BMW i7: Για πρώτη φορά, στην έβδομη πλέον γενιά της, η «επτάρα» είναι και ηλεκτρική. Με αυτοκρατορική άνεση, κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία και αυτονομία 600 χιλιομέτρων περίπου. Και με μία οθόνη κινηματογραφικών διαστάσεων στην καμπίνα, για να περνά η ώρα με Netflix σε κάθε φόρτιση.
Tου Lorenzo Facchinetti, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Το σαλόνι που βλέπετε στη φωτογραφία υποδηλώνει τις προθέσεις της νέας Σειράς 7, της έβδομης στην ιστορία, να ανεβάσει τον πήχη της άνεσης σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την απαιτούμενη πολυτέλεια, όπως διαφαίνεται σε λεπτομέρειες όπως οι διπλοί προβολείς μπροστά. Μπορεί να μη φαίνεται στη φωτογραφία, όμως οι επάνω αποτελούνται από κρύσταλλα Swarovski. Ανάμεσα στους πολυάριθμους διαθέσιμους χρωματισμούς του αμαξώματος, υπάρχει δε και μία διχρωμία που θυμίζει έντονα Rolls-Royce. Δεδομένου ότι το 45% των πωλήσεων της «επτάρας» προορίζεται τα τελευταία χρόνια για την κινεζική αγορά, λογικό είναι να προέχει το στοιχείο του ακριβού εντυπωσιασμού απέναντι στη γνώριμη, γερμανική διακριτικότητα.
Πριν καθίσω πίσω από το τιμόνι της νέας ναυαρχίδας από το Μόναχο (και μάλιστα στην ηλεκτρική της έκδοση που βλέπουμε για πρώτη φορά) επιλέγω να περάσω λίγο χρόνο στο πίσω κάθισμα, για να δω πώς η καμπίνα μπορεί να μετατραπεί σε κινηματογραφική αίθουσα. Το κάθισμα είναι επενδυμένο από ένα νέο είδος υφάσματος, κάτι ανάμεσα σε μαλλί και κασμίρ και αποτελεί ευτύχημα το ότι πέρα από θερμαινόμενο, είναι και αεριζόμενο. Στα χερούλια των θυρών υπάρχουν touch pad 5,5 ιντσών από τα οποία μπορείς να χειριστείς διάφορες λειτουργίες. Με ένα άγγιγμα, μπορείς για παράδειγμα να κατεβάσεις όλες τις κουρτίνες, ώστε να φτιάξεις την απαιτούμενη ατμόσφαιρα. Επιλέγοντας τη λειτουργία Lounge, το δεξί μπροστινό κάθισμα σύρεται μπροστά και το πίσω μετατρέπεται σε έναν αναπαυτικό καναπέ. Τότε, όλα είναι έτοιμα για να ξεδιπλωθεί από την οροφή η οθόνη των 32 ιντσών με ανάλυση 8K, συνδεσιμότητα 5G και ενσωματωμένη τη συσκευή Fire TV της Amazon. Η οθόνη μπορεί να συνδεθεί με όλες τις πλατφόρμες streaming, όπως Prime Video, Netflix, YouTube και άλλες, όσα περιλαμβάνονται δηλαδή στη συσκευή της Amazon που συνδέεται στην είσοδο HDMI της τηλεόρασης στο σπίτι. Με άλλα λόγια, η νέα Σειρά 7 είναι μία κινηματογραφική αίθουσα σε τέσσερις τροχούς. Και για να μην ενοχλούνται ο οδηγός με τον συνεπιβάτη μπροστά, όσο ο «Πρόεδρος» βλέπει ταινίες πίσω, το ηχοσύστημα της Bower & Wilkins με 36(!) ηχεία και ισχύ 2.000 Watt διαθέτει και ακουστικά bluetooth.
Με τέτοιο σύστημα ψυχαγωγίας, αντιλαμβάνεστε ότι το τελευταίο που θα σκέφτεται ο ιδιοκτήτης μίας i7 είναι το πώς θα περνά η ώρα στον ταχυφορτιστή. Άλλωστε, με την αυτονομία των 590 έως 625 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, που εξασφαλίζει η μεγάλη μπαταρία των 101,7 kWh, οι στάσεις για φόρτιση δεν θα είναι ποτέ τόσο συχνές. Ο τεράστιος συσσωρευτής είναι κρυμμένος σε ένα δάπεδο με διαστάσεις μικρού δωματίου, αν κρίνουμε από το μεταξόνιο των 3,22 μέτρων. Όσο για το συνολικό μήκος του αμαξώματος, φτάνει πλέον τα 5,39 μέτρα, οπότε λογικό είναι να έχει καταργηθεί η μακριά έκδοση L που υπήρχε σε προηγούμενες «επτάρες».
Η BMW i7 φορά το δικινητήριο σύνολο και την μπαταρία της iX. Οι κινητήρες είναι σύγχρονοι με ξεχωριστή διέγερση (Separately Excited DC Motor) χωρίς μόνιμους μαγνήτες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εξοικονομεί «σπάνιες γαίες» στην κατασκευή του κινητήρα, κάτι που εξισορροπεί την ποσότητα λιθίου που απαιτείται στην κατασκευή μίας μπαταρίας άνω των 100 kWh. Για να έχει κάπως καθαρή τη συνείδησή του ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου… Οι δύο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολική ισχύ 544 ίππων και ροπή 745 Nm, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή επιτάχυνση, όπως διαφαίνεται από την τιμή των 4,7 δευτερολέπτων στο κλασικό 0-100. Παρά τις διαστάσεις της, λοιπόν, η i7 επιταχύνει σαν σφενδόνα. Και μάλιστα με την ανάλογη ηχητική υπόκρουση, η οποία φέρει την υπογραφή του Hans Zimmer, βραβευμένου με Όσκαρ κινηματογραφικού συνθέτη και επικεφαλής του μουσικού τμήματος της Dreamworks. Το soundtrack της i7 αλλάζει μάλιστα, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Αυτό που δεν αλλάζει είναι η σχεδόν απίστευτη ευελιξία του αυτοκινήτου, παρά τις αυτοκρατορικές διαστάσεις και το βάρος μικρού φορτηγού, που ξεπερνά τους 2,6 τόνους. Συνδυάζει τετρακίνηση με μία προηγμένη αερανάρτηση και μεταβαλλόμενης ενδοτικότητας αμορτισέρ ανάλογα με το προφίλ και τις συνθήκες οδήγησης. Επιπρόσθετα, με ένα κορυφαίο σύστημα τετραδιεύθυνσης, η μητέρα όλων των BMW αποδεικνύεται ένα αυτοκίνητο του πραγματικού οδηγού. Το οποίο, όχι μόνο δε φοβάται δρόμους με στροφές, αλλά προσφέρει απρόσμενη απόλαυση σε γρήγορους ρυθμούς.
Ασφαλώς, κανένας δεν θα αγοράσει μία «επτάρα» για να οδηγεί αγωνιστικά. Ο λόγος ύπαρξης μίας τέτοιας λιμουζίνας ήταν και παραμένει η άνεση των επιβατών της. Κι εκεί, ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να συγκριθούν μαζί της σήμερα. Όταν μιλάμε, μάλιστα, για άνεση, δεν αναφερόμαστε μόνο στην απορροφητικότητα της ανάρτησης και την ηχομόνωση της καμπίνας. Δύο τομείς στους οποίους το αυτοκίνητο αυτονόητα διαπρέπει, αλλά κυρίως στο ολιστικό ευ ζην που μπορεί να προσφέρει στον οδηγό και στους συνεπιβάτες του. Για παράδειγμα, διαθέτει ένα κορυφαίο infotainment με ενιαία, καμπυλόγραμμη οθόνη, η οποία αποτελείται από δύο οθόνες, 12,3 ιντσών μπροστά από το τιμόνι και 14,9 ιντσών στο κέντρο. Το σύστημα δεν είναι εντυπωσιακό μόνο για τα γραφικά, αλλά κυρίως για τη λειτουργικότητά του. Σε αντίστοιχο επίπεδο βρίσκεται και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ADAS, το οποίο στη θεωρία εξασφαλίζει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3.
Και για όσους δεν είναι έτοιμοι να κάνουν το μεγάλο βήμα προς μία ηλεκτρική λιμουζίνα; Σαφώς και η γενιά 7.0 της Σειράς 7 είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στη βάση της γκάμας είναι η έκδοση 740d xDrive με τον εξακύλινδρο σε σειρά turbo βενζινοκινητήρα των τριών λίτρων με ισχύ 299 ίππους και ροπή 650 Nm, ενώ στην κορυφή βρίσκονται δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, οι 750e και 760e xDrive Plug-In Hybrid. Εξοπλίζονται με τον ίδιο τρίλιτρο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας από κοινού, συνολική ισχύ 489 και 571 ίππων αντίστοιχα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW i7 xDrive60
Κινητήρες
- Εμπρός και πίσω, σύγχρονος ηλεκτρικός με ξεχωριστή διέγερση
- Συνολική ισχύς 544 PS
- Συνολική ροπή 745 Nm
Μπαταρία
- Ιόντων λιθίου
- 105,6 kWh (101,7 καθαρές)
Φόρτιση
- AC 22 kW
- DC 195 kW
Μετάδοση
- Κίνηση σε όλους τους τροχούς
- Μειωτήρας σταθερής σχέσης
Επιδόσεις
- Μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα
- 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δ.
- Κατανάλωση 18,5-19,6 kWh/100 χλμ.
- Αυτονομία 591-625 χλμ.
Διαστάσεις και βάρος
- Μεταξόνιο 3.220 χιλ.
- Μήκος 5.390 χιλ.
- Πλάτος 1.950 χιλ.
- Ύψος 1.540 χιλ.
- Βάρος 2.640 κιλά
- Τιμή € 162.150
Εκδόσεις – Τιμές
Η M60i βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, πάνω από τις εκδόσεις 40i και 40d, οι οποίες φορούν εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες με διπλά turbo (βενζίνης με 380 ίππους και diesel με 340 ίππους), οι οποίοι συνεργάζονται με ηλεκτροκινητήρα 48V. Η έκδοση 40i κοστίζει 130.245 ευρώ και η 40d 131.240 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση M60i κοστίζει 170.262 ευρώ. Οι τιμές αυτές είναι βέβαια “από”…