Το KIA Niro επανασυστήνεται στην ελληνική αγορά μέσω της άρτι αφιχθείσας 2ης γενιάς του που έχει νέα εμφάνιση και φέρει βελτιώσεις σε τομείς όπως η άνεση και ηχομόνωση. Παραμένει ένα ιδιαίτερα οικονομικό crossover της μικρομεσαίας κατηγορίας χάρη στην υβριδική του τεχνολογία.
Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
To Kia Niro παρουσιάστηκε πριν από έξι χρόνια όμως στην Ελλάδα η πρώτη ταξινόμηση ήρθε το 2019. Γενικώς η σειρά Niro δεν σημείωσε εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη μολονότι πρόκειται για ένα μοντέλο crossover που εξ’ αρχής ήταν διαθέσιμο ως υβριδικό, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. H δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε πέρυσι στην έκθεση της Σεούλ ενώ στην Ελλάδα οι πωλήσεις ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, με νέα εμφάνιση πάνω σε μία γνώριμη σιλουέτα με περισσότερα γεωμετρικά σχήματα, με πιο «βιώσιμα» υλικά, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σαφώς βελτιωμένη ηχομόνωση. Βεβαίως υπάρχουν και άλλες αλλαγές μετάβασης από τη μία γενιά στην άλλη που θα περιγράψουμε παρακάτω.
Από πλευράς διαστάσεων η νέα γενιά Kia Niro τοποθετείται στην μικρομεσαία κατηγορία των μοντέλων crossover. H όλη σχεδίαση του αμαξώματος έχει διαφοροποιηθεί σε μια προσπάθεια να διευρυνθεί η εμπορική βάση των πελατών που θα το επιλέξουν. Η κλασική μάσκα με την ονομασία «Tiger nose» εκτείνεται πλέον από το καπό έως τα φτερά. Τα φώτα LED («Καρδιογράφημα» τα ονομάζει η εταιρεία), έχουν ανασχεδιαστεί όπως επίσης και τα πίσω φωτιστικά στοιχεία κάθετης τοποθέτησης που θυμίζουν μπούμερανγκ. Άλλο ένα σημείο σχεδιαστικής αλλαγής είναι η πίσω φαρδιές κολόνες (κρύβουν μια λεπτή δίοδο αέρα) που εκτός των άλλων προσφέρουν και καλύτερη αεροδυναμική ροή στο αμάξωμα.
Εντός της καμπίνας τώρα, υπάρχουν οικολογικά υλικά. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα εν μέρει με οικολογικό δέρμα και με Tencel, ένα ύφασμα που προέρχεται από την κυτταρίνη των φύλλων ευκαλύπτου. Η επένδυση της οροφής προέρχεται από ανακυκλωμένη ταπετσαρία. Τα δε πάνελ των θυρών είναι βαμμένα με χρώμα που δεν περιέχει επιβλαβείς για το περιβάλλον παράγοντες, όπως τα ισομερή βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου.
Η καμπίνα του Niro είναι ευρύχωρη επίσης σε πλάτος (138 εκατοστά) και ύψος (98 εκατοστά). Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι 35 εκατοστά αρκετά μεγαλύτερος από κάποιους ανταγωνιστές του όπως το Toyota C-HR. Οι επιβάτες δεν έχουν πλέον κανένα λόγο να διαμαρτυρηθούν για την άνεση τους. Η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί αισθητά – σημείο όπου υστερούσε η προηγούμενη γενιά κυρίως σε ταχύτητες ταξιδιού - ενώ η υιοθέτηση της ακριβής λύσης των πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση έχει αποτέλεσμα καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, κανένα τράνταγμα δε θα γίνει αισθητό στους επιβάτες.
Επιστρέφοντας στην σχεδίαση της καμπίνας, η πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης προσφέρει αρκετά καλή περιφερειακή ορατότητα παρά τις μεγάλες πίσω κολόνες. Το νέο ταμπλό δεν «πνίγει» με τον όγκο του, στοιχείο ιδιαίτερα χρηστικό για μικρόσωμους οδηγούς που θέλουν να βλέπουν τις άκρες του καπό. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού βρίσκονται δύο οθόνες 10,3 ιντσών. Αμφότερες διακρίνονται για τη σαφήνεια των ενδείξεών τους και τη διάταξη των πληροφοριών. Η απόκριση της οθόνης των οργάνων δεν είναι η ταχύτερη δυνατή στην αλλαγή γραφικών. To σύστημα infotainment , χαρακτηρίζεται από τα εύκολα κατανοητά μενού και το λογισμικό που αποκρίνεται όσο γρήγορα αναμένεις. Περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης κινητών τηλεφώνων Android και Apple, όμως μόνο μέσω καλωδίου. Κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς βρίσκεται μια διαμορφώσιμη οθόνη αφής. Απαιτεί λίγη εξοικείωση, καθώς μπορεί να εμφανίζει τα χειριστήρια του κλιματισμού ή εκείνα του συστήματος πολυμέσων, μια λειτουργία που έχουμε δει σε αρκετά νέα μοντέλα της Hyundai και της Kia.
Το υβριδικό σύστημα
Η υβριδική τεχνολογία που φέρει η 2η γενιά του Niro δεν έχει αλλάξει δραματικά. Εν τούτοις υπάρχουν δύο στοιχεία που κάνουν την διαφορά. Το πρώτο αφορά την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που σίγουρα υπερέχει σε αμεσότητα των αντίστοιχων κιβωτίων τύπου CVT που συναντάμε σε πολλά υβριδικά μοντέλα. Το δεύτερο έχει να κάνει με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που προσφέρει δυνατότητα τριών ρυθμίσεων (3 επίπεδα ανάκτησης) με στόχο τον ανεφοδιασμό με ενέργεια στην μπαταρία κατά την διαδικασία της πέδησης. Πρακτικά στο 2ο και 3ο πρόγραμμα ανάκτησης, η χρήση του πεντάλ πέδησης γίνεται σπανίως διευρύνοντας έτσι και τα διαστήματα αντικατάστασης σε τακάκια και δισκόπλακες. Ωστόσο τα τρία modes ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση λειτουργούν μόνο με το πρόγραμμα ECO.
Από την άλλη, το πρόγραμμα SPORT εκμεταλλεύεται τους 141 διαθέσιμους ίππους, μια συνδυαστική απόδοση του θερμικού 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα που φέρει το μοντέλο. Ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες «ξεκουράζοντας» τον βενζινοκινητήρα που παραμένει ανενεργός. Πάντως σε συνδυαστική λειτουργία και με την επιλογή του προγράμματος SPORT οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν. Αυτό επιβεβαιώνουν και τα 10,7’’ χρόνου που χρειάζεται το αυτοκίνητο για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αλλά και οι ρεπρίζ όπου για τα 70-120 χλμ./ώρα απαιτούνται 10,7 δευτερόλεπτα, παρά τη βοήθεια του ηλεκτρικού κινητήρα. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων που διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι έχει μια καθυστέρηση στα ανεβάσματα όχι όμως και στα κατεβάσματα που γίνονται πιο άμεσα.
Σε αναντιστοιχία με τις δυναμικές επιδόσεις, εκείνες της κατανάλωσης, είναι πολύ καλές. Σε αστική χρήση το υβριδικό Kia κατανάλωσε λιγότερα από 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο εμφάνισε ελαφρά αυξημένη κατανάλωσή του, με 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με τόσο χαμηλή κατανάλωση, η αυτονομία του δεν δυσκολεύεται να ξεπεράσει τα 800 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Μία τιμή που θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερη εάν η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ υπερέβαινε τα 42 λίτρα - αντίστοιχη ενός supermini μοντέλου.
Το νέο Niro είναι ένα άνετο αυτοκίνητο στη χρήση του. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι ρυθμισμένο και το πλαίσιο. Το ζητούμενο δεν είναι η μέγιστη δυνατή ακρίβεια κατά την οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πρόθυμο μεν, αλλά όχι ιδιαίτερα ακριβές στην πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υποβοήθησης οδήγησης λειτουργούν σωστά και περιλαμβάνουν πολλά συστήματα στον στάνταρ εξοπλισμό (Επιπέδου 2).
H υβριδική σειρά Niro ξεκινά από τα 33.490 ευρώ και διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Dynamic – Titanium – Special Edition). Προσφέρεται σε 17 χρώματα αμαξώματος με πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Όπως όλα τα μοντέλα της Kia, έτσι και το Niro υποστηρίζεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση καλής λειτουργίας.