ΔΟΚΙΜΕΣ

BYD SEAL AWD: Δοκιμάζουμε την μπερλίνα των… ονείρων

byd-seal-awd-dokimazoume-tin-berlina-ton-oneiron-719951

Το BYD SEAL τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να κοιτάξει ευθέως «στα μάτια» το Tesla Model 3, κι αυτό από μόνο του λέει πολλά.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Στην κορυφαία τετρακίνητή του έκδοση έχει 530 ίππους, εκτοξεύεται στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,8”, έχει άπλετους χώρους, ψηφιακή προσέγγιση, μα πρωτίστως μια φιλοσοφία που θυμίζει τα παλιά, καλά σεντάν. Όλα αυτά με τιμή τόσο ανταγωνιστική, που ρίχνει και… μια δεκάρα χιλιάδες ευρώ στον premium ανταγωνισμό από την Ευρώπη.

Το σενάριο έχει επαναληφθεί με Γιαπωνέζους και Κορεάτες. Οι Kινέζοι, όμως, ως διά μαγείας «έκλεψαν» το χρόνο, πρωτοτύπησαν και άρπαξαν από τα μαλλιά την ευκαιρία που τους παρουσιάστηκε στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης. Αν πρέπει να γνωρίζετε λίγα πράγματα για την BYD, που για πολλούς είναι άγνωστη, είναι πως δημιουργήθηκε μόλις πριν από 20 χρόνια, ότι κατασκευάζει μπαταρίες και ότι έκανε την είσοδό της στην Ευρώπη μόλις πριν από τρία χρόνια. Τη χρονιά που μας πέρασε λοιπόν ήταν η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις αυτοκινήτων νέας ενέργειας (NEVs, όπως αποκαλεί τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητά της η ίδια) στον κόσμο, με περισσότερες πωλήσεις ακόμα και από την Tesla. Σαν όνειρο ακούγεται, που όμως έκανε πραγματικότητα. Το λένε άλλωστε και τα αρχικά της (BYD= Build Your Dreams).

BYD SEAL

Έχοντας δοκιμάσει το Atto 3 αρκετούς μήνες πριν από την επίσημη εισαγωγή της BYD στην Ελλάδα από τον Όμιλο Σφακιανάκη, είχαμε ήδη πάρει μια γερή γεύση για τη φιλοσοφία της εταιρίας που έχει αναστατώσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τους κολοσσούς από τη Δύση. Πολύ καλό μοντέλο το μικρό της SUV,όμως έλειπε κάτι πολύ βασικό, ο χαρακτήρας. Αυτό ακριβώς που διαθέτει η αμιγώς ηλεκτρική σπορ μπερλίνα της γκάμας της, το SEAL. Πρώτη δοκιμή για εμάς η κορυφαία, τετρακίνητη έκδοση με τους 530 ίππους, τον υπερπλούσιο εξοπλισμό και αυτονομία που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα.

Σχεδίαση για καλλιστεία

Εκεί λοιπόν που πολλοί ιστορικοί κατασκευαστές από τη «γηραιά ήπειρο» έχουν «χάσει την μπάλα» σχεδιαστικά, με τρόπο που σου δίνει την εντύπωση ότι προσπαθούν πολύ σκληρά να ξεχωρίσουν για το φουτουρισμό και την αεροδυναμική τους, η BYD έκανε μία κίνηση ματ και επέλεξε τα μοντέλα της να έχουν πιο συμβατική εμφάνιση. Προσέλαβε λοιπόν τον Wolfgang Egger ως επικεφαλής στο τμήμα σχεδιασμού και κάπως έτσι τα μοντέλα της έχουν ευρωπαϊκό άρωμα και γοητευτική σχεδίαση, όπως θα περίμενες άλλωστε από τον κύριο που είναι υπεύθυνος για τη σαγηνευτική Alfa Romeo 8C.

BYD SEAL

To SEAL είναι το δεύτερο της σειράς μοντέλων Ocean και βασίζεται στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα «Ocean Aesthetics» της BYD, που αφήνει πίσω την προηγούμενη πιο ασιατική γλώσσα. Ειδικά σε αυτό το ελαφρύ γαλάζιο «Ice Blue» παραπέμπει σε κάτι θαλάσσιο, σίγουρα όμως όχι σε φώκια. Είναι μια σύγχρονη και γοητευτική μπερλίνα, με πολλές σπορ πινελιές που θα μπορούσε κάτω από το μακρύ της καπό να κρύβει θερμικό κινητήρα πολλών κυβικών.

Το αιχμηρό του πρόσωπο, τα επιθετικά φώτα με το ανάποδο φρύδι και οι διακοσμητικοί μαύροι αεραγωγοί με το τοξωτό μοτίβο που οδηγούν σε αληθινές αεροκουρτίνες, είναι τα στοιχεία που θα κάνουν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα να «πεταχτούν» στη δεξιά λωρίδα. Στο προφίλ, το αμάξωμα τριών όγκων με τις κυματιστές γραμμές ξεχωρίζει από το τεράστιο μεταξόνιο που οριακά αγγίζει τα 3 μέτρα και τα πολλά δυναμικά και αεροδυναμικά στοιχεία, όπως τα τρία ανοίγματα στα μαρσπιέ και τις χωνευτές χειρολαβές, αντίστοιχα.

Πίσω έχει φωτιστικά σώματα με φωτεινή υπογραφή εμπνευσμένη από σταγόνες νερού, τα οποία μάλιστα ενώνονται στο κέντρο με μια LED μπάρα, ενώ ο διαχύτης αποτελεί από μόνος του σημάδι για το πόσο «πύραυλος» είναι. Για την ακρίβεια, λίγο πιο πάνω υπάρχει η απάντηση στο τελευταίο, αφού το 3,8S που αναγράφεται προφανώς δεν αφορά σε κυβισμό αλλά σε επιτάχυνση. Τέλος, οι αεροδυναμικές ζάντες 19” με τα αφαιρούμενα αεροδυναμικά ενθέματα κρύβουν από πίσω μεγάλες μόνομπλοκ δαγκάνες και διάτρητους δίσκους μπροστά, ενώ για την τσαχπινιά η τάπα της ζάντας την κάνει να μοιάζει μονομπούλονη.

BYD SEAL

Εσωτερικό με άλλο αέρα

Σε αντίθεση με το Atto 3, που έχει μια ιδιόρρυθμη αισθητική στο εσωτερικό του, αλλά και με το Model 3 της Tesla που είναι κύριος ανταγωνιστής του και βασίζεται στον απόλυτο μινιμαλισμό, το BYD SEAL είναι περισσότερο «αυτοκίνητο» μέσα. Με την έννοια δηλαδή του συμβατικού, αυτού που έχουμε συνηθίσει τα περασμένα χρόνια, δίχως όμως να λείπει το ψηφιακό στοιχείο. Για την ακρίβεια, αυτό είναι που πρωταγωνιστεί, χάρη στις δύο πολύ μεγάλες οθόνες που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BYD SEAL

Η ποιότητα της καμπίνας εντυπωσιάζει περισσότερο από τη σχεδίαση. Φαίνεται ότι είναι προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια, ακόμα και χαμηλά. Μαλακά πλαστικά, επενδύσεις από συνθετικό δέρμα σε σημεία που δεν θα περίμενες, το ίδιο υλικό με ραφές στο ταμπλό, ακόμα και συνθετικό alcantara στις πόρτες και στην πρόσοψη του τελευταίου. Αρκετά δεμένα όλα τα παραπάνω μεταξύ τους επίσης. Μόνη παραφωνία οι επιφάνειες σε μαύρο γυαλιστερό πλαστικό που λερώνουν εύκολα. Καλό θα ήταν εκεί να τοποθετηθεί από τη δεύτερη μέρα προστατευτική ζελατίνα.

Τα καθίσματα είναι εκπληκτικά όσον αφορά την άνεσή τους, στηρίζουν ικανοποιητικά και αν μη τι άλλο είναι πολύ όμορφα. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και ψυχόμενα τα μπροστινά, ενώ όλα είναι καλυμμένα με συνθετικό δέρμα που έχει ένα premium μοτίβο ρόμβων.

Το BYD SEAL απέχει από την απόλυτη ψηφιοποίηση και έχει φυσικά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι για αρκετές λειτουργίες. Στο μέσον υπάρχει και ένας μικρός λεβιές για την επιλογή της σχέσης και απέναντι δύο ροδέλες για τον ήχο και τα προγράμματα οδήγησης, όμως τίποτα περισσότερο. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται από την οθόνη αφής 15,6 ιντσών, η οποία τρέχει Android 13.1. Τα «δικά μας», ελληνικά BYD προς το παρόν δεν έχουν AppStore, που αποτελεί και ένα από τα ατού του συστήματος της εταιρίας, όμως ήδη ψάχνουν τη λύση για την προσθήκη, οπότε για την ώρα δεν θα κρίνουμε αρνητικά την απουσία εφαρμογών. Σε κάθε περίπτωση τα έχει όλα, είναι γρήγορο, εύκολο στη χρήση και διαθέτει φωνητικές εντολές.

Σημείο αναφοράς η περιστροφή της οθόνης από οριζόντια σε κάθετη, αν και στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετεί κάπου. Αντ’ αυτού θα προτιμούσαμε να είχε ασύρματο Apple CarPlay, το οποίο ίσως προστεθεί με ασύρματο update, όπως επίσης και η κανονική εφαρμογή spotify, αφού έχει εγκατεστημένη μόνο τη «free trial». Η οθόνη 10,25 ιντσών του οδηγού είναι απλή αλλά έχει αρκετές επιλογές διαμόρφωσης, ενώ το Head-Updisplay είναι μεγάλο και ευανάγνωστο. Τον hi-tech χαρακτήρα συμπληρώνουν ο εξατομικεύσιμος ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί να ακολουθήσει και το ρυθμό της μουσικής σε μία από τις επιλογές του, ο διπλός ασύρματος φορτιστής και τα 12 ηχεία της Dynaudio.

Όσον αφορά τους χώρους, κερδίζει και με το παραπάνω τα περισσότερα μοντέλα που ανταγωνίζεται. Κάθεσαι σταυροπόδι και έχει ακόμη πλούσια απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα, ενώ ακόμα και τρεις επιβάτες θα βολευτούν. Σε αυτό εξυπηρετεί και το επίπεδο πάτωμα, αλλά και η καλή απόσταση που έχει το έδρανο από αυτό. «Αραχτός» πίσω είναι που θα εκτιμήσεις την τεράστια πανοραμική οροφή, η οποία, αν και δύσκολα φέρνει ζέστη χάρη στην ειδική επίστρωση, μπορεί να καλυφθεί με ειδικό ύφασμα της BYD και να κρύψει τον ήλιο.

BYD SEAL

Αντίθετα με ευρυχωρία μέσα, που έχει και 20 αποθηκευτικούς χώρους, ο χώρος αποσκευών είναι κάπως μικρός, στα μόλις 400 λίτρα, παρότι έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα και κρυφό χώρο κάτω από το δάπεδο. Επειδή λοιπόν και αυτός μπορεί να χρειαστεί για αποσκευές, κάτω από το μπροστινό καπό κρύβονται άλλα 53 για τα καλώδια.

Η έκδοση που «πετάει»

Η τετρακίνητη έκδοση, η οποία παντρεύεται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία, διαθέτει από ένα μοτέρ σε κάθε άξονα. Πίσω έχει ένα σύγχρονο μαγνήτη που αποδίδει 313 ίππους και 360 Nm ροπής, ενώ μπροστά ένα ασύγχρονο 217 ίππων και 310 Nm ροπής. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 530 ίππους και η ροπή τα 670 Nm, καθιστώντας το ουσιαστικά ένα super-sedan. Χωρίς δράματα και χωρίς τα λάστιχα να είναι ιδανικά για τόση δύναμη, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα ξανά και ξανά. Σε αφήνει μάλιστα να το μετρήσεις από τον πίνακα οργάνων, για να δεις νούμερα όπως τα 3,4 που είδαμε εμείς, αν το γεγονός ότι τα όργανά σου «ξεκολλάνε» από τα G της επιτάχυνσης δεν σε πείσει.

BYD SEAL

Πρέπει βέβαια να πούμε πως έχει μικρή τελική ταχύτητα, αφού στα 190 χλμ./ώρα το όνειρο του supercar τελειώνει απότομα, ενώ ήδη από τα 170 αρχίζει να δείχνει κάποια σημάδια για αυτό. Από την άλλη, οι ρεπρίζ είναι άπαιχτες και πραγματικά σβήνουν το βάρος του, ενώ δεν φαίνεται να χάνει τη δύναμή του ούτε όταν η μπαταρία οδεύει προς το άδειασμα. Διαθέτει τρία κλασικά προγράμματα οδήγησης και ένα για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης που περιορίζει τη ροπή και βοηθά στον έλεγχο του σπιναρίσματος.

BYD SEAL

Η μπαταρία του έχει 82,5 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας και σύμφωνα με το WLTP αρκεί για 520 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι στα «χέρια μας» τα πήγε εξαιρετικά, όσο τουλάχιστον κινούμασταν σε νορμάλ ρυθμούς. Στην πλήρη φόρτιση μας έδινε 515 χλμ. και με κατανάλωση 19 kWh/100 χλμ., συμπεριλαμβανομένης αρκετής γρήγορης οδήγησης, βγάλαμε 470 χιλιόμετρα. Η στάνταρ αντλία θερμότητας κράτα την κατανάλωση χαμηλά ακόμα και με το A/C, το οποίο και χρησιμοποιήσαμε αρκετά. Εντός αστικού ιστού, με το πρόγραμμα Normal ή Eco πέφτει εύκολα στις 14 kWh/100 χλμ., ενώ και στον αυτοκινητόδρομο με τα όρια δεν καταναλώνει πάνω από 21, οπότε φαίνεται πως έχει δοθεί προσοχή στη διαχείριση της ενέργειας για να βγάζει αυτό το «κτήνος» μπόλικα χιλιόμετρα, που στην πόλη θα αγγίξουν τα 600 και στο ταξίδι τα 400.

BYD SEAL

Ως στάνταρ τώρα μπορεί να φορτίσει με 11 kW σε AC μέχρι το 100% σε 9 ώρες, χωρίς να διαθέτει επιλογή για 22άρι. Σε DC με έως 150 kW μπορεί να φορτίσει σε 38 λεπτά, ενώ σε έναν ταπεινό 50άρη θέλει 1 ώρα και 20 λεπτά για την πλήρη φόρτιση. Από την άλλη, υποστηρίζει λειτουργία V2L, επιτρέποντας στο BYD SEAL να χρησιμοποιηθεί ως φορητός τροφοδότης για τη φόρτιση συσκευών (συνολική ισχύς έως 3.000 W).

BYD SEAL

Μπαταρίες… όλα τα λεφτά

Το Seal, όπως όλα τα αυτοκίνητα της BYD στην Ευρώπη, διαθέτει την πρωτοποριακή «Blade Battery». Άλλωστε, είπαμε πως η κατασκευή μπαταριών είναι ένας από τους άσους στο μανίκι της. Η μπαταρία του αποτελείται από 172 λεπτές επιμήκεις κυψέλες που μοιάζουν με λεπίδες, εξ ου και το όνομα της. Επιπλέον, χρησιμοποιεί Φωσφορικό Σίδηρο Λιθίου (LFP), το οποίο προσφέρει υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες LFP είναι 100% απαλλαγμένες από κοβάλτιο, ένα υλικό που εγείρει ηθικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στη βιομηχανία εξόρυξης, ενώ είναι πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, με πολύ πιο μικρή απώλεια στη χωρητικότητά τους.

BYD SEAL

Σπορ σεντάν!

Αφού ξεπεράσεις το σοκ που προκαλεί επιτάχυνση σε κάθε πίεση του γκαζιού, αρχίζεις και εκτιμάς τον GT χαρακτήρα του BYD SEAL. Η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD διαθέτει μια τεχνολογία που αποκαλείται Cell-to-Body (CTB) και χρησιμοποιεί την μπαταρία σαν δομικό στοιχείο. Έτσι εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, στρεπτικής ακαμψίας, δυναμικής οδήγησης και αξιοποίησης του χώρου, αυτά δηλαδή που λέει το δελτίο Τύπου, όμως είναι πράγματι η αλήθεια.

BYD SEAL

Δεν χρειάζεται καν να το πιέσεις για να καταλάβεις το πόσο στιβαρό είναι, σε επίπεδο που θυμίζει γερμανικά αυτοκίνητα που «ψάχνουν» χρόνια την τέλεια συνταγή στιβαρότητας και ισορροπίας. Δεν είναι μόνο η πλατφόρμα ωστόσο, αφού οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που στην τετρακίνητη έκδοση συνοδεύονται και από αμορτισέρ FSD, με τεχνολογία δηλαδή που ανάλογα με το ανάγλυφο του δρόμου και τις ανωμαλίες μεταβάλλει την απόσβεση. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετικά ποιοτική κύλιση, άμεσα συγκρίσιμη με αυτοκίνητα πολλών χιλιάδων ευρώ παραπάνω και μισό level πίσω από τη σκιά του μεγάλου του ανταγωνιστή.

BYD SEAL

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την ηχομόνωση, που είναι σε πάρα πολύ καλό βαθμό. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός λοιπόν είναι αυτή ενός GT, που θα κινηθεί πολύ γρήγορα και άνετα ταυτόχρονα. Τα στοιχεία της σπορτίφ και συνάμα ταξιδιάρικης μπερλίνας είναι όλα εκεί, όπως η χαμηλή θέση οδήγησης, η ψηλή κεντρική κονσόλα και τα αφράτα καθίσματα. Επιστρέφοντας στην απόσβεση, γιατί εδώ είναι που τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από το Model 3, ισιώνει τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων χωρίς πρόβλημα και δεν αφήνει κραδασμούς να περάσουν στην καμπίνα. Ούτε πολύ σφιχτή ούτε πολύ μαλακή, ακριβώς όπως θα έπρεπε να είναι για το χαρακτήρα του. Το τίμημα της άνεσης κάνει ελαφρώς την εμφάνισή του υπό πίεση, αφού η αλήθεια είναι πως θα πάρει κλίση περισσότερο του αναμενόμενου.

BYD SEAL

Κάτι που βέβαια δεν επηρεάζει τα όρια του εντός δρόμου (αφήνουμε ανοιχτά ερωτηματικά για την πίστα), τα οποία ακόμα και με τα «λάθος» οικολογικά ελαστικά είναι δύσκολο να φτάσεις αν έχεις «μυαλό στο κεφάλι σου». Αυτό και μόνο γιατί μαζεύει χιλιόμετρα με καταιγιστικό ρυθμό και σε μια βουνίσια διαδρομή πηδάς από τη μία στροφή στην άλλη σε πολύ μικρότερο χρόνο απ’ ό,τι θα περίμενες. Απαιτείται σύνεση λοιπόν, γιατί όσο δυνατά να είναι τα φρένα (που είναι), όσο καλά να αντιμετωπίζουν την υποστροφή τα ηλεκτρικά συστήματα, όταν η αδράνεια τραβάει 2 και βάλε τόνους στην μπαριέρα με υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα, τίποτα δεν σε σώζει. Αυτό όμως ισχύει για κάθε ηλεκτρικό «πύραυλο» βέβαια.

BYD SEAL

Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό σου, το BYD SEAL κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη σου. Το τιμόνι του είναι απρόσμενα άμεσο και ακριβές, με τεχνητή όμως αίσθηση βάρους ειδικά ως προς το κέντρο του. Τα φρένα απαιτούν περίοδο προσαρμογής για να συνηθίσεις την αίσθηση του πεντάλ, ωσότου κερδίσουν την εμπιστοσύνη σου και αυτά. Δεν θα πει όχι στη γρήγορη οδήγηση σε κλειστά κομμάτια, χρειάζεται όμως ειδική μεταχείριση, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν απενεργοποιούνται ποτέ πλήρως και σε γλιστερή άσφαλτο επεμβαίνουν λίγο επιθετικά. Το ίδιο ισχύει αν το οδηγήσεις άγαρμπα. Πρέπει να εκμεταλλευτείς την ακαριαία ροπή και την αντίστοιχη κατανομή της, να αφήσεις το γκάζι στο σημείο που πρέπει, να δώσεις εντολή με το τιμόνι και να αφήσεις τη φόρα να οδηγήσει σε πλαγιολίσθηση.

BYD SEAL

Μετά το apex τερματίζεις το γκάζι, το BYD SEAL ισιώνει χάρη στην πολύ καλή του τετρακίνηση και έφυγες για την επόμενη στροφή. Θα το θέλαμε λίγο πιο συμμετοχικό, ίσως λιγότερο περιοριστικό, αφού αφήνει μια και μόνο επιτηδευμένη υπερστροφή πριν ξανά ενεργοποιηθούν τα ηλεκτρονικά αυτόματα. Το καμένο λάστιχο δεν του ταιριάζει όμως, ούτε η υπερβολή. Εντυπωσιάζει αντίθετα με το πόσο ακλόνητο είναι στον αυτοκινητόδρομο και στις παρατεταμένες καμπές, αλλά και το πόσο ευέλικτο είναι για το μέγεθός του στην πόλη. Στο αστικό περιβάλλον είναι που θα ζητούσαμε λειτουργία One-Pedal, από την οποία η BYD απέχει προς το παρόν και δίνει την επιλογή μεταξύ δύο επιπέδων ανάκτησης, δυστυχώς.

BYD SEAL

Η ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, όμως μιας και το αποτύπωμά του είναι μεγάλο, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα τα κομφόρ και συστήματα υποβοήθησης για να κινηθεί σε στενά σημεία. Μάλιστα, η κάμερα 360ο εδώ είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, χωρίς περιορισμό από την ταχύτητα κίνησης και έχει ακόμα και «αόρατη» προβολή. Όσο για την ασφάλεια που προσφέρει, φιγουράρει ως ένα από τα κορυφαία 5άστερα στο EuroNCAP αυτοκίνητα στον κόσμο. Απτό παράδειγμα πως μετά από δοκιμή σύγκρουσης, τοποθέτησαν την μπαταρία του τρακαρισμένου σε ένα άλλο και λειτουργούσε κανονικά. Τόσο άκαμπτο είναι!

BYD SEAL

Tesla, τρέξε!

Μέχρι τώρα δεν υπήρχε αντάξιο μοντέλο που να παίζει στα ίδια χρήματα με το Model 3. To BYD SEAL δεν το αλλάζει απλά αυτό, αλλά έχει και καλύτερη τιμή από τον Αμερικανό. Με 48.990 ευρώ χωρίς την επιδότηση, προσφέρει ένα όνειρο. Δεν είναι μόνο οι 530 ίπποι ή τα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας, είναι περισσότερο η συνολική ποιότητα και ο βασικός εξοπλισμός τεχνολογίας και άνεσης δίχως απουσίες, που σε αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα θα πολλαπλασίαζαν την τιμή για να προστεθούν. Είναι επίσης περισσότερο «συμβατικό αυτοκίνητο», με 6 χρόνια εγγύηση και το δίκτυο του Σφακιανάκη να δηλώνει το «παρών». Είναι και αυτοί λόγοι να γεμίσει «ο ελληνικός κόσμος» με ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο.

BYD SEAL

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Εμπρός, ασύγχρονος

Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 310 Nm

Πίσω, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες

Μέγιστη ισχύς: 367 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 390 Nm

Συνδυασμένη ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 530 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 670Nm

Μετάδοση

Τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3,8δλ.

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 18,2 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 19kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

LFP

Χωρητικότητα 84 kWh (82,5)

Αυτονομία

Κατασκευαστή (WLTP): 520 χλμ.

Δοκιμής: 470 χλμ.

Φόρτιση

AC 11 kW: 9 ώρες

DC 150kW (από 10-80%): 38 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.800 x 1.875 x 1.460

Μεταξόνιο 2.920 χιλ.

Βάρος 2.185 κιλά

Χώρος αποσκευών

400+ 53λίτρα

Τιμή αγοράς

48.990€

(χωρίς την κρατική επιδότηση)

Όλες οι ειδήσεις

Hyundai Inster: Μικρό σε διαστάσεις, μεγάλο σε προσωπικότητα!

Αυτή είναι η νέα Bentley Continental GT των 782 ίππων

Τι κατασκεύαζαν γνωστές εταιρείες πριν καταπιαστούν με τα αυτοκίνητα;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο