Μοντέρνο, καλά εξοπλισμένο και στο πνεύμα της εποχής. Το υπερυψωμένο Aygo X είναι η καλύτερη απάντηση στην εμπορική ύφεση των αυτοκινήτων πόλης. Διαθέτει το πλαίσιο και τα ADAS του Yaris, όχι όμως και το υβριδικό κινητήριο σύνολο
Tου Marco Rocca, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Αν έχετε μνήμες από το προηγούμενο Aygo, καλύτερα να το ξεχάσετε. Το νέο αποπνέει άλλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του για διάφορους λόγους. Το τιμόνι με τους διακόπτες προέρχεται από το Yaris. Στα όργανα έχει τοποθετηθεί έγχρωμη οθόνη με πολυάριθμες ενδείξεις. Το σύστημα infotainment με την οθόνη των εννέα ιντσών είναι εξελιγμένο και πάντα συνδεδεμένο στο δίκτυο. Εξωτερικά, η υπερυψωμένη ανάρτηση του χαρίζει αέρα crossover, για να μην γράψουμε SUV.
Κάθομαι λοιπόν πίσω από το τιμόνι σε ένα κάθισμα άνετο, με καλή πλευρική στήριξη και ενσωματωμένο προσκέφαλο. Βρίσκω γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης, αν και οι ρυθμίσεις του καθίσματος είναι οι απολύτως απαραίτητες, όπως σε κάθε μικρό αυτοκίνητο. Σε σχέση με το προηγούμενο Aygo κάθεσαι πέντε εκατοστά πιο ψηλά και αυτό χαρίζει καλύτερη εποπτεία του δρόμου, αλλά και των γωνιών του αυτοκινήτου. Κι αυτό παρότι το Aygo X έχει μακρύνει κατά 23 εκατοστάσε σχέση με τον προκάτοχό του. Πλέον, φτάνει τα 3,70 μέτρα μήκους (όσο κι ένα Fiat Panda), με εννέα εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο από πριν. Στην καμπίνα κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά όπως σε κάθε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προηγούμενο Aygo, μαζί με τα φιξ πίσω παράθυρα που ανοίγουν υπό γωνία. Ας το προσπεράσουμε όμως αυτό. Η ουσία είναι ότι ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 60 λίτρα, φτάνοντας τα 231 συνολικά.
X ΣΗΜΑΙΝΕΙ CROSS
Αυτό που μετρά περισσότερο σε ένα αυτοκίνητο πόλης είναι η πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Να είναι ξεκούραστο στην κίνηση, να έχει μικρή ακτίνα στροφής και να επιτρέπει να το παρκάρεις εύκολα παντού. Και το Aygo X κάνει στροφή σε κύκλο με διάμετρο μόλις 9,4 μέτρων. Έχει πανάλαφρο τιμόνι και κατά παραγγελία διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο, ώστε να ξεχάσεις για πάντα το πεντάλ του συμπλέκτη στην κίνηση της πόλης. Πρόκειται για το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) της Toyota. Αν και απεχθάνεται τη σπορ οδήγηση, με τόσο ομαλή λειτουργία ταιριάζει στον χαρακτήρα του Aygo X, το οποίο μόνο σπορ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επιταχύνοντας από 0-100 σε 15 δευτερόλεπτα. Στην πράξη βέβαια, ο τρικύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας του λίτρου που αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής, χαρίζει αρκετή ζωντάνια μέσα στην πόλη, χάρη και στο χαμηλό βάρος των 1.040 κιλών. Με βαρύ πόδι, ωστόσο, το κιβώτιο CVT συνεπάγεται έντονο πατινάρισμα, με αποτέλεσμα να ακούγεται έντονα στην καμπίνα ο μεταλλικός ήχος του κινητήρα.
Το μικρό Toyota γράφεται Aygo X και προφέρεται Aygo Cross, όμως δε διαθέτει τετρακίνηση, όπως υπονοεί το όνομά του, σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά Panda και Ignis. Κρίμα, γιατί εξωτερικά προδιαθέτει γι’ αυτό με το μίνι SUV αμάξωμα, τους τροχούς των 18 ιντσών και τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους που εμπνέουν εμπιστοσύνη στα στενοσόκακα. Από την άλλη, το μικρό Toyota δεν έχει υιοθετήσει την υβριδική τεχνολογία του Yaris. Διαθέτει όμως το ενδιαφέρον πακέτο υποβοήθησης του οδηγού Safety Sense 2.5 των μεγαλύτερων Toyota. Το τελευταίο περιλαμβάνει αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, αλλά και δικυκλιστών με το φως της ημέρας. Επίσης, ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας και υποβοήθησης στους ελιγμούς έκτακτης ανάγκης. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και το σύστημα infotainment Touch 3 της Toyota. Στη βασική του έκδοση, διαθέτει οθόνη επτά ιντσών και προαιρετικά 9”, την οποία διέθετε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την κίνηση, για θέσεις στάθμευσης και για πρατήρια καυσίμου σε πραγματικό χρόνο. Συνδέεται δε ασύρματα με κινητά Apple και Android, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, όπως και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης της συσκευής. Το ηχοσύστημα είναι της JBL με τέσσερα ηχεία, ενισχυτή 300W και ένα μεγάλο subwoofer με διάμετρο 200 χιλιοστών, τοποθετημένο στον χώρο αποσκευών.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΤΟΥ PANDA
Διανύουμε μια εποχή που τα αυτοκίνητα πόλης της κατηγορίας Α μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Για λόγους φυσικά που άπτονται του υψηλού κόστους κατασκευής και της χαμηλής κερδοφορίας, όπως παραδέχονται όλοι οι κατασκευαστές. Σ’ αυτή την εποχή, το Aygo X μπορεί να πάρει μεγάλο μερίδιο της αγοράς, ακόμη και στην Ιταλία, όπου το Panda είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Το ιαπωνικό μικρό έχει όλα τα εφόδια εξάλλου. Μοντέρνα σχεδίαση, μεγάλα μετατρόχια που υπόσχονται ευστάθεια στο δρόμο, μικρούς προβόλους (εύκολο παρκάρισμα) και μία δυναμική φυσιογνωμία χάρη στους στάνταρ προβολείς LED και τη θηριώδη μάσκα χαμηλά. Προσθέστε τη διχρωμία, την υφασμάτινη, ηλεκτρική οροφή και τα πορτοκαλί φινιρίσματα εντός κι εκτός, και έχετε ένα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο σε συσκευασία πόλης.
Να κλείσουμε με την γκάμα του Aygo και τις τιμές του. Το entry-level μοντέλο της Toyota διατίθεται στην Ελλάδα σε επτά εκδόσεις εξοπλισμού, μεταξύ αυτών και στην ειδική έκδοση Limited, μόνο για την αρχική περίοδο προώθησης του μοντέλου. Οι τιμές ξεκινούν από τις 13.920 ευρώ στην Ελλάδα. Το κιβώτιο CVT χρεώνεται 1.100 ευρώ επιπλέον και είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική. Το Aygo X είναι άμεσα διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Toyota.