Η Bentley λέει ένα τελευταίο αντίο στον κινητήρα-ορόσημο με τη νέα Continental GT, περνώντας επίσημα στην Plug-in υβριδική εποχή.
του Mirco Magni, απόδοση: Autotypos Team
Η οδήγηση μιας Bentley είναι πάντα μια απαράμιλλη εμπειρία, γιατί κάθε μοντέλο έχει τη δική του ψυχή, μοναδική και αλάνθαστη. Θέλετε για τους κινητήρες-διαμάντια; Θέλετε για τις υψηλές αλλά όχι ακραίες επιδόσεις; Θέλετε για την ασυμβίβαστη πολυτέλεια; Μόλις βρεθείτε πίσω από το τιμόνι μιας Bentley το αναγνωρίζετε αμέσως και αυτό ισχύει και για τη νέα Continental GT, με την οποία η βρετανική μάρκα λέει ένα τελευταίο αντίο σε έναν πραγματικό θρύλο, όπως ο κινητήρας W12, μεταβαίνοντας σε plug-in υβριδικό. Κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ιεροσυλία, αλλά στην πραγματικότητα είναι μόνο ένα ακόμη παράδειγμα εξέλιξης του είδους.
Αυθεντική
Είχα το προνόμιο να οδηγήσω τη νέα Bentley Continental στην πίστα Castellolí (περίπου πενήντα χιλιόμετρα από τη Βαρκελώνη) ακόμα σε μορφή πρωτότυπου και πρέπει να πω την αλήθεια: πριν πάω εκεί, ήμουν λίγο δύσπιστος, γιατί αυτό που σου δίνει ο W12 είναι κάτι απρόσιτο για κάθε ηλεκτροκινητήρα. Μετά την άκουσα να επιταχύνει στην ευθεία της καταλανικής πίστας και εκτίμησα τη μελωδία της, με προσοχή στις πιο μικρές λεπτομέρειες από μια ομάδα που φρόντισε να σχεδιάσει την εξάτμιση για να ακούγεται σωστά. Δεν ουρλιάζει, αλλά έχει πολύ ωραίο ήχο. Πριν την οδηγήσω, οι τεχνικοί μου είπαν πώς στα 4.895 χιλιοστά του μήκος της είναι συγκεντρωμένη όλη η ψυχή της μάρκας, φτιαγμένη από πολυτέλεια και προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά πάνω από όλα από υψηλές επιδόσεις.
Μπροστά από την καμπίνα επιβατών της Bentley Continental υπάρχει τώρα ένας twin-turbo V8 κινητήρας 4,0 λίτρων με 600 ίππους και 800 Nm ροπής. Επειδή στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ενσωματωμένη μια ηλεκτρική μονάδα, με 190 ίππους και 450 Nm ροπής, η οποία αντισταθμίζει το turbo lag και βοηθά την Continental GT να βγαίνει από τις στροφές όπως ποτέ άλλοτε, επιτρέποντάς της παράλληλα να έχει αριθμούς supercar: 0-100 σε 3,2 δευτερόλεπτα και 335 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
Η μπαταρία την κάνει ακόμα καλύτερη
Η νέα Bentley Continental GT είναι περίπου 200 κιλά βαρύτερη από την δωδεκακύλινδρη προκάτοχό της , κυρίως λόγω της μεγάλης μπαταρίας 25,9 kWh που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος (80 χλμ αυτονομίας σε EV mode). Η τελευταία λεπτομέρεια την κάνει πολύ λιγότερο «ανισόρροπη», αφού η κατανομή του βάρους είναι κοντά στο 50:50, πράγμα που σημαίνει ότι έχετε πολύ καλύτερη οδηγική ικανότητα στις στροφές και μια ισορροπία άγνωστη στο παρελθόν σε αυτό το μοντέλο.
Το αποτέλεσμα είναι η νέα υβριδική Continental να είναι πολύ πιο ευχάριστη, γρήγορη στην είσοδο των στροφών (όσο γίνεται για ένα αυτοκίνητα 2,5 τόνων), ενώ χάρη στην τετραδιεύθυνση, διατηρεί καλά τις γραμμές που ορίζετε και «γκρινιάζει» μόνο όταν το παρακάνετε με το γκάζι. Αυτή είναι η μόνη πτυχή που δεν με έχει πείσει πλήρως γι’ αυτήν, αλλά επειδή είναι ένα πρωτότυπο ακόμα μακριά από την κυκλοφορία στην αγορά, μπορείτε να το συγχωρήσετε. Επίσης, επειδή η πίστα στην οποία οδήγησα δεν είναι ότι είναι ο φυσικός της βιότοπος. Καλύτερα να απολαύσεις το μαλακό δέρμα και τα ξύλινα ένθετα σε έναν δρόμο με θέα στη θάλασσα, ίσως με τους οκτώ κυλίνδρους σβηστούς, κινούμενος αμιγώς ηλεκτρικά για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα με μια άνεση άγνωστη ακόμη και για τον εμβληματικό W12.
Όλες οι ειδήσεις
Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο, προσιτό, Citroen e-C3
Η νέα Porsche 911 είναι υβριδική, με όσο πιο «911» τρόπο γίνεται!