ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q5 Sportback 40 TDI Hybrid Quattro: Γιατί έτσι σας αρέσει!

audi-q5-sportback-40-tdi-hybrid-quattro-giati-etsi-sas-aresei-671432

Αν οι λέξεις συμβιβασμός και έκπτωση δεν περιλαμβάνονται στο λεξιλόγιο σας και προπάντων, απεχθάνεστε την ιδέα να μπείτε στο καλούπι του ακραιφνούς οικολογικού καθωσπρεπισμού (βλ. αμιγής ηλεκτροκίνηση), τότε το ήπια υβριδικό και πετρελαιοκίνητο Audi Q5 Sportback φτιάχτηκε για εσάς!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου   

Υψηλές, η ταχύτητα και η ευκολία με την οποία τη σήμερον ημέρα, αναδεικνύονται με τυμπανοκρουσίες πρόσωπα και πράγματα γνωρίζοντας την αποθέωση. Και όπως συνήθως καταγράφεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, εξίσου ταχεία και ηχηρή είναι βεβαίως και η αποκαθήλωση τους. Διόλου σπάνιο πια το, «εξαιρετικό», «θεσπέσιο» και πάει λέγοντας του χθες, να ρίχνονται στη πυρά, του ακατάλληλου ή του εντελώς λάθος σήμερα! Αμείλικτοι οι κανόνες του μάρκετινγκ…

Πάρτε για παράδειγμα τη σύγχρονη πετρελαιοκίνηση στα αυτοκίνητα: μέχρι πρότινος πανάκεια (σ.σ. όντας ολοκληρωμένη λύση με υπερσύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο) λόγω, καλών επιδόσεων, χαμηλής κατανάλωσης και περιορισμένων ρύπων.

Κι όμως, τη δεδομένη χρονική στιγμή τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα φιγουράρουν πρώτα στη λίστα των ανεπιθύμητων, τελώντας ουσιαστικά υπό διωγμό. Παρόλα αυτά έστω και «επικηρυγμένα», η αρτιότητα τους επί του πρακτέου δεν αναιρείται.

Και τη πίττα ολάκερη…

…και τον ιδιοκτήτη χορτάτο!

Καταφανώς με αυτό το σκεπτικό, η Audi αποφάσισε να τοποθετήσει στα ανανεωμένα Q5 και Q5 Sportback το καινούργιο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TDi αλλά και ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt επιχειρώντας, το πάντρεμα της υψηλής απόδοσης με τη νυν «πανάκεια» του εξηλεκτρισμού. Βασική επιδίωξη των μηχανικών, τι άλλο, παρά το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα στοιχείο που – θεωρητικά – καθιστά και πάλι ανταγωνιστικό το δημοφιλές Γερμανικό SUV στο νέο καθεστώς.

Επανασχεδιασμένη μάσκα και φώτα ημέρας LED εμπρός, αλλά και καινούργια πίσω φανάρια τεχνολογίας OLED, τα στοιχεία που ορίζουν την ανανέωση του Q5 Sportback

Πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση, ο περιορισμός των τριβών κατά τη λειτουργία του νέου δίλτρου μοτέρ χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει, καλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, είναι ελαφρύτερο κατά 20 κιλά και εξοπλίζεται με νέο σύστημα περιορισμού των ρύπων οξειδίων του αζώτου. Συνοπτικά απαρτίζεται από, δύο καταλύτες τοποθετημένους σε σειρά όπου κάθε καταλυτικός μετατροπέας έχει δύο εγχυτήρες διαλύματος ουρίας, του γνωστού «AdBlue». Οι συγκεκριμένες λύσεις, απέδωσαν τελικά καρπούς καθώς σύμφωνα με το εργοστάσιο, οι εκπομπές ρύπων CO2 φθάνουν τα 164 γρ./χλμ.

Όσον αφορά στην είδηση, τον εξηλεκτρισμό με άλλα λόγια της συγκεκριμένης έκδοσης, εδώ συναντούμε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από, έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος δύο ίππων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το πετρελαιοκινητήρα μέσω ιμάντα λειτουργώντας, κατά την εκκίνηση ως μίζα και στη συνέχεια ως γεννήτρια, αποθηκεύοντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση. Ως είθισται στα συστήματα του είδους, σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης (έως 22 χλμ./ώρα), ο θερμικός κινητήρας αδρανοποιείται για λόγους οικονομίας καυσίμου, ενώ πάνω από αυτό το όριο τίθεται εκ νέου σε λειτουργία με τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα.

Στη πράξη η λειτουργία του τετρακύλινδρου πετρελαιοκίνητου συνόλου είναι εξαιρετικά πολιτισμένη, καθώς λάμπουν δια της απουσίας τους πάσης φύσεως κραδασμοί, ενώ την ίδια στιγμή και ο θόρυβος που παράγει είναι ανεπαίσθητος (μόνο στο ρελαντί ακούγεται κάπου στο βάθος). Όσον αφορά στην ονομαστική απόδοση του δίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, η μέγιστη ιπποδύναμη είναι 204 ίπποι (από τις 3.800 -4.200σ.α.λ.) και η μέγιστη ροπή στρέψης 400Nm (από τις 1.750 – 3.250 σ.α.λ.), μεγέθη που έχουν αντίκρισμα σε πολύ καλές επιδόσεις. Έτσι λοιπόν, το βάρους 1.880 κιλών Q5 Sportback ολοκληρώνει τη τυποποιημένη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ., η τελική του ταχύτητα σταματά στα 222 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας «κλείδωσε» στα 7,0 λίτρα/ 100χλμ. Μια χαρά κοντολογίς!

Cruiser μεγάλων αποστάσεων

Μετά από επταήμερη συμβίωση και 1.100 χλμ. μικτών διαδρομών, αυτός είναι ο μοναδικός χαρακτηρισμός που ταιριάζει γάντι στο Q5 Sportback. Μάλιστα αν αγαπάτε τα μακρινά ταξίδια, εστιάστε στη περίπτωση του με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή. Ασφαλώς υφίσταται ο παραδοσιακός πολυτελής χαρακτήρας, ωστόσο η υψηλή άνεση που προσφέρει συνολικά θεωρούμε πως, είναι ο πρώτος κρυφός άσσος του που αναδεικνύεται εμφατικά σε κάθε μετακίνηση. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (πέντε συνδέσμων με αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός/πίσω) σε συνδυασμό με, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, τα αναπαυτικά καθίσματα (με άριστη πλευρική στήριξη για οδηγό-συνοδηγό στη πλούσια έκδοση S-Line της δοκιμής), τους πολύ καλούς χώρους για τέσσερις (το τονισμένο κεντρικό τούνελ στο πίσω κάθισμα περιορίζει τη φιλοξενία πέμπτου επιβάτη), τον εκλεπτυσμένο διάκοσμο και την υψηλή ποιότητα κατασκευής – υλικών, διαμορφώνουν μία άκρως ευχάριστη ατμόσφαιρα εντός της οποίας δεν πλήττεις ποτέ. Στο σημείο αυτό, πρέπει να αναφέρουμε πως παρά τη κουπέ διαμόρφωση της οροφής στη συγκεκριμένη έκδοση Sportback, ο διαθέσιμός αέρας πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, είναι ικανοποιητικός ακόμα και για τους έχοντες ανάστημα γύρω στο 1,90μ. όπως ο γράφων.

Το Audi Virtual Cockpit απαρτίζεται από, μια οθόνη 12,3 ιντσών εξαιρετικής ανάλυσης με μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης μπροστά από τον οδηγό, μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ και φυσικούς διακόπτες για γρήγορη επιλογή επιμέρους λειτουργιών

Η καλή χωροταξική ικανότητα του Γερμανικού SUV συμπληρώνεται ασφαλώς και από τα 510 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ (ή 1.480 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) που κρίνονται ως υπεραρκετά για να φιλοξενήσουν τις αποσκευές μίας τετραμελούς οικογένειας. Εδώ το μόνο στοιχείο που θα δυσκολέψει, σχετίζεται με το αναπόφευκτα ψηλό κατώφλι φόρτωσης λόγω της αυξημένης απόστασης του πατώματος από το έδαφος (20εκ.). Και μιας και ο λόγος περί εργονομίας, αυτή κρίνεται πολύ καλή συνολικά πλην δύο σημείων που του αφαιρούν πόντους και σχετίζονται με, τη μικρή χωρητικότητα των θέσεων για το κινητό τηλέφωνο στη κεντρική κονσόλα και τη πολυπλοκότητα στο χειρισμό του ανανεωμένου συστήματος πολυμέσων ΜΜΙ που φέρει το πρόσφατο λειτουργικό MIB 3 της Audi

 

Παρότι λοιπόν, ο περιστροφικός διακόπτης έχει αντικατασταθεί από φυσικούς διακόπτες (παρέχοντας άμεση πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης του Drive Select, στο Hill Descent Control, στο σύστημα ευστάθειας κ.α.) κάτω από το πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, τελικώς δεν ξεφεύγει από τη πολυπλοκότητα των συστημάτων του είδους, καθότι όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες εκτελούνται μέσω της οθόνη αφής 10,1 ιντσών στο μέσο του ταμπλό (υποστηρίζοντας όμως ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay).

Στυλ και χάρη

Εξελιγμένο τεχνολογικό προφίλ, αριστοκρατικό παράστημα, υψηλή ποιότητα κατασκευής, πολυτελής χαρακτήρας, η μέχρι στιγμής εικόνα που ορίζει τη παρουσία του υβριδικού Q5 Sportback. Κι όμως, υπάρχει μία ακόμα πτυχή που ολοκληρώνει το παζλ, η σημαντικότερη όλων κατά τη γνώμη μας και αυτή δεν είναι άλλη,  από την άψογη οδική του συμπεριφορά. Tόσο στην άσφαλτο, αλλά και έξω στη φύση!

Τα διακριτικά ταμπελάκια «Quattro» στη μάσκα και στη πόρτα του πορτ μπαγκάζ, που ίσως έχετε ήδη εντοπίσει στις φωτογραφίες, προϊδεάζουν ασφαλώς για μία συνέχεια αντάξια της πολύχρονης παράδοσης της Audi στο τομέα της τετρακίνησης. Η συνταγή δοκιμασμένη και περιλαμβάνει, έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που εδράζεται στο πίσω άξονα. Υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται μόνον στον εμπρόσθιο άξονα για λόγους οικονομίας καυσίμου και ενεργοποιείται, είτε αυτόματα (όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης), είτε κατ’ επιλογήν μέσω του συστήματος Drive Modes στα προγράμματα «Dynamic» και «Off-Road». Η δεύτερη επιλογή μάλιστα, η εκτός δρόμου δηλαδή, δεν είναι απλά ένα τρυκ τόνωσης της ψυχολογίας του οδηγού καθώς, η υψηλή απόσταση από το έδαφος, το σύστημα Hill Descent Control, η πλούσια ροπή του κινητήρα και η εξαιρετική απόδοση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S-Tronic επτά σχέσεων, του επιτρέπουν να κινείται με ευχέρεια εκτός δρόμου (σε μέτριας δυσκολίας διαδρομές).

Και αυτό το, ομολογουμένως, καλοδεχούμενο χαρακτηριστικό του προσθέτει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στη φαρέτρα του. Όσο για την κίνηση του επί ασφάλτου, η απόδοση του είναι αναμενόμενα εξαιρετική από πάσης πλευράς. Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο όγκο, εντός αστικών κέντρων κατ’ αρχήν, ο μικρός κύκλος στροφής (11,8 μ.) του συστήματος διεύθυνσης και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα του επιτρέπουν να κινείται και να παρκάρει με ευκολία. Εκτός πόλης, στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με χαμηλά επίπεδα θορύβου επιδεικνύοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ αν βρεθεί σε μία ορεινή διαδρομή με στροφές εκπλήσσει με την αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά του ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Εδώ εκτιμώνται επιπλέον, η ακρίβεια της νέας ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας, όπως και η καλή αίσθηση και αντοχή των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ δίσκοι πίσω), παρά το υψηλό βάρος.

Ακλόνητο στις υψηλές ταχύτητες όπου επιδεικνύει υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ στις στροφές επιδεικνύει αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά εμπνέοντας εμπιστοσύνη ακόμα και στον άπειρο

Μην το πολυσκέφτεστε,

αν θέλετε ένα SUV πολυτελές, ιδιαίτερα ποιοτικό, με έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, ικανό επί παντός εδάφους, με επιδόσεις τρίλιτρου και κατανάλωση αυτοκινήτου πόλης, γυρίστε τη πλάτη στις «σειρήνες» του ηλεκτρισμού και συμπληρώστε ανενδοίαστα το έντυπο παραγγελίας του ήπια υβριδικού πετρελαιοκίνητου Audi Q5 Sportback. Ναι κοστίζει ακριβά (οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 60.900 ευρώ) όπως άλλωστε κοστίζει κάθε τι πραγματικά καλό, πλην όμως η ποιότητα που το συνοδεύει σε κάθε του πτυχή και σου φτιάχνει τη διάθεση, δεν αποτιμάται με χρήμα. Καλορίζικο και καλοτάξιδο λοιπόν και αν σας ρωτήσουν γιατί τη συγκεκριμένη έκδοση, πείτε τους απλά, γιατί έτσι σας…αρέσει!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Audi Q5 Sportback 40 TDI MHEV Quattro S tronic

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού diesel

Χωρητικότητα 1.968 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 204 ίπποι / 3.800-4.200 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 400 Nm/ 1.750-3.250 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα/ων

Μέγιστη ισχύς: 3,1 kW

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 222 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,6 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6,3 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,0 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 164 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

65 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.689 x 1.893 x 1.660

Μεταξόνιο χλστ.: 2.819

Βάρος: 1.880 κιλά

Χώρος αποσκευών

510 λίτρα

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: από 60.900 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: από 62.900 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

116 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο