Προχωρημένο σχεδιαστικά όσο δεν πάει, άνετο στο δρόμο, με μεγάλους εσωτερικούς χώρους και αυξημένη αυτονομία, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό EV3 της ΚΙΑ έρχεται να ταράξει τα νερά στη κατηγορία του και να πιστοποιήσει για μία ακόμα φορά την ολοένα αυξανόμενη δυναμική της Κορεάτικης εταιρείας.
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες ΚΙΑ
Γεγονός πέρα για πέρα αληθινό πως τα SUV εδώ και κάποια, αρκετά, χρόνια έχουν αποδειχθεί σανίδα σωτηρίας για τους κατασκευαστές, καθώς καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ειδικότερα δε τα compact SUV, όσα δηλαδή ανήκουν στις μικρομεσαίες κατηγορίες B & C, τα οποία στους δείκτες πωλήσεων νέων αυτοκινήτων καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο μερίδιο που αγγίζει το ένα τρίτο! Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, όλες οι εταιρείες επιθυμούν διακαώς ένα μερίδιο αγοράς στις συγκεκριμένες κατηγορίες, ακόμα και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Κάπως έτσι προέκυψε και το νέο Kia EV3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV κατηγορίας Β, το οποίο η ίδια η εταιρεία το χαρακτηρίζει ως «μικρό SUV hatchback». Με γνώμονα το μήκος του αμαξώματος (4,3 μέτρα), στέκεται απέναντι στα πολύ αξιόλογα VW ID.3 και Volvo EX30. Μετά τη πρώτη γνωριμία μαζί του στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης στη Λισαβόνα, θεωρούμε πως ο ήδη καθιερωμένος ανταγωνισμός έχει σοβαρούς λόγους ανησυχίας…
Φουτουριστικό παράστημα
Για όσους ασχολούνται με τα της αυτοκίνησης έστω και ακροφυγώς, δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να αντιληφθούν πως, η τετραγωνισμένη σιλουέτα και οι ιδιαίτερες στυλιστικές λεπτομέρειες του ολοκαίνουργιου EV3 – που βασίζεται στη πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) της KIA – παραπέμπουν ευθέως στο μεγαλύτερο αδελφό, το EV9 δηλαδή!
Για δεύτερη φορά (μετά το…Γολιάθ EV9), η καινούργια σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» έχει βρεί και στο EV3 πεδίον δόξης λαμπρό, αποδίδοντας ένα σύνολο ευφάνταστο σχεδιαστικά και φυσικά, άκρως εντυπωσιακό. Με τη πρώτη ματιά ορκίζεσαι πως, το ψηλό αμάξωμα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα 4,30 μέτρα που καταλαμβάνει στη πραγματικότητα. Η τοποθέτηση των μεγάλων τροχών στα άκρα του και βέβαια το μεγάλο μεταξόνιο των 2,68 μέτρων, έχουν ως αποτέλεσμα να φαντάζει τεράστιο, εκτίμηση που εδώ που τα λέμε σε επίπεδο χωροταξίας όντως ισχύει (βλ. χώροι επιβατών, πορτ μπαγκάζ 465 λίτρα). Το επιβλητικό εμπρόσθιο τμήμα με τους κάθετους στενούς προβολείς και τα φώτα ημέρας (αμφότερα τεχνολογίας LED), οι «πρησμένοι» θόλοι των φτερών που φιλοξενούν τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών, αλλά και το εξίσου εντυπωσιακό πίσω τμήμα με τα κάθετα φανάρια (επίσης τεχνολογίας LED) διαμορφώνουν ένα σύνολο που σε κερδίζει άμεσα.
Πέραν αυτού ωστόσο, κάθε τμήμα διαδραματίζει το δικό του σημαντικό ρόλο και στο τομέα της αεροδυναμικής αντίστασης, χαρακτηριστικό με βαρύνουσα σημασία για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, για λόγους κατανάλωσης φυσικά. Η Κορεάτικη εταιρεία ανακοινώνει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας του EV3 είναι 0,26Cd, τιμή όντως εντυπωσιακή, η οποία προέκυψε μετά από μία σειρά παρεμβάσεων στη σχεδίαση επιμέρους σημείων του αμαξώματος (βλ.το εμπρόσθιο τμήμα είναι λίγο μεγαλύτερο από το πίσω, μικρότερη γωνία στη πίσω αεροτομή, καλύμματα εντός των θόλων στα φτερά/ στα πλαϊνά μαρσπιέ/ κάτω από το πάτωμα κ.α.).
Φούλ της ευρυχωρίας και της τεχνολογίας
Όπως προαναφέραμε το μεγάλο μεταξόνιο έχει αντίκρισμα σε πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό. Ανάλογα σημαντικό ωστόσο θεωρείται και το γεγονός πως, το ΕV3 είναι εξοπλισμένο με τη τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας προσφέροντας ότι μπορεί να ζητήσει ακόμα και ο ακραιφνής γκατζετάκιας! Τρεις έγχρωμες ψηφιακές οθόνες τοποθετημένες σειριακά, μια 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, η δεύτερη 5,3 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού και η τρίτη, ομοίως 12,3 ιντσών και αφής για το σύστημα πολυμέσων διαμορφώνουν το κόκπιτ που περιβάλει τον οδηγό, ενώ στη κατασκευή του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί (ελαφρώς σκληρά) πλαστικά και ανακυκλωμένο ύφασμα. Αυτονόητο και πραγματικό το γεγονός πως, η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των επιμέρους τμημάτων, αποδεικνύονται προσεγμένες στο έπακρο κατά τα ειωθότα άλλωστε της ΚΙΑ.
Από εκεί και πέρα, η πρόσβαση στις περισσότερες λειτουργίες διευκολύνεται σημαντικά με τη παρουσία των φυσικών διακοπτών αφής, που απαντώνται στο τιμόνι και κάτω από τη κεντρική οθόνη του infotainment. Όσον αφορά στο αμιγώς τεχνικό κομμάτι τώρα. Το EV3 βασίζεται στη πλατφόρμα e-GMP και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αναλόγως χωρητικότητας μπαταρίας: τη Standard Range και τη Long Range (με χωρητικότητα 58,3 kWh και 81,4 kWh αντιστοίχως) με τις θεωρητικές αυτονομίες να βρίσκονται στα 436 χλμ. και τα 605 χλμ. αντίστοιχα κατά WLTP. Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως, ασχέτως χωρητικότητας μπαταρίας το EV3 υποστηρίζει ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, ενώ παρέχει αμφίδρομη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Home (V2H) και Vehicle-to-Grid (V2G).
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη έχει απόδοση 150 kW (204 ίπποι) και μέγιστη ροπή 283 Nm που μεταδίδονται τους εμπρός τροχούς (μέσα στο 2025 αναμένεται και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες) μετακινώντας το κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς. Eνδεικτικά η μικρή έκδοση Standard Range (βάρος 1.885 κιλά) επιταχύνεται από 0-100χλμ./ώρα σε 7,5 δευτ., ενώ η λίγο βαρύτερη Long Range (1885 κιλά) ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 7,7 δευτ. με τη τελική ταχύτητα να σταματά και στις δύο περιπτώσεις στα 170χλμ./ώρα.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επιπλέον, τα αναβαθμισμένα συστήματα i-Pedal 3.0, Smart Regenerative 3.0, καθώς και το σύστημα HVAC (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός). Το i-Pedal 3.0 προσφέρει τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης και προαιρετικά επενεργεί και κατά την όπισθεν. Από την άλλη το σύστημα Smart Regenerative System 3.0, αποτελεί έναν ψηφιακό συνοδηγό» που σαρώνει τη κυκλοφορία, ενσωματώνοντας τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με την αναγεννητική πέδηση.
Όσον αφορά στο HVAC αποτελεί ένα ιδιαίτερα αποδοτικό και εξαιρετικά συμπαγές σύστημα θερμικής διαχείρισης (θέρμανση/ εξαερισμός/ κλιματισμός) που βελτιώνει την απόδοση της αντλίας θερμότητας ελαχιστοποιώντας τη χρήση ενέργειας κατά τη λειτουργία του με προφανή οφέλη σε επίπεδο κατανάλωσης.
Άνεση υψηλού επιπέδου
Στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του EV3 είχαμε τη ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε μικτές διαδρομές γύρω από τα περίχωρα της Λισαβόνας και οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε αφορούν σε ένα μοντέλο με ποιότητα κύλισης και άνεση εφάμιλλες του EV9! Παρά τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών και το 50άρι προφίλ των ελαστικών που φορούσε η μεγάλη έκδοση Long Range με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GT-Line που οδηγήσαμε, η απόσβεση των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) εξασφαλίζει κορυφαία άνεση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο διέρχονταν πάνω από σαμαράκια. Η εν λόγω πολύ καλή απόδοση μπορεί να αποδοθεί στο σύστημα SFD3 που υφίσταται στα αμορτισέρ ενσωματώνοντας δύο δακτύλιους υδρογονανθράκων στους κάτω βραχίονες της εμπρός ανάρτησης και εξαλείφει τους κραδασμούς υψηλής συχνότητας από το οδόστρωμα μειώνοντας στιγμιαία τη δύναμη απόσβεσης των αμορτισέρ με αποτέλεσμα την αύξηση της άνεσης.
Επιπλέον η ιπποδύναμη των 204 ίππων ναι μεν δεν κόβει την ανάσα, παρόλα αυτά η ροπή των 283 Nm αρκεί τελικώς για να ξεπεράσει το αυξημένο βάρος και να το μετακινήσει πολύ σβέλτα. Υπό πίεση η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων και το αυξημένο ύψος, αναπόφευκτα επιφέρουν την ανάπτυξη κλίσεων στις στροφές παρόλα αυτά το στιβαρό πλαίσιο και το ακριβές τιμόνι, επιτρέπουν στον οδηγό να επιμείνει ακολουθώντας δίχως πρόβλημα ένα σβέλτο ρυθμό. Στο προσεχές διάστημα όπου θα έχουμε τη δυνατότητα δοκιμής επί Ελληνικού εδάφους, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε αν θα επαληθευθούν τα προαναφερόμενα θετικά τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όσο και σε επίπεδο αυτονομίας-κατανάλωσης (η οποία ωστόσο οδηγώντας το σε διαδρομές πέριξ της Λισαβόνας, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τις 17,0 kWh). Κλείνοντας να αναφέρουμε πως έχει ήδη ξεκινήσει η εμπορική διάθεση του νέου ΚΙΑ EV3 όπου διατίθεται σε τρεις εκδόσεις:
EARTH 204 PS (58,3 kWh Standard Range) 29.990 ευρώ*
EARTH 204 PS (81,4 kWh Long Range) 33.990 ευρώ*
GT-LINE 204 PS (81,4 kWh Long Range) 36.990 ευρώ*
*μετά την αφαίρεση της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»
Όλες οι ειδήσεις
Δεν φαντάζεστε πόσο καίει ένα φορτηγό ορυχείων, είναι… καταβόθρα!