Tου Andrea Rapelli, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Massimiliano Serra
Έχει κάνει τεράστια άλματα στους τομείς της τεχνολογίας και της ενεργητικής ασφάλειας. Χάρη στον οικονομικό bi-turbodiesel αποδεικνύει ότι τέτοια sedan έχουν πάντα νόημα. Ας υποδεχτούμε την πέμπτη γενιά της C-Class, μία S-Class σε μικρογραφία.
Με το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων γεμάτο, η ένδειξη αυτονομίας στα όργανα είναι σκέτο τρολάρισμα για τα ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά της εποχής μας. Αυτονομία 1.300 χιλιόμετρα παρακαλώ. Βρίσκομαι στον αυτοκινητόδρομο και αναλογίζομαι τα οφέλη ενός κλασικού sedan απέναντι σε ένα SUV. Turbodiesel μάλιστα, που πλέον δεν είναι και το κύριο ρεύμα στους καιρούς που διανύουμε. Η μπάρα των διοδίων σηκώνεται και αμέσως ρυθμίζω το cruise control στο όριο των 130 χλμ./ώρα. Το στροφόμετρο ηρεμεί στις 1.600 μόλις στροφές, χάρη στη μακριά 9η σχέση του αυτόματου κιβωτίου. Και ειλικρινά δεν θέλω να βγω από εδώ μέσα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μένουν εκτός καμπίνας, όπως και ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών. Στη συγκεκριμένη ταχύτητα, μετρήσαμε 67 dB. Τιμή που μεταφράζεται σε απόλυτη σχεδόν ησυχία, επιτρέποντας να μιλάς στο συνεπιβάτη σου χωρίς να υψώνεις φωνή. Κανένας ενοχλητικός θόρυβος στο εσωτερικό της C-Class δεν θα απασχολήσει το αυτί κάποιου επιβάτη.
Χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (από 2.840 στα 2.870 χιλιοστά), στο πίσω κάθισμα έχουν προστεθεί κάποια εκατοστά για τα γόνατα. Το κεντρικό τούνελ μετάδοσης κλέβει πάντα κάποιο χώρο, όμως αυτό θα το καταλάβει μόνο ο πέμπτος επιβάτης. Το αποτέλεσμα, είτε κάθεσαι μπροστά, είτε πίσω, είναι να ερωτεύεσαι μια για πάντα αυτήν εδώ τη C-Class με τον κωδικό W206.
Ο ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΣ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕ
Η άνεση, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι κορυφαία για τη μεσαία κατηγορία. Αν μάλιστα χρησιμοποιείτε τη C-Class ως γραφείο για τις καθημερινές σας μετακινήσεις, η αυτονομία-ρεκόρ που πετυχαίνει, θα σας κάνει να ξεχάσετε τον πρατηριούχο της γειτονιάς. Ο δίλιτρος diesel με τα δύο turbo που αποδίδει 200 άλογα, είναι πρωταθλητής οικονομίας. Αφενός, χάρη στο σύστημα mild hybrid, αλλά και χάρη στην κορυφαία αεροδυναμική του αμαξώματος. Στον αυτοκινητόδρομο, το Κέντρο Δοκιμών του Quattroruote μέτρησε κατανάλωση μόλις 4,9 λίτρων και μόλις 4,8 στην εθνική. Τέτοιες τιμές είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις ακόμη και με τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα πόλης.
Ακόμη και με βαρύ δεξί πόδι, δύσκολα θα ξεπεράσεις 5,5 λίτρα/100 χλμ. Στην πόλη δε, που είναι και το πιο «εχθρικό» περιβάλλον για ένα turbodiesel, η C220 δεν καίει πάνω από 6,6 λίτρα. Η τιμή αυτή είναι απλά λογική για την κατηγορία. Το ωραίο είναι ότι η οικονομία καυσίμου πάει πακέτο με ολοζώντανες επιδόσεις. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η έκδοση 220D σπάει τα χρονόμετρα. Συγκριτικά, μια BMW 320d είναι λίγο ταχύτερη από στάση, αλλά αυτό δεν καθιστά την Mercedes αργή. Κάτω από το δεξί πόδι κρύβει όλη τη δύναμη που χρειάζεστε στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο. Το αυτόματο κιβώτιο με τις 9 σχέσεις, είναι το απόλυτο εργαλείο που την περνά ομαλά στο δρόμο.
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ S-CLASS
Στο ταξίδι, έχω την ευκαιρία να περιεργαστώ το νέο ταμπλό που έχει σχεδιαστεί στα πρότυπα της S-Class. Το infotainment είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κατακόρυφη οθόνη αφής των 12 ιντσών. Εξυπηρετεί τις λειτουργίες του στάνταρ συστήματος MBUX και συνδυάζεται με την ψηφιακή οθόνη οργάνων των 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι, η οποία επίσης είναι διαμορφώσιμη. Το έχουμε ξαναγράψει και θα το επαναλάβουμε, ότι το MBUΧ ήταν και παραμένει, ένα από τα καλύτερα infotainment παγκοσμίως. Μπορείς να το χειρίζεσαι άνετα προφορικά, καθώς το σύστημα αναγνώρισης αντιλαμβάνεται περίπλοκες, καθημερινές εκφράσεις στα αγγλικά. Η μόνη διαφορά εδώ είναι ότι έχει καταργηθεί το κεντρικό touchpad των άλλων Mercedes. Τι σημαίνει αυτό; Η εύρεση του κατάλληλου πλήκτρου στην οθόνη την ώρα που οδηγείς, ενίοτε αποσπά την προσοχή.
Αν περνάτε πολλές ώρες στο τιμόνι, σας προτείνουμε να παραγγείλετε το προαιρετικό πακέτο υποβοήθησης του οδηγού Plus. Με κόστος 2.578 ευρώ, περιλαμβάνει μία σειρά από λειτουργίες που βελτιώνουν σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια. Ρίξτε μία ματιά στον πίνακα όπου δοκιμάζουμε τα συστήματα ADAS και θα δείτε ότι η C-Class παίρνει άριστα σε όλα τα σενάρια. Το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος λειτουργεί υποδειγματικά, αποτρέποντας οποιαδήποτε επαφή με τα ανδρείκελα. Τόσο του ενήλικα που σπρώχνει καροτσάκι, όσο και του παιδιού με το σακίδιο πλάτης. Ακόμα και με το ομοίωμα UFO, που χρησιμοποιεί το Quattroruote στις δοκιμές ADAS στο Βαϊράνο, η C-Class δεν έχει καμία επαφή.
Σε σχέση με άλλες πρόσφατες Mercedes, το σύστημα διατήρησης λωρίδας έχει πιο γλυκιά λειτουργία. Όταν οι τροχοί πατούν στη διαγράμμιση, το σύστημα LKA περιορίζεται στο να διορθώνει την πορεία με το τιμόνι χωρίς να επενεργεί ενοχλητικά στα φρένα. Όσον αφορά στα φρένα καθαυτά, στο στεγνό είναι υπεράνω κριτικής. Σε ολισθηρό οδόστρωμα, αντίθετα, οι αποστάσεις ακινητοποίησης μεγαλώνουν δραματικά. Φτάνουν τα 127 μέτρα στο φρενάρισμα από 100 χλμ./ώρα, όταν οι δύο τροχοί πατούν στο βρεγμένο και οι άλλοι δύο σε ακόμη πιο ολισθηρή επιφάνεια. Ποιος ευθύνεται για τα πενιχρά αυτά αποτελέσματα; Προφανώς τα ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης, τα οποία δεν προσφέρουν την καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο. Αυτά συμβαίνουν όταν η χαμηλή κατανάλωση προέχει της ενεργητικής ασφάλειας.
Στα ελαστικά οφείλεται, επίσης, η μέτρια πλευρική πρόσφυση το αυτοκινήτου και η χαμηλή ταχύτητα (81 χλμ./ώρα), με την οποία περνά τη δοκιμασία της διπλής αλλαγής λωρίδας στο βρεγμένο. Στην προκειμένη περίπτωση, πάντως, το ESP λειτουργεί άψογα, χαρίζοντας αίσθηση απόλυτης ασφάλειας στον οδηγό. Ακόμη και στο όριο, οι αντιδράσεις της νέας C-Class είναι προβλέψιμες. Μόνο σε πρόσφυση υπολείπεται.
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ
Η σπορ ανάρτηση, του αυτοκινήτου δοκιμής, λειτουργεί καλά ακόμη και σε άσφαλτο με ατέλειες. Δεν είναι υπερβολικά σφιχτή πάνω από λακκούβες, καλντερίμια ή νεροφαγώματα. Το σπορ πακέτο είναι προαιρετικό, αλλά δεν κοστίζει. Αν θέλετε κορυφαία άνεση, απλά μην το τσεκάρετε στην παραγγελία.
Με την πιο σφιχτή ρύθμιση πάντως, η C-Class είναι απόλαυση στις στροφές. Θα την κρίνουμε διεξοδικά μετά από συγκριτική δοκιμή με την Alfa Romeo Giulia και την BMW Σειρά 3. Έτσι ώστε να δούμε ποιο από τα τρία είναι το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η C-Class χαράζει με ακρίβεια τις γραμμές της και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες ακόμη και στο όριο. Το σύστημα διεύθυνσης εντυπωσιάζει περισσότερο με την ακρίβεια και την προοδευτικότητα, παρά με την απόκρισή του γύρω από την ευθεία. Σε κάθε περίπτωση, μεταφέρει με ακρίβεια την αίσθηση από το δρόμο και συνάδει απόλυτα με το χαρακτήρα αυτής της Mercedes.
Στο δρόμο, η C220 σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Όμως, παρά την υιοθέτηση διάταξης διπλών ψαλιδιών (στη θέση των κλασικών MacPherson στην μπροστινή ανάρτηση), χρειάζεται περαιτέρω fine tuning. Όλο αυτό, για να χτυπήσει την Giulia και κατά δεύτερο λόγο την BMW στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Σας υποσχόμαστε ωστόσο ότι θα επανέλθουμε.