EDITOR'S PICK

Seat Arona: Πρώτες εντυπώσεις για το ανανεωμένο μοντέλο

seat-arona-protes-entyposeis-gia-to-ananeomeno-montelo-626157

Στο μέσον της καριέρας του το ισπανικό B-SUV υιοθετεί νέες τεχνολογίες και πιο επιθετική εμφάνιση. Διατηρώντας τη γνώριμη δυναμική του συμπεριφορά που εμπνέει εμπιστοσύνη και το καθιστά διασκεδαστικό στο δρόμο.

Tου Marco Rocca, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Το Arona μπήκε το 2017 στο χορό των B-SUV με μία απλή συνταγή: γερμανική ποιότητα με ισπανική εμφάνιση. Έκτοτε, από τη γραμμή παραγωγής του Μαρτορέλ, στα περίχωρα της Βαρκελώνης, κατασκευάστηκαν περίπου 400.000 αυτοκίνητα. Το Arona άρεσε αμέσως, τόσο για τις συμπαγείς διαστάσεις, όσο και για τη γενικότερη ποιότητά του. Τέσσερα χρόνια αργότερα και μετά το απαραίτητο restyling παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του. Ποντάρει σε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα και μία τεχνολογική αναβάθμιση στους τομείς της ασφάλειας και του infotainment.

Οι σχεδιαστές κλήθηκαν προφανώς να χαρίσουν μία πιο αποφασιστική εμφάνιση και τα κατάφεραν με μικρές παρεμβάσεις στο αμάξωμα. Πρώτον, με τα στρογγυλά φώτα όμιχλης κάτω από τους προβολείς, με τη νέα μάσκα με επινικελωμένο φινίρισμα και τους νέους προφυλακτήρες σε στιλ off-road, με φινίρισμα σε ματ ασημί που θυμίζει τα αλουμινένια προστατευτικά αυθεντικών 4x4.

Οι παρεμβάσεις είναι πιο διακριτικές στο πίσω μέρος με την καθιερωμένη πλέον επιγραφή του μοντέλου με καλλιγραφικό στιλ και έναν πιο εντυπωσιακό προφυλακτήρα. Οι σχεδιαστές δούλεψαν με τις άκρες των μολυβιών τους, όπως λένε, αλλά αυτό αρκεί για να χαρίσει πιο έντονη προσωπικότητα στο ισπανικό sport utility, το οποίο πλέον θυμίζει περισσότερο τα μεγαλύτερα Ateca και Tarraco.

INTERNET PARA SIEMPRE

Πάντα συνδεδεμένοι, αυτός δεν είναι πλέον ο τρόπος ζωής μας; Ε, το Arona χρειαζόταν την απαραίτητη τεχνολογία στον τομέα της συνδεσιμότητας για να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό που προέκυψε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Πλέον, για να ενεργοποιηθεί το νέο σύστημα φωνητικών εντολών, αρκεί να χαιρετίσεις στα ισπανικά με ένα hola, holaκαι στη συνέχεια να απευθύνεις φράσεις στα αγγλικά του τύπου «πεινάω» ή «θέλω να πάω στη Θεσσαλονίκη», έτσι για να δώσουμε κάποια παραδείγματα. Στα αγγλικά, για να είμαστε σίγουροι. Το σύστημα με την ενσωματωμένη κάρτα SIM ανταποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις του οδηγού, εμφανίζοντας μία λίστα από προτάσεις. Η σύνδεση στο διαδίκτυο δίνει πρόσβαση σε πληροφορίες για τον καιρό, για ελεύθερους χώρους στάθμευσης ή πρατήρια καυσίμου με τις τιμές τους. Η συμβατότητα με τα λειτουργικά συστήματα Apple CarPlay και Android Auto δεν αποτελεί είδηση. Να σημειώσουμε, όμως, ότι γίνεται ασύρματα και διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Αντίστοιχα χρήσιμη είναι η προαιρετική ψηφιακή οθόνη 10,3 ιντσών των οργάνων. Προσφέρει πλήθος πληροφοριών, καθώς και καθολική απεικόνιση του χάρτη πλοήγησης.

Καθισμένος στην καμπίνα παρατήρησα αμέσως την εκσυγχρονισμένη οθόνη του infotainment, η οποία είναι τοποθετημένη σαν τάμπλετ στο ύψος του τιμονιού. Έχει διαστάσεις 8,3 ιντσών στη στάνταρ έκδοση , ενώ προαιρετικά μπορεί να αναβαθμιστεί σε 9,2 ιντσών. Οι διακόπτες αφής για τη ρύθμιση της έντασης στο περιθώριο της οθόνης, δεν με έπεισαν αμέσως, καθώς διακρίνονται δύσκολα με την πρώτη ματιά. Αντίθετα, εντύπωση (θετική) προκαλούν οι αεραγωγοί του κλιματισμού με κρυφό φωτισμό LED. Λεπτομέρειες, θα σκεφτείτε, όμως αποπνέουν μία αίσθηση ποιότητας που χαρακτήριζε και το πρώτο Arona. Σε σχέση με εκείνο, η επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι πλέον από μαλακό πλαστικό, ενώ τα καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα και ύφασμα.

ΕΜΠΝΕΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

Πριν σας βάλω πίσω από το τιμόνι, μία σύντομη αναφορά στα εμπλουτισμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Πρακτικά, έχει προστεθεί η ενεργή διατήρηση της λωρίδας και το ενεργό cruise control, δύο συστήματα που από κοινού εξασφαλίζουν υποβοήθηση Επιπέδου 2. Υπάρχουν επίσης συστήματα ελέγχου της συγκέντρωσης του οδηγού, αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας και αυτόματοι προβολείς. Να προσθέσουμε στα παραπάνω την επιτήρηση των κρυφών γωνιών και το αυτόματο παρκάρισμα, λειτουργία που θα εντυπωσιάσει και θα εξυπηρετήσει τους πιο άπειρους οδηγούς.

Πίσω από το τιμόνι, δεν αισθάνεσαι διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο Arona. Οι αναρτήσεις αποτελούν ιδανικό συμβιβασμό άνεσης και συμπεριφοράς. Δεν είναι μαλακές, όμως απορροφούν επαρκώς τις ανωμαλίες, τουλάχιστον στον ορεινό δρόμο που οδηγεί από τη θάλασσα στο βουνό, στην ευρύτερη περιοχή του Μπιλμπάο, στη χώρα των Βάσκων. Το ισπανικό crossover εμπνέει πάντα εμπιστοσύνη, μπαίνοντας γρήγορα και αποφασιστικά στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι ποτέ υπερβολικές. Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει με ακρίβεια την πληροφορία από το δρόμο στα χέρια του οδηγού. Και αν στη στροφή τα όρια πρόσφυσης είναι περιορισμένα, αυτό το Seat αποκρίνεται προοδευτικά στις εντολές σου, ακόμη κι όταν το πιέζεις στα όριά του.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 999 κ.εκ. με τους 110 ίππους. Ένας γνώριμος κινητήρας από άλλα μικρά του ομίλου VW, με ταμπεραμέντο από τις χαμηλές στροφές. Στις μεσαίες είναι βέβαια που αποδίδει καλύτερα, ενώ συνεχίζει να ανεβάζει με ζωντάνια πάνω από το όριο των 5.000 σ.α.λ. όπου αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του. Δεν κάνει έντονο θόρυβο, δεν έχει κραδασμούς και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι καλή, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου με άσφαλτο – γυαλόχαρτο. O 1.0 ECOTSI έχει χαρακτήρα λοιπόν και συνεργάζεται με το επίσης εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις επτά σχέσεις, το οποίο δεν αστοχεί ποτέ. Αν επιθυμείς, λειτουργεί άψογα και ως χειροκίνητο.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο