Βρεθήκαμε σε ένα μικρό χωρίο έξω από την Πράγα, για να οδηγήσουμε την γκάμα των κορυφαίων εκδόσεων RS της Skoda αλλά και για να έχουμε μια δια ζώσης εμπειρία με το ολοκαίνουργιο αγωνιστικό Fabia RS Rally2.
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου
Φτάνοντας στο αεροδρόμιο της Πράγας, μας περίμενε η γκάμα των κορυφαίων μοντέλων της Skoda. Για να πάμε στο ξενοδοχείο, οδηγήσαμε το νέο Kodiaq RS, με τον turbo δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 240 ίππων. Είχαμε μια πολύ ξεκούραστη διαδρομή για τον προορισμό μας, ο οποίος ήταν περίπου 150 χιλιόμετρα μακριά από το αεροδρόμιο. Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν ήταν η πιο σύντομη, αλλά η πιο οδηγικά ευχάριστη. Έτσι, μετά από περίπου 80 χιλιόμετρα εθνικής οδού, μπήκαμε μέσα στο δάσος, το οποίο μας χάρισε μία απολαυστική διαδρομή σε μαγευτικά τοπία. Το Kodiaq RS, παρά τον μεγάλο του όγκο (καθώς μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες), στην εθνική οδό ήταν απολύτως άνετο και αθόρυβο, ενώ μπαίνοντας στο δάσος και επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport, ανέδειξε τον δυναμικό του χαρακτήρα με τον καλύτερο τρόπο: απρόσμενα επίπεδα πρόσφυσης, άμεση απόκριση στον κινητήρα και πιο σφιχτές αναρτήσεις (χάρη στο DCC), που ελαχιστοποιούν τις κλίσεις του αμαξώματος, ακόμη και στις πολύ κλειστές στροφές. Την ίδια στιγμή, στο Sport Mode ο ήχος βελτιώνεται, αναβαθμίζοντας την οδηγική εμπειρία.
Στο ξενοδοχείο φτάσαμε λίγο μετά τη δύση του ήλιου, φάγαμε δείπνο με τον επικεφαλή και τον διευθυντή της Skoda Motorsport, με τους οποίους μιλήσαμε αρκετά για το νέο τους αγωνιστικό, το Fabia RS Rally2. Μετά από τη συζήτηση μας, ανυπομονούσαμε να ξημερώσει η επόμενη μέρα, καθώς είχαν προγραμματίσει για εμάς να συνοδηγήσουμε στο νέο αυτοκίνητο, αλλά και στο θρυλικό RS 200, ένα από τα δύο μάλιστα, που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο!
Η δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας ξεκίνησε με τη δοκιμή των RS εκδόσεων της Octavia (της βενζινοκίνητης TSI, της plug-in υβριδικής iV και της πετρελαιοκίνητης TDI), αλλά και των δύο προηγούμενων γενιών αυτής, για να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε ευκολότερα την τεράστια βελτίωση της μάρκας όσον αφορά τις επιδόσεις αλλά και της ποιότητας των υλικών και της συναρμολόγησης. Η Skoda έχει στήσει άρτια τη νέα Octavia RS, δίνοντας της δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς να θυσιάζει καθόλου την άνεση για την οποία φημίζεται η Octavia από την πρώτη κιόλας γενιά της. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση RS ήταν η αγαπημένη μου επιλογή, προσφέροντας οδηγική ευχαρίστηση αλλά και εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου, καθώς στην εθνική οδό σημείωσε κατανάλωση 3.5 λίτρων/100 χλμ. και στους επαρχιακούς δρόμους που πιέσαμε αρκετά περισσότερο, έφτασε στα 7.8 λίτρα/100χλμ. (έχοντας μηδενίσει την μέτρηση της κατανάλωσης κατά την έξοδο μας από την εθνική οδό).
Τα προηγούμενα Octavia RS είχαν αρκετά σημεία που υπολείπονταν σε σχέση με τη νέα γενιά, αλλά η αλήθεια είναι, πως ήταν αρκετά ελαφρύτερα, προσφέροντας μία οδηγική αίσθηση που έχουμε ξεχάσει τα τελευταία χρόνια, καθώς όλα τα αυτοκίνητα βαραίνουν με κάθε νέα γενιά τους, λόγω των συστημάτων ασφαλείας με τα οποία είναι εξοπλισμένα. Την ίδια στιγμή, η δεύτερη γενιά της Octavia RS είχε πολύ πιο ηχηρές αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο DSG, θυμίζοντας μας τις εποχές πριν από τα φίλτρα μικροσωματιδίων και γενικότερα τους περιορισμούς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων.
Μνήμες από το ένδοξο παρελθόν
Φυσικά, το αποκορύφωμα του ταξιδιού μας ήταν η στιγμή που πήγαμε σε μία διαδρομή που είχε κλείσει η Skoda, για να μπορέσουμε να καθίσουμε στη θέση του συνοδηγού σε δύο τρομερά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Φτάνοντας στην τοποθεσία που ήταν η αφετηρία των… joyrides, είδαμε μία τεράστια ομάδα μηχανικών και τεχνικών, να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια στα δύο αυτοκίνητα, ελέγχοντας τις πιέσεις των ελαστικών και την κατάσταση του κινητήρα, μετά από κάθε πέρασμα. Αφού φορέσαμε το κράνος με την ενδοεπικοινωνία, μπήκαμε ένας-ένας στην RS 200, την οποία χειριζόταν ιδιοκτήτης της και οδηγός αγώνων, Stanislav Kafka. Η είσοδος στο αυτοκίνητο ήταν αρκετά εύκολη, αφού το rollcage ήταν αρκετά λιτό και η καμπίνα σχετικά άδεια. Ο κεφάτος κύριος Kafka οδηγούσε το RS 200 στα όρια του, προσφέροντας μας μία γνήσια εμπειρία για την αίσθηση των αγωνιστικών τη δεκαετία του 1970.
Βέβαια, αμέσως μετά από αυτό, μπήκαμε σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που είναι 50 χρόνια νεότερο. Όπως φαντάζεστε, οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων ήταν χαώδεις, από κάθε άποψη: Η RS 200 ήταν πισωκίνητη, ατμοσφαιρική, με τον κινητήρα στον πίσω άξονα και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η Fabia RS Rally2 είναι ένα εντελώς διαφορετικό… τέρας. Ο 1.600άρης turbo κινητήρας της αποδίδει σχεδόν 300 ίππους και στους τέσσερις τροχούς, το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων έκανε αστραπιαίες αλλαγές, ενώ ταυτόχρονα, τα μοντέρνα ελαστικά είχαν απίστευτη πρόσφυση, κάτι που καταλάβαινες αμέσως στα ακαριαία φρεναρίσματα του. Ο Jan Kopecky, ο οδηγός της νέας Fabia, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου και έτσι, γνώριζε με τρομερή ακρίβεια τα όρια του αυτοκινήτου, χαρίζοντας μας μία αξέχαστη διαδρομή. Σε ορισμένα σημεία, σχεδόν …πετούσε, ενώ δεν έλειψαν οι πλαγιολισθίσεις και τα donuts, στα σημεία αναστροφής!
Το Fabia RS Rally2 θα συνεχίσει την εξαιρετική πορεία της Skoda στα μηχανοκίνητα σπορ, καθώς μάλιστα, στο επίπεδο του «customer racing», έχουν κυριαρχήσει την αγορά, με ένα στα τρία αγωνιστικά που πωλούνται συνολικά, να είναι Fabia. Εκτός από τις πωλήσεις, πολύ σημαντικό κομμάτι της σχέσης με τους πελάτες είναι και η τεχνική υποστήριξη και η ρύθμιση του αυτοκινήτου ανάλογα με το οδόστρωμα που θα διαγωνιστεί. Το “Fabia” έχει πάρα πολλές νίκες στην καριέρα του, με το νέο RS Rally2 να δείχνει απολύτως άξιο να συνεχίζει αυτή την αγωνιστική κληρονομιά.
Ένα ταξίδι γεμάτο χαμόγελα, από όλους τους συμμετέχοντες