Η νέα σειρά C έχει βελτιωθεί σημαντικά σε τομείς που άπτονται της τεχνολογίας και της ενεργητικής ασφάλειας. Ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει είναι η άνεση και η ηχομόνωση των νέων μοντέλων. Σε κινητήρα βενζίνης η 2η – κατά σειρά - έκδοση C200, κερδίζει τις εντυπώσεις και στον τομέα των επιδόσεων.
Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η ιστορία της Mercedes C-Class ξεκίνησε πριν από περίπου τρεις δεκαετίες όταν η γερμανική εταιρεία από την Στουτγκάρδη θέλησε να αντικαταστήσει τη μικρή της μπερλίνα 190 (κωδική ονομασία W201) στις αρχές των nineties. Για την ιστορία, το πρώτο πρωτότυπο σχεδιάστηκε από τον Τούρκο Murat Gunak υπεύθυνο για την αισθητική πολλών μοντέλων όπως της Mercedes SLK, του Peugeot 206 CC και του 307, του VW Passat CC αλλά και του Golf 5ης γενιάς. Ωστόσο, το τελικό σχέδιο για το μοντέλο παραγωγής που παρουσιάστηκε το 1993, ολοκληρώθηκε από τον σχεδιαστή Olivier Boulay. Μέχρι το 1997 όπου παρουσιάστηκε η σειρά A-Class, τα μοντέλα της οικογένειας C-Class ήταν τα μικρότερα που μπορούσες να βρεις στην γκάμα της Mercedes. Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν παρουσιαστεί 6 γενιές της σειράς C-Class με την τελευταία και πιο πρόσφατη να βρίσκεται εδώ και δύο μήνες στους αντιπροσώπους της Mercedes Hellas ανά την ελληνική επικράτεια.
Καθ’ όλη την διάρκεια των 28 χρόνων της εμπορικής της πορείας στις διεθνείς αγορές, η οικογένεια μοντέλων C-Class κατάφερε να αναρριχηθεί στην κορυφή των πωλήσεων δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες στο κοινό των αγοραστών των πολυτελών οικογενειακών μοντέλων της μικρομεσαία κατηγορίας. Αυτές τις προσδοκίες ήρθε να ικανοποιήσει η νέα γενιά C-Class που φέρει την κωδική ονομασία W206, στα ενδότερα της Mercedes-Benz.
Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι η C200, το δεύτερο τη τάξη σε ότι αφορά στην ισχύ με κινητήρα βενζίνης (204 ίππους) καθώς η entry level έκδοση ξεκινά με το μοντέλο C180 των 170 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί πως τα μοντέλα της νέας σειράς εφοδιάζονται με συνολικά 5 κινητήρες (τρεις βενζίνης και δύο diesel), όλοι με την ενίσχυση στροβιλοσυμπιεστή και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μίζα-δυναμό (ISG) για υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές λειτουργίας.
Μπορεί οι άνθρωποι της Mercedes να διατείνονται με περηφάνια πως η νέα C200 φέρει στις αποσκευές της πολλά από τα τεχνολογικά συστήματα της επίσης νέας S-Class όμως προσωπικά σε αυτή τη γενιά με κέρδισε κάτι διαφορετικό. Παραδοσιακά οι μπερλίνες της Mercedes είναι αυτοκίνητα που όταν μπαίνεις στην καμπίνα και κλείνεις την πόρτα απομονώνεσαι από τον έξω κόσμο και απολαμβάνεις ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον οδήγησης. Αυτά τα χαρακτηριστικά – μοναδικά για την Mercedes – δεν ήταν ιδιαίτερα ευδιάκριτα σε προηγούμενα μοντέλα ή τουλάχιστον δεν κυριαρχούσαν της συνολικής εμπειρίας χρήσης. Αντιθέτως στην νέα γενιά C-Class επανέρχονται ξανά στο προσκήνιο αυτά τα χαρακτηριστικά που σε συνδυασμό με την προηγμένη τεχνολογία συνθέτουν ένα δυνατό μείγμα.
Η εμφάνιση από το κλασικό αμάξωμα τριών όγκων της νέας C-Class δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει διατηρώντας την βασική σιλουέτα των προηγούμενων μοντέλων. Εντούτοις υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που την κάνουν να δείχνει αρκετά δυναμική, όπως η νέα εμπρός τραπεζοειδής μάσκα, η απουσία των πλαϊνών νεύρων και τα πίσω φωτιστικά σώματα που εμπνέονται από την ναυαρχίδα S-Class. Η σύγκριση στην μεζούρα με την προηγούμενη σειρά δείχνει πως το αμάξωμα έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 6,5 εκατ. φθάνοντας συνολικά τα 4,75 μ. ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 9 χιλιοστά προσφέροντας συνάμα και κορυφαία αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24 Cd. Με αυτή την αρχιτεκτονική, η νέα C200 εμφανίζει επίσης καλύτερη εκμετάλλευση χώρων – ένεκα και της διεύρυνσης του μεταξονίου στα 2,865 μ. – ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» στα 455 λίτρα από τα προηγούμενα μοντέλα της συγκεκριμένης σειράς. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα βρουν μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα. Το κεντρικό τούνελ μετάδοσης κλέβει πάντα κάποιο χώρο, όμως αυτό θα το καταλάβει μόνο ο πέμπτος επιβάτης.
NEΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ MBUX
Στα ενδότερα υπάρχουν αρκετές αλλαγές με προεξέχουσα αυτή που αφορά στο σύστημα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και διασύνδεσης MBUX (Mercedes Benz User Experience). Οι δύο ξεχωριστές οθόνες, η κεντρική και αυτή που έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων έχουν διάμετρο που ξεκινά από τις 9,5 ίντσες ή 11,9 για την πρώτη και 10,25 η 12,3” για τη δεύτερη. Επίσης, διαθέτει το τελευταίας γενιάς λογισμικό, που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στη νέα S-Class, ενώ αντίστοιχα έχει βελτιωθεί το σύστημα των φωνητικών εντολών. Παράλληλα, δεν λείπει και η αναγνώριση δαχτυλικού αποτυπώματος. Κοντολογίς, η C-Class δεν χρειάζεται πλέον τη βασική φράση «Hey Mercedes» για να καταλάβει πότε ο οδηγός ζητά κάτι ή δίνει μία εντολή. Επιπλέον, είναι σε θέση να αναγνωρίσει τον χρήστη, αναγνωρίζοντάς τον μέσω της φωνής του, ενώ η τελευταία γενιά MBUX προσφέρει επίσης την καινοτόμο λειτουργία Smart Home, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα της διαχείρισης της διαδικτυακής μουσικής, τη σύνδεση σε λειτουργίες όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η ψηφιακή πληρωμή, τις over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού, ενώ από το μενού δεν λείπει και το έγχρωμο head-up display των 9 ιντσών. Τέλος, για πρώτη φορά στην C-Class, η κεντρική οθόνη έχει κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του cockpit ενώ στον βασικό εξοπλισμό προσφέρεται και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας που αλλάζει χρώματα.
C200 ME 204 ΙΠΠΟΥΣ
Όλα τα μοντέλα της νέας οικογένειας φέρουν 4κύλινδρους κινητήρες και αυτόματα κιβώτια – δεν υπάρχει έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Σε βενζίνη υπάρχουν δύο τύποι μοτέρ στα 1,5 και 2,0 λίτρα. Οι μικρές εκδόσεις C180 και C200 εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα 1,5 λίτρων όπου στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 170 ίππους ενώ στην εκδοχή της δοκιμής μας ανεβαίνει στους 204 ίππους με διαφορετική χαρτογράφηση. Η δε μέγιστη τιμή της ροπής φθάνει στα 300 Nm παραγόμενη μεταξύ 1.800 και 4.000 σ.α.λ. Αν σε αυτές τις τιμές προσθέσετε περίπου 20 ίππους από την λειτουργία του υβριδικού συστήματος EQ Boost τότε έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σύστημα πρόωσης της C200. Η μετάδοση της κίνησης βρίσκεται παραδοσιακά στον πίσω άξονα τροχών διαμέσου ενός αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic.
H λειτουργία του κινητήρα είναι γεμάτη σε όλο το φάσμα των στροφών και ειδικά στις χαμηλές-μεσαίες όπου ο συνδυασμός του στροβιλοσυμπιεστή με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V εξασφαλίζει καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 7,3’’ ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει στα 246 χλμ./ώρα. Από την άλλη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 8 έως 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Τιμές σχετικά ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει περί τα 1.650 κιλά (1.700 κιλά η έκδοση 4Matic με την τετρακίνηση).
Στο δρόμο η νέα Mercedes C200 εντυπωσιάζει με την άνεση και την ηχομόνωση που προσφέρει, ειδικά στο ταξίδι. Σε δρόμο με στροφές χαράζει με ακρίβεια τις γραμμές της και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες ακόμη και στο όριο. Σε αυτό συμβάλλει και η νέα διάταξη ανάρτησης μπροστά όπου τα διπλά ψαλίδια αντικατέστησαν τα γόνατα ΜακΦέρσον. Αξίζει να σημειωθεί πως πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με πέντε μοχλούς, κάτι που αποτελεί παραδοσιακή αρχιτεκτονική από το μοντέλο 190 του 1982. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης εντυπωσιάζει περισσότερο με την ακρίβεια και την προοδευτικότητα, παρά με την απόκρισή του γύρω από την ευθεία. Σε κάθε περίπτωση, μεταφέρει με ακρίβεια την αίσθηση από το δρόμο και συνάδει απόλυτα με το χαρακτήρα αυτής της Mercedes.