Στις αρχές του Απριλίου, ταξιδέψαμε στη μαγευτική Σλοβενία για να οδηγήσουμε τις BMW M3 Touring Competition xDrive και Z4 M40i, όπως επίσης να δούμε από κοντά τη δεύτερη γενιά της M2, τη νεότερη μοτοσικλέτα επιδόσεων της BMW Motorrad, M 1000 R, αλλά και το πρώτο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο του M Division, το κτηνώδες XM.
BMW M3 Touring Competition xDrive: Η πρώτη του είδους της
Η νέα γενιά της M3 μπορεί να δίχασε τους οπαδούς της μάρκας με το σχεδιασμό της, με αυτό το μοντέλο, η BMW M εισήγαγε δύο επιλογές τις οποίες είδαμε για πρώτη φορά: την δυνατότητα εξοπλισμού της Μ3 με το σύστημα τετρακίνησης xDrive, αλλά και (επιτέλους!) το estate αμάξωμα, με την έκδοση Touring. Η εμφάνιση του είναι καθηλωτική, ειδικά με την ενδιαφέρουσα παλέτα χρωμάτων στην οποία προσφέρεται αλλά και τις δυναμικές σχεδιαστικές προσθήκες, όπως το spoiler στο πίσω μέρος. Αν έπρεπε να παραπονεθώ για κάτι, θα ήταν το γεγονός ότι δεν υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης οροφής από ανθρακονήματα, όπως τα sedan και coupe «αδέρφια» του.
Είχα μεγάλες προσδοκίες από το συγκεκριμένο μοντέλο και με μεγάλη μου χαρά, μπορώ να πω πως ήταν τόσο καλή όσο περίμενα. Η M3 Touring διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Competition των 510 ίππων και με σύστημα τερακίνησης, τονίζοντας τον πρακτικό και all-around χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οδηγικά, είναι μία “best of both worlds” προσέγγιση: Οι διαφορετικές ρυθμίσεις του xDrive αλλάζουν πολύ τη συμπεριφορά του στη δυναμική οδήγηση, καθώς με ενεργοποιημένα όλα τα συστήματα υποβοήθησης, η πρόσφυση είναι ατελείωτη. Η ρύθμιση MDM επιτρέπει στη M3 να τοποθετείται άριστα για την έξοδο κάθε στροφής, ενώ όταν επιλέξουμε τη πισωκίνητη λειτουργία, μετατρέπεται σε έναν …hooligan, έτοιμο να εξολοθρεύσει τα πίσω ελαστικά και να μας δώσει μία βαθμολογία, για το πόσο καλά το κάναμε! Η αίσθηση στο τιμόνι είναι λίγο αλλοιωμένη (όσον αφορά το feedback που σου δίνει) σε σχέση με την «απλή» M3 Competition, αλλά διατηρεί την εξαιρετική ακρίβεια για την οποία φημίζονται όλα τα μοντέλα της γκάμας Μ. Ο πανίσχυρος S58 των 510 ίππων σε συνδυασμό με το ταχύτατο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic είναι μία συνταγή για εκρηκτικές επιδόσεις, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά με στη sedan έκδοση. Η τετρακίνηση προσθέτει 50 και το αμάξωμα άλλα 85 κιλά στο συνολικό βάρος της M3 Touring, αλλά η αύξηση είναι πολύ μικρή για να γίνει αντιληπτή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW M3 TOURING COMPETITION XDRIVE
Κινητήρας
• Εξακύλινδρος σε σειρά
• Twin-power turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
• Χωρητικότητα 2.993 κ.εκ.
Ισχύς
• Μέγιστη Ισχύς: 510 ίπποι / 6.250 σ.α.λ.
• Μέγιστη Ροπή: 650Nm / 2.750-5.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
• Μόνιμη τετρακίνηση / επιλεκτική πισωκίνηση
• Αυτόματο κιβώτιο Μ Steptronic 8 σχέσεων
Επιδόσεις
• Τελική ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένα)
• Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3.6”
Μέση Κατανάλωση
• Κατασκευαστή (WLTP): 10.1 λίτρα/100 χλμ.
• Εκπομπές CO2: 229-235 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
• 59 λίτρα
Αμάξωμα
• Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.794 Χ 1.903 Χ 1.436
• Μεταξόνιο 2.857 χλστ.
• Βάρος 1.865 κιλά
Τιμή Αγοράς
• Βασική έκδοση 136.100€
BMW Z4 M40i: Ένα καθαρόαιμο roadster
Η τρίτη γενιά της Z4 ανανεώθηκε αισθητικά στα τέλη του περασμένου έτους, εισάγοντας νέες επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα όπως και ανανεωμένο σχεδιασμό στα φωτιστικά σώματα και μία μεγαλύτερη και πιο επιθετική μάσκα. Η εμφάνιση του είναι στιλάτη και εσωτερικό του οδηγοκεντρικό αλλά πολυτελές. Το πακέτο εξοπλισμού M Pack είναι πλέον η μοναδική επιλογή για όλες τις εκδόσεις κινητήρα. Μηχανικά δεν είχαμε καμία αλλαγή, καθώς τα συστατικά είναι ιδανικά: ισχυρός κινητήρας στο εμπρός μέρος, κίνηση στους πίσω τροχούς και η soft-top οροφή που επιτρέπει να απολαύσεις μία ηλιόλουστη μέρα. Η οδήγηση του είναι απολαυστική. Έχει μια νοσταλγική αίσθηση ελαφρότητας, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, δυνατά φρένα και ένα τρομερό τιμόνι, όπου όλα μαζί, σου δίνουν το θάρρος να οδηγήσεις δυναμικά χωρίς φόβο. Το στήσιμο του είναι πολύ καλό, καθώς διατηρεί άρτια την πρόσφυση, ενώ στα όρια αυτής, θα χαράξει έναν ελαφρώς μεγαλύτερο άξονα στροφής με τους πίσω τροχούς του, χωρίς όμως να επιτρέπει μεγάλες γωνίες ή διαρκή πλαγιολίσθηση.
Γενικά έχει έναν GT χαρακτήρα και επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης comfort, είναι εντυπωσιακά άνετο και μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του. Με κλειστή την οροφή, πραγματικά δεν μπορείς να καταλάβεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα soft-top αυτοκίνητο, χάρη στην εξαιρετική της μόνωση, ενώ η λειτουργία για να ανοίξει ή να κλείσει είναι αρκετά γρήγορη και μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και εν κινήσει (με ταχύτητες μέχρι και 50 χλμ./ώρα). Οι 340 ίπποι και τα 540Nm ροπής του εξακύλινδρου, twin-power turbo κινητήρα βενζίνης των 3 λίτρων στην κορυφαία έκδοση Μ40i, απογειώνουν το ισορροπημένο σύνολο του Z4, χαρίζοντας του εξαιρετικές επιδόσεις αλλά και μία ήσυχη λειτουργία, με εξαίρεση -φυσικά- τα «σκασίματα» από τις απολήξεις της εξάτμισης στις αλλαγές των ταχυτήτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW M3 TOURING COMPETITION XDRIVE
Κινητήρας
• Εξακύλινδρος σε σειρά
• Twin-power turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
• Χωρητικότητα 2.998 κ.εκ.
Ισχύς
• Μέγιστη Ισχύς: 340 ίπποι / 5.000-6.500 σ.α.λ.
• Μέγιστη Ροπή: 500Nm / 1.600-4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
• Κίνηση στους πίσω τροχούς
• Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων
Επιδόσεις
• Τελική ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένα)
• Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 4.5”
Μέση Κατανάλωση
• Κατασκευαστή (WLTP): 7.9 λίτρα/100 χλμ.
• Εκπομπές CO2: 179-184 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
• 52 λίτρα
Αμάξωμα
• Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.324 Χ 1.864 Χ 1.304
• Μεταξόνιο 2.470 χλστ.
• Βάρος 1.565 κιλά
Τιμή Αγοράς
• Βασική έκδοση 93.950€
BMW M2, XM, M 1000 R
Οδηγώντας τα δύο αυτά αυτοκίνητα, κινηθήκαμε στα βουνά της Σλοβενίας γύρω από τη περιοχή του Bled, για να φτάσουμε στο BMW Arena και να δούμε από κοντά τη δεύτερη γενιά της Μ2 και την νεότερη μοτοσικλέτα με τα εμβλήματα του τμήματος Μ, τη Μ 1000 R. Εκεί μάλιστα, βρισκόταν η M4 χρησιμοποιείται ως Pace Car στους αγώνες του MotoGP. Μπορεί να μην την οδηγήσαμε, αλλά μονάχα ακούγοντας τη, μας έφτιαξε τη μέρα.
H M2 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της γκάμας Μ, καθώς σημείωσε τρομερή εμπορική επιτυχία, έχοντας εξαιρετικές επιδόσεις και έναν αναλογικό, νοσταλγικό χαρακτήρα, με διαστάσεις παρόμοιες με αυτές της E30 M3. Ο κινητήρας της (S58) υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις, ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, για μία γνήσια εμπειρία οδήγησης. Βλέποντας το, όλοι συμφωνήσαμε πως οι φωτογραφίες το αδικούν, καθώς ειδικά στο γαλάζιο χρώμα που είχε το αμάξωμα του στη στατική παρουσίαση, η εμφάνιση του είναι πολύ δυναμική, παρά το γεγονός ότι …πάχυνε λίγο.
Η M 1000 R αποτελεί τη δεύτερη “Μ” μοτοσικλέτα, ακολουθώντας την επιτυχία και τις συγκινητικές επιδόσεις του superbike M 1000 RR, με τις αλλαγές της νέας έκδοσης να φέρει αλλαγές κυρίως στο εμπρός μέρος. Τo παρουσιαστικό της είναι εντυπωσιακό, με μερικές αεροδυναμικές «υπερβολές» όπως τα φτερά στο εμπρός μέρος, ενώ διαθέτει μια πληθώρα τεχνολογιών που, εκτός από την βελτίωση της ασφάλειας για τον αναβάτη, του επιτρέπουν να οδηγεί και πιο εντυπωσιακά, με λειτουργίες όπως το wheelie control και δυνατότητα να κάνει μεγαλοπρεπή drifts, τα οποία διακόπτει άμεσα όταν αντιληφθεί πως η κλίση γίνεται ανεξέλεγκτη, επαναφέροντας τη μοτοσικλέτα στην πορεία της χρησιμοποιώντας το σύστημα ABS.
Σε έναν διαφορετικό προορισμό, κάνοντας στάση από την οδήγηση της M3 Touring, μας περίμενε η ολοκαίνουργια ΧΜ, ένα SUV το οποίο διατίθεται αποκλειστικά από το τμήμα Μ, χωρίς να υπάρχει κάποια «απλή» έκδοση. Ο τεράστιος όγκος του και ο δυναμικός σχεδιασμός του, με τα έντονα χαρακτηριστικά και τις μυώδεις γραμμές, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως η φωτιζόμενη μάσκα ή οι οριζόντιες απολήξεις των εξατμίσεων, έχουν ως αποτέλεσμα ένα άκρως επιβλητικό όχημα, από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Κάτω από το καπό, ο γνωστός πλέον twin-turbo V8 των 4,4 λίτρων που γνωρίσαμε στη M5, ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, για συνολική ισχύ 653 ίππων και 800Nm ροπής! Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου, ο product manager μας μίλησε και για τη νέα XM Red Label, μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση με 748 ίππους και 1.000 Nm!