TOP NEWS

Πρώτες Εντυπώσεις – Hyundai “N” Range: Πίστη στην πίστα

protes-entyposeis-hyundai-n-range-pisti-stin-pista-625527

Του Πάνου Ντάνου – Φωτογραφίες: Νίκος Μήτσουρας/Hyundai

Η παρουσίαση που επιβεβαίωσε τον οδηγοκεντρικό μπούσουλα που καθοδηγεί τη Hyundai, είχε την είδηση του i20 N, το νέο του i30 N, το κερασάκι στην τούρτα του Kona N και την έκπληξη του Thierry Neuville, οδηγού της Hyundai Motorsport και άρτι αφιχθέντα από το πόντιουμ του Ράλι Ακρόπολις.

Η πίστα μπορεί να εκθέσει αμετάκλητα ένα «πολιτικό», μη αγωνιστικό αυτοκίνητο, και, κατ’ επέκταση, την εταιρία που τόλμησε να το παρουσιάσει στο ασφαλές, αλλά και απαιτητικό περιβάλλον της.

Η Hyundai ήξερε πολύ καλά τι έπραττε όταν εναπόθετε ένα σμάρι γαλάζιων μοντέλων στο αυτοκινητοδρόμιο των Μέγαρων και τα εμπιστεύονταν στα χέρια ορεξάτων δημοσιογράφων.

Και ήταν όλα εκεί: αρκετά i20 και i30, και ένα Kona, μισή ντουζίνα ομόχρωμα «Ν», στην απόχρωση του «Its a boy!» των μπαλονιών στα μαιευτήρια (κατά κόσμον «Performance blue»), ίσως γιατί τελικά, όντως, «the only difference between men and boys, is the price of their toys»*.

Η εταιρία ευθυγράμμισε η ίδια τους πλάνητες, οργανώνοντας την «συνολική» παρουσίαση την επομένη κιόλας ημέρα του Ράλι Ακρόπολις και συσχέτισε την γκάμα «Ν» με τις αγωνιστικές της δραστηριότητες, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, ήτοι, την παρουσία του Thierry Neuville, οδηγού της αγωνιστικής ομάδας στο WRC, αλλά και του Λάμπρου Αθανασούλα, που οδήγησε (αλλά δυστυχώς εγκατέλειψε μόλις στην τρίτη ειδική) ένα Hyundai i20 N Raly2, το αγωνιστικό μοντέλο που απευθύνεται σε ιδιωτικές ομάδες και οδηγούς.

i20 N: ΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ

Συμπαγές και μαζεμένο σε διαστάσεις, το i20 ήταν η αποκάλυψη της παρουσίασης γιατί έμοιαζε να «βολεύεται» στην πίστα περισσότερο από τα τρία μοντέλα. Και όχι γιατί τα άλλα δύο υστέρησαν, αλλά διότι ευνοήθηκε από την ευελιξία και το χαμηλότερο βάρος του. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 204 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο, 6τάχυτο κιβώτιο με πολύ καλή αίσθηση και ακόμη καλύτερη κλιμάκωση.

Μέσω του συστήματος «N Grin Control», ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα πέντε διαθέσιμα modes οδήγησης, ενώ κατά τα ειωθότα της Hyundai, το σύστημα ευστάθειας είναι διαχειρίσιμο -και- ανεξάρτητα από τα οδηγικά προγράμματα και μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Ό,τι ήταν σχεδιαστικώς δυνατό να γίνει προκειμένου το i20 N να έχει τόση ομοιότητα με το i20, όση ο φάντης με το ρετσινόλαδο, έγινε, εξωτερικά και εσωτερικά. Υπάρχουν, μεταξύ άλλων, «αποκλειστικοί» τροχοί 18 ιντσών, αεροδυναμικά βοηθήματα, μια όμορφη αεροτομή («εμπνευσμένη» σύμφωνα με την Hyundai από το αγωνιστικό αυτοκίνητο), που υπογραμμίζει τις ιδιότητες της έκδοσης χωρίς να προσβάλει την αισθητική στο ελάχιστο, και, αντίστοιχα στο εξωτερικό, διαφορετικά καθίσματα -που αντέταξαν τη στήριξη τους στις πλευρικές επιταχύνσεις της πίστας με απόλυτη επιτυχία-, απολαυστικά ευτραφής στεφάνη τιμονιού, αλουμινένια πεντάλ και φυσικά τα επιπλέον χειριστήρια της έκδοσης.

Το i20 N, υπήρξε ακλόνητο στα κερμπς των στροφών, πειθήνιο και ακριβέστατο στις «κορυφές» τους (ελέω και του -μηχανικού, παρακαλώ- μπλόκε διαφορικού), ανεπηρέαστο από τις βίαιες μεταφορές βάρους, με αποτελεσματικά φρένα παρά τη αδιάκοπη και βάναυση χρήση.

i30 N: ΤΟ ΚΑΛΟ, ΚΑΛΥΤΕΡΟ

Σε κάποιο από τα προηγούμενα τεύχη του Quattroruote και με αφορμή ένα σχόλιο για τη Hyundai στο σύνολό της, σημειώναμε ότι έφτασε «να κλέβει παγκάρια, ή να επιτρέπει σε άλλες να κλέβουν το δικό της, αν αναλογιστούμε την τιμή του i30 N, σε σχέση με το οδηγικό του ποιόν». Αυτό, ήταν το μοντέλο που, το 2017, ενέταξε την εταιρία στο κέντρο του οδηγοκεντρικού κόσμου και έκλεισε το μάτι στο κοινό, υποσχόμενο ότι δεν θα είναι το πρώτο και τελευταίο. Αν και για να είμαστε ακριβείς, αυτό τo προείπε η πρόσληψη του Albert Biermann, του πρώην επικεφαλής του «Μ» Division της BMW, το 2014.

Το i30 N, επικαιροποιήθηκε σχεδιαστικά, ωστόσο συνεχίζει να διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 250, αλλά και 280 -πλέον- ίππους (έναντι των 275 του προηγούμενου μοντέλου), από τον κινητήρα των δύο λίτρων. Η μικρότερη των δύο εκδόσεων παρέχεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο, αντίθετα με την ισχυρότερη, που μπορεί να συνδυαστεί και με το καινούργιο N DCT των 8 σχέσεων.

Οι αλλαγές ήταν -γενικά- περιορισμένες, αλλά καίριες, και στόχο είχαν τόσο τον περιορισμό του βάρους, όσο και την βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, σε ένα μοτέρ που είχε ήδη εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Οι διάφορες είναι ευδιάκριτες και η «πρόσθεση» κινητήρα, ανάρτησης, πλαισίου, τιμονιού και φρένων, μας δίνουν ένα χαρακτηριστικά εύρυθμο «άθροισμα», που έκανε θαύματα στην πίστα. Πρέπει να εξάρουμε δε, την απόδοση του ταχύτατου αυτόματου κιβωτίου (που διαθέτει και αυτό τρία διαφορετικά προγράμματα), ειδικά στις επιλογές μικρότερων σχέσεων πριν από τη στροφή.

Πριν το Kona, πρέπει να υπερθεματίσουμε σχετικά με την δοκιμασία που υπέστησαν τα «Ν» στα Μέγαρα. Η ασφάλεια που εξασφαλίζει το κλειστό περιβάλλον και ευεργετεί τον οδηγό, θέτει τα αυτοκίνητα προ των ευθυνών τους και μπορεί να τα καταδικάσει, ταχύτερα απ’ ότι θα τα εξυψώσει. Η αγία τρίαδα των «Ν», πέτυχε το τελευταίο με τρόπο αβίαστο και μια ευκολία που πιστοποιείται από την εγγύηση αγοράς που τη συνοδεύει και καλύπτει τη οδήγηση σε πίστα.

KΟΝΑ N: ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

Το Κona, το -τυπικά- νεότερο μοντέλο της γκάμας «Ν», ήταν η έκπληξη της παρουσίασης. Ναι, το γνωρίζαμε ότι θα περιλαμβάνεται μεταξύ των διαθέσιμων για οδήγηση αυτοκινήτων. Όχι, δεν περιμέναμε ότι ένα crossover μπορεί να διαπρέψει σε συνθήκες πίστας. Η πουσαρισμένη εμφάνισή είναι το έλασσον, γιατί τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι το μείζον.

Στη μία και μοναδική έκδοση του μοντέλου, τις υπηρεσίες του προσφέρει ο 2λιτρος κινητήρας των 280 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο Ν DCT, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Μεταξύ των πολλών συστημάτων (αρκετά από τα οποία απαντώνται άλλωστε και στα i20 και i30), υπάρχει και το Traction Control με επιπλέον επιλογές που αφορούν στην κίνηση εκτός δρόμου. Στην περίπτωση λοιπόν που κάποιος νοσηρός νους αποφασίσει να κυλήσει τους τροχούς των 19 ιντσών και τα λάστιχα με το ελάχιστο προφίλ εκτός των ορίων της ασφάλτου, μπορεί να επιλέξει μεταξύ των «Snow», «Deep Snow» (!), «Mud» και «Sand». Για να μιλήσουμε λίγο σοβαρά όμως, αυτά που θα κάνουν τη διαφορά είναι το «ηλεκτρονικό» μπλόκε διαφορικό (e-LSD), αφενός, και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αφετέρου.

Και την έκαναν σε συνθήκες πίστας, όπου, παρά την εντονότερη υποστροφή σε σχέση με τα i20 και i30 (η συνειρμική σύγκριση είναι νομότυπη όταν βγαίνεις από το ένα και μπαίνεις στα άλλα και τούμπαλιν), όταν τα «ηλεκτρονικά» ήταν απενεργοποιημένα και το βάρος των 1.500 -και πλέον- κιλών, το Kona επέδειξε αρετές που θα συνέτιζαν τον πιο πάνω νοσηρό νου. Σε ένα subsegment (B-SUV), μιας κατηγορίας που δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε πιο δημοφιλή (και που η πραγματικότητα θα μας διαψεύσει για μια ακόμη χρονιά), το Kona Ν είναι το μοναδικό, ίσως, μοντέλο που μπορεί να καυχιέται ότι μιλάει απευθείας με το WRC.

THIERRY NEUVILLE: ΑΠΟ ΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ

Ο Thierry Neuville βρέθηκε στην παρουσίαση της γκάμας «Ν», μαζί με τον Λάμπρο Αθανασούλα, μόλις λίγες ώρες μετά τους εκβραχισμούς του στο Ράλι Ακρόπολις. Λιγομίλητος αλλά και προσηνής, παρέλαβε αναμνηστικό δώρο από τον πρόεδρο της Hyundai Ελλάς, κ. Δάβαρη, μίλησε για το «πολιτικό» i20 N, απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων κατά τη διαδικασία Q&A, αναφέρθηκε εκτενώς στις αλλαγές που πρόκειται να υπάρξουν στο WRC από τη επόμενη αγωνιστική χρονιά και τα υβριδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, ενώ φωτογραφήθηκε και με τους συμμετέχοντες της παρουσίασης. Ο Neuville (με 14 νίκες στο ενεργητικό του στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι) τερμάτισε δεύτερος στο Ακρόπολις και βρίσκεται τρίτος στην κατάταξη του Πρωταθλήματος Οδηγών, πίσω από τους Sebastien Ogier και Elfyn Evans, μετά από εννιά αγώνες και τρεις πριν την ολοκλήρωση της σεζόν. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι η Hyundai (που βρίσκεται στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 340 βαθμούς έναντι 397 της Toyota), κατέκτησε τον τίτλο το 2019 και το 2020.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ

ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ

ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ Τ.Τ., ΦΠΑ

i20 N

i20 N 204ps 6MT

24.990

i20 N Performance Pack 204ps 6MT

26.490

i30 N

i30 N 250ps 6MT

30.490

i30 N Performance Pack 280ps 6MT

34.990

i30 N Performance Pack 280ps N-DCT

38.990

i30 N Fastback 250ps 6MT 31.490

i30 N Fastback Performance Pack 280ps 6MT

35.990

i30 N Fastback Performance Pack 280ps N-DCT

39.990

KONA N

KONA N Performance Pack 280ps N-DCT

42.990

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο