Πιστή στην παράδοση των άνετων αυτοκινήτων, η Citroen παρουσίασε το νέο C5 X. Το οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Κείμενο-Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Τα πρώτα χιλιόμετρα κυλούν πολύ γρήγορα, κινούμενοι στο όριο ταχύτητας και με το adaptive cruise control μόνιμα ενεργοποιημένο, απολαμβάνουμε μία άνετη διαδρομή πηγαίνοντας από την Αθήνα στην Πρέβεζα. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ευρύχωρη και πολύ καλά ηχομονωμένη καμπίνα δημιουργούν ένα φιλόξενο περιβάλλον στο εσωτερικό. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 225 ίππους.
Κατά την πρώτη μας στάση στη γέφυρα του Ρίο, κοντοσταθήκαμε παρατηρώντας την σιλουέτα του νέου Citroen και σίγουρα μια ξεκάθαρη εικόνα δεν αποκομίσαμε. Το C5 X είναι ένα πραγματικό κράμα διαφορετικών αυτοκινήτων. Είναι station wagon με υποψία SUV και με παραπομπές σε shooting brake, δηλαδή ένα αυθεντικό crossover που όμοιό του δε θα βρείτε πουθενά. Με άλλα λόγια, είναι σχεδόν αδύνατο να το κατατάξουμε σε κάποια κατηγορία ή συνομοταξία μοντέλων, καθώς δε μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά. Το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι σίγουρα ιδιαίτερο, πληθωρικό σε διαστάσεις – το μήκος του προσεγγίζει τα 5 μέτρα – με δυναμικές γραμμές και σπορ νότες, όπως η πίσω διπλή αεροτομή.
Οι σχεδιαστές με επικεφαλής τον Pierre Leclercq διατείνονται ότι σχεδίασαν την C5 X με τον ίδιο οίστρο που οι προκάτοχοί τους σχεδίαζαν μοντέλα που άφησαν ιστορία. Μάλιστα, χωρίς να παραβλέψουν τις πραγματικές ανάγκες της δεκαετίας μας. Δεν ξέρουμε κατά πόσο ισχύει αυτό, πάντως το αποτέλεσμα μετράει και αυτό μας δείχνει ότι είναι δύσκολο να βάλεις δίπλα στην C5 X οποιοδήποτε αυτοκίνητο της αγοράς.
Πάνω απ’ όλα η άνεση!
Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη καμπίνα δίνει αρκετό χώρο για τα γόνατα και για το κεφάλι των επιβατών, ο κλιματισμός έχει και ξεχωριστούς φυσικούς διακόπτες κάτω από την οθόνη πολυμέσων των 12 ιντσών και ο χώρος για μικροαντικείμενα εντός καμπίνας αγγίζει σχεδόν τα 20 λίτρα. Ο χώρος των αποσκευών είναι 485 λίτρα (1.640 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων), το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό, ωστόσο, η διαμόρφωση του χώρου αποσκευών είναι επίπεδη.
Στον τομέα της εργονομίας και της διάταξης των διακοπτών, η νέα Citroën δε θυμίζει κανένα από τα πρόσφατα μοντέλα DS – τα οποία, με τόσους διακόπτες στο ταμπλό, έμοιαζαν σαν να προκαλούσαν, όχι απλά βασικούς κανόνες της εργονομίας, αλλά και την ίδια την κοινή λογική. Αν εξαιρέσουμε τα χειριστήρια της μετάδοσης στην κεντρική κονσόλα, η εσωτερική σχεδίαση δε δανείζεται καν στοιχεία από το Peugeot 508 με το οποίο το C5 X μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα. Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη σε σχέση με ένα συμβατικό sedan, όχι όμως στο βαθμό που αυτό ισχύει σε ένα SUV.
Η κλασική έφεση των Γάλλων προς την άνεση επαναπροσδιορίζεται και ανάγεται στη μοντέρνα και πιο ευρεία σύλληψη του wellness. Αυτή είναι η αίσθηση που μεταδίδεται στην καμπίνα, ακόμη και με το αυτοκίνητο σταματημένο. Χάρη στις φόρμες, στα υλικά και στα χρώματα της καμπίνας, αλλά και χάρη στην εργονομία και την ευρυχωρία της. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε όλους αυτούς τους τομείς η C5 X διατηρεί μια εντελώς δική της προσέγγιση. Πάρτε για παράδειγμα το φαρδύ και άνετο κάθισμα του οδηγού. Παρά τις πολυάριθμες δυνατότητες ρύθμισης, η αίσθηση που έχεις όταν καθίσεις σ’ αυτό, είναι σα να βυθίζεσαι μέσα του, κάτι που δε συμβαίνει σε κανένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Το ταξίδι
Η δύση του ηλίου μας βρίσκει να κινούμαστε πλέον σε επαρχιακό δρόμο, σε πολλά σημεία με τραχύ οδόστρωμα. Ωστόσο εκεί ήταν που αντιληφθήκαμε πλήρως τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που είναι η άνεση. Σίγουρα η ενεργή ανάρτηση Advanced Comfort Active Suspension, η οποία ρυθμίζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, (sport – hybrid – comfort και ηλεκτρική) κάνει δουλειά.
Πρώτος προορισμός μας η μεγάλη παραλία αμμουδιάς Μονολίθι, στα δυτικά του Νομού Πρέβεζας με μήκος περίπου 13 χιλιόμετρα. Εκτείνεται από το χωριό Μύτικας μέχρι το χωριό Καστροσυκιά του Δήμου Πρέβεζας και διεκδικεί τον τίτλο της μεγαλύτερης αμμώδους παραλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι από τις μοναδικές περιοχές στα Βαλκάνια που συνδυάζουν τόσο αρμονικά το πράσινο και το γαλάζιο.
Κατευθυνόμενοι προς την κοινότητα της Νικόπολης, στο πιο στενό σημείο του ισθμού της χερσονήσου της Πρέβεζας, ακριβώς δίπλα στον δρόμο συναντάμε τα Παλαιοχριστιανικά Τείχη. Πρόκειται για μέρος του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Νικόπολης και αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη σε έκταση αρχαία πόλη της Ελλάδας. Στον χώρο αυτό διασώζονται τα Τείχη, το Στάδιο, οι δύο Βασιλικές Αλκίσωνος και Δουμετίου, το Μνημείο Αυγούστου και το Θέατρο Οκταβιανού.
Αναζητώντας μία πιο ήσυχη αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερη διαδρομή, η ματιά μας πέφτει ανατολικότερα στον χάρτη, σε μία στενή λωρίδα δρόμου κυριολεκτικά μέσα στον Αμβρακικό Κόλπο. Το τοπίο μας αποζημιώνει και ο οικισμός της Κορωνησίας απλώνεται μπροστά μας μέσω ενός δρόμου μήκους πέντε χιλιομέτρων, ενώ προς μεγάλη μας έκπληξη είδαμε φλαμίνγκο σε σχετικά μικρή απόσταση.
Για πρώτη φορά στο ταξίδι έχουμε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε την ελάχιστη κίνηση και να πιέσουμε το C5 X . Με το πρόγραμμα οδήγησης στο sport, ο ήχος του βενζινοκινητήρα στις υψηλές στροφές γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα και η ανάρτηση σκληραίνει. Λόγω μεγέθους και μεγάλου μεταξονίου υπάρχουν αδρανειακές τάσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ενώ και το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση.
Από την άλλη, μια βόλτα στα στενά της Πρέβεζας αρκούσε για να δούμε τον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο πρόγραμμα «hybrid» και πλέον σε χαμηλές ταχύτητες, το C5 X κινείται κατά κύριο λόγο με τον ηλεκτροκινητήρα των 13,2 kWh. Αποτέλεσμα, η κατανάλωση καυσίμου, σε μία συνδυαστική διαδρομή πόλης και επαρχιακού δρόμου απόστασης 20 χιλιομέτρων, να περιοριστεί στα 1,5 λίτρα/100χλμ..
Ο δρόμος μάς βγάζει στο νότιο άκρο της Πρέβεζας και στο Κάστρο του Παντοκράτορα, ένα από τα τρία κάστρα της Πρέβεζας και ένα από τα κάστρα που έκτισε ο Αλή Πασάς μετά την κατάληψη της πόλης το 1807. Βρίσκεται νότια από την πόλη της Πρέβεζας, πάνω στη θάλασσα, στη θέση Φώκια, στην είσοδο του Αμβρακικού κόλπου. Το αρχικό του όνομα ήταν Ούτζ-Καλέ (Εξωτερική Ακρόπολη) και η σημερινή ονομασία του κάστρου οφείλεται στην εκκλησία του Παντοκράτορα που βρισκόταν εκεί πριν την ανέγερση του.
Αυτός ήταν και ο τελευταίος προορισμός του οδοιπορικού μας. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, καταγράψαμε συνολικά 1.200 χλμ., εκ των οποίων τα 700 ήταν σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα 500, σε επαρχιακό δίκτυο. Η συνολική μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στα 7 λίτρα/ 100χλμ. Ο παρανομαστής όμως ήταν κοινός. Το Citroen C5X αποτελεί ίσως την καλύτερη επιλογή ενός ευρύχωρου αυτοκινήτου για άνετα ταξίδια.
Τα υπέρ
Κορυφαία άνεση χάρη στην ενεργητική ανάρτηση με υδραυλικά αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης, στα καλοσχεδιασμένα καθίσματα και στα διπλά τζάμια. Ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, ακόμη και Επιπέδου 2 πακέτο ADAS.
Τα κατά
Παρά τις εξωτερικές διαστάσεις, ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει, ενώ η δυναμική συμπεριφορά είναι αδιάφορη, χωρίς να απειλείται η ενεργητική ασφάλεια. Με έντονες κλίσεις στις στροφές και αργό αυτόματο κιβώτιο, η C5 X δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση.