ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 vs Volkswagen Polo: Καμπύλες εναντίον γραμμών

citroen-c3-vs-volkswagen-polo-kabyles-enantion-grammon-629834

Δύο δημοφιλή supermini, με πολυετή παρουσία στην ελληνική αγορά, ανανεώνονται αισθητικά και αναβαθμίζουν το επίπεδο της άνεσης τους.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το ασταμάτητο κύμα των νέων SUV και Crossover μπορεί να έχει ένα συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο στην αγορά, αλλά η αλήθεια είναι πως μέχρι και σήμερα, τα supermini είναι τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Το 2021 δεν παρουσιάστηκαν πολλά νέα μοντέλα στην κατηγορία, αλλά αρκετά δέχθηκαν facelift, με το Volkswagen Polo και το Citroen C3 να ξεχωρίζουν.

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν «εδραιώσει» τη θέση τους στην αγορά μας αλλά και στις καρδιές των οδηγών, καθώς κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους εδώ και μερικές δεκαετίες. Σε μία κατηγορία που σιγά-σιγά χάνει τη …δόξα της λόγω της ραγδαίας αύξησης των επιλογών μικρών crossover, τα μοντέλα της δοκιμής κρατούν το επίπεδο ψηλά, με μοντέρνο σχεδιασμό, οικονομικούς κινητήρες και την μοναδική τους ευελιξία και πρακτικότητα.

Το αμάξωμα του Polo, χαρακτηρίζεται από έντονες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ενώ τα νέα, λεπτότερα φωτιστικά σώματα LED, ειδικά στο πίσω μέρος, τονίζουν ακόμη περισσότερο τον «αυστηρό» χαρακτήρα του Γερμανικού supermini. Μάλιστα, με το facelift που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες, τοποθετείται μία LED μπάρα στην μάσκα, η οποία «ενώνει» τους δύο προβολείς. Για πρώτη φορά, το Polo διατίθεται -προαιρετικά- με φώτα τεχνολογίας LED Matrix.

Αντίθετα, στο αμάξωμα του C3 κυριαρχούν οι καμπύλες, υπογραμμίζοντας τον νεανικό χαρακτήρα του μικρού Citroen. Μετά το περσινό facelift, το μοντέλο αποκτά και πάλι μία μοντέρνα εμφάνιση, χάρη στους νέους προβολείς LED και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Καθώς η προσέγγιση είναι αρκετά απλή και μινιμαλιστική, η ανανεωμένη γενιά ξεχωρίζει άμεσα από το προηγούμενο μοντέλο, από το γεγονός ότι τα χαρακτηριστικά “Airbumps” στις πλαϊνές πόρτες είναι πλέον 3 μεγάλα κομμάτια, αντί για 7 μικρότερα.

Καθώς και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για ένα facelift της υπάρχουσας γενιάς, τα μοντέλα διατηρούν τις διαστάσεις αλλά και την χωρητικότητα των προκατόχων τους. Μαζί όμως, με τις σχεδιαστικές αλλαγές, οι κατασκευαστές προσέθεσαν στους καταλόγους των μοντέλων μία πληθώρα νέων χρωμάτων αμαξώματος αλλά και καινούργιων σχεδίων για τις ζάντες αλουμινίου, αυξάνοντας σημαντικά τις δυνατότητες εξατομίκευσης των δύο αυτοκινήτων.

Εντός και επί τα ταύτα

Οι εταιρείες γνωρίζουν πως τα supermini τους προορίζονται για καθημερινή χρήση, κυρίως σε πόλεις και αστικές περιοχές. Με άλλα λόγια, ξέρουν ότι ο οδηγός τους θα περνάει μεγάλα χρονικά διαστήματα της μέρας του μέσα σε αυτά. Έτσι, φρόντισαν να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο, ξεκούραστο περιβάλλον για όλους τους επιβάτες.

Στο C3, πέρα από τις δύο νέες επιλογές επένδυσης του εσωτερικού, βρίσκουμε για πρώτη φορά στο μοντέλο τα καθίσματα «Advanced Comfort». Έτσι, η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα αναπαυτική, αλλά και αρκετά υψηλή, χαρίζοντας καλή περιμετρική ορατότητα. Τα πλαστικά στις πόρτες και το ταμπλό είναι σκληρά αλλά ποιοτικά. Φαίνεται πως η εργονομία του εσωτερικού παραμένει ψηλά στην λίστα της Citroen, καθώς όλοι οι χειρισμοί, για κάθε λειτουργία, είναι απλοί και εύκολοι.

Το Polo διαθέτει ένα πιο φουτουριστικό εσωτερικό, με την μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment να «κυριαρχεί» στην κεντρική κονσόλα, αλλά και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, ο οποίος πλέον είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού. Βέβαια ο ψηφιακός πίνακας στις εισαγωγικές εκδόσεις, είναι κάπως …απλός, ειδικά αν συγκριθεί με το εντυπωσιακό «Digital Cockpit Pro» του προαιρετικού εξοπλισμού. Τέλος, το προσφάτως ανανεωμένο Polo αποχαιρέτησε τους «παραδοσιακούς» διακόπτες και πλέον χρησιμοποιεί χειρισμούς αφής για το σύστημα του κλιματισμού.

Πολύ σημαντικός παράγοντας για την συνολική αίσθηση άνεσης των δύο μοντέλων, αποτελεί η οδηγική συμπεριφορά, αλλά και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής χρησιμοποιούν ένα αρκετά «μαλακό» σύστημα αναρτήσεων, το οποίο εξομαλύνει τις κακοτεχνίες του δρόμου, κάνοντας την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Οι αναρτήσεις του C3 είναι αισθητά πιο μαλακές, κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό όταν το μικρό C3 οδηγηθεί δυναμικά. Από την άλλη, το Polo μπορεί να είναι ελαφρώς πιο «σφιχτό», αλλά αυτό χαρίζει μία αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό, ειδικά όταν βρίσκεται σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα.

Οι 12 λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού στο Citroen C3 εξασφαλίζουν άνεση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, αλλά τα προηγμένα συστήματα του Polo, εντυπωσιάζουν: Το προαιρετικό πακέτο IQ Drive Assist μπορεί να διατηρεί σταθερή την πορεία και την ταχύτητα στην λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και να διατηρεί μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Ταυτόχρονα, το σύστημα «Park Assist» εντοπίζει θέσεις στάθμευσης στις οποίες χωράει το αυτοκίνητο και αναλαμβάνει τους χειρισμούς του τιμονιού, για να το παρκάρει με ακρίβεια.

Οικονομία > Επιδόσεις

Οι μικροί, τρικύλινδοι turbo κινητήρες βενζίνης των αυτοκινήτων της δοκιμής, εστιάζουν στην αποδοτικότητα. Η ονομαστική ισχύς δεν φαίνεται να έχει τόση σημασία, όσο η οικονομική λειτουργία και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ο 1.000άρης TSI του Polo μπορεί να αποδίδει μόλις 95 ίππους, αλλά το χαμηλό βάρος του και η ροπή του turbo κινητήρα του επιτρέπουν να κινηθεί άκοπα σε γρήγορους ρυθμούς. Φυσικά, η κατανάλωση βενζίνης είναι χαμηλή και -πιο σημαντικά- τα τέλη κυκλοφορίας που είναι μηδενικά.

Το C3 προσφέρει ένα ισχυρότερο σύνολο κίνησης, με απόδοση 125 ίππων. Είναι ταχύτερο από το Polo, ενώ τα παραπάνω κυβικά του επιτρέπουν να ταξιδέψει με περισσότερη άνεση. Ο πολυβραβευμένος 1.2 PureTech που χρησιμοποιεί το C3, μπορεί να είναι μεγαλύτερος και ισχυρότερος από αυτόν του Polo, αλλά δυστυχώς, έχει ένα μειονέκτημα: αντίθετα με το Volkswagen, το Citroen καλείται να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, λόγω των -οριακά- αυξημένων εκπομπών ρύπων. Η κατανάλωση καυσίμου δεν διαφέρει ανάμεσα στα δύο μοντέλα, καθώς ο κινητήρας του C3 διαθέτει λειτουργία Start & Stop.

Πέρα όμως, από το αισθητικό κομμάτι ή τις επιδόσεις των μοντέλων, εξίσου σημαντική είναι και η τιμή αγοράς αυτών. Στις 16.150€, το Citroen C3 αποτελεί μία δελεαστική προσφορά σε ένα προσιτό πακέτο. Από την άλλη, η τιμή αγοράς (19.250€) του Volkswagen Polo -μετά το facelift- είναι αρκετά υψηλή. Η ίδια έκδοση, πριν από την αισθητική ανανέωση, ήταν περίπου 2.000€ φθηνότερη. Πλέον, οι τιμές του Polo είναι πολύ κοντά σε αυτές των premium μοντέλων της κατηγορίας, όπως το αντίστοιχο Audi A1 ή το Mini.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο