Πρόκειται για πραγματική επανάσταση, εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Το μεσαίο γερμανικό μοντέλο μπαίνει σε διαφορετική διάσταση χάρη στη θαρραλέα σχεδίαση, τα υβριδικά κινητήρια σύνολα και την υψηλή τεχνολογία. Πάντα με τον γνώριμο γερμανικό ρεαλισμό. Στην ελληνική αγορά αναμένεται στις αρχές καλοκαιριού.
Tου Andrea Rapelli, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Το πρώτο Astra παρουσιάστηκε το 1991, αντικαθιστώντας το κλασικό Kadett και παραμένει μέχρι σήμερα το δημοφιλέστερο Opel όλων των εποχών. Το γερμανικό μοντέλο είναι ιερό λοιπόν. Ιδιαίτερα η έκτη γενιά του, αναμένεται με μεγάλες προσδοκίες, καθώς έρχεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο υπό την αιγίδα πλέον της Stellantis. Το νέο Astra υιοθετεί για πρώτη φορά υβριδική τεχνολογία, σε μία συσκευασία σχεδόν επαναστατική, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Opel. Από κάτω κρύβεται φυσικά η γαλλική πλατφόρμα EMP2 των Peugeot 308 και DS 4. Πρόκειται για την εξελιγμένη έκδοση του σασί που εγκαινίασε το 2013 το Citroën C4 Picasso δεύτερης γενιάς, επί εποχής PSA δηλαδή.
Η γαλλική αρχιτεκτονική δεν έχει επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο τις εξωτερικές διαστάσεις του Astra. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει μόνο κατά ένα εκατοστό, ενώ το μήκος παραμένει ακριβώς ίδιο, στα 4,37 μέτρα. Το αυτοκίνητο είναι όμως φαρδύτερο κατά 5 εκατοστά, φτάνοντας τα 1,80 μέτρα, με αποτέλεσμα να δίνει την αίσθηση ότι πατάει πιο γερά στο έδαφος. Οι γραμμές του αμαξώματος σου κόβουν την ανάσα, ειδικά στο κίτρινο αυτό Kult με τη μαύρη οροφή. Δεν ξέρω αν οι πατροπαράδοτοι πελάτες της Opel θα μειδιάσουν, πάντως οι Γάλλοι μας χάρισαν το πιο εντυπωσιακό Astra που φτιάχτηκε ποτέ.
ΔΙΠΛΗ ΟΘΟΝΗ
Η δεύτερη επανάσταση συντελείται στο εσωτερικό. Στο ταμπλό κυριαρχεί μία μεγάλη ορθογώνια οθόνη με γυαλιστερό μαύρο περίγραμμα, η οποία περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη 10 ιντσών για το infotainment στο κέντρο. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και παρότι δεν εξατομικεύεται πλήρως η διαμόρφωσή τους, διαθέτουν όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Η κεντρική οθόνη είναι συμβατή με τις εφαρμογές Android Auto και Apple CarPlay, με ασύρματη μάλιστα συνδεσιμότητα. Συνδυάζει προηγμένο σύστημα αναγνώρισης καθημερινών φωνητικών εντολών με wifi hotspot και σύστημα πλοήγησης της TomTom, το οποίο αποδεικνύεται ταχύτατο και ακριβές στη λειτουργία του. Κάτω ακριβώς από την οθόνη αφής θα βρείτε δύο σειρές από πρακτικούς φυσικούς διακόπτες, για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, όπως θα περιμέναμε σε ένα Opel. Από εκεί μπορείς να επιλέξεις άμεσα το επιθυμητό μενού στην οθόνη ακόμη και κατά την οδήγηση.
Στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο έχει απελευθερωθεί πολύτιμος χώρος για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, όπως το πορτοφόλι, τα κλειδιά του σπιτιού και το κινητό. Το τελευταίο φιλοξενείται άνετα στη βάση επαγωγικής φόρτισης. Τα περισσότερα ντουλάπια διαθέτουν πορτάκι για μεγαλύτερη ασφάλεια από αδιάκριτα βλέμματα. Επιπλέον, είναι επενδυμένα με ελαστική βάση εσωτερικά ώστε τα αντικείμενα να παραμένουν σταθερά και να μη θορυβούν στις στροφές.
Το Astra που οδηγώ ανήκει στην επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, με κινητήριο σύνολο 180 ίππων, το οποίο για την ώρα είναι στην κορυφή της γκάμας. Προσεχώς αναμένεται η έκδοση 225 ίππων, όπως και στα Peugeot 308 και DS 4. Αν φορτίσεις καλά την μπαταρία των 12,4 kWh, σύμφωνα με την Opel, η αυτονομία είναι 60 περίπου χιλιόμετρα με τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων να αναλαμβάνει δράση κατ’ αποκλειστικότητα. Η ηλεκτροκίνηση είναι δυνατή ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο, καθώς το Astra έχει τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα ως ηλεκτρικό. Ξεκινώ λοιπόν με ηλεκτροκίνηση και σε λίγο περνώ τον σταθμό διοδίων στην είσοδο της autostrada. Στο όριο των 130 χλμ./ώρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στην περιοχή του παρμπρίζ είναι αισθητοί, όμως η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και τις χαρακιές του οδοστρώματος. Όσο για τη θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Το κάθισμα είναι εργονομικά σχεδιασμένο (διαθέτει και σχετική πιστοποίηση), άνετο, θερμαινόμενο και διαθέτει λειτουργία μασάζ με διαφορετικά προγράμματα. Και είναι φυσικά πλήρως ρυθμιζόμενο.
Το κινητήριο σύνολο αποτελεί ιδανικό συνδυασμό δύναμης και ομαλής λειτουργίας. Δεν σε κολλάει στο κάθισμα στην επιτάχυνση, όμως σε καθημερινή χρήση ποτέ δε θα ζητήσεις κάτι παραπάνω. Από την πλευρά του, το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διαθέτει το απαραίτητο savoir–faire στις αλλαγές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι γρήγορο όσο τα αντίστοιχα διπλού συμπλέκτη. Ούτε στη χειροκίνητη λειτουργία θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε σπορ.
Βγαίνω από τον αυτοκινητόδρομο και επιλέγω μία μικτή διαδρομή με αρκετές ανωφέρειες και κατωφέρειες, ώστε να δοκιμάσω τις αρετές του πλαισίου. Με το καλημέρα αντιλαμβάνομαι ότι είναι αδιαμφισβήτητες. Το γερμανικό αυτοκίνητο, με τη γαλλική πλέον τεχνολογία, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ακριβές στη χάραξη των γραμμών. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει μία ξεκάθαρη εικόνα από τη θέση των τροχών, αν και η αίσθηση στα χέρια δεν είναι κορυφαία. Το Astra είναι πάνω απ’ όλα ένα ασφαλέστατο αυτοκίνητο, συγκροτημένο και προβλέψιμο στις στροφές, παρά ένα διασκεδαστικό σπορ της μεσαίας κατηγορίας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ADAS
Να σημειώσω εδώ το εξαιρετικό πακέτο ADAS του νέου Astra, το οποίο στο επίπεδο εξοπλισμού Ultimate εξασφαλίζει υποβοήθηση του οδηγού Επιπέδου 2. Το καταφέρνει χάρη στην αγαστή συνεργασία του ενεργού cruise control και του συστήματος διατήρησης λωρίδας, το οποίο παρεμβαίνει πάντα με την απαραίτητη διακριτικότητα. Στο πακέτο υποβοήθησης με την ονομασία Inteli–Drive 1.0 περιλαμβάνεται και σύστημα υποβοήθησης στις αλλαγές λωρίδας, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο βοήθημα στον αυτοκινητόδρομο. Όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου, να τονίσω ότι το νέο Astra διατίθεται και σε turbodiesel έκδοση.