Μέσα στα πενήντα χρόνια κυκλοφορίας του, το Civic έχει εξελιχθεί σημαντικά, αλλά η νέα, δωδέκατη γενιά του, ανατρέπει όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για το δημοφιλές Honda.
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου
Αυτή η γενιά όμως, δεν αρκέστηκε στις καινοτόμες τεχνολογίες και τον μοντέρνο σχεδιασμό. Είναι πλέον μεγαλύτερη, με το Civic να αποχαιρετά την κατηγορία στην οποία βρισκόταν τόσα χρόνια, και να μεταφέρεται -για μερικά χιλιοστά- στην κατηγορία D, βρίσκοντας απέναντί του κυρίως ευρωπαίους ανταγωνιστές από την premium κατηγορία. Για να ανταποκριθεί λοιπόν στη νέα του κατηγορία, το Civic έκανε άλματα όσον αφορά την ποιότητα του, τις τεχνολογίες του, αλλά και την οδηγική του αίσθηση.
Η εμφάνιση του είναι μινιμαλιστική, με έναν μοντέρνο χαρακτήρα που διατηρεί την χαρακτηριστική σιλουέτα του Civic, αλλά δεν έχει κανένα σχεδιαστικά «περίπλοκο» σημείο. Τα φώτα του είναι πλέον πιο λεπτά, με νέες τεχνολογίες ελέγχου των προβολέων αλλά και καλύτερη φωτεινότητα. Οι γραμμές του είναι απαλές και η γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος «φωνάζει» Civic.
Στο εσωτερικό του, έγιναν μεγάλες αλλαγές. Ο σχεδιασμός είναι καινοτόμος και σκόπιμος, καθώς η εργονομία όλων των λειτουργιών είναι εξαιρετική και κάθε λεπτομέρεια που άλλαξε, στοχεύει στην βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών. Ακόμη και οι «κυψελώδεις» δίοδοι για τον αέρα του κλιματισμού, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να διαχέουν αρμονικά τον αέρα. Η χρήση των πλαστικών στις επενδύσεις έχει μειωθεί δραματικά, με τα πιο πολλά ορατά σημεία να καλύπτονται από δέρμα, ενώ το νέο σύστημα infotainment είναι πλήρως εκσυγχρονισμένο, με άρτια ανταπόκριση και πολύ όμορφα γραφικά.
Πέρα όμως, από το μεγαλύτερο αμάξωμα και τον πιο πολυτελή χαρακτήρα, η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο Civic, βρίσκεται στην «καρδιά» του μοντέλου. Φυσικά και αναφερόμαστε στο υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο πλέον αποτελεί την μοναδική επιλογή για το νέο μοντέλο. Η προηγούμενη γενιά είχε δύο επιλογές βενζίνης και μία πετρελαίου, αλλά το νέο Civic καταφέρνει να συνδυάσει την οικονομία καυσίμου της εισαγωγικής έκδοσης, την ιπποδύναμη της ισχυρότερης βενζινοκίνητης έκδοσης και την ροπή του πετρελαιοκινητήρα, σε ένα ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα. Πρόκειται για μία “best of both worlds” προσέγγιση, αλλά δυστυχώς με αυτό τον τρόπο, η Honda «αφάνισε» το …οικονομικό Civic που κάποτε ξεκινούσε κοντά στις 20.000€, διπλασιάζοντας την τιμή που πρέπει να πληρώσει ο κάθε ενδιαφερόμενος.
Η αναβάθμιση της οδηγικής αίσθησης του νέου μοντέλου είναι άμεσα αισθητή, από τα πρώτα μέτρα που θα καλύψεις μαζί του. Το επίπεδο της ηχομόνωσης εντυπωσιάζει, ενώ μαζί με την αθόρυβη λειτουργία του υβριδικού συστήματος (μία μια εξαίρεση, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων eCVT, που όταν πιέζεται κάνει αρκετό θόρυβο), έχουν ως αποτέλεσμα μία άκρως αθόρυβη εμπειρία μέσα στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, έχει στηθεί για να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση: ένα άμεσο και ακριβές τιμόνι, σφιχτές αλλά άνετες αναρτήσεις και ένα ισορροπημένο σύνολο, που πολύ δύσκολα θα χάσει την πρόσφυση του. Όταν επιλέξουμε το δυναμικό πρόγραμμα οδήγησης, μερικοί (τεχνητοί) ήχοι κινητήρα «παίζουν» μέσα στην καμπίνα, αναβαθμίζουν -παραδόξως- την οδηγική αίσθηση, πολλαπλασιάζοντας τον κλασσικό ήχο του VTEC κινητήρα.
Σε γενικές γραμμές, η αναβάθμιση του Civic είναι πολύ ευχάριστη, αλλά ταυτόχρονα άλλαξε τον χαρακτήρα του μοντέλου, καθώς για να αντιμετωπίσει τους νέους του ανταγωνιστές, χρειάστηκε να «σοβαρευτεί» αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Οι τιμές για το νέο Civic ξεκινούν από τις 41.500€ για την έκδοση Elegance.