ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποστολή στη Δανία: Πρώτες εντυπώσεις από το νέο MINI Aceman

apostoli-sti-dania-protes-entyposeis-apo-to-neo-mini-aceman-737028

Γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ Cooper και Countryman, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Aceman επαναπροσδιορίζει τη θέση της μάρκας στην κόμπακτ crossover κατηγορία.

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, Φωτογραφίες Κ.Π. 

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ΜΙΝΙ σχεδιασμένο εξ’ ολοκλήρου από λευκό χαρτί, ασπάζεται τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Charismatic Simplicity”, ενώ συντοχρόνως αποδεικνύεται εξόχως διασκεδαστικό στην καθημερινή οδήγηση. Όντας κατά 36 εκατοστά μικρότερο σε μήκος από το MINI Countryman, όμως χωρίς να ξεπερνά τα 4,1 μέτρα το πεντάθυρο Aceman αναβαθμίζει την εμπειρία της MINI με έναν άγνωστο έως τώρα τρόπο. 

Εξωτερικό

Με εντυπωσιακές καμπύλες και ξεκάθαρες γραμμές, κοντούς προβόλους και γωνιώδεις προβολείς, το νέο MINI Aceman ξεχωρίζει αμέσως από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Οι μεγάλες επιφάνειες σε συνδυασμό με τους εντυπωσιακά διαμορφωμένους θόλους των τροχών με τη μεγάλη κλίση προς τα πίσω και την απότομη κάθοδό τους συνθέτουν ένα σχεδιαστικό μοτίβο που ακτινοβολεί τη κομψότητα του από κάθε όψη. Οι προβολείς LED και η εντυπωσιακή οκταγωνική μάσκα Led στο εμπρός μέρος συνιστούν σημείο αναφοράς, ενώ ανάλογες σχεδιαστικές τσαχπινιές συναντούμε και από την πλαϊνή και την πίσω όψη του μοντέλου. 

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αρκετά γνώριμη, με το Aceman να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το τρίθυρο μοντέλο της MINI. Από τις λίγες σχεδιαστικές δημιουργίες που ξεχωρίζουν στους λάτρεις της μάρκας είναι οι νέες ελεύθερες διαγώνιες χειρολαβές των θυρών που δημιουργούν μια αντίθεση με το ταμπλό. Πέραν τούτων θα ξεχωρίσουν τα μεγάλα μπάκετ καθίσματα, η εμβληματική μπάρα διακοπτών στο κάτω μέρος του cockpit, μα κυρίως -ο συνήθης ύποπτος- η στρογγυλή οθόνη OLED των 24 εκατοστών μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι αξιόλογος, ενώ στο πίσω κάθισμα δυο ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν μεν, όμως θα είναι σαφώς πιο περιορισμένοι. Ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων αρκεί για καθημερινή χρήση, όμως σίγουρα θα χρειαστείτε το κατιτίς παραπάνω ακόμη και για μια ολιγοήμερη εκδρομή. 

Εξοπλισμός

Το Aceman διατίθεται σε τέσσερεις εκδόσεις (Essential, Classic, Favoured, John Cooper Work Trim) με τον εξοπλισμό να είναι ήδη πληρέστατος από την πρώτη κ’ όλας έκδοση. Εμείς ωστόσο συμβιώσαμε με ένα πλήρως φορτωμένο SE σε έκδοση Favoured που πέραν του στάναρ εξοπλισμού έφερε και το πακέτο XL. Συνεπώς από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν έλειπε το παραμικρό καθώς αυτό διέθετε μεταξύ των κυριότερων: προβολείς Led με εκτεταμένες λειτουργίες και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ράγες οροφής, πανοραμική ηλιοροφή, σύστημα άνετης πρόσβασης και συναγερμού, αντηλιακά κρύσταλλα, πακέτο εξωτερικών και εσωτερικών καθρεπτών, πακέτο Parking Assistant Plus με κάμερες 360 μοιρών, πακέτο Driving Assistant Plus με λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης, σύστημα πλοήγησης με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας, Head-up display, ηχοσύστημα Harman Kardon, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρική ρύθμιση εμπρός καθισμάτων με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό, θέρμανση εμπρός καθισμάτων και τιμονιού, και κοτσαδόρο. 

Κινητήρες

Το MINI Aceman έκανε αρχικά το ντεμπούτο του σε δύο εκδόσεις (E και SE), ενώ προσφάτως στο Σαλόνι του Παρισίου παρουσιάστηκε και η κορυφαία έκδοση John Cooper Works. Η εισαγωγική E τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 42,5 kWh (καθαρή χωρητικότητα 38,5kWh) και αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm ροπής επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,9 δευτερόλεπτα, προσφέροντας ταυτόχρονα αυτονομία 310 χιλιομέτρων. Η μεσαία SE φέρει μια μεγαλύτερη μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 54,2 kWh (καθαρή χωρητικότητα 49,2kWh) που αρκεί για 406 χιλιόμετρα αυτονομίας, προσφέροντας 218 ίππους και 330 Nm ροπής, επιτρέποντας στο Aceman να ολοκληρώσει το σπρίντ 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα, και να συνεχίσει μέχρι την τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα. Στη κορυφή της γκάμας η JCW χρησιμοποιεί τις ίδιες μπαταρίες υψηλής τάσης με την SE, ωστόσο ο τομέας τον επιδόσεων είναι εμφανώς αναβαθμισμένος. Οι 218 ίπποι και τα 350 Nm ροπής επιταχύνουν το αμάξωμα στα 100χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 200χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία αγγίζει τα 355 χιλιόμετρα. 

Η φόρτιση πραγματοποιείται τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (έως 11 kW), όσο και με συνεχές ρεύμα, με ισχύ έως 75 kW για το Aceman E και 95kW για τα SE και JCW. Σε έναν ταχυφορτιστή το μοντέλο απαιτεί λιγότερο από μισή ώρα για πλήρωση της στάθμης από το 10% στο 80%, ενώ ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, η μπαταρία δύναται να προ-ρυθμιστεί εκ των προτέρων στην κατάλληλη θερμοκρασία για αποτελεσματικότερη φόρτιση. 

Πλαίσιο

Από το σύνηθες βροχερό σκηνικό των Σκανδιναβικών χωρών δεν εξαιρέθηκε σαφέστατα το διήμερο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, όμως διανύοντας τετρακόσια σχεδόν χιλιόμετρα μαζί με το Aceman πήραμε μια καλή πρώτη γεύση περί τίνος πρόκειται. Τον πρώτο λόγο λοιπόν έχει η διάταξη της ανάρτησης, με τα γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και τους τρείς συνδέσμους πίσω όπου προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με τις ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκούς, να ελαχιστοποιούν τις κλίσεις παρά τα 1785 κιλά του αμαξώματος. Οι τροχοί των 19 ιντσών δείχνουν να μην έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την άνεση, όμως πρέπει να αναφέρουμε πως σε κάποιες μικρές λακκούβες και χωρίς να έχουμε πολλά χιλιόμετρα, η αντίδραση ήταν κάπως ξερή ιδίως από το πίσω μέρος. Εν συνεχεία ο κλήρος πέφτει στο τιμόνι, που πιστό στην παράδοση της πάλαι ποτέ βρετανικής μάρκας παραμένει αμεσότατο και με τη χαρακτηριστική ακρίβεια κατευθύνει το αμάξωμα ακριβώς στο σημείο που επιθυμείτε. Η βαρύτητα αυτού ρυθμίζεται ηλεκτρονικά, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με κωδικό HC0002N0.  

Ο τελευταίος δείχνει να έχει και με το παραπάνω αποθέματα δύναμης ανεξαρτήτως οδηγικών συνθηκών, αν και στους βρεγμένους δρόμους της Κοπεγχάγης, η πρόσφυση των εμπρός τροχών δεν ήταν εύκολο να κριθεί με ευκολία, ειδικά όταν σε κάθε απότομη εκκίνηση τα Goodyear της πρώτης τοποθέτησης πάλευαν με το ESP να περάσουν την ισχύ κάτω, μεταφέροντας μέρος αυτής της διαδικασίας και στο τιμόνι.  Οδηγώντας κυρίως στο επαρχιακό δανέζικο δίκτυο με τα όρια ταχύτητας, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ανήλθε στις 16,9 kWh χωρίς όμως πολλές παραχωρήσεις, και με το κοντέρ πολλές φορές να είναι καρφωμένο στο ανώτατο επιτρεπτό των αυτοκινητοδρόμων όριο. Ωστόσο εκτιμούμε πως ακόμη και με μεγαλύτερη σύνεση, τα 405 χιλιόμετρα που υπόσχεται η έκδοση SE που είχαμε στη δοκιμή μας, είναι κάπως δύσκολο να επιτευχθούν, ακόμη και αν είστε εντελώς απαθής με τους 218 ίππους. Για τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα δεν μπορούμε να κάνουμε ουδέν σχόλιο, μιας και η αποτελεσματικότητα τους είναι θέσβατη, ενώ καλό είναι και το feedback στο πεντάλ παρά τα πολλαπλά επίπεδα αναγεννητικής πέδησης (τα οποία ωστόσο βρίσκονται κρυμμένα σε υπομενού της κεντρικής οθόνης) που συνήθως φθίνουν την αίσθηση. 

Συνοψίζοντας

Δυο σχεδόν χρόνια μετά την παρουσίαση του ως concept car, η MINI κάνει απτή πραγματικότητα το Aceman, ένα μοντέλο υβρίδιο, που στέκεται ακριβώς στο μέσο της ηλεκτρικής της γκάμας και πλαισιώνει ιδανικά τα Cooper και Countryman. Με τη διάθεση του μοντέλου να έχει ξεκινήσει ήδη στη χώρα μας από τις 35.450 ευρώ (προ επιδότησης), το Aceman συνιστά μια φρέσκια, σπορτίφ πρόταση, σε μια αγορά που συνεχώς πληθύνεται και αυξάνεται. Ο δυναμικός χαρακτήρας επαληθεύει πως πρόκειται για καθαρόαιμο MINI, όμως η σχετικά περιορισμένη αυτονομία της μπαταρίας -ειδικά στην εισαγωγική έκδοση- αφήνει περιθώρια βελτίωσης σε ένα ήδη πολύ ολοκληρωμένο μοντέλο. 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Ηλεκτροκινητήρας 

Εμπρός, σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη 

Iσχύς 

Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι 

Μέγιστη ροπή: 330 Nm ροπής 

Μετάδοση 

Κίνηση στους μπροστά τροχούς 

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης 

Επιδόσεις 

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα 

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,1 δλ. 

Μπαταρία 

Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 54,2 kWh 

Αυτονομία 

405 χιλιόμετρα (WLTP) 

Φόρτιση 

AC (7,4 kW): 9 ώρες 

DC (95 kW, από το 10% μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 31 λεπτά 

Αμάξωμα 

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.079 x 1.754 x 1.514 

Μεταξόνιο: 2.606 χιλ. 

Βάρος: 1.785 κιλά 

Χώρος αποσκευών 

300 λίτρα 

Τιμή αγοράς 

Βασική έκδοση: από 35.450 ευρώ 

Έκδοση δοκιμής: 50.243 ευρώ 

(Χωρίς την κρατική επιδότηση) 

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Abarth 600e: Αυτός είναι ο πιο γρήγορος «σκορπιός» ever!

Η Lamborghini Temerario, έχει το «μισό» πλαίσιο της Huracan και… είναι για καλό!

Δείτε πόσο έχουν βελτιωθεί τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο