MOTOTYPOS

Νέα Ducati Monster: Ναι μεν, αλλά…

nea-ducati-monster-nai-men-alla-630418

Η πιο πολυσυζητημένη μοτοσυκλέτα του 2021 – ειδικά ανάμεσα στους οπαδούς της Ducati – είναι η νέα Monster, που έρχεται σχεδόν 30 χρόνια μετά την πρώτη (ιδιαίτερη τότε) Μonster, να προσπαθήσει να ξαναγράψει ιστορία! Την οδηγούμε και στην Ιταλία, θέλοντας με τη σειρά μας να βρούμε την πραγματική της θέση στην αγορά, αλλά και τις καρδιές των μοτοσικλετιστών.

Του Δημήτρη Διατσίδη Φωτογραφία: Giuseppe Piazzolla, Κυριάκος Αντωνίου (στην  πίστα φωτ. Studio B42 - Βασίλης Κωστάκος) Εξοπλισμός ασφαλείας: κράνος SHOEI NXR, μπουφάν/γάντια/τζιν/μποτάκια ALPINESTARS

Γεννημένος στο Buenos Aires και σπουδαγμένος στην Σχολή Σχεδιασμού της Pasantina στην Καλιφόρνια, ο 61 χρόνων φέτος, Miguel Angel Galluzzi πριν από 30 χρόνια εργαζόμενος για την Cagiva κλήθηκε να συνεργαστεί με τον περίφημο μηχανολόγο Massimo Bordi της Ducati. Ο μινιμαλισμός ήταν η αρχή πάνω στην οποία στηρίχτηκε το πρότζεκτ που ήθελε μια απλή/βασική μοτοσυκλέτα, με τα χαρακτηριστικά και το DNA της Ιταλικής μάρκας που μεσουρανούσε στα Superbike.

“Il Monstro” ονομάστηκε η πρώτη Monster που βγήκε στην παραγωγή το 1993. “Το μόνο που χρειάζεσαι (για μια μοτοσυκλέτα) είναι μια σέλα, ένα ρεζερβουάρ, το μοτέρ, δύο ρόδες και ένα τιμόνι”, έλεγε ο Αργεντίνος και η Monster κατάφερε να πουλήσει πάνω από 300,000 κομμάτια στην ιστορία της, η οποία έρχεται να κάνει μια μεγάλη αλλαγή φέτος.

Η σημερινή Ducati λέει: “Η νέα Monster επανέρχεται πιο ελαφριά, πιο compact και με ένα σύγχρονο γυμνό design. Ακολουθώντας τη συνταγή του πρωτότυπου μοντέλου του 1993: sport κινητήρας, αλλά τέλειος για καθημερινή χρήση, σε συνδυασμό με ένα πλαίσιο που προέρχεται από ένα superbike. Ό,τι χρειάζεται, για να είναι η καθημερινή οδήγηση, απλά συναρπαστική”.

Οδηγήσαμε το νέο Monstro μέσα στην πόλη στην Bologna, ανεβήκαμε στο Passo della Futa και περιδιαβήκαμε τους δρόμους της Tοσκάνης και λέμε: Ναι, επανέρχεται με την παλιά συνταγή. Ναι, ο κινητήρας των 937 κ.εκ.και 111 ίππων απόδοσης, είναι σπορ και άψογος για καθημερινή χρήση. Ναι, το πλαίσιο προέρχεται από την Panigale (το “μη πλαίσιο”). Ναι, κάνει την καθημερινή οδήγηση συναρπαστική και κάνει και ένα βήμα παραπέρα, αφού μπορεί να είναι εξαιρετική και μέσα στην πίστα (την οδηγήσαμε στην Ελλάδα σε πίστα), αλλά εκεί στο “σύγχρονο γυμνό ντιζάιν” είναι που υπάρχει το αλλά...

Κανένα άλλο μοντέλο της Ιταλικής μάρκας φέτος (και τα τελευταία χρόνια γενικότερα) δεν απέσπασε τόση πολύ αμφισβήτηση, ιδιαίτερα από τους ίδιους τους Ducatisti, τους φανατικούς οπαδούς της μάρκας, που γενικά την υπερασπίζονται φανατικά σε άλλες περιπτώσεις.

Στη νέα Monster λοιπόν το μπροστινό πλαίσιο αλουμινίου, προέρχεται από το πλαίσιο της Superbike των Ιταλών, την Panigale και συμβάλει στη διατήρηση ενός χαμηλού βάρους στα 166 κιλά άδεια και 188 κιλά όταν είναι πλήρης υγρών. Για να κάνουμε μια σύγκριση με την πρώτη Monster των 900 κυβικών εκατοστών του 1993, να πούμε ότι με το αερόψυκτο μοτέρ των 80 ίππων ζύγιζε 184 κιλά άδεια και 194 κιλά με όλα τα υγρά της. Άρα η δίαιτα είναι σημαντική σε πρώτη ανάγνωση, αλλά στο τελικό βάρος η διαφορά των 6 κιλών δεν είναι μεγάλη. Βέβαια το μοντέλο που αντικαθιστά, η Monster 821 με 109 ίππους απόδοση, είχε ανέβει στα 206 κιλά πλήρης και 180.5 άδεια, άρα εδώ η δίαιτα είναι στα 18 κιλά!, με τον κινητήρα να είναι 2.4 κιλά ελαφρύτερος και τα υπόλοιπα -15.6 κιλά να προέρχονται κυρίως από το πλαίσιο και όλα τα υπόλοιπα τμήματα.

Όπως και να έχει το χαμηλό βάρος, είναι πρωταρχικής σημασίας παράγοντας στην δημιουργία της Monster, που οδηγείται εύκολα, ενώ παραμένει γρήγορη και απολαυστική.

Διαθέτει στενή σέλα και πλαίσιο, ώστε τα πόδια του αναβάτη να φτάνουν εύκολα στο έδαφος, προσφέροντάς του μεγάλη σταθερότητα, όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακίνητη. Αν βέβαια ο αναβάτης είναι κάπως ψηλός, γιατί από τα 770 χιλιοστά του ύψους σέλας του 1993, πήγαμε στα 810 στην 821 και τώρα στα 820! Σε αυτό το μεγάλο ύψος σέλας η Ducati έχει την εξτρά λύση του χαμηλώματος της σέλας στα 800 χιλιοστά ή και στα 775 με τη χαμηλότερη εξτρά σέλα και εξτρά κιτ χαμηλώματος των αναρτήσεων! Θα μου πείτε αφού με εξτρά κόστος θέλει να την κάνει πιο προσιτή και φιλική, γιατί την πάει στα 820 χιλιοστά στη νορμάλ μορφή της; Η απάντηση έρχεται από αυτό που λέγεται σπορ οδήγηση, όπου αυτό το ύψος βοηθάει στις αλλαγές κατεύθυνσης και σε αυτό που λέει η εταιρία για συναρπαστική οδήγηση!

Σε ένα τομέα που έκανε πραγματικά καλό βήμα, είναι στο ότι με ακτίνα τιμονιού στις 36° καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα ευέλικτη για την οδήγηση στο κέντρο της πόλης, σε σχέση με τη δυσκολότερη 821.

Τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift, που υιοθετεί από τα άλλα μοντέλα της μάρκας, αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό που προσφέρει.

Έτσι λοιπόν έχουμε χαρακτηριστικά που την καθιστούν πιο ελαφριά, πιο γρήγορη, πιο ευέλικτη και απολαυστικότερη στην οδήγηση, όπως διαπιστώσαμε εκτός από την χρήση της στο δρόμο, ακόμη και σε απόλυτα σπορ χρήση σε πίστα. Η νέα Monster μας εντυπωσίασε με την ευκολία της, αλλά και με την ακρίβεια που απαιτεί η πίστα. Σε αυτόν τον τομέα μπορούμε να πούμε ότι έχει 100% το DNA της Ιταλικής μάρκας.

Όμως πρέπει να θυμηθούμε το “αλλά...” του τίτλου του άρθρου που αναφέρεται στον τρόπο που ο σύγχρονος σχεδιαστής που θέλησε να γίνει διάδοχος του Galluzzi, ενσωμάτωσε τα μοναδικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το θρυλικό μοντέλο: το ρεζερβουάρ σε μορφή βίσονα, το στρογγυλό προβολέα, την καθαρή γραμμή στο πίσω μέρος και τη μεγαλύτερη προβολή που δίνεται στον κινητήρα. Οι Ducatisti, αλλά και πολλοί παλιότεροι μοτοσυκλετιστές, πιστεύουν ότι δεν τα πήγε και τόσο καλά! Τα περισσότερα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονται σε ομοιότητα με την ΜΤ 07 της Yamaha, ενώ δεν λείπουν και πολύ πιο καυστικά σχόλια που λένε ότι η Ιταλική εταιρία δεν έπρεπε να την ονομάσει Monster, αλλά κάπως αλλιώς!

Η ίδια η Ducati απαντά με το εξής: “Η νέα Monster αποτελεί ένα εντελώς καινούργιο κεφάλαιο στην Ιστορία της Ducati, που χαρακτηρίζεται από εξελιγμένα συστήματα σε συνδυασμό με μοντέρνες, σπορ, κομψές, αλλά και τεχνολογικές πινελιές. Έχει επιτευχθεί μια ιδανική εναρμόνιση της τεχνολογίας με τη σχεδίαση. Οι εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις και η ελαφριά κατασκευή συνδυάζονται σοφά με τις παραδοσιακές και καθαρές γραμμές της Ducati. Επιπλέον, κάθε μεμονωμένο τεχνικό χαρακτηριστικό συμμετέχει αρμονικά στη σχεδίαση ώστε να αναπαριστάται η ιδέα του sport naked μοντέλου που δημιούργησε η Ducati το 1993. Ξεκινώντας από το μπροστινό πλαίσιο, που είναι εμπνευσμένο σαφώς από την Panigale V4.

Κοιτάζοντας την από πάνω, η νέα Monster αποκαλύπτει όλες τις ελκυστικές γραμμές της, δηλαδή τη στενή σέλα, το μυώδες ρεζερβουάρ που φαρδαίνει προς το πίσω μέρος για να συναντήσει, όπως μια πραγματικά σπορ μοτοσικλέτα, τον όγκο των πλευρικών μαρσπιέ.

Ο νέος προβολέας τεχνολογίας LED, διατηρεί το θρυλικό, στρογγυλό σχήμα, που έχει γίνει ακόμη πιο μοντέρνο, με την ενσωμάτωση και των φώτων ημέρας (DRL), σε LED.

Το ρεζερβουάρ είναι αναμφισβήτητα το κερασάκι στην τούρτα. Μυώδες και με καμπύλες, σμιλεμένο στην κλασική περιοχή για τα γόνατα, επεκτείνεται ως τον μπροστινό τροχό και περιβάλλεται από τα εντυπωσιακά φλας. Οι αναλογίες του ρεζερβουάρ έχουν αποκτήσει μικρότερο μέγεθος, ώστε να προσφέρουν στον αναβάτη καλύτερη εργονομία. To πίσω τμήμα της σέλας, είναι κοντό, διαθέτει ένα ορατό πίσω πλαίσιο με δομική όσο και αισθητική λειτουργία, ενώ πλαισιώνεται από δύο πλαϊνά φέριγγκ, εμπνευσμένα από την Panigale V4”.

Αυτή είναι η άποψη της Ιταλικής εταιρίας και με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσει να επιβληθεί στην αγορά μέσω του μάρκετινγκ και φυσικά μέσω της πραγματικής χρήσης που έχει όλα τα θετικά στοιχεία που προαναφέραμε. Όμως από τη σχεδιαστική πλευρά οι νοσταλγοί του ονόματος “Monstro” θα υμνούν για πάντα το πλαίσιο χωροδικτύωμα που σχεδίασε ο Fabio Taglioni σε συνδυασμό με το design του Miguel Angel Galluzzi. Ο Αργεντίνος, που τώρα είναι επικεφαλής σχεδιασμού των μελλοντικών μοντέλων του γκρουπ της Piaggio, είπε το 2011: “Κατά τη γνώμη μου, ένας σπουδαίος σχεδιαστής είναι περίπου 99% ιδρώτας και 1% ταλέντο! Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται πολλή πειθαρχία, ακόμη κι όταν αισθάνεσαι ότι χτύπησες τον τοίχο ή έφτασες στο όριο του design”.

Ίσως το τμήμα σχεδιασμού της Ducati να έπρεπε να ιδρώσει περισσότερο;

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 937 cc
  • ΙΣΧΥΣ 111 hp @ 9,250 rpm
  • ΡΟΠΗ 93 Νm @ 6,500 rpm
  • ΒΑΡΟΣ (στεγνή) 166 kg, (πλήρης υγρών) 188 kg
  • ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 820 mm (χαμηλότερη σέλα 800 mm μέσω αξεσουάρ) & (775 mm χαμηλότερη σέλα + κιτ χαμηλώματος ανάρτησης)
  • ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Προγράμματα Οδήγησης (Riding Modes), Power modes, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Day Time Running Light (DRL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down, Power launch, Έγχρωμη οθόνη TFT 4,3", Προβολείς Full LED, Αυτόματα φλας, θύρα USΒ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ 15,000 km
car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο