ΔΟΚΙΜΕΣ

Διακοπές με την Alfa Romeo Giulia: Ερωτεύτηκα μια Ιταλίδα

diakopes-me-tin-alfa-romeo-giulia-eroteftika-mia-italida-728638

Είναι μερικές φορές που αρκεί μόνο μια ματιά. Η Alfa Romeo Giulia λοιπόν με είχε κερδίσει, σαν να ήμουν ο πιο τρελαμένος Alfisti, από την πρώτη στιγμή που την είδα, πόσω μάλλον όταν την οδήγησα.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος, Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Όμως δεν είχα περάσει αρκετό χρόνο μαζί της, όπως στην προκειμένη περίπτωση που έκανε μαζί της τις μια καλοκαιρινή απόδραση, ώστε να πω ότι πραγματικά «ερωτεύτηκα» την αναλογική αίσθηση την οποία προσφέρει και που ελέω ηλεκτροκίνησης έχουμε κυριολεκτικά χάσει.

Έναν χρόνο από την πρώτη μας δοκιμή με την τότε ανανεωμένη Giulia και αυτή ξαναβρέθηκε στο γκαράζ του «Quattroruote». Να ξαναγράψουμε μια δοκιμή; Ποιο το νόημα! Άλλωστε, ο δικός μας, Αλέξανδρος Βενιός, αποτύπωσε με εξαιρετικό τρόπο τα όσα αφορούν στην ακαταμάχητη γοητεία και στο οδηγικό της ταλέντο. Ρίξτε μια ματιά ΕΔΩ στην αναλυτική της δοκιμή γιατί τούτη τη φορά θα σας πάρω μαζί μου σε ένα οδηγικό ταξίδι, του οποίου ο προορισμός δεν έχει καμία σημασία, αλλά το χαμόγελο που σου χαρίζει μια Ιταλίδα καλλονή σαν την «δική μας» Alfa Romeo Giulia, στο υπέροχο κόκκινο χρώμα και στην κατάλληλη έκδοση, τη Veloce.

Alfa Romeo Giulia

Μετράει το αναλογικό ακόμα, για κάποιους…

Κοίταξέ την. Είναι τόσο φρέσκια, μα ταυτόχρονα τόσο κλασική. Τόσο Alfa Romeo. Μπορεί να πέρασαν επτά χρόνια από το 2016 που παρουσιάστηκε η Giulia του 21ου αιώνα, με αποτέλεσμα σήμερα να μην είναι πλέον νεανίδα, όμως κρύβει τα χρόνια της όσο και η Monica Bellucci, ενώ αποτελεί όπως κι εκείνη υπόδειγμα ιταλικής ομορφιάς και κλάσης. Το παγκόσμιο κοινό δεν «λατρεύει» τα σεντάν όπως στο παρελθόν και θέλει να κοιτάει αφ’ υψηλού τα άλλα αυτοκίνητα μέσα από ένα άνετο προσθιοκίνητο ψευτο-SUV, όμως, κακά τα ψέματα, δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ το ίδιο.

Alfa Romeo Giulia

Σχεδιαστικά μιλώντας, για την ώρα. Στην έκδοση Veloce και ειδικά στο υπέροχο βαθύ κόκκινο χρώμα που της ταιριάζει απόλυτα, έχει μικρές πινελιές χαρακτήρα, αν και οι περισσότερες διαφορές αφορούν στον εξοπλισμό. Μπροστά είναι άγρια σαν γεράκι, έτοιμο να κυνηγήσει το θήραμά του. Από το προφίλ είναι γοητευτική, με τις ζάντες 19 ιντσών που «φωνάζουν» Alfa από χιλιόμετρα. Σίγουρα θα προσθέταμε τις κόκκινες δαγκάνες που δεν κοστίζουν κάτι. Πίσω, είναι όσο άγρια όσο και μπροστά, με τις διπλές φαλτσοκομμένες μαύρες μπούκες και τον πληθωρικό διαχύτη.

Και μετά μπαίνεις μέσα για αποτοξίνωση από τα τάμπλετ και τις οθόνες. Μην παρεξηγηθώ, κατά βάθος είμαι tech-freak, κι αυτός είναι ο λόγος που απολάμβανα τα προηγούμενα χρόνια τη μίξη του κλασικού ταμπλό με τις οθόνες στις περισσότερες μάρκες. Πλέον δύσκολα βρίσκεις κάτι τέτοιο. Η Alfa όμως μένει πιστή σε αυτό το μοτίβο.

Alfa Romeo Giulia

Οι οθόνες δεν «λένε πολλά» έτσι κι αλλιώς. Έχουν καλή ανάλυση αλλά το σύστημα φαίνεται απαρχαιωμένο μπροστά στις πολυπύρηνες μηχανές που κρύβουν τα περισσότερα νέα μοντέλα, με τα πολύχρωμα μοντέρνα γραφικά και τα παιχνίδια. Γιατί να παίξεις άραγε στην οθόνη ενός δίλιτρου καθαρόαιμου σπορ σεντάν; Σε κάθε περίπτωση, έχεις ασύρματο Apple CarPlay, που το συνδέεις μια φορά και έχεις στην κεντρική οθόνη αφής (χειρίζεται και με τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα) όλα όσα χρειάζεσαι.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όχι τέλεια, αφού κάποια τριξιματάκια θα τα ακούσεις από το πάνω μέρος του καντράν. Τα δέρμα που βρίσκεται παντού όμως κλέβει τις εντυπώσεις και ενεργοποιεί πολλαπλές αισθήσεις, μεταξύ άλλων και την όσφρηση. Τα καθίσματα είναι φανταστικά, σε άνεση και στήριξη. Ό,τι πρέπει για πολύωρες στροφοδιαδρομές. Ορατότητα, πρακτικότητα και χώροι, ακριβώς όπως τα περιμένεις.

Ονειρική οδηγική συμπεριφορά

Κάθεσαι χαμηλά, κουμπώνεις στο κάθισμα και γίνεσαι ένα μαζί της. Θα περίμενες μόλις τη βάλεις μπροστά από το Start/Stop πάνω στο τιμόνι να ακούσεις ένα μπουμπουνητό πίσω σου, αλλά καμία σχέση. Είναι εκνευριστικά αθόρυβη μέσα από την καμπίνα, όχι ότι έξω θα προκαλέσει την αστυνομία να έρθει να σε ψάξει για έλεγχο. Ήπιων τόνων η μπερλίνα στο άκουσμά της, πολιτισμένη και πολύ άνετη επίσης. Το εκπληκτικό της πλαίσιο εκτός των άλλων είναι κομμένο και ραμμένο για μακρινές αποστάσεις, αφού καταπίνει τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο με ησυχία, χαμηλές στροφές στον κινητήρα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Alfa Romeo Giulia

Έχετε ακούσει το «βγήκα από το ταξίδι ατσαλάκωτος» φαντάζομαι. Έτσι ακριβώς βγήκα και εγώ όταν έκανα το ταξίδι Αθήνα-Γαλατάς για να περάσω απέναντι στον Πόρο, με οδήγηση στο ρυθμό που της αρμόζει βέβαια και το διακόπτη του DNA στη δυναμική ρύθμιση μόνιμα. Οι 280 ίπποι του δίλιτρου αλουμινένιου τούρμπο κινητήρα δεν είναι κάτι το τρομερό εν έτει 2024, όμως θα σε ξαφνιάσουν ευχάριστα μόλις πάρεις το κολάι, ενώ το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι η διατήρηση της ισχύος παρά τον καύσωνα.

Αυστηρά τετρακίνητη, λοιπόν, με πισωκίνητη διάθεση, αφού κατά βάση εκεί καταλήγει η ροπή, στο ελεγχόμενο πίσω διαφορικό. Όταν όμως απαιτείται, μπορεί να περάσει στον μπροστινό άξονα έως και το 60%. Κάτι που καταλαβαίνεις από την απόλυτη συμπεριφορά της. Συγχωρεί τα πάντα σχεδόν, με την κατανομή βάρους στο τέλειο (50:50) είναι απόλυτα ισορροπημένη και προβλέψιμη. Την παράσταση κλέβει το τιμόνι, που αν και σχετικά ελαφρύ, είναι ξυράφι. Τέλεια η αίσθηση και των φρένων για να την πλαισιώνεις με το αριστερό σου πόδι, ενώ όταν χρειαστεί η τρομερή απόδοσή τους δηλώνει το παρών. Μια ελαφριά ταλάντωση της ουράς, που θα ανοίξει τόσο-όσο για να την σπρώξει προς την έξοδο μέχρι η ροπή από μπροστά να σε τραβήξει και να εκτοξευτείς στην επόμενη στροφή. Θα την ήθελα πιο παιχνιδιάρικη; Ίσως.

Alfa Romeo Giulia

Από την άλλη, απολαμβάνεις τη διαδρομή σε τρομερά γρήγορο ρυθμό χωρίς το παραμικρό άγχος. Το κιβώτιο είναι καλοκουρδισμένο και αλλάζει χωρίς πολλούς δισταγμούς, ούτε στα κατεβάσματα. Λειτουργία στο χειροκίνητο φυσικά και κάρφωμα των ταχυτήτων από τα τεράστια μεταλλικά paddles. Δεν είσαι σε supercar, ούτε σε Ferrari, είναι μόλις μια «ταπεινή» Alfa Romeo Giulia, όμως η αίσθηση είναι χορταστική σε κάθε κλικ από τα «αυτάκια» στο τιμόνι. Απολαμβάνεις την κάθε διαδρομή μαζί της, αυτό είναι δεδομένο. Και μετά την παρκάρεις και γυρνάς πίσω να την κοιτάξεις, ξανά, κι ας την έχεις δει χιλιάδες φορές. Μη μου πείτε ότι αυτό δεν είναι έρωτας…

Giulia
Και μια φωτογραφία… καλοκαιρινή, από τον Πόρο, όπου η Giulia έκαψε καρδιές.

Όλες οι ειδήσεις

Η Πολεμική Αεροπορία στα χνάρια του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Γιγαντιαία ανάκληση για BMW και ΜΙΝΙ, αφορά 1.500.000 αυτοκίνητα: Τι ισχύει για την Ελλάδα

Ποια χρώματα έχουν την καλύτερη μεταπώληση;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο