Body kit από ανθρακονήματα από την αγωνιστική Super Trofeo, κίνηση στους πίσω τροχούς, φρένα και πλαίσιο ρυθμισμένα στην εντέλεια. Όλες οι αλλαγές αποσκοπούν στην «απογείωση» της οδηγικής απόλαυσης.
Του Lorenzo Facchinetti Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Massimiliano Serra
Αυτή μπορεί να είναι η πιο τολμηρή προσπάθεια της Lamborghini, στα σχεδόν 20 χρόνια που διαθέτει μοντέλα με V10 κινητήρα στη γκάμα της. Παρά την πληθώρα των ειδικών εκδόσεων που έχουν κυκλοφορήσει. Μερικές εκ των οποίων έχουν κερδίσει επάξια μια θέση στην καρδιά μας, όπως η Gallardo Squadra Corse και η πιο πρόσφατη Huracán Performante με την ενεργή αεροδυναμική.
Η STO, ωστόσο, έχει πάρει έναν τελείως διαφορετικό δρόμο. Κάτι που αποδεικνύεται από την τιμή (η διαφορά της από τη «βασική» έκδοση ξεπερνά τα 100.000 ευρώ), αλλά και τη -διόλου διακριτική- εξωτερική της σχεδίαση. Προσοχή όμως, μην κάνετε το λάθος να θεωρήσετε ότι αυτή είναι μια ειδική έκδοση με τμήματα από ανθρακονήματα, με στόχο να ελαφρύνει το παχύ πορτοφόλι των υποψήφιων αγοραστών της. Είναι μια ειδική έκδοση με ορατές, αλλά και αόρατες διαφορές, βασισμένη στις προτάσεις ενός καλά δομημένου αγωνιστικού τμήματος για βαθύπλουτους πελάτες. Το αγωνιστικό τμήμα αναλαμβάνει να βελτιώσει τις Huracán των πελατών για την πίστα, αλλά και να μεταφέρει την τεχνογνωσία του στις εκδόσεις παραγωγής. Μια διαδικασία που ακολουθεί εδώ και δεκαετίες μια συντοπίτισσα εταιρεία, με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Η ονομασία SΤΟ προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Super Trofeo Omologata. Οι τεχνικοί του αγωνιστικού τμήματος συνεργάστηκαν με το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας προκειμένου να προσαρμόσουν ολόκληρο το body kit του αγωνιστικού αυτοκινήτου στην έκδοση παραγωγής και να καταφέρουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση για την κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους. Οι σχεδιαστές από την πλευρά τους προσέθεσαν μια «ποιητική νότα», το εμπρός καπό που ανοίγει σε γωνία 90ο, όπως το αντίστοιχο της Miura. Το χεράκι τους έχουν βάλει φυσικά και οι επίσημοι δοκιμαστές της εταιρείας, οι οποίοι από το ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έως το επόμενο διανύουν χιλιάδες χιλιόμετρα σε πίστες όπως του Nardò και του Nürburgring προκειμένου να ρυθμίσουν το πλαίσιο στην εντέλεια, παρέα με τους δοκιμαστές των εταιρειών ελαστικών. Στην προσπάθεια συμβάλλουν και οι τεχνικοί του τμήματος σύνθετων υλικών, θέτοντας ση διάθεση των υπολοίπων τεχνικών ότι πιο ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό. Εν ολίγοις, η STO επωφελείται όλης της τεχνογνωσίας της Lamborghini. Εάν δε είσαι ένας από τους ελάχιστους τυχερούς που θα πάρουν στα χέρια τους το τιμόνι της, αντιλαμβάνεσαι όλα τα παραπάνω από την πρώτη κιόλας στροφή.
420 ΚΙΛΑ ΚΑΘΕΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ
Στην STO, πρωταγωνιστής δεν είναι ο κινητήρας. Ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας των 5,2 λίτρων με τους 640 ίππους είναι ο μόνος που δεν έχει υποστεί αλλαγές. Εξαιρουμένης της νέας χαρτογράφησης για το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να εκμεταλλεύεται ιδανικά την ισχύ στις χαμηλές στροφές. Οι κυριότερες αλλαγές έχουν γίνει στο πλαίσιο και την αεροδυναμική. Το βάρος έχει μειωθεί κατά 100 κιλά σε σχέση με τη Huracán Evo (το 75% του body kit αποτελείται από ανθρακονήματα). Οι αλλαγές στην αεροδυναμική έχουν ως αποτέλεσμα την παραγωγή 420 κιλών κάθετης δύναμης στα 280 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, σε συνδυασμό με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Τέλος, οι δίσκοι της Βrembo από ανθρακονήματα κατασκευάζονται με τεχνικές παρόμοιες μ’ εκείνων που χρησιμοποιούνται στη Formula 1. Η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος είναι ρυθμισμένη ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και ευκολίας στην οδήγηση. Ο στόχος ήταν συγκεκριμένος. Μια Lamborghini για track days, ικανή να ικανοποιήσει τόσο τον επαγγελματία όσο και τον ερασιτέχνη οδηγό αγώνων.
Πατώντας το χαρακτηριστικό κουμπί Start στο κεντρικό τούνελ, ο V10 έρχεται στη ζωή κραυγάζοντας ακόμα πιο βροντερά «παρών». Ναι, έχουν γίνει αλλαγές και στο σύστημα εξαγωγής. Δύο γκαζιές είναι επιβεβλημένες πριν ξεκινήσεις. Απλά και μόνο για να απολαύσεις την ταχύτητα με την οποία ο κινητήρας ανεβάζει (αλλά κυρίως κατεβάζει) στροφές και τους “πυροβολισμούς” από την εξάτμιση. Εν κινήσει, νιώθεις από την πρώτη στιγμή μεγαλύτερη αμεσότητα με το δρόμο. Η μόνωση της καμπίνας είναι περιορισμένη και η πιο σφιχτή ανάρτηση σου παρέχει έναν λεπτομερή «χάρτη» του οδοστρώματος. Είναι η ίδια ακριβώς αίσθηση που σου μεταδίδει και ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
ΤΙΜΟΝΙ ΝΥΣΤΕΡΙ
Η μπάρα που επιτρέπει την είσοδο στην πίστα του Βαϊράνο ανεβαίνει, ασύγκριτα πιο αργά όμως από τους χτύπους στην καρδιά μου. Στην πρώτη στροφή αντιλαμβάνομαι ότι έχω στρίψει υπερβολικά το τιμόνι, έχοντας στο νου μου αυτοκίνητα με λιγότερο άμεσο και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Αυτό της STO έχει δεχτεί αλλαγές σε σχέση με των λοιπών Huracán, με αποτέλεσμα ένα εξαιρετικό επίπεδο αμεσότητας και ακρίβειας. Μόλις καταγράψει ο εγκέφαλός σου τον τρόπο λειτουργίας του, σου προσφέρει απλόχερα ικανοποίηση. Μερικές στροφές ακόμα αρκούν για ν’ αρχίσουν τα δημοσιογραφικά κλισέ. Χάρη και στην τετραδιεύθυνση, η STO στρίβει με τη σκέψη, τόσο άμεσες είναι οι αντιδράσεις της. Πλέον, οι διορθώσεις που κάνω με το τιμόνι είναι ελάχιστες. Χαράσσω μια πορεία και η STO την ακολουθεί κατά γράμμα.
Ολοκληρώνω τον πρώτο γύρο, αυτόν του ζεστάματος για οδηγό και αυτοκίνητο και ανεβάζω το ρυθμό. Προσεγγίζω την ταχύτερη στροφή της πίστας σαφώς πιο γρήγορα από πριν, με περίπου 180 χλμ./ώρα στο κοντέρ. Ώρα να δούμε πόσο καλά κρατάει το πίσω μέρος. Η STO δεν δυσκολεύεται να βρει πλευρική πρόσφυση, δεν παίρνει καθόλου κλίση και το πίσω μέρος είναι «βιδωμένο» στην άσφαλτο. Μη διαμαρτυρηθείτε, σας προειδοποίησα για τα κλισέ. Το εμπρός με το πίσω μέρος λειτουργούν σαν ενιαίο σύνολο, νιώθεις ότι μιλούν την ίδια γλώσσα. Χαλαρώνω λίγο το σώμα μου, η STO εμπνέει εμπιστοσύνη και τονώνει την αυτοπεποίθησή μου. Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι η αεροδυναμική κάνει αθόρυβα το καθήκον της.
Στο πιο κλειστό τμήμα της πίστας, όπου χρειάζεται πρόσφυση, με εκπλήσσει η πρόσφυση που έχουν οι μόλις δύο (πίσω) κινητήριοι τροχοί. Φυσικά, αν πατήσεις απότομα το γκάζι και παίξεις λιγάκι με τις μεταφορές φορτίου, είναι πανεύκολο ν’ αφήσεις δύο μακριές μαύρες γραμμές στην άσφαλτο. Αν, όμως, οδηγείς καθαρά, με το νου σου στο χρονόμετρο, η υπερστροφή είναι πολύ περιορισμένη και προοδευτική, ελεγχόμενη με αξιοσημείωτη ευκολία.
Πλησιάζω την πρώτη στροφή της πίστας, με περίπου 170 χλμ./ώρα στο κοντέρ και την STO στα όρια της πρόσφυσης. Φρενάρω με όλη μου τη δύναμη και νιώθω τη δύναμη της επιβράδυνσης στο στήθος μου, καθώς οι ζώνες τεσσάρων σημείων συγκρατούν το σώμα μου. Δίχως καν να διορθώσω με το τιμόνι, η STO σημαδεύει την κορυφή της στροφής με ακρίβεια ελεύθερου σκοπευτή. Το πλέον εντυπωσιακό, όπως ανακάλυψα στους επόμενους γύρους, είναι ότι η STO μπορεί να το κάνει αυτό όλη μέρα, δίχως την παραμικρή διαμαρτυρία. Δύναμη και αντοχή φρένων, άριστα με επαίνους. Ίδιος βαθμός και για τα ελαστικά, ειδικά σχεδιασμένα για την STO από τη Bridgestone. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φοράει τα Potenza Race (διαθέσιμα είναι και τα Sport, καλύτερα για χρήση σε δημόσιο δρόμο), τα οποία διατηρούν την ίδια απόδοση γύρο με το γύρο. Ακόμα ένα στοιχείο που αυξάνει την εμπιστοσύνη σου προς το αυτοκίνητο και σου επιτρέπει να διασκεδάσεις σ’ ένα track day.
Ο χρόνος που περιμέναμε δεν ήρθε στην πίστα, λόγω της πολύ υψηλής θερμοκρασίας. Η STO δεν κατάφερε να γράψει καλύτερο χρόνο από την Performante, η οποία είναι επίσης πισωκίνητη. Ποιος νοιάζεται, όμως, για το χρονόμετρο, όταν περνάει τόσο καλά;