TOP NEWS

Ineos Grenadier: Όπου τολμούν οι αετοί 

ineos-grenadier-opou-tolmoun-oi-aetoi-626322

Το Grenadier βρίσκεται στο στοιχείο του, σε μονοπάτια που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να προσεγγίσουν και επιδιώκει να γίνει σημείο αναφοράς ανάμεσα στα σκληροπυρηνικά 4x4. Ταξιδέψαμε μέχρι την Αυστρία για να το δοκιμάσουμε, μήνες πριν βγει στην παραγωγή.

του Marco Rocca, απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Γκρατς, Αυστρία, στην ευρύτερη περιοχή των εγκαταστάσεων της Magna, 8:00 π.μ. Βρίσκομαι μαζί με την ομάδα μηχανικών της Ineos που έχει αναλάβει τη συναρμολόγηση των 130 Grenadier προ-παραγωγής. Τεχνικοί και δοκιμαστές έχουν καλύψει το ήμισυ του στόχου τους, που δεν είναι άλλος από τη διεξαγωγή δοκιμών 1,8 εκατομμυρίου χιλιομέτρων σε όλο τον κόσμο, ενόψει της επίσημης παρουσίασης του αυτοκινήτου τον Ιούλιο του 2022.

https://youtu.be/zarSwcMh0tI

Οι προσδοκίες της ομάδας είναι μεγάλες, καθώς το Grenadier ανήκει σε μία ολιγομελή κατηγορία, αυτή των σκληροπυρηνικών 4x4. Στόχος του είναι να καλύψει το κενό που άφησε η τελευταία γενιά του αρχέτυπου Land Rover Defender. Το νέο Defender, όπως γνωρίζετε, είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, μοναδικό στην κατηγορία του και με καλύτερες επιδόσεις, όμως και πάλι αφήνει πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό.

Παρότι οι τεχνικοί της Ineos προσπαθούν να με πείσουν για το αντίθετο, το Grenadier μοιάζει προκλητικά με το κλασικό Land Rover. Το απλό γεωμετρικό σχήμα του αμαξώματος, με το επίπεδο καπό και τη δίφυλλη πίσω πόρτα, είναι ό,τι καλύτερο για την εκμετάλλευση των χώρων. Ό,τι πιο συμβατό με δύσβατα εδάφη, ακόμη και με ένα τόνο φορτίο και τρισήμισι τόνους ρυμουλκούμενο βάρος. Πρόκειται για ένα εργαλείο για κάθε χρήση, σχεδιασμένο για να μπαίνει ακόμη και στο εσωτερικό ενός στρατιωτικού ελικοπτέρου, χάρη στις πλευρικές ράγες του αμαξώματος. Ένα αυτοκίνητο εύκολο στη συντήρηση, όπως μας υπενθυμίζουν οι μηχανικοί, στο οποίο όλα τα εξαρτήματα αποσκοπούν στην πρακτικότητα. Για παράδειγμα, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω επιλέχτηκαν επί τούτου ώστε να μπορείς να τα αντικαθιστάς εύκολα με αυθεντικά ή after market εξαρτήματα.

ΒΑΡΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ

Το Grenadier, όπως μου λένε οι άνθρωποι της Ineos, έχει ξεκάθαρη αποστολή. «Να μεταφέρει ανθρώπους και εξοπλισμό στον προορισμό τους, χωρίς περιττές πολυτέλειες, αλλά με απόλυτη άνεση». Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα κλασικό πλαίσιο τύπου σκάλας, όπως κάθε εκτός δρόμου όχημα που σέβεται τον εαυτό του και διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με τρία διαφορικά. Και μπορώ να σας επιβεβαιώσω ότι θα κλέψει τις καρδιές εκείνων που επιμένουν στα 4x4 παλαιάς σχολής. Καθώς αποπνέει εκείνη την αίσθηση στιβαρότητας που λείπει σήμερα, μέχρι και στην τελευταία του λεπτομέρεια. Έχει μήκος κοντά στα πέντε μέτρα, πλάτος 1,93 και ύψος μόλις πάνω από τα δύο μέτρα και ζυγίζει 2.694 κιλά. Συνδυάζει δε, την αντοχή και την πρακτικότητα των βρετανικών 4x4, με τη μηχανολογική αρτιότητα των Γερμανών χωρίς συμβιβασμούς. Όπως μου είπε ένας από τους μηχανικούς, «με αυτό το όχημα θέλουμε να γίνουμε σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο στον τομέα της οδήγησης εκτός δρόμου. Περισσότερο απ΄ό,τι είναι τα διάφορα Wrangler, Bronco και G-Class». Ασφαλώς το Grenadier δεν κουβαλά στην οροφή του την ιστορία των προαναφερθέντων αυτοκινήτων. Αν και η περιπέτειά του μόλις τώρα ξεκινά, έχει όλες τις προϋποθέσεις να πετύχει, μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια. Στο βασικό του εξοπλισμό, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται μία καλωδίωση που καταλήγει σε αναμονές στο μπροστινό και στο πίσω μέρος της οροφής. Διευκολύνει τη σύνδεση προαιρετικών αξεσουάρ, όπως πρόσθετοι προβολείς, φώτα εργασίας κ.α. Τα μπροστινά φτερά είναι σχεδιασμένα ώστε να αντέχουν το βάρος ενός ενήλικου άντρα. Το πανίσχυρο σασί από χυτοσίδηρο είναι φτιαγμένο από την ιταλική εταιρία Carraro, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα για τρακτέρ ειδικής χρήσης. Στη γραμμή συναρμολόγησης, είδα με τα μάτια μου την τοποθέτηση του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ZF με μειωτήρα σχέσεων. Και αφού οι Βρετανοί τεχνικοί μου επέτρεψαν να δω πώς φτιάχνεται ένα Grenadier, με προσκάλεσαν να καθίσω στο εσωτερικό του. Με δεδομένο το ύψος των 27 εκατοστών από το έδαφος, το μέγεθος των μαρσπιέ και το ύψος του καθίσματος, χρειάζεται να κρατηθείς γερά από τη χειρολαβή για να ανεβείς στο αυτοκίνητο και να καθίσεις.

«Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε την καμπίνα», μας εξηγεί ένας τεχνικός, «πηγή έμπνευσης ήταν τα αεροπλάνα και τα σκάφη, αλλά και τα μοντέρνα τρακτέρ, όπου τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα με απόλυτα εργονομικό τρόπο». Πράγματι, διακόπτες και χειριστήρια είναι σε σωστές αποστάσεις μεταξύ τους και όλα είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και προσβάσιμα. Έχουν προστεθεί μάλιστα και προαιρετικοί διακόπτες με έτοιμη καλωδίωση για τη σύνδεση «εργάτη», πρόσθετων προβολέων και άλλων αξεσουάρ. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η, αεροναυτικής σχεδίασης, κονσόλα στην οροφή. Ο αναλογικός κόσμος παίρνει την εκδίκησή του εδώ. Μοναδική παραχώρηση στις τάσεις της εποχής, είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη 12,3” του infotainment. Το σύστημα πλοήγησης της Pathfinder, δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού, πλοήγησης και αποθήκευσης σημείων της διαδρομής (waypoint) ακόμη και εκτός δρόμου. Το Grenadier δεν απαρνιέται την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αρκεί αυτή να είναι προς όφελος της πρακτικότητας και της ευχρηστίας. Στο ελαστικό δάπεδο της καμπίνας θα βρείτε τάπες απορροής, ώστε να μπορείτε να την πλένετε με πιεστικό μετά από μία διαδρομή σε βαθιά λάσπη. Παράλληλα, τα Recaro καθίσματα είναι μαλακά, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και διαθέτουν ύφασμα που δε λεκιάζει και πλένεται εύκολα.

Το εσωτερικό περιβάλλον είναι πολύ προσεγμένο και διαθέτει ποιοτικές επενδύσεις, ώστε να μη θυμίζει τρακτέρ. Όμως τα πάντα είναι φτιαγμένα με γνώμονα την απλότητα, όπως σε ένα επαγγελματικό βανάκι. Η χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων είναι περιορισμένη στο ελάχιστο. Αυτό επειδή «στους αμμόλοφους της Σαχάρας και στους πάγους της Αλάσκας δύσκολα βρίσκεις ηλεκτρολόγο», όπως μας είπαν χαριτολογώντας οι τεχνικοί της Ineos. Ωστόσο, το Grenadier διαθέτει προηγμένα συστήματα ασφάλειας.

ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ

Ήρθε η ώρα όμως να μπούμε στην πίστα δοκιμών, ένα είδος θεματικού πάρκου για ψαγμένους δοκιμαστές, που καλούνται να αξιολογήσουν τη δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στο όριο. Περιέργως, η δοκιμή μας ξεκινά από την άσφαλτο. Εκεί όπου το αγγλο-γερμανικό 4x4 διακρίνεται για την ισχύ του κινητήρα του – ενός εξακύλινδρου εν σειρά της BMW, βενζίνης ή diesel, με ισχύ 285 ή 249 ίππων αντίστοιχα. Για να μας δείξει τις ικανότητες του Grenadier, ο δοκιμαστής μπαίνει σε ένα S «με όλα» και στη συνέχεια στρίβει σε ένα μεγάλο κυκλικό κόμβο. Οι δυόμισι τόνοι βάρους δεν κρύβονται, όμως το Grenadier αποδεικνύεται απόλυτα ουδέτερο. Αμέσως μετά, πηγαίνουμε στο κυρίως πιάτο, την ανάβαση του όρους Schöckl, ένα από τα πιο δύσβατα off-road μονοπάτια στον κόσμο. Μια διαδρομή με μεγάλες κλίσεις, που μόνο αυθεντικά 4x4 μπορούν να διαβούν, η οποία στην περίπτωσή μας ήταν ιδιαίτερα ολισθηρή μετά από μία καλοκαιρινή νεροποντή. Ο δοκιμαστής της Ineos δεν κάνει πίσω όμως και βυθίζει το δεξί πόδι αποφασιστικά στο γκάζι. Το Grenadier περνά από τον ένα βράχο στον άλλο, ενώ ως συνοδηγός, ίσα που καταφέρνω να κρατηθώ στο κάθισμα. Σ’ αυτές τις συνθήκες είναι που οι μηχανικοί της Ineos χαμογελούν πονηρά, απόλυτα ικανοποιημένοι από τον καρπό της εργασίας τους._

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο