ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδήγούμε το νέο Citroen C4: Οι λόγοι που το κάνουν ξεχωριστό

odigoume-to-neo-citroen-c4-oi-logoi-pou-to-kanoun-xechoristo-749564

Το εκκεντρικό Citroen C4 ανανεώνεται, διατηρώντας τον μοναδικό του χαρακτήρα αλλά προσφέροντας πλέον μια αναβαθμισμένη και πολύ πιο… μοντέρνα εμπειρία.

Ταξιδέψαμε στο Sitges της Βαρκελώνης για να γνωρίσουμε το νέο μοντέλο, οδηγώντας το σε κάποιους φανταστικούς Ισπανικούς δρόμους.

Τo Citroen C4 είναι ιστορικά ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, με την προηγούμενη γενιά του να ξεχωρίζει με τις «φούσκες» στις πόρτες αλλά και την τρέχουσα, με τη χαρακτηριστική σιλουέτα που συνδυάζει το στυλ ενός κουπέ με την θέση οδήγησης ενός Crossover. Οι μηχανικοί της Citroen επικεντρώθηκαν σε τρεις βασικούς πυλώνες για τη δημιουργία του φετινού μοντέλου:

1) Εκλεπτυσμένο στυλ

Το ανανεωμένο μοντέλο έχει έντελώς διαφορετικά φώτα, που φιλοξενούν τριπλά LED σώματα, αλλά και το καινούργιο σήμα της Citroen, το οποίο μάλιστα τοποθετείται κάθετα για να είναι ακόμη πιο επιβλητικό, ενώ γενικότερα η μάσκα είναι πιο τετραγωνισμένη. Οι επιλογές εξατομίκευσης αυξήθηκαν χάρη στη προσθήκη νέων χρωμάτων και επιλογών για το αμάξωμα, ενώ και το πίσω μέρος φέρει αισθητές αλλαγές.

Citroen C4

2) «Γαλήνια ζωή»

Ή με άλλα λόγια, μεγιστοποίηση της άνεσης για όλους τους επιβάτες. Εδώ, το advanced comfort είναι η λέξη κλειδί, τόσο στο σύστημα αναρτήσεων όσο και στα καθίσματα. Ενώ οι αναρτήσεις σε προηγούμενα μοντέλα ήταν υπερβολικά μαλακές, στο νέο Citroen C4 έχουν ρυθμιστεί άριστα, προσφέροντας καλή απόσβεση και ταυτόχρονα μικρές κλίσεις στις στροφές. Ταυτόχρονα, προσφέρει και αυξημένους χώρους για τους πίσω επιβάτες, χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσει από το χώρο των αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 380 λίτρων.

Citroen C4

Η άνεση όμως δεν περιορίζεται εκεί, καθώς πλέον προσφέρει 20 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθσης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό του και φυσικά,  λέγοντας “Hey Citroen” ενεργοποιείται η λειτουργία φωνητικών εντολών που χρησιμοποιεί το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.

Citroen C4

3) Eξηλεκτρισμένη εμπειρία

Το C4 διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις, ενώ φυσικά υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4. Το κοινό τους φυσικά, είναι ο ηλεκτροκινητήρας, που περιγράφει εύστοχα την επιθυμία της Citroen να μεταβεί προς την ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν δύο εκδόσεις για κάθε σύστημα κίνησης: οι υβριδικές με 100 ή 136 ίππους και οι ηλεκτρικές με 136 ίππους και 360 χλμ. αυτονομίας ή 156 ίππους και 420 χιλιόμετρα. Κάτι σημαντικό για τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι το νέο e-Routes app που βοηθά στην εύρεση σταθμών φόρτισης, αλλά και η λειτουργία V2L, με την οποία το e-C4 μπορεί να μετατραπεί σε μια φορητή γεννήτρια.

Citroen C4

To Citroen C4 Hybrid 136

Για τη διαδρομή της πρώτης μέρας μας στη Βαρκελώνη, επέλεξα την ήπια υβριδική έκδοση των 136 ίππων, επειδή ήθελα να  οδηγήσω την ελαφρύτερη από τις δύο επιλογές. Το route που είχε καθορίσει η Citroen είχε αρκετή οδήγηση σε εθνική οδό αλλά και μερικά πολύ οδηγοκεντρικά κομμάτια στα γύρω βουνά, με συνεχείς στροφές και αλλαγές υψομέτρου.

Citroen C4

Το πιο σημαντικό πράγμα για το νέο Citroen C4 είναι η άνεση και το καταλαβαίνεις από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα μαζί του. Στη πόλη είναι φιλικό και ευέλικτο, ενώ στην εθνική οδό είναι απόλυτα σταθερό και όσο δεν ξεπερνάς τα όρια ταχύτητας, δεν θα ακούσεις αεροδυναμικούς θορύβους.  Κάτι που μου έκανε θετική εντύπωση είναι πως οι μηχανικοί της Citroen βελτίωσαν σημαντικά τη λειτουργία του συστήματος αναγεννητικής πέδησης, καθώς στα προηγούμενα μοντέλα με αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα, ήταν πάρα πολύ έντονη. Πλέον, όταν αφήνεις το πετάλι συμπεριφέρεται σαν ένα κανονικό, θερμικό αυτοκίνητο που φρενάρει ρίχνοντας τις στροφές του κινητήρα, και η ανάκτηση ενέργειας ξεκινά να γίνεται αντιληπτή μόνο όταν πατήσεις φρένο.

Citroen C4

Το αμάξωμα του δείχνει αρκετά μεγάλο για 136 ίππους, αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ρυθμισμένο σωστά και σου επιτρέπει να επιταχύνεις γραμμικά και άμεσα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όχι υπερβολικά άμεσο για να χρειάζεται συνεχώς διορθώσεις, αλλά όταν κινηθείς δυναμικά σου δίνει αρκετή πληροφορία και νιώθεις της χαρά της οδήγησης. Το βάρος του είναι διαχειρίσιμο, τόσο στις στροφές όσο και στα φρένα του, ενώ η πρόσφυση διατηρείται τόσο με τα συστήματα υποβοήθησης, όσο και με τη καλή του ισορροπία.

Citroen C4

Ακόμη και αν είναι ευχάριστο στην οδήγηση βέβαια, το «δυνατό χαρτί» του C4 είναι το πόσο ξεκούραστο είναι στην οδήγηση του: βυθίζεται μέσα στα αναπαυτικά του καθίσματα, έχεις καλή ορατότητα παρά τη coupe σιλουέτα του και προτίστως, αρκετό χώρο για μια οικογένεια ή μια παρέα. Η ποιότητα κύλισης είναι κάτι που χαρακτηρίζει τα Citroen και το C4 δεν αποτελεί εξαίρεση, ενώ και το επίπεδο της ηχομόνωσης ήταν καλό.

Citroen C4

Σε γενικές γραμμές, θεωρώ πως η τρίτη γενιά του C4 δυσκολεύτηκε να κερδίσει τις καρδιές των Ευρωπαίων με τον εκκεντρικό χαρακτήρα που προβάλλει, αλλά μετά την ανανέωση του αλλά και την άνοδο των coupe crossover, είναι πλέον μια ιδανική επιλογή για έναν οδηγό που αναζητά άνεση και πρακτικότητα, σε ένα αυτοκίνητο με μια εμφάνιση που πραγματικά ξεχωρίζει στο δρόμο.

Citroen C4

Όλες οι ειδήσεις

Η Ford Mustang Mach-E και πως μπορεί να γίνει δική σας

Νέα BMW M3 CS Touring: Από τη Βαυαρία με αγάπη

Τι είναι και που οφείλονται οι «ψηφιακές επιληπτικές κρίσεις» των αυτόνομων αυτοκινήτων

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο