ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo: Πρώτες Εντυπώσεις

volkswagen-polo-protes-entyposeis-628926

Με το απαραίτητο facelift και με εμπλουτισμένα ηλεκτρονικά συστήματα, το μικρό του Βόλφσμπουργκ κάνει ένα ποιοτικό άλμα στο μέσον της καριέρας του, διατηρώντας τις αξιέπαινες αρετές του στον δρόμο.

Tου Roberto Boni Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Σχέδια: Alejandro Gil Delgado

Με το καθιερωμένο φρεσκάρισμα στο μέσον της καριέρας του, το Polo έκτης γενιάς ολοκληρώνει τη μεταμόρφωσή του σε «μικρό Golf». Yιοθετώντας μάλιστα στοιχεία τεχνολογίας που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικό προνόμιο του μικρομεσαίου best seller. Να σημειώσουμε τους προβολείς Matrix LED και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Επιπέδου 2, τεχνολογίες που μέχρι πριν λίγα χρόνια δε βρίσκαμε ούτε σε πανάκριβες ναυαρχίδες. Ακόμη και στο βασικό πακέτο, δηλαδή χωρίς χρέωση, το Polo διαθέτει προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού, όπως τα φώτα LED και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Επίσης, η ήδη καλή ποιότητα κατασκευής του μικρού VW έχει βελτιωθεί.

ΓΝΩΡΙΜΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ

Όπως σε κάθε μοντέλο του Βόλφσμπουργκ, η σχεδίαση εξωτερικά και εσωτερικά είναι διακριτική. Όμως η άψογη συναρμολόγηση και η προσοχή στη λεπτομέρεια αναδύουν μία αίσθηση ποιότητας με ελάχιστες αστοχίες στο φινίρισμα. Η σταδιακή ψηφιοποίηση της εργονομίας στην καμπίνα, προχωρά με την υιοθέτηση ψηφιακών διακοπτών για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στο διζωνικό κλιματισμό – οι οποίοι έχουν καλύτερη αίσθηση από τους αντίστοιχους του Golf.

Για την ώρα, στην γκάμα κινητήρων θα βρείτε μόνο τον γνωστό τρικύλινδρο του ενός λίτρου σε τέσσερις εκδόσεις. Ατμοσφαιρική με 80 ίππους, turbo με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 95 ή 110 ίππων, καθώς και σε έκδοση φυσικού αερίου 90 ίππων. Οι δύο πρώτες εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο –6 σχέσεων για τη CNG– και με DSG κιβώτιο επτά σχέσεων. Το τελευταίο είναι στάνταρ στην έκδοση των 110 ίππων και προαιρετικό σ’ αυτή με τους 95. Στην τελευταία έκδοση ήταν το αυτοκίνητο της πρώτης μας γνωριμίας με το νέο Polo. Διέθετε το επίπεδο εξοπλισμού R-Line με το πακέτο Tech. Περιελάμβανε αυτόματο σύστημα κλιματισμού, προβολείς Matrix LED, σύστημα keyless, οθόνη οργάνων 10,25 ιντσών (στάνταρ η οθόνη 8”) και το σύστημα πλοήγησης Discover Pro.

ADAS ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Στην πρώτη γνωριμία μας, λοιπόν, το Polo TSI αποδείχτηκε ζωντανό και γεμάτο, με δύναμη ακόμη και σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, όπου ο κινητήρας ακούγεται χωρίς να ενοχλεί. Χάρη στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, στο όριο των 130 χλμ./ώρα του αυτοκινητόδρομου, οι στροφές είναι κάτω από 3.000. Η λειτουργία Start&Stop, που χρησιμοποιεί την κλασική μίζα, κάνει θόρυβο και παρουσιάζει κάποιους κραδασμούς στην πόλη. Σε εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, όπως ρείθρα και σιδηροτροχιές, η ανάρτηση δημιουργεί κάποιες ενοχλήσεις, όχι όμως σε επιβραδυντικά σκαλοπάτια και σε νεροφαγώματα.

Όπως μας έχει συνηθίσει η Volkswagen, το Polo είναι συγκροτημένο στην οδήγηση, διατηρώντας πάντα μία εύκολη και προοδευτική συμπεριφορά, στην οποία συνεισφέρουν και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το ενεργό cruise control, για παράδειγμα, δε ρυθμίζει μόνο την ταχύτητα ανάλογα με εκείνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, αλλά και με βάση τα πραγματικά όρια του δρόμου. Το πετυχαίνει, χάρη στην εμπρόσθια κάμερα, στο GPS και στη χαρτογράφηση που περιλαμβάνεται στις εκδόσεις με κιβώτιο DSG και σύστημα πλοήγησης. Όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφή, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό να επιβραδύνει, εφόσον η ταχύτητα υπερβαίνει ένα όριο ασφαλείας. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας συνδυάζεται με αισθητήρες αφής στο τιμόνι. Έτσι, αρκεί ο οδηγός να έχει τα χέρια του στη στεφάνη (χωρίς απαραίτητα να κάνει μικροδιορθώσεις), ώστε το σύστημα να αντιλαμβάνεται ότι διατηρεί τον έλεγχο. Με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, διατίθεται το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Επιπέδου 2, το οποίο η Volkswagen ονομάζει Q.Drive Travel Assist. Το σύστημα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες, ακόμη και με το αυτοκίνητο σταματημένο. Γενικά λειτουργεί σωστά, αν και κάποιες φορές δεν αναγνωρίζει τις πινακίδες ορίων ταχύτητας, όταν δε φαίνονται καλά. Οι παρεμβάσεις του όμως, στα φρένα και στο γκάζι, ενίοτε είναι πιο έντονες από το επιθυμητό.

Με το πλήρες πακέτο ADAS, το Polo εποπτεύει σε γωνία 360° τον περιβάλλοντα χώρο, εντοπίζοντας την παρουσία άλλων οχημάτων στις κρυφές γωνίες των καθρεπτών. Αν χρειαστεί, προειδοποιεί τον οδηγό ή επενεργεί στο τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση, όταν αυτός πάει να αλλάξει λωρίδα. Όσο για το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνωρίζει προπορευόμενα οχήματα, πέρα από πεζούς και ποδηλάτες που ενδεχομένως διασχίζουν το δρόμο. Και το κάνει αυτό ακόμη και τη νύχτα.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο