Η BMW 225e xDrive Active Tourer φέρει τη νέα σχεδιαστική γραμμή, περισσότερο βασικό εξοπλισμό και εξηλεκτρισμένους κινητήρες.
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Η Active Tourer έκδοση της Σειράς 2, που βαφτίστηκε σε όρους BMW ως All-Around Sports Activity Tourer (SAT), είχε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση από κάθε άλλο μοντέλο της. Δεδομένης της επιτυχίας της, αυτή η προσέγγιση δεν άλλαξε στη δεύτερη γενιά, η οποία όμως φέρει τη νέα σχεδιαστική γραμμή εσωτερικά και εξωτερικά, περισσότερο εξοπλισμό με λιγότερες εκδόσεις αντίστοιχα και εξηλεκτρισμένους κινητήρες. Οι Plug-in υβριδικές είναι αυτές που κινούνται στο… ρεύμα της εποχής και προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και εκρηκτικές επιδόσεις.
Ήταν, το μακρινό πλέον, 2014, όταν η BMW αποφάσισε για πρώτη φορά να λανσάρει αυτοκίνητο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, αυτή η «μεταφορά» της κίνησης, οδήγησε σε μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, που προσέλκυσε νέους πελάτες σε ένα ποσοστό του 70% επί των 430.000 συνολικών πωλήσεων της πρώτης γενιάς. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι το αυτοκίνητο αυτό ανήκε στη κατηγορία των πολυμορφικών.
Τo MPV… αλλιώς
Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, η σχεδίαση της νέας Σειράς 2 Sports Tourer δεν παραπέμπει σε ένα «κουτί με ρόδες». Υπερβολικός ή μη ο χαρακτηρισμός για τον ανταγωνισμό, είναι αλήθεια πως το μοντέλο από το Μόναχο έκανε ένα σχεδιαστικό άλμα από τη πρώτη γενιά. Υιοθέτησε πολλά από τα στοιχεία όλων των νέων, κάπως φουτουριστικών, μοντέλων και πλέον ξεχωρίζει, ενώ αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού ή τις πολλές προαιρετικές επιλογές διαμόρφωσης, μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμα και σπορτίφ.
Οι διαστάσεις της έχουν αυξηθεί και έχει κερδίσει 3,2 εκ. σε μήκος αγγίζοντας τα σχεδόν 4,39 μ. στο σύνολο της, με το πλάτος και το ύψος να έχουν μεγαλώσει κατά 2,4 και 2 εκ. αντίστοιχα. Στο μεταξόνιο δεν υπάρχει διαφορά και παραμένει στα 2,67 μ., σε αντίθεση με τα μετατρόχια που έχουν φαρδύνει αμφότερα μπροστά και πίσω, κατά 2,5 εκ.
Η σιλουέτα της μπορεί να μην έχει διαφοροποιηθεί δραματικά, όμως οι κεκλιμένες μπροστινές κολώνες, οι φουσκωμένοι ώμοι, οι σμιλευμένες πλαϊνές επιφάνειες και φυσικά τα πολύ μεγάλα «νεφρά» της μάσκας, κάνουν τη διαφορά. Τα τελευταία, ενώνονται στη μέση και διαθέτουν ενεργές γρίλιες για να προσφέρουν μια ανάσα στον κινητήρα ή καλύτερη αεροδυναμική.
Αφήνοντας την «αγριεμένη» έκδοση M Sport, ως θέμα συζήτησης των επόμενων σελίδων, οφείλουμε να πούμε ότι η έκδοση Luxury Line του αυτοκίνητου της δοκιμής είναι αυτή που ταιριάζει περισσότερο σε ένα MPV, ακόμα κι αν αυτό είναι BMW.
Ευρυχωρία και άνεση σε πρώτο πλάνο
Ακολουθώντας τη σύγχρονη ματιά της εταιρείας στον εσωτερικό διάκοσμο, έμπνευση για την οποία αποτελεί η ηλεκτρική ναυαρχίδα «iX», στο ταμπλό με την χαμηλή και επίπεδη γραμμή δεσπόζει ένα πάνελ με δύο οθόνες. Αντίστοιχα, υπάρχει ένας αέρας ευρυχωρίας καθώς η κεντρική κονσόλα δεν ενώνεται με το ταμπλό, ενώ έχει κενό χώρο αποθήκευσης από κάτω.
Το πάνελ που αναφέραμε θα εφοδιάσει σύντομα όλα τα μοντέλα της εταιρείας και ονομάζεται Curved Display. Είναι πράγματι κυρτό, λεπτό και ενσωματώνει τόσο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″ όσο και την κεντρική οθόνη αφής 10,7”.
Στην πρώτη περίπτωση, πρέπει να αναφέρουμε ότι παρά το μεγάλο μέγεθος της οθόνης του οδηγού, τα bezel αυτής είναι αρκετά μεγάλα. Αυτό είναι το μόνο παράπονο σε ένα κατά τ’ άλλα εξαιρετικό σύνολο με κρυστάλλινη ανάλυση, πολλές επιλογές διαμόρφωσης, ενσωμάτωσης του συστήματος πλοήγησης από το τηλέφωνο και ανασχεδιασμένα γραφικά με πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα.
Το Infotainment βασίζεται στο ολοκαίνουριο λογισμικό Operating System 8, που κρατάει την εύχρηστη λογική του προηγούμενου, αλλά προσθέτει νέες λειτουργίες, μεγαλύτερα γραφικά, UI που θυμίζει Smartphone και προαιρετικά, τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Διαθέτει επίσης πολύ γρήγορη ασύρματη σύνδεση στα Android Auto και Apple Car Play, δυνατότητα προσθήκης eSim με σύνδεση σε δίκτυα 5G, πολλαπλά προφίλ οδηγών και άμεση επικοινωνία με το BMW ID και την αντίστοιχη φυσικά εφαρμογή απομακρυσμένου ελέγχου από το Smartphone.
Δεν γίνεται να μην αναφέρουμε πάντως ότι για πρώτη φορά (ακολούθησε η νέα X1) μετά από πολλά χρόνια, απουσιάζει ο περιστροφικός διακόπτης στη κεντρική κονσόλα. Φάουλ κατά τη γνώμη μας, σε ένα κατά τ’ άλλα πολύ εργονομικό εσωτερικό. Ακόμη κι αν λείπουν οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, αφού αυτός ελέγχεται σχετικά εύκολα δια της αφής ή πανεύκολα μέσω φωνητικών εντολών.
Η ποιότητα κατασκευής διακρίνεται από εξαιρετικά υλικά και φινίρισμα, τα οποία απογειώνονται με τις πρόσθετες επιλογές που διατίθενται στον κατάλογο της, και φυσικά τη πολύ γερή συναρμογή. Υπάρχουν τρείς διακοσμητικές επενδύσεις από ξύλο, αλουμίνιο ή μαύρο γυαλιστερό πλαστικό χωρίς χρέωση, ενώ στην έκδοση Luxury Line τα καθίσματα καλύπτονται από συνθετικό δέρμα.
Οι χώροι έχουν μεγαλώσει αισθητά και το πίσω μέρος θα φιλοξενήσει με άνεση τρείς επιβάτες. Λόγω του υβριδικού συστήματος, το πάτωμα έχει «σηκωθεί» και η απόσταση από το έδρανο έχει μικρύνει, κάτι που θα επηρεάσει μόνο τους ψηλούς και την περισσότερο άβολη στάση που θα έχουν. Ο αέρας για τα κεφάλια όμως είναι επαρκής και η απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα επίσης. Ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι 4 θύρες φόρτισης type-c και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες αποτελούν μερικές από τις ανέσεις για τους επιβάτες, για τους μπροστά μόνο όμως υπάρχουν προαιρετικά θερμαινόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με μνήμες, αλλά και μασάζ.
Ο πολυμορφικός χαρακτήρας κάνει και πάλι την εμφάνιση του ως προαιρετικός εξοπλισμός με τα συρόμενα κατά 13 εκ. καθίσματα (σε διάταξη 60:40), για αύξηση της απόσταση από τα μπροστινά ή του χώρου αποσκευών, αντίστοιχα. Οι πλάτες των καθισμάτων είναι σε όλες τις εκδόσεις ανακλινόμενες, στην ίδια διάταξη, για να προσφέρουν μια πιο ξαπλωτή και άνετη θέση. Οι πίσω πόρτες έχουν μεγάλο άνοιγμα για να υποδέχονται με ευκολία μικρούς ή μεγάλους επιβάτες, και κάνουν μαζί με τα σημεία δεσίματος IsoFix τη τοποθέτηση παιδικού καθίσματος, εύκολη υπόθεση.
Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, σε αυτή την έκδοση είναι μειωμένος από τα 470 στα 407 λίτρα. Παρά το σχετικά μικρό νούμερο, εξυπηρετεί χάρη στο σωστό σχήμα και μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση στα 1.370 λίτρα. Διαθέτει χώρο για αποθήκευση των καλωδίων της φόρτισης, όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ δεσίματος και ηλεκτρική πόρτα.
Το γνώριμο υβριδικό, απλά καλύτερο!
Στην προηγούμενη γενιά της Active Tourer, η αντίστοιχη Plug-in υβριδική έκδοση ήταν η κορυφαία. Το ρόλο αυτό πλέον αναλαμβάνει η έκδοση 230e με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και τους –«κρατηθείτε» – 326 ίππους. Η 225e που δοκιμάζουμε παραμένει τετρακίνητη και είναι η πιο «συγκρατημένη» επιλογή. Στην ουσία διαθέτει το ίδιο σύνολο με αυτό της προηγούμενης γενιάς, αναβαθμισμένο όμως σε αρκετούς τομείς. Βασική αλλαγή αποτελεί ο νέος και ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας που κινεί αποκλειστικά τον πίσω άξονα. Αποδίδει 109 ίππους και 247 Nm ροπής από 88 και 165, αντίστοιχα. Σε συνδυασμό με τον 1.500άρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης TwinPower Turbo αποδίδει συνολικά 245 ίππους και 477 Nm ροπής (!), τα οποία είναι διαθέσιμα και με τη μπαταρία αφόρτιστη.
Η απόδοση του συνόλου είναι πραγματικά ισχυρή και αυτό αποτυπώνεται στις επιδόσεις, οι οποίες δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση πολυμορφικό αλλά… GTI. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι καλορυθμισμένο, ομαλό και πολύ γρήγορο, ενώ διαθέτει προφανώς δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα Paddles. Σε συνδυασμό με την άμεση ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας και τα 230 Nm που αποδίδει ο θερμικός μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., έχει έναν εκρηκτικό χαρακτήρα, που ζωντανεύει ειδικά στο διαμορφώσιμο πρόγραμμα Sport.
Η πιο σημαντική αλλαγή όμως αφορά στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας, που έρχεται ως συνέχεια της αύξησης του μεγέθους της μπαταρίας. Με ωφέλιμη χωρητικότητα 14.2 kWh μπορεί θεωρητικά να προσφέρει από 83 έως 92 χιλιόμετρα χωρίς σταγόνα βενζίνης. Στη πράξη και χάρη στην έξυπνη αυτόματη αναγεννητική πέδηση, με μια φόρτιση μπορεί ρεαλιστικά να καλύψει με άνεση σχεδόν 80 χιλιόμετρα εντός πόλης και σίγουρα πάνω από 60 σε μικτό κύκλο. Ταυτόχρονα, η ισχύς της φόρτισης αυξήθηκε στα 7,4 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση σε μόλις 2,5 ώρες (ή πάνω από 6 ώρες σε οικιακή πρίζα). Με την καθημερινή φόρτισης της μπαταρίας συνεπάγονται και τα οφέλη για τη τσέπη, με τη κατανάλωση να περιορίζεται εύκολα κάτω από τα 4 λ./100 χλμ. Ακόμα και με άδεια τη μπαταρία όμως, δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 λ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες. Με την εν κινήσει φόρτιση, υπολογίστε 1 λίτρο πάνω.
Για ανήσυχα πνεύματα με… τρία παιδιά!
Βασισμένη στην νεότερη εκδοχή της προσθιοκίνητης πλατφόρμας UKL2, προσφέρει ακόμα περισσότερη ακαμψία και στιβαρότητα. Διαθέτει ανασχεδιασμένο μπροστινό σύστημα και νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Σίγουρα δεν θα χαρακτήριζες την αίσθησή της στον δρόμο «αδιάφορη». Ίσα-ίσα, αυτό το MPV μπορεί να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Τα όρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά και πρέπει πραγματικά να προσπαθήσεις πολύ ή να την οδηγήσεις άγαρμπα ώστε να εμφανιστεί η υποστροφή.
Η «ηλεκτρική» ροπή που προσφέρεται στον πίσω άξονα βοηθάει σε αυτό, όπως επίσης τα πολλά σύγχρονα συστήματα ευστάθειας που την εξοπλίζουν. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και αρκετά ελαφρύ, είναι άμεσο. Ακούει στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και έχει ανάλαφρη αίσθηση παρά τα 1.825 κιλά της. Σε μια ανοιχτή στροφοδιαδρομή μπορεί να κινηθεί με ρυθμό που σε κάνει να ξεχνάς τι ακριβώς οδηγείς, ενώ με την τόσο μεγάλη ροπή, η έξοδος από τη στροφή γίνεται παιχνιδάκι, ακόμα και αν ξεφύγεις λίγο από τα όρια. Με άλλα λόγια το πλαίσιο συγχωράει εύκολα και προσφέρει ασφάλεια. Τα φρένα της είναι δυνατά, η σπογγώδης αίσθηση του πεντάλ όμως απαιτεί χρόνο εξοικείωσης.
Στο ταξίδι είναι πολύ σταθερή έως την όχι και τόσο μεγάλη τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. Σε κάθε διαδρομή θα ξεχωρίσει από την ποιοτική της κύλιση και την εξαιρετική ηχομόνωση. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι πολύ καλή, ειδικότερα όταν δεν είναι επιλεγμένα τα M Sport αμορτισέρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι κλίσεις είναι μεγάλες, καθώς η ρύθμιση παραμένει σφιχτή.
Μπορεί επίσης να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, είτε με το πρόγραμμα electric που επιλέγεται από το infotainment, είτε με προοδευτική επιτάχυνση όταν η μπαταρία είναι αρκούντως φορτισμένη, μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα. Η ροπή των 267 Nm αρκεί για τις όποιες προσπεράσεις εκεί. Στη πόλη είναι όμως που η ηλεκτρική λειτουργία θα κερδίσει τις εντυπώσεις. Απόλυτη ησυχία και ηρεμία, με τους ήχους του Hans Zimmer να ενισχύουν την εμπειρία από τα ηχεία. Η θέση οδήγησης θυμίζει Crossover και προσφέρει καλή ορατότητα, με τα καθίσματα να προσφέρουν άνεση και καλή στήριξη. Στη ορατότητα συνεισφέρουν επίσης τα μεγάλα φινιστρίνια και οι εξαιρετικής ανάλυσης κάμερες του εξοπλισμού. Τέλος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να κάνουν κάθε εμπειρία οδήγησης πιο ξέγνοιαστη και πλέον συμπεριλαμβάνονται περισσότερα στον στάνταρ εξοπλισμό.
Πάμε για παιδικό κάθισμα!
Η Σειρά 2 Active Tourer είναι ένα ξεχωριστό MPV, στο οποίο η BMW κατάφερε να δώσει ένα κομμάτι από το DNA που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της. Ειδικότερα σε αυτή την εκρηκτική έκδοση, με όλα τα «ηλεκτρικά» οφέλη για τη καθημερινή χρήση και τη τσέπη φυσικά, αποτελεί ένα αυτοκίνητο που εύκολα το αγοράζεις ως… πρόφαση για να μεγαλώσει η οικογένεια!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.499 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι / 4.400-6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 230 Nm ροπής 1.500-4.000 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 109 ίπποι
Μέγιστη Ροπή: 247 Nm
Συνδυαστική ισχύς
245 ίπποι
477 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
διπλού συμπλέκτη
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6.7 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 0,8 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 3.4 (πρώτα 100 χλμ.) – 7.5 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 14 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
47 λίτρα
Μπαταρία
16,3 kWh
Αυτονομία
83-92 χιλιόμετρα
Φόρτιση
2.5 ώρες από WallBox
10 ώρες από Οικιακή πρίζα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.713×1.827×1.444 mm
Μεταξόνιο 2.670 χιλ.
Βάρος 1.828 κιλά
Χώρος αποσκευών
406 λίτρα
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: 45.750 €