EDITOR'S PICK

Δοκιμή στα δύσκολα με ένα Dacia Duster

dokimi-sta-dyskola-me-ena-dacia-duster-632177

Είναι γεγονός πως μετά την κακοκαιρία «Ελπίδα» το ελληνικό ορεινό τοπίο παρέμεινε στα λευκά για πολλές εβδομάδες.

Ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις ικανότητες ενός 4κίνητου Dacia Duster που διατίθεται αποκλειστικά με τον κινητήρα diesel των 115 ίππων και εφοδιαζόταν με μία τετράδα από ελαστικά Goodyear Vector 4Seasons. Ο συνδυασμός ήταν ιδανικός για να κινηθούμε σε χιονισμένους δρόμους δίχως την χρήση αλυσίδων - τουλάχιστον όπου κατορθώσαμε να φθάσουμε, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες.

To Duster αποτελεί ένα από τα πιο προσιτά SUV της ευρωπαϊκής αγοράς με παρουσία από το 2010. To 2017 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου – με την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση να γίνεται στην Ελλάδα - ενώ την περασμένη χρονιά το δημοφιλές SUV της Dacia, αναβαθμίστηκε στα σημεία. Η συνολική παραγωγή του έχει φθάσει τα 2 εκατ. μονάδες και διατίθεται σε 60 αγορές διεθνώς. Η δε κατασκευή του πραγματοποιείται στο εργοστάσιο του Mioveni στην Ρουμανία.

Επιστροφή στο χιονισμένο ελληνικό τοπίο όπου το τετρακίνητο Duster επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά σε δρόμους και μονοπάτια με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Παρότι το σύστημα μετάδοσης δεν διαθέτει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, οι αναρριχητικές ικανότητες του Duster δεν θα απογοητεύσουν ακόμα και τους πιο τολμηρούς. Σε αυτό βοηθά το κοντής κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο – τουλάχιστον για τις τρεις πρώτες σχέσεις – αλλά και ο diesel κινητήρας που διαθέτει, με ροπή από χαμηλά.

Γενικότερα ο πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρων του Duster που συνδυάζεται με τετρακίνηση, είναι γνώριμος και από άλλα μοντέλα της Renault, της Nissan αλλά και της Mercedes. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο σύνολο με λελογισμένη κατανάλωση – ακόμα και σε συνθήκες ταξιδιού με φορτίο – που όμως έχει κάπως τραχύ ηχόχρωμα κατά την λειτουργία του. Βεβαίως είναι ένας κινητήρας όπου έχει φθάσει στο απόγειο της εξέλιξη του και είναι ακριβότερος στην κατασκευή του προκειμένου να είναι σύμφωνος με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν. Πάντως αποτελεί μια καλή επιλογή για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως ή κινούνται συχνά σε διαδρομές εκτός ασφάλτου.

Αξίζει να σημειωθεί πως η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων διαθέτει πλέον ένα νέο μενού που εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση εκτός δρόμου όπως κλισόμετρο, μετρητή γωνίας βήματος, υψόμετρο και πυξίδα. Οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 20.000 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 25.000 ευρώ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο