ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai KONA Hybrid vs Suzuki S4 S-Cross Hybrid

hyundai-kona-hybrid-vs-suzuki-s4-s-cross-hybrid-634104

Το εδραιωμένο Hyundai Kona έρχεται αντιμέτωπο με το καινούργιο Suzuki S-Cross σε μια… αυτοκρατορική μάχη της Άπω Ανατολής που έχει κοινό παρανομαστή την ήπια υβριδική τεχνολογία.

Του Γιάννη Πετρόχειλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Οι λαοί της Κορέας και της Ιαπωνίας μπορεί γεωγραφικά να βρίσκονται πολύ κοντά, ωστόσο τα χαρακτηριστικά τους διαφέρουν αρκετά. Από τη μία έχουμε τους παρορμητικούς, τεχνολογικά προηγμένους, νεανικούς και χαμογελαστούς Κορεάτες να έχουν κατακτήσει τον κόσμο στον τομέα της τεχνολογίας και από την άλλη έχουμε τους Ιάπωνες οι οποίοι φημίζονται για την πειθαρχία, τα υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης και την πρακτικότητα.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα δύο μοντέλα τα οποία βάλαμε απέναντι για ένα πολύ σημαντικό συγκριτικό στην κατηγορία των B-SUV. Ο εκπρόσωπος της Κορέας είναι το εδραιωμένο πλέον Hyundai Kona το οποίο γνωρίζουμε καλά και έχει ήδη κάνει εξαιρετική πορεία στην αγορά. Από την άλλη, ο εκπρόσωπος της Ιαπωνίας είναι το φρεσκαρισμένο Suzuki S-Cross το οποίο έχει ανανεωθεί σημαντικά κυρίως στον τομέα της εμφάνισης, διατηρώντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τα προηγούμενα χρόνια το έφεραν σε χιλιάδες γκαράζ και πυλωτές ανά τον κόσμο.

ΜΙΚΡΑ SUV

Η κατηγορία των μικρών SUV έχει σημαντική διείσδυση στους νέους οικογενειάρχες ή στους οδηγούς που θέλουν κάτι πιο άνετο και περιπετειώδες προκειμένου να καλύψουν τόσο τι καθημερινές τους μετακινήσεις όσο και τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου. Αυτό σημαίνει ότι η εξωτερική εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο και τα δύο μοντέλα από την Ανατολή σε αυτόν τον τομέα έχουν τραβήξει το δικό τους δρόμο. Το άρτι αφιχθέν Suzuki S-Cross έχει αναβαθμιστεί πολύ σε σχέση με τον προκάτοχό του και έχει αποκτήσει έναν πιο σύγχρονο και εκλεπτυσμένο σχεδιασμό. Από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ανήκει στην κατηγορία των SUV έχοντας ανασηκωμένη, μεγάλη μάσκα στο εμπρός μέρος με όμορφα φωτιστικά σώματα LED τόσο εμπρός όσο και πίσω. Δείχνει συμπαγές και αρκετά ποιοτικό, χωρίς περιττές πινελιές και ανούσιους εντυπωσιασμούς.

Από την άλλη έχουμε το Hyundai Kona το οποίο από την πρώτη στιγμή που θα το κοιτάξεις σε εντυπωσιάζει. Οι νεανική του αισθητική διακρίνεται άμεσα τόσο από το εμπρός μέρος όσο και από το πιο «μαζεμένο» του μέγεθος, ενώ αφήνει πολλές σπορ υποσχέσεις με το παρουσιαστικό του. Σίγουρα το κορεατικό μοντέλο είναι σε θέση να κερδίσει τις καρδιές των νέων οδηγών οι οποίοι θα μαγνητιστούν από το έντονο μπλε χρώμα του αυτοκινήτου, ωστόσο το Suzuki έχει να επιδείξει μια εξίσου ενδιαφέρουσα πρόταση που θα εκτιμηθεί από εκείνους που αναζητούν κάτι πιο συμβατικό για τις μετακινήσεις τους.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΕΙΣ

Μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα του S-Cross αμέσως αισθάνεσαι οικεία καθώς τα βρίσκεις όλα στη θέση τους. Η θέση οδήγησης είναι άνεση και σε τοποθετεί ψηλά, σε θέση ισχύος, με έμφαση στην άνεση και την καλή ορατότητα. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από αναλογικά «ρολόγια» τα οποία συνεργάζονται με μια digital οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών με πλούσιο μενού και εύκολη πρόσβαση. Η ποιότητα που αναδύει από έξω το αυτοκίνητο συνεχίζεται και στο εσωτερικό με εξαίρεση τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί τα οποία θα μπορούσαν να είναι πιο ποιοτικά. Από την άλλη, το S-Cross είναι πολύ ευρύχωρο, άνετο τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικόμε 430 λίτρα ωφέλιμου χώρου φόρτωσης που προσφέρει.

Το Hyundai από τη μεριά του, όπως το βλέπεις από έξω νεανικό και ευχάριστο, με την  ίδια αισθητική σε υποδέχεται και στο εσωτερικό του. Εδώ, τα όργανα είναι ψηφιακά και μάλιστα αλλάζουν χρωματισμό ανάλογα με την επιλογή οδήγησης, ενώ βρίσκουμε και μια οθόνη infotainment 8 ιντσών η οποία παρέχει όλες εκείνες τις υπηρεσίες που θα κάνουν την καθημερινότητά σου λίγο πιο εύκολη. Η ποιότητα των υλικών και εδώ δεν είναι «από το πάνω ράφι», ωστόσο η εταιρεία έχει πιο φρέσκια ματιά σε πολλές μικρολεπτομέρειες που δίνουν ένα πιο ευχάριστο τελικό αποτέλεσμα. Η θέση οδήγησης σε βάζει πιο «μέσα» στο αυτοκίνητο με το επίπεδο ορατότητας να είναι υποδεέστερη σε σχέση με το Suzuki, ενώ οι διαστάσεις στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικές, αλλά δεν φτάνει την άνεση που έχει το S-Cross. Ο χώρος αποθήκευσης αποσκευών στο Kona προσδιορίζεται στα 374 λίτρα.

ΥΒΡΙΔΙΚΑ 48V

Στους κινητήρες τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Στο Hyundai Kona βρίσκουμε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 998 κ.εκ. ο οποίος με τη βοήθεια Turbo αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 170Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6τάχυτο με ηλεκτρονικό συμπλέκτη, ενώ η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Στην περίπτωση του Suzuki, έχουμε ένα τετρακύλινδρο σύνολο 1.373 κ.εκ. το οποίο με τη βοήθεια ενός υπερτροφοδότη αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 235Nm στις 2.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6τάχυτο, ενώ και εδώ η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Το υβριδικό σύστημα και στις δύο περιπτώσεις είναι ήπιας μορφής 48V και βοηθάει κυρίως στην έξυπνη χρήση του Start/Stop και στην υποβοήθηση στα πρώτα μέτρα κίνησης του αυτοκινήτου πριν εμπλακεί το Turbo.

Στην περίπτωση του Kona το μηχανικό σύνολο είναι ζωηρό και πάντα πρόθυμο να σε διασκεδάσει. Η δύναμη έρχεται ομαλά από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ αν θελήσεις να τον πιέσεις δεν θα αρνηθεί ανεβάζοντας ανάλαφρα στροφές ακολουθούμενος από τον χαρακτηριστικό τρικύλινδρο ήχο. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ελαφρύ, γλυκό, με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη να ξεχωρίζει με την πανάλαφρη αίσθηση του, ενώ στο κομμάτι της κατανάλωσης τα καταφέρνει πολύ καλά μένοντας λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Το Suzuki από τη μεριά του έχει πιο ποιοτική και μεστή λειτουργία. Κάνει τη δουλειά αθόρυβα, είναι ρυθμισμένος για πιο ροπάτη λειτουργία δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη. Το κιβώτιο ταχυτήτων και εδώ είναι πολύ ακριβές και σίγουρο, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι λίγο πιο ράθυμη σε σχέση με το Hyundai. Η κατανάλωση και εδώ είναι ικανοποιητική με το Suzuki να γράφει στα χέρια μας 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο το Kona διατηρεί την ανάλαφρη, αλλά άμεση απόκριση στο τιμόνι η οποία προσφέρει απολαυστική οδηγική συμπεριφορά και πληροφόρηση στον οδηγό. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες περισσότερο για σπορ οδήγηση έχοντας σφιχτό set up, ωστόσο έχουν τη σωστή δόση άνεσης. Κορυφαία σημεία για το κορεατικό μοντέλο είναι η ευελιξία και η ευκολία στην οδήγηση κάτι που στις καθημερινές μετακινήσεις το καθιστούν τον καλύτερο σύντροφο. Αν αποφασίσεις να οδηγήσεις πιο σβέλτα το Kona δεν θα πει όχι και θα σε διασκεδάσει με όπλα του το γρήγορο τιμόνι και τις σφικτές αναρτήσεις. Το Suzuki S-Cross από την άλλη έχει διαφορετική προσέγγιση καθώς έχει στραφεί περισσότερο στην άνεση και την ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά. Δίνει την αίσθηση ότι έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης, έχει πιο στιβαρό τιμόνι και πολύ καλή πρόσφυση ακόμα και σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση, ενώ μπορεί να γίνει και διασκεδαστικό αν το θελήσει ο οδηγός. Δεν σε προδιαθέτει να «γράψεις» χρόνους στην πίστα, αλλά σίγουρα έχει πολύ καλές αντιδράσεις και εξαιρετική αίσθηση στο τιμόνι.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Καλά όλα αυτά ωστόσο αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι η τιμή κτήσης τους. Το Hyundai Kona στην έκδοση της δοκιμής είναι ελαφρώς πιο φτηνό από το Suzuki S-Cross καθώς κοστίζει 20.190€ σε σχέση με τα 21.420€ (έκδοση GL) του μοντέλου της Suzuki. Το επίπεδο εξοπλισμού και στα δύο μοντέλα είναι κορυφαίο τόσο σε συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όσο και τα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Τόσο το Suzuki όσο και το Hyundai είναι εξαιρετικές προτάσεις σε μια κατηγορία με σκληρό ανταγωνισμό έχοντας διαλέξει παρόλα αυτά διαφορετικά μονοπάτια για να διαπρέψουν.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο