Το πιο κομψό και πολυτελές DS 7 του ομίλου Stellantis αναβαθμίστηκε σε τεχνολογία περισσότερο απ’ ότι ανανεώθηκε αισθητικά, τέσσερα χρόνια μετά την πρεμιέρα του στην ελληνική αγορά.
Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Πλέον χωρίς την συνοδευτική ονομασία «Crossback», η σειρά DS 7 ξεκινά μια δεύτερη εμπορική πορεία έχοντας να προτάξει μια πετρελαιοκίνητη έκδοση και τρεις υβριδικές με ισχυρές αποδόσεις και χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα. Εμείς δοκιμάζουμε την βασική υβριδική έκδοση με τους 225 ίππους που όπως και οι υπόλοιπες, επαναφορτίζει τις μπαταρίες του και από εξωτερική πηγή (plug-in).
Πίσω στο 2018 και η παρουσίαση του κορυφαίου DS της σύγχρονης εποχής συνδυάστηκε με την ορκωμοσία του Μακρόν στον προεδρικό θώκο της Γαλλίας. Στην πρώτη θητεία του, ο Μακρόν επέλεξε ένα πολυτελές SUV στην ορκωμοσία του παρά μια κλασική φινετσάτη μπερλίνα – κατά τα ειωθότα – όπως οι προκάτοχοί του. Κάπως έτσι μπήκε στη ζωή μας το DS 7 Crossback όπου σήμερα μας συστήνεται εκ νέου ως: DS 7… σκέτο, χωρίς το «Crossback»! Και μάλλον όλο αυτό με την αφαίρεση του συνοδευτικού ονόματος, τίποτα δεν σημαίνει για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Παραμένει ένα πολυτελές SUV, ενισχυμένο πλέον με περισσότερη τεχνολογία και καλύτερο εξοπλισμό. Από την άλλη, η ονομασία E-TENSE παρέμεινε για να υποδηλώνει τις εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία. Και ενώ στην πρώτη σειρά του μοντέλου είχαμε δύο τέτοιες εκδόσεις, στην τωρινή του σειρά έχουμε τρεις. Όλες με τεχνολογία επαναφόρτισης (plug-in). Εμείς οδηγήσαμε την άρτι αφιχθείσα έκδοση DS E-TENSE με τους 225 ίππους που μας παραδόθηκε από τον όμιλο Συγγελίδη, με μηδέν χιλιόμετρα στο οδόμετρο.
Το νέο DS 7 παραμένει βαρύ στη ζυγαριά όμως έχει γίνει περισσότερο αέρινο στο δρόμο. Είναι γεγονός πως το κορυφαίο SUV της DS είναι ίσως το πιο άνετο σε κύληση μοντέλο της κατηγορίας του. Και αυτό παρά τον όγκο του και τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών που διαθέτει. Στο ταξίδι είναι υπέροχο, καλά ηχομονωμένο και ευχάριστο οδηγικά. Κοντολογίς, ο χρόνος και τα χιλιόμετρα περνούν χωρίς να το καταλάβεις. Στην καθημερινότητα παραμένει οικονομικό καθώς μπορεί να κινηθεί έως 40 χλμ. μόνο ηλεκτρικά και να φορτίσει πλήρως σε πηγή AC 22kW σε λιγότερο από δύο ώρες.
Μικρές είναι οι αισθητικές αλλαγές που επιχείρησε ο όμιλος Stellantis στα νέα DS 7. Η πιο διακριτή αφορά στα αλλαγμένα φώτα ημέρας που βρίσκονται εκατέρωθεν του προφυλακτήρα και διαθέτουν 33 LED έκαστο, τα οποία χαρίζουν στο σύνολο μία μοναδική φωτεινή υπογραφή, μέρα-νύχτα. Οι προβολείς Matrix LED αποτελούνται από τρία στοιχεία και η δέσμη τους στη μεγάλη σκάλα καλύπτει απόσταση 380 μέτρων. Η φωτεινή δέσμη μέσα στη στροφή ρυθμίζεται από τη φωτεινότητα των εξωτερικών LED. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάργηση του χρωμίου στο φινίρισμα, την οποία η DS χαρακτηρίζει «chrome detox» – αποδέσμευση από το χρώμιο δηλαδή, υπονοώντας τις βλαβερές συνέπειες της διαδικασίας γαλβανισμού.
Στα ενδότερα
Κομψότατο και hi-tech το εσωτερικό της νέας DS 7, αν και φαντάζει σχεδόν απαράλλακτο σε σχέση με εκείνο της προηγούμενης σειράς Crossback. Με λίγες εξαιρέσεις, όπως το φινίρισμα των καθισμάτων του που προέρχεται από ποιοτικό δέρμα πάχους 4 χιλ. Η ποιότητα των καθισμάτων παραπέμπει από μόνη της στην εκπληκτική Citroën του 1955, που διόλου τυχαία θεωρείται μέχρι και σήμερα το σημαντικότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρείας.
Η καμπίνα προκύπτει αρκετά άνετη, ακόμη και μετά από αρκετές ώρες ταξιδιού. Είναι ένα κράμα κομψότητας, πολυτέλειας και απόλυτης προσοχής στη λεπτομέρεια, όπως σε κάθε DS, από καταβολής της μάρκας. Στο ταμπλό θα βρείτε πληθώρα από φυσικούς διακόπτες. Δυστυχώς κάποιοι εξ’ αυτών δεν ξεχωρίζουν εύκολα μεταξύ τους και απαιτούν κάποια εξοικείωση ώστε να τους βρίσκεις δίχως να αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, για παράδειγμα, βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα σε μια μάλλον άβολη θέση. Αντίθετα, εργονομικοί αποδεικνύονται οι διακόπτες στο τιμόνι, οι οποίοι είναι λίγοι και εύκολα αναγνωρίσιμοι. Μπροστά από τον μικρό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται ένα ντουλαπάκι που κρύβει δύο θύρες USB τύπου C, μία παροχή 12V και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Όμως οι διαστάσεις της τελευταίας είναι μικρές και ίσως να μην χωρούν τα μεγάλα smartphone της αγοράς. Δύο σημεία φόρτισης κινητών έχουν προβλεφθεί πάντως για τους πίσω επιβάτες, όπως επίσης και αεραγωγοί για τον εξαερισμό τους.
Η οθόνη αφής 12,1 ιντσών του infotainment έχει τις ίδιες διαστάσεις μ’ εκείνη των οργάνων και περιλαμβάνει ένα προηγμένο σύστημα φωνητικής αναγνώρισης. Μπορείτε να ρυθμίσετε φωνητικά τη θερμοκρασία της καμπίνας και να εισάγεται προορισμό στο σύστημα πλοήγησης με χάρτες της TomTom. Το λογισμικό αποκρίνεται γρήγορα στις φωνητικές εντολές ή στο πάτημα του διακόπτη, με αποτέλεσμα να εξοικειώνεσαι γρήγορα με το σύστημα. Οι ψηφιακοί διακόπτες αφής κάτω από την κεντρική οθόνη συνεισφέρουν στην πρακτικότητα, οδηγώντας άμεσα στο επιθυμητό μενού του συστήματος, το οποίο φυσικά συνδέεται ασύρματα με κινητά, χάρη στις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay.
Τεχνολογικό υπόβαθρο
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Χάρη στο σύστημα διατήρησης λωρίδας και στο ενεργό cruise control, η DS 7 διαθέτει δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης Eπιπέδου 2. Προαιρετικά, μπορεί να εξοπλιστεί με κορυφαία συστήματα, όπως αυτό της νυχτερινής όρασης. Μία κάμερα υπέρυθρων αναγνωρίζει πεζούς, ζώα και ποδηλάτες στη λωρίδα και τους εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο στα όργανα. Μαζί με αυτά, η νέα DS 7 διαθέτει και το σύστημα «DS Active Scan», αναγνωρίζει το οδόστρωμα και ρυθμίζει την ανάρτηση. Περισσότερα γι’ αυτό το σύστημα, αναφέρονται παρακάτω.
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας με μόνιμους μαγνήτες. Ο συνδυασμός τους παρέχει δύναμη 225 ίππων στους μπροστινούς τροχούς. Η τεχνολογική εικόνα συμπληρώνεται από το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που έχουμε δοκιμάσει σε άλλα μοντέλα του ομίλου και χαρακτηρίζεται για την ομαλή του λειτουργία. Ο υβριδικός συνδυασμός λειτουργεί ομαλά ενώ από την έκδοση 225 δεν λείπει και η δύναμη. Υπάρχει μάλιστα και ειδικό πρόγραμμα απόδοσης Sport, μαζί με εκείνα των: Electric, Hybrid και Comfort.
Γενικώς το τεχνολογικό portfolio των υβριδικών εκδόσεων E-TENSE του νέου DS 7 περιλαμβάνει άλλες δύο εκδόσεις με ισχύ 300 και 360 ίππους. Μεγαλύτερη απόδοση που προέρχεται από έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα τροχών που με την σειρά του, χαρακτηρίζει τα τετρακίνητα μοντέλα E-TENSE.
Αίσθηση
Αρκούν μερικά χιλιόμετρα για να καταλάβεις τη διαφορά στην ποιότητα κύλισης της νέας DS 7. Tο σύστημα Active Scan στην ανάρτηση, το οποίο έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας προσφέρει μια μοναδική αίσθηση άνεσης στο DS 7 ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Μία ειδική κάμερα, η οποία παρακολουθεί διαρκώς το δρόμο, επικοινωνεί με αισθητήρες και επιταχυνσιόμετρα. Εκείνα με τη σειρά τους μεταδίδουν τα δεδομένα στην κεντρική μονάδα ελέγχου των ενεργών αμορτισέρ, τα οποία μαλακώνουν ή σκληραίνουν ανάλογα με την περίσταση. Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε μια μοναδική ενδοτικότητα της ανάρτησης και μάλιστα σε μεγάλη ποικιλία ανωμαλιών του οδοστρώματος
Το σύστημα διεύθυνσης, ένα στοιχείο που καθορίζει πάνω απ’ όλα το βαθμό απόλαυσης στην οδήγηση, έχει καλύτερη απόκριση και αμεσότητα, ενώ είναι ιδιαίτερα προοδευτικό και ακριβές. Οι αρετές του αυτές, μεταφράζονται σε καλύτερη χάραξη της τροχιάς στη στροφή και μεγαλύτερη ασφάλεια. Ένα αναβαθμισμένο τιμόνι λοιπόν, το οποίο όμως θα μπορούσε να έχει ακόμη καλύτερη αίσθηση. Προκύπτει αρκετά ελαφρύ όταν η ταχύτητα ανεβαίνει ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Γενικώς, οι στοχευμένες παρεμβάσεις που έγιναν σε σασί και αναρτήσεις έχουν βελτιώσει το κράτημα και έχουν περιορίσει τις κλίσεις στις στροφές. Στο όριο, η συμπεριφορά είναι υποστροφική καθώς όλο το βάρος βρίσκεται στον μπροστινό άξονα, με το ESP να παρεμβαίνει πιο συχνά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας είναι υψηλό.
Το νέο DS 7 έχει όλα εκείνα τα στοιχεία για να αντιπαρατεθεί με ανταγωνιστικά μοντέλα στην μεγάλη κατηγορία των SUV. Διαθέτει πολυτέλεια, προσεγμένο φινίρισμα, καλά ηχομονωμένη καμπίνα και εξαιρετική άνεση κύλισης. Η διεύρυνση των plug-in εκδόσεων είναι μια θετική εξέλιξη όπως και το γεγονός πως οι τιμές κτήσης δεν υπερβαίνουν… τα εσκαμμένα.