EDITOR'S PICK

Mercedes EQS: Πρώτες εντυπώσεις

mercedes-eqs-protes-entyposeis-626313

Σχεδιασμένη από λευκή κόλλα χαρτί και έχοντας ελάχιστες διαφορές από το πρωτότυπο, η ΕQS μας δείχνει τις γραμμές και την τεχνολογία των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της Μercedes. Με εξαιρετικές επιδόσεις και αυτονομία, που αγγίζει τα 780 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.

Tου Mirco Magni Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος 

Αυτό το «S» στην ονομασία της υποδηλώνει πολυτέλεια, άνεση και τεχνολογία. Κάτι που ισχύει για περισσότερα από 60 χρόνια για τη Σειρά S, τη ναυαρχίδα της Mercedes. Ο εξηλεκτρισμός δεν αλλάζει όσα γνωρίζουμε. Η EQS είναι πραγματικά αντάξια αυτού του «μαγικού» γράμματος, καθώς εγκαινιάζει διάφορες λύσεις, που υιοθετούνται για πρώτη φορά από τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από την οθόνη Hyperscreen, έως την αρθρωτή πλατφόρμα EVA ή τον αεροδυναμικό συντελεστή Cx (0,20) που την καθιστά το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών. Οι Γερμανοί τα έδωσαν όλα, όπως λέμε, στη σχεδίαση της EQS, επειδή πρόκειται για το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια. Από την ίδια βάση, θα γεννηθούν δύο SUV και ένα μικρότερο sedan (η ΕQE που παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες).

ΣΤΟΧΟΣ Η ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ

 

Ας ξεκινήσουμε με μερικά μεγέθη, προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα το γερμανικό αυτοκίνητο. Το μήκος της (5,22 μέτρα), είναι άμεσα συγκρίσιμο με αυτό της νέας S-Class, από την οποία η EQS είναι μόλις ένα εκατοστό ψηλότερη. Ωστόσο, η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, έχει αυξήσει κατά μερικά εκατοστά το ύψος της θέσης οδήγησης.

Χάρη στην προσαρμοζόμενη ανάρτηση, η EQS συμπεριφέρεται άψογα στις στροφές. Το βάρος είναι αισθητό. Ωστόσο, χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, νιώθεις ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας C-Class. Το σύστημα διεύθυνσης διευκολύνει την οδήγηση με οποιοδήποτε ρυθμό, είτε κινείται κανείς στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε κάποιο από τα διάσημα αλπικά περάσματα. Σε ένα από αυτά, στο Πάσο Φούρκα, εκτίμησα την εμπιστοσύνη που αυτή η Mercedes εμπνέει στον οδηγό της. Πρόκειται για το ίδιο πάσο στο οποίο ο αείμνηστος Sean Connery, στο ρόλο του James Bond, κυνήγησε την Tania Mallet στην ταινία «Πράκτωρ 007 εναντίον Χρυσοδάκτυλου». Παρά το μεταξόνιο που ξεπερνά τα τρία μέτρα, η EQS δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τις κλειστές στροφές και τις φουρκέτες.

Προχωρώντας στο θέμα των επιδόσεων, η απόδοση των δύο ηλεκτρικών κινητήρων είναι ικανοποιητική. Με το γκάζι στο πάτωμα, το σώμα σου κολλάει στο μαλακό δερμάτινο κάθισμα, το οποίο διαθέτει ένα επιπλέον μαξιλάρι για το λαιμό. Όπως όλα τα μοντέλα της Σειράς S, η καμπίνα της EQS είναι άνετη, ειδικά πίσω. Οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και επιπλέον μπορούν να ξαπλώσουν (ηλεκτρικά) την πλάτη του καθίσματος για απόλυτα χαλαρωτικά ταξίδια. Σε αυτό συμβάλλει και η ανάρτηση, η οποία φιλτράρει με εξαιρετικό τρόπο τις ατέλειες του οδοστρώματος. Εξίσου υψηλού επιπέδου είναι και η ηχομόνωση. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, το ταξίδι είναι ήσυχο, με εξαίρεση ένα ελαφρύ θρόισμα του αέρα γύρω από τους καθρέπτες. Οι οποίοι, για λόγους ασφαλείας παραμένουν όπως τους γνωρίζουμε. Όπως μας εξήγησαν οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας, εάν στη θέση τους τοποθετούσαν κάμερες, οι οθόνες βρίσκονται σε διαφορετικό ύψος και θα υπήρχε κίνδυνος αύξησης του χρόνου αντίδρασης του οδηγού σε περίπτωση κινδύνου. Οπότε, η όποια σκέψη «κάηκε» στο όνομα της ασφάλειας, μία από τις προτεραιότητες κατά την εξέλιξη της EQS. Από το ντεμπούτο της, η EQS διαθέτει πληθώρα ADAS, κάτι που είναι αναμενόμενο. Ωστόσο, στους επόμενους μήνες θα κάνει το ντεμπούτο του το σύστημα Drive pilot, σε επιλεγμένες αγορές. Το σύστημα αυτό προσφέρει υποβοηθούμενη οδήγηση Επιπέδου 3. Είναι, δηλαδή, ικανό να ελέγχει το τιμόνι, τα φρένα και το γκάζι, σε ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργεί σε ταχύτητες έως τα 60 χλμ./ώρα και δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνει και την αλλαγή λωρίδας.

Βεβαίως, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πολύ κρίσιμο είναι το ζήτημα της αυτονομίας. Χάρη στη μπαταρία των 107,8 kWh, η έκδοση με τους δύο κινητήρες που έχουμε στα χέρια μας, υπόσχεται περισσότερα από 670 χιλιόμετρα αυτονομίας στον κύκλο WLTP. Στη «μικρότερη» έκδοση 450+, με κίνηση στους πίσω τροχούς, η αυτονομία ανεβαίνει στα 780 χιλιόμετρα. Στο μέλλον, μέσω των ασύρματων ενημερώσεων, οι αριθμοί αυτοί αναμένεται να αυξηθούν. Η Mercedes υπόσχεται ότι περιοδικά θα εκδίδει σειρά αναβαθμίσεων, οι οποίες θα βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα και τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Για την επαναφόρτιση σε οικιακή πρίζα, είναι διαθέσιμοι ενσωματωμένοι φορτιστές έως 22 kW. Για τη φόρτιση σε δημόσιες στήλες συνεχούς ρεύματος, η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 200 kW. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, ένα τέταρτο της ώρας είναι αρκετό για την εξασφάλιση 300 χιλιομέτρων αυτονομίας. Για τη φόρτιση από το 10 στο 80%, απαιτείται λιγότερο από μισή ώρα. Ότι πρέπει δηλαδή, για μια σύντομη στάση για καφέ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο