EDITOR'S PICK

Nissan Leaf e+ vs Citroen e-C4 C-Cross: Power ON

nissan-leaf-e-vs-citroen-e-c4-c-cross-power-on-622601

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

H Nissan πολιορκεί το χώρο της ηλεκτροκίνησης για περισσότερο από μία δεκαετία, την στιγμή που η Citroen μπήκε αρκετά καθυστερημένη. Μεθοδεύσαμε την αντιπαράθεση του 2ης γενιάς Leaf με το νεότευκτο e-C4, δίκην επιβεβαίωσης της λαϊκής ρήσης: «ο νέος είναι ωραίος, μα ο παλιός είναι αλλιώς».

https://youtu.be/IFaMbnRD_dM

Το όνομα Leaf για τη Nissan αντιπροσωπεύει ένα άλμα προς στο μέλλον καθώς όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το ομώνυμο μοντέλο, τον Δεκέμβριο του 2010 κανένας μεγάλος κατασκευαστής οχημάτων δεν διέθετε κάτι ανάλογο. Το Nissan Leaf άνοιξε το δρόμο της ηλεκτροκίνησης για να το συναντήσουμε στις μέρες μας, στη 2η γενιά του με ενισχυμένα χαρακτηριστικά και μία έκδοση διευρυμένης αυτονομίας που έχει μπαταρία 62 kWh. Διότι υπάρχει και Leaf με μπαταρία 40 kWh και περιορισμένη αυτονομία που όμως απευθύνεται κυρίως για εταιρικούς στόλους που κινούνται κατά το πλείστον σε πόλεις. Από την άλλη, το ηλεκτρικό μοντέλο της Citroen που έχουμε αντιτάξει απέναντι στην πρόταση της Nissan, είναι φρέσκο και φέρει την πλήρη ονομασία e-C4 C-Cross καθώς βασίζει στην ύπαρξη του στα δομικά στοιχεία των εκδόσεων C4 C-Cross με συμβατικούς κινητήρες. Εδώ, έχουμε μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 50 kWh.

Θα ισχυριστεί κανείς πως επιδόσεις και αυτονομία είναι υπέρ του Leaf καθώς έχει έναν πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων – έναντι εκείνου της Citroen με 136 ίππους – αλλά και μεγαλύτερες μπαταρίες. Όμως το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς το e-C4 είναι ελαφρύτερο από το Leaf και δείχνει να έχει καλύτερη διαχείριση στο πρόγραμμα Eco από την διαχείριση του αντίστοιχου προγράμματος στο μοντέλο της Nissan. Σαφώς οι τιμές των επιδόσεων και της αυτονομίας είναι καλύτερες στο Leaf όχι όμως τόσο ώστε να φεύγει από το κάδρο σύγκρισης το e-C4. Άλλωστε και τα δύο ξεπερνούν το νοητό επίπεδο του επονομαζόμενου «άγχους αυτονομίας» παρουσιάζοντας εύρος λειτουργίας για πάνω από 300 χλμ. ανά φόρτιση.

Η κατανάλωση για αστικό κύκλο με μέτρηση WLTP που δίνει η Nissan έχει εύρος αυτονομίας 528 χλμ. Η ίδια μέτρηση για συνδυαζόμενες συνθήκες κίνησης περιορίζει την αυτονομία στα 385 χλμ. Με το δικό μας… πόδι, η μέση αυτονομία του Leaf δεν ξεπέρασε τα 325 χλμ. ανά φόρτιση. Αντίστοιχα, στο e-C4, η εταιρεία δίνει αυτονομία σε συνδυαζόμενη χρήση 352 χλμ. με τις δικές μας μετρήσεις έφθασε στα 312 χλμ. με μία φόρτιση στην καλύτερη των περιπτώσεων. Η μικρή διαφορά στην αυτονομία των δύο μοντέλων έρχεται σε αντιπαράθεση με την διαφορά τελικής τιμής που προσδιορίζεται στα 5.600 ευρώ υπέρ του Citroen και κάνει ακόμα πιο ελκυστική την πρόταση του e-C4 για όσους υπολογίζουν και την τελευταία δεκάρα της ηλεκτρικά τροχοκινούμενης επένδυσής τους.

ΚΑΝΕ LIKE

Το στιλ του Leaf θυμίζει μικρομεσαίο hatchback μοντέλο κλασικής κοπής ενώ το e-C4 ακολουθεί τον πιο σύγχρονο δρόμο με στιλ από μοντέλο Crossover. Τι ειρωνεία για την Nissan που όρισε την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/Crossovers με το Qashqai και δεν ακολούθησε τον ίδιο δρόμο στο σχέδιο για το πρώτο της μοντέλο μηδενικών ρύπων. Από την πλευρά του, το e-C4 δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει αισθητικά. Στοιχείο που χαρακτηρίζει και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου (Peugeot & Opel) σε σύγκριση με τις μήτρες των συμβατικών μοντέλων από τα οποία προέρχονται. Από θέμα αισθητικής λοιπόν, το e-C4 δείχνει πιο adventure ενώ το Leaf πιο urban και μολονότι το Citroen φαντάζει πιο ογκώδες, στην μεζούρα το Leaf αποδεικνύεται ολίγον μεγαλύτερο. Και για κάποιους… το μέγεθος μετράει. Ειδικά όταν στο Leaf έχουμε 130 χιλ. μακρύτερο αμάξωμα και εξίσου μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30 χιλ. σε σχέση με το e-C4. Αυτό δεν σημαίνει πως υπάρχει μεγάλη διαφορά στους εσωτερικούς χώρους και στα πορτμπαγκάζ (Leaf 385 λίτρα - e-C4 380 λίτρα) των δύο μοντέλων που είναι σχεδόν ισοδύναμα. Εν τούτοις, η σχεδίαση της οροφής του e-C4 στερεί λίγο από τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και αυτή είναι η μοναδική διαφορά στην ευρυχωρία. Από την άλλη, η θέση οδήγησης έχει διαφορά στα δύο μοντέλα με του Leaf να δίνει καλή ορατότητα κυρίως προς τον μπροστινό πρόβολο και του e-C4 να είναι πιο περιχαρακωμένη (παρότι ρυθμίζεται καθ’ ύψος) πίσω από τον μεγάλο όγκο του ταμπλό και τους ψηλούς εσωτερικούς ώμους των θυρών όπου σύμφωνα με μελέτες προσφέρει μια αίσθηση προστασίας στην ψυχολογία των επιβατών.

Θέμα: ανάκτηση ενέργειας. Και στο λεξιλόγιο όρων των ηλεκτρικών μοντέλων της Nissan υπάρχει το σύστημα e-pedal που λειτουργεί ως εξής. Με την επιλογή του προγράμματος e-pedal αν αφήσετε το πόδι σας από το δεξί πεντάλ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία ήπιας πέδησης (δεν αντικαθιστά την λειτουργία του πεντάλ φρένου) και είναι σχεδιασμένο ούτως ώστε να μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αντίστοιχο σύστημα διαθέτει και το e-C4. Ωστόσο, κατά την κλασική πέδηση (με πατημένο το πεντάλ των φρένων) η αίσθηση που προσφέρει το e-C4 είναι σαφώς καλύτερη από αυτή του Leaf που υπολείπεται σε γραμμικότητα.

Επόμενο θέμα, αυτό της άνεσης. Εδώ και τα δύο μοντέλα έχουν κοινή αντίληψη επί του ζητήματος. Η Citroen καθώς είναι ο μοναδικός ευρωπαίος κατασκευαστής που παραδοσιακά επενδύει πολλά στην άνεση και η Nissan που φαίνεται να πρωτοτύπησε, σετάροντας «εις το μαλακότερον» τις αναρτήσεις του Leaf σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στη γκάμα της. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων προσφέρουν μεγαλύτερη ενδοτικότητα στις μικροανωμαλίες και ενισχύονται από την ύπαρξη μαλακών υπόβαθρων στα καθίσματα και στα δύο μοντέλα. Συνεπώς, νικητής στο θέμα της άνεσης δεν υπάρχει μεταξύ των δύο.

Επίλογος με τα σε συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας που υπάρχουν επικαιροποιημένα και με νέο software και στις δύο προτάσεις. Όπως επίσης και σύγχρονα πρωτόκολλα καλωδιακής ή ασύρματης διασύνδεσης με εξωτερικές συσκευές. Το ζήτημα είναι κατά πόσο η διαχείριση όλων αυτών γίνεται εύκολα και γρήγορα χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Και εδώ νομίζω πως το Leaf εξυπηρετεί καλύτερα αυτή την συνθήκη προσφέροντας περισσότερα φυσικά κουμπιά για τα μενού της κεντρικής οθόνης.

MERCI. ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

Ο τύπος του Leaf με την διευρυμένη χωρητικότητα μπαταρίας (e+ 62kWh) διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (N-Connecta και Techna). Η πρώτη έκδοση ξεκινά από τα 39.400 ευρώ και ανεβαίνει στα 42.900 ευρώ για την 2η έκδοση. Ωστόσο υπάρχουν και εκδόσεις Leaf με μπαταρίες μικρότερης χωρητικότητας 40 kWh όπου εκεί οι τιμές ξεκινούν από τα 33.980 ευρώ. Τιμές χωρίς το όφελος των 6.000 ευρώ από το πρόγραμμα επιδότησης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Αντιστοίχως, η πρόταση του ηλεκτρικού C4 στοιχειοθετείται γύρω από 5 εκδόσεις εξοπλισμού (Feel, Feel Pack, Shine, Shine Pack και Exclusive). Η πιο ακριβή ξεκινά από τα 38.400 ευρώ ενώ η πιο προσιτή από τα 33.800 ευρώ. Και εδώ χωρίς να συνυπολογίσουμε το όφελος από το πρόγραμμα επιδότησης. Τέλος, τόσο στην περίπτωση του Leaf όσο και σε εκείνη του e-C4, οι βασικές εκδόσεις συνοδεύονται από ενισχυμένα πακέτα εξοπλισμού.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο