουν όμως μόλις πατήσουν το Start και έπειτα το δεξί πεντάλ.

Για το τυπικό να αναφέρουμε πως υπάρχει η επιλογή να την ντύσεις εσωτερικά με vegan υλικά και ότι οι χώροι, παρά το τεράστιο μέγεθός της, δεν είναι από τα πιο δυνατά της σημεία. Πίσω είναι κάπως κλειστοφοβική και πιο στενή απ’ ό,τι θα την περίμενες, ειδικότερα αν την συγκρίνεις με μία Panamera ή με τον «ηλεκτρικό» αντίπαλο που ακούει στο όνομα Model S. Χωρίς χώρο για να βάλεις τα πέλματά σου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα λοιπόν, παρά τον άπλετο αέρα για τα γόνατά σου. Δύο ενήλικες ωστόσο θα μπορέσουν να ταξιδέψουν χωρίς πολλά παράπονα, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν δύο χώροι που καλύπτουν τις ανάγκες και με το παραπάνω.

Απόλυτη

Όλες οι «νέες» Taycan, από τη βασική πισωκίνητη έως την πιο ακραία τετρακίνητη, είναι πιο γρήγορες και έχουν περισσότερη αυτονομία. Είναι όμως η 4S, η best seller έκδοση που δοκιμάζουμε, η οποία πετυχαίνει τον ιδανικό συνδυασμό και καταφέρνει να είναι εξαιρετικά γρήγορη, χωρίς ωστόσο να είναι φοβιστική στο δρόμο, τουλάχιστον εντός των υψηλών ορίων της πρόσφυσης και ανάλογα του βυθίσματος του δεξιού πεντάλ.

Taycan

Ο νέος πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή, αλλά ζυγίζει 10 κιλά λιγότερο. Έχει βελτιστοποιηθεί μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια, τόσο στο hardware όσο και στο software, ενώ επανασχεδιασμένοι είναι και οι μετατροπείς. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να απεμπλέκεται πιο συχνά για μεγαλύτερη οικονομία ενέργειας, αλλά να εμπλέκεται ξανά στην κίνηση μέσα σε ελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου.

Πίσω στους αριθμούς, που λένε και την απόλυτη αλήθεια. Η 4S με την Performance Plus μπαταρία και το Chrono Pack αποδίδει 710 Nm ροπής και 517 ίππους, οι οποίοι σκαρφαλώνουν στους 598 κατά το Launch Control ή για 10” με τη λειτουργία Push-To-Pass. Η διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη 4S είναι εμφανής από την πρώτη γκαζιά. Είναι πραγματικά σοκαριστική, όχι με την έννοια μιας Turbo S που παγώνει το χρόνο και σπάει σβέρκους, αλλά αρκετά για να ανεβάσει τους παλμούς σε όλους επιβάτες και να ιδρώσουν οι παλάμες σου. Δεν την ενδιαφέρει αν η άσφαλτος είναι κακή, αν τα ελαστικά έχουν φθαρεί ή οτιδήποτε άλλο. Τέρμα φρένο, τέρμα γκάζι και τα ηλεκτρονικά της κάνουν μαγικά με τη διαχείριση της ροπής για να μη χάσεις χιλιοστό από την πρόσφυση και την εκτοξεύουν στα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα. Εύκολα και επαναλαμβανόμενα.

Taycan

Ο τεχνητός ήχος στο Launch Control μοιάζει τρομακτικός και απόκοσμος, αλλά δένει με την όλη αίσθηση της ακραίας και ακαριαίας επιτάχυνσης. Ακούγεται πλέον και από τα πίσω ηχεία για μια πιο τρισδιάστατη εμπειρία, ενώ κάθε έκδοση έχει το «δικό της» soundtrack. Είναι σε κάθε περίπτωση χρηστικός και περνάει στα αυτιά σου μόνο από τα προγράμματα Sport και Sport Plus, ώστε να σου δίνει την αίσθηση της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης. Στα υπόλοιπα προγράμματα επικρατεί νεκρική σιγή, που, σε συνδυασμό με την απίστευτη ηχομόνωση που προσφέρουν τα διπλά τζάμια, καταντάει κάπως κουραστική στα ταξίδια χωρίς μουσική. Ούτε οι αεροδυναμικοί θόρυβοι περνούν στην καμπίνα, μα ούτε και ο θόρυβος κύλισης. Απόλυτη εμπειρία χαλάρωσης.

Taycan

Και εκεί που περιμένεις η επιτάχυνση να «χαλαρώσει», τρως μια δεύτερη σφαλιάρα από την αλλαγή της 2ης σχέσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Η αρχιτεκτονική 800V και αυτή η 2η σχέση της επιτρέπουν να έχει εξαιρετικές επιδόσεις εκεί όπου τα περισσότερα ηλεκτρικά «πονάνε». Οπότε ακόμη και η «ταπεινή» Taycan 4S επιταχύνει με καταιγιστικό ρυθμό μετά τα 200 και έως τα 250 χλμ./ώρα, στα οποία η τελική περιορίζεται. Το πιο σοκαριστικό της υπόθεσης πάντως είναι η συνειδητοποίηση ότι αυτή η έκδοση είναι απλά το δεύτερο σκαλί σε μια γκάμα που φτάνει μέχρι τους 1.034 ίππους, τα 1.340 Nm ροπής, τα 305 χιλιόμετρα τελικής και ένα ρεκόρ στην Πράσινη Κόλαση. Και η βάση είναι η ίδια!

Taycan

Όπως και στην πρώτη Taycan, το πλαίσιο αποτελείται από έναν συνδυασμό χάλυβα και αλουμινίου, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας, ισορροπίας και κέντρου βάρους, με την μπαταρία να συνεχίζει να αποτελεί δομικό στοιχείο, αλλά να είναι και 9 κιλά ελαφρύτερη παρά τη μεγαλύτερη χωρητικότητά της.

Ως στάνταρ κάθε έκδοση της νέας Taycan διαθέτει μια νέα προσαρμοζόμενη αερανάρτηση δύο θαλάμων, η οποία, σύμφωνα με την Porsche, βελτιώνει την εμπειρία της άνεσης, αλλά ταυτόχρονα και τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Μπορεί να την χαμηλώσει έως και 22 χλστ., ενώ εξισορροπεί αυτόματα και το ύψος ανάλογα με το φορτίο. Σε αυτή την περίπτωση, η ανάρτηση αποτελείται από σφυρήλατα αλουμινένια διπλά ψαλίδια εμπρός και από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Taycan

Καλά ως εδώ. Όμως εκεί που το «παιχνίδι αλλάζει» και πάει κυριολεκτικά σε άλλο επίπεδο είναι με τη λεγόμενη Active Ride ανάρτηση που διατίθεται προαιρετικά και αξίζει να αφιερώσουμε τις επόμενες παραγράφους για να καταλάβετε πώς λειτουργεί. Με αυτή την ενεργή ανάρτηση ήταν εξοπλισμένη και η «δική μας» Taycan και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι δεν έχουμε ξαναζήσει κάτι ανάλογο.

Active Ride: Ανάρτηση ή Μαγεία; 

Δεν είναι η πρώτη ή η μόνη ενεργή ανάρτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά είναι αναμφίβολα η πιο έξυπνη και η πιο ισχυρή μέχρι σήμερα. Η νέα Porsche Active Ride λοιπόν προσφέρει έναν άνευ προηγουμένου συνδυασμό μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης, δύο πράγματα τα οποία θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε έως και αντίθετα.

Η βασική της αρχή είναι να κρατά το αμάξωμα επίπεδο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και στους ελιγμούς διεύθυνσης, επιτάχυνση και πέδησης, αλλά και να εξασφαλίζει τέλεια σύνδεση με το δρόμο χάρη στην ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους τροχούς. Προσέξτε, δεν κάνει προσπάθεια να μειώσει τις κλίσεις, αλλά τις εξαλείφει εντελώς, εξισορροπώντας επί της ουσίας το ύψος του αυτοκινήτου, την απόσταση δηλαδή κάθε τροχού από τον δρόμο. Στις φωτογραφίες που βλέπετε, η Taycan είναι πιεσμένη στα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών και του δρόμου, κι όμως το αμάξωμα είναι τελείως επίπεδο. Το ίδιο μπορείτε να διαπιστώσετε και στις φωτογραφίες που πλαγιολισθαίνει στο βρεγμένο τερέν του Driving Academy.

Η βασικότερη διαφορά με μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση είναι ότι εδώ δεν αλλάζει η σκληρότητα της απόσβεσης, αλλά η ίδια η ανάρτηση μπορεί να επεκταθεί προς το δρόμο για να «γεμίσει» μια ανωμαλία ο τροχός π.χ. ή να «μαζευτεί» προς το αμάξωμα. Η Active Ride περιλαμβάνει σε κάθε τροχό μία ανεξάρτητη αερανάρτηση μονού θαλάμου και αμορτισέρ με δύο βαλβίδες που συνδέονται με το MPU (που περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικά ελεγχόμενες υδραυλικές αντλίες και δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα). Η αντλία και ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκονται μέσα σε ένα κοινό αλουμινένιο κέλυφος που είναι τοποθετημένο στο σημείο που κανονικά βρίσκεται η συμβατική αντιστρεπτική, μιας και το νέο σύνολο αναλαμβάνει και αυτόν το ρόλο. Το σύστημα λαμβάνει την απαιτούμενη ισχύ από την μπαταρία υψηλής τάσης, απευθείας, χωρίς να περνάει μέσω κάποιου μετατροπέα τάσης.

Και όπως είναι λογικό η απαιτούμενη ενέργεια είναι μεγάλη, αφού σε οδόστρωμα με αλλεπάλληλες ανωμαλίες ή κατά την αγωνιστική οδήγηση, η ανάρτηση μπορεί να απαιτήσει από τους ηλεκτροκινητήρες έως και 34 ίππους (25 kW). Όλα αυτά προφανώς και απαιτούν ανάλογα μεγάλη υπολογιστική ισχύ, οπότε στο σύνολο υπάρχουν 4 εγκέφαλοι (ένας σε κάθε πλευρά) για την Active Ride, που όμως επικοινωνούν με όλους τους υπόλοιπους εγκεφάλους (π.χ. του Traction Control (PSM), των ηλεκτροκινητήρων, ακόμη και αυτόν που ελέγχει την πίεση των ελαστικών) και με πολλούς αισθητήρες για να λαμβάνουν ζωντανά δεδομένα και κάθε αμορτισέρ να ενεργεί ανάλογα. Για να καταλάβετε, το σύστημα λειτουργεί στα 13 hertz, πράγμα που σημαίνει ότι η Active Ride μπορεί να ενεργήσει 13 φορές το δευτερόλεπτο. Επίσης, η μέγιστη διαδρομή της ενεργής ανάρτησης μπορεί να αγγίξει τα 14 εκ. Μπορείτε να δείτε και ένα βίντεο με τις λειτουργίες στην νέα Panamera, ΕΔΩ.

 

Όσον αφορά τώρα τις λειτουργίες της, η Active Ride μπορεί να κάνει τα εξής:

  • Comfort Entry: η Taycan σηκώνεται αστραπιαία κατά 6 εκ. με το άνοιγμα της πόρτας για εύκολη είσοδο. Ξαφνικά, από σπορ σεντάν γίνεται SUV και το μπες/βγες γίνεται πολύ πιο εύκολο.
  • Skyhook: Με αυτή τη λειτουργία η ενεργή ανάρτηση αυξομειώνει το ύψος κάθε τροχού έτσι ώστε να «γεμίσει» τα σαμαράκια και το αυτοκίνητο να «ισιώσει» την άσφαλτο.
  • Developmental Levelling: Η ενεργή ανάρτηση κρατάει το αυτοκίνητο στην τέλεια ισορροπία του κέντρου βάρους σε κάθε συνθήκη, επομένως παραμένει σε απόλυτη ευθεία.
  • Bend Tilt: Το αμάξωμα γέρνει αντίθετα της στροφής ώστε να εξισορροπηθούν τα πλευρικά G που δέχεται ο οδηγός. Η Taycan δεν παίρνει κλίση και μένει σχεδόν οριζόντια στο δρόμο.
  • Dynamic Levelling: Με αυτή τη λειτουργία η ενεργή ανάρτηση χαμηλώνει το κέντρο βάρους σε σχέση με τα πλευρικά G κατά την επιβράδυνση πριν από μια στροφή, μειώνοντας έτσι το φορτίο στους τροχούς.
  • Grip Control: Σύμφωνα με τα δεδομένα των κάθετων, οριζόντιων και πλευρικών δυνάμεων, το ύψος του εκάστοτε τροχού αυξομειώνεται έτσι ώστε να έχει καλύτερη επαφή με το δρόμο. Σε αυτή τη λειτουργία λαμβάνονται υπ’ όψιν δεδομένα τόσο από την τετρακίνηση όσο και από το πίσω ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό.
  • Helicopter function: Όπως και σε ένα ελικόπτερο, η Taycan γέρνει προς τα εμπρός κατά την επιτάχυνση και προς τα πίσω κατά την πέδηση. Το αποτέλεσμα είναι να παραμένει επίπεδη και στις δύο συνθήκες, με όσα οφέλη συνεπάγονται στη δυναμική της οδήγησης από τη διατήρηση της ισορροπίας του βάρους. Αυτή η λειτουργία πραγματοποιείται μόνο στο πρόγραμμα Comfort.
Το κάτω κάλυμμα της μπαταρίας πλέον δεν είναι αλουμινένιο, αλλά από ειδικό υαλοβάμβακα (Glass Fiber Reinforced Polymer), ενώ είναι προφανώς υδατοστεγές. Τα μικρά κενά που βλέπετε αποτελούν υδρορροές σε περίπτωση που κάποιο υγρό πρέπει να διαφύγει.

Η επαφή που έχει η Taycan με το δρόμο, αλλά και ο τρόπος που τον διαβάζει και σου μεταφέρει την πληροφορία, είναι ανεπανάληπτος. Στην αρχή μπερδεύεσαι και νιώθεις ότι κάτι χάνεις απ’ όσα συμβαίνουν, γιατί συμβαίνουν σχεδόν ανεπαίσθητα και ακαριαία. Το μόνο που σου μένει είναι η απουσία των κλίσεων, ενώ ίσως μπερδευτείς και με το πού βρίσκονται τελικά τα άφταστα όρια της πρόσφυσης. Φυσικά, μπορεί η ανάρτηση να κάνει μαγικά σχεδόν, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει τους νόμους της Φυσικής. Η Taycan σε αυτή της τη μορφή ζυγίζει κάτι λιγότερο από 2,3 τόνους, οπότε αν το παρακάνεις θα εμφανιστεί η αναμενόμενη υποστροφή. Το θέμα είναι ότι είναι σχεδόν αδύνατο να φτάσεις σε αυτό το σημείο γιατί μόλις τη συνηθίσεις παίρνεις απρόσμενα πολλά, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ερεθίσματα. Το τιμόνι της είναι εκπληκτικό σε βάρος, ακρίβεια και αίσθηση. Ακούει σε κάθε εντολή και σε συνδέει με το εξαιρετικά άμεσο μπροστινό μέρος.

Taycan

Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι άπιαστα και τα φανταστικά ελαστικά Goodyear Eagle F1 ακούγονται ελάχιστα. Για ένα τόσο βαρύ και μεγάλο αυτοκίνητο είναι απρόσμενα ευέλικτη και ρυθμίσιμη. Έχει και ένα τεράστιο μεταξόνιο στα 2,9 μέτρα, αλλά μόλις την εμπιστευτείς «συρρικνώνεται» πίσω από το τιμόνι. Στο Sport Plus, που η ενεργή ανάρτηση χαμηλώνει και «σφίγγει» κάθε κίνησή της, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις, το γκάζι είναι απίστευτα απόλυτο, όπως απόλυτος είναι και ο τρόπος που εκτοξεύεται μετά το apex μόλις το πατήσεις. Θα σου δώσει μια ιδέα υπερστροφής, μάλλον λιγότερη απ’ ό,τι άφηνε το μοντέλο που αντικαθιστά, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας του μπροστινού άξονα στα προγράμματα Sport και Sport Plus μεταφέρει συνεχώς ροπή εκεί.

Taycan

Το τελευταίο ισχύει για το δρόμο, γιατί στην πίστα του Driving Academy, σε βρεγμένο οδόστρωμα και με τα ηλεκτρονικά πλήρως απενεργοποιημένα, διαπιστώσαμε ότι σε συνθήκες πλαγιολίσθησης είναι πιο δεκτική στη διόρθωση με ανάποδο τιμόνι, ενώ η καλύτερη απόκριση των νέων ηλεκτροκινητήρων, σε συνδυασμό με την εξωπραγματική δουλειά που κάνει το Torque Vectoring σε όλους τους τροχούς, έχει σαν αποτέλεσμα τον απίθανο έλεγχό της στο όριο. Μπορείς να την πλαγιολισθαίνεις «όλη μέρα» λαμβάνοντας feedback από το γκάζι και το πλαίσιο, με τρόπο που κανένα τόσο μεγάλο σπορ ηλεκτρικό μπορεί. Είναι λες και οι ηλεκτροκινητήρες σκέφτονται πριν από εσένα.

Taycan

Πίσω στο δρόμο όμως, γιατί, ειδικά σε αυτή την έκδοση, η Taycan δεν παύει να είναι ένα πολυτελές τετράθυρο GT. Ταξιδέψαμε μαζί της και διαπιστώσαμε ότι είναι ακλόνητη και αρχοντική. Τα χιλιόμετρα περνούν και δεν καταλαβαίνεις πότε έφτασες στον προορισμό σου, με μια απίστευτη άνεση και ποιότητα κύλισης. Στον αυτοκινητόδρομο νομίζεις ότι πετάει, ακόμα και στην πόλη όμως -και εκεί είναι απρόσμενα ευέλικτη με για το μέγεθός της με την προαιρετική τετραδιεύθυνση- καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου και κρατά τους κραδασμούς μακριά. Έχει πλάκα ο τρόπος που με την ενεργή ανάρτηση βλέπεις τη λακκούβα, αλλά δεν την πολυνιώθεις όταν την περνάς. Είναι πιο σφιχτή από την Panamera σε έναν αντίστοιχο δρόμο, όμως κατά συνέπεια έχει και πιο σπορ αίσθηση. Είναι άλλωστε και λίγο πιο άκαμπτη, με την «ηλεκτρική» δομή που έχει το πλαίσιό της.

Taycan

Αυτό βέβαια που πραγματικά πετυχαίνεις με την Active Ride στο δρόμο είναι να χρησιμοποιείς την ακαμψία του πλαισίου και τις ελάχιστες έως μηδαμινές κλίσεις από τον ενεργό έλεγχο των αναρτήσεων. Χρησιμοποιείς την ισορροπία της, με άλλα λόγια, για να την πλαισιώσεις, χωρίς να φοβηθείς τους 2 και βάλε τόνους που ζυγίζει. Μην πω ότι ξεχνάς τελείως το βάρος, επειδή όπως ήδη είπαμε είναι απόλυτα ρυθμίσιμη και ευέλικτη σε μια στροφοδιαδρομή, ειδικά η δική μας με την ενεργή τετραδιεύθυνση. Είναι αυτά τα τρία έξτρα (+ το Torque Vectoring Plus) που ανεβάζουν το κόστος κατά σχεδόν 14.000 ευρώ (τα 9.500 για την ανάρτηση), αλλά κάνουν μεγάλη διαφορά στον έλεγχο και τη δυναμική της οδήγησης. Τα φρένα της είναι εξωπραγματικά σε απόδοση και η γραμμική αίσθηση που έχει ο οδηγός στο πόδι του είναι η καλύτερη που έχουμε συναντήσει σε ηλεκτρικό. Δεν έχει λειτουργία One Pedal, οπότε η ανάκτηση γίνεται μόνο με την πέδηση. Επιβραδύνει χωρίς να χρησιμοποιεί τα φρένα και μάλιστα με ανάκτηση που αγγίζει τα 400 kW, αλλά μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου εμπλέκεται η μηχανική πέδηση χωρίς καν να το αντιληφθείς.

Taycan

Αφήσαμε για το τέλος την αυτονομία. Που ήταν και το μεγαλύτερο πταίσμα της πρώτης Taycan. Ακόμα και με τη μεγάλη μπαταρία η προηγούμενη 4S δεν μπορούσε σε ρεαλιστικό σενάριο να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο. Πλέον μπορεί να ξεπεράσει με άνεση τα 500 χιλιόμετρα, με κορυφαία κατανάλωση ενέργειας κάτω από 18 kWh/100 χιλιόμετρα την οποία είδαμε σε μικρές διαδρομές μας (17,8 για την ακρίβεια). Προφανώς και η κατανάλωση σκαρφαλώνει στα κόκκινα όταν την πιέζεις, ξεπερνώντας τις 26 αλλά δεν έχει καμία σημασία όταν πλέον μπορεί να φορτίσει με έως και 320 kW σε DC φορτιστή. Δείτε τον πίνακα των χαρακτηριστικών για να καταλάβετε τι εστί τόσο γρήγορη φόρτιση. Το σημαντικό είναι ότι πλέον η οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει η Taycan, είτε αυτή αφορά στο άνετο ταξίδι ή σε σφιχτή στροφοδιαδρομή, δεν θα τελειώσει γρήγορα. Εάν δεν την πιέζεις στα όρια της, ξεχνάς να κοιτάξεις το ποσοστό της μπαταρίας.

Taycan

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Εμπρός, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Πίσω, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Συνδυασμένη ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 517 (598) ίπποι

Μέγιστη ροπή: 710 Nm

Μετάδοση

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Κιβώτιο με δύο σχέσεις στον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3,7 δλ.

Τελική ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 17,8 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 17,6-19 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα 105 kWh (97ωφέλιμες)

Αυτονομία

Κατασκευαστή (WLTP): 614 χλμ.

Δοκιμής (WLTP): 530-550 χλμ.

Φόρτιση

DC50 kW: 1 ώρα και 26 λεπτά

DC 320 kW: 18 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.963 x 1.966 x 1.379

Μεταξόνιο 2.900 χλστ.

Βάρος 2.250 κιλά

Χώρος αποσκευών

407 + 84 λίτρα

Τιμή αγοράς

Από 128.250 €

(χωρίς την κρατική επιδότηση)

Όλες οι ειδήσεις

Με την Porsche Taycan 4S στην ορεινή Φωκίδα: Προσανατολισμένη στην τελειότητα

Διακοπές με την Alfa Romeo Giulia: Ερωτεύτηκα μια Ιταλίδα

Η Πολεμική Αεροπορία στα χνάρια του Μεγάλου Αλεξάνδρου

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο