EDITOR'S PICK

Ανανεωμένο Skoda KODIAQ: Πρώτες εντυπώσεις

ananeomeno-skoda-kodiaq-protes-entyposeis-622127

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου

Το κορυφαίο SUV της Skoda, μετά από μόλις 4 χρόνια κυκλοφορίας και μία εντυπωσιακή εμπορική πορεία παγκοσμίως, με περισσότερες από 600.000 πωλήσεις, ανανεώνεται τόσο από άποψη αισθητικής, όσο και άνεσης.

Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2017, το Kodiaq αποτέλεσε ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία. Υπήρξε ένα από τα πιο προσιτά 7-θέσια SUV της αγοράς, με εξαιρετικές επιδόσεις εντός αλλά και εκτός δρόμου και η «συνταγή» πέτυχε από την πρώτη στιγμή. Η ποιότητα συναρμολόγησης ήταν αναβαθμισμένη, ενώ διακρίσεις όπως ο τίτλος του «ταχύτερου επταθέσιου οχήματος» στην πίστα του Nurburgring (με το πετρελαιοκίνητο ‘RS’) το έκαναν να ξεχωρίζει.

Φέτος, η SKODA παρουσίασε την facelift έκδοση της SUV ναυαρχίδας της. Ξεκινώντας από τον εξωτερικό σχεδιασμό, το Kodiaq υιοθέτησε τον καινούργιο σχεδιαστικό χαρακτήρα της εταιρείας, με νέο καπό αλλά και νέους, λεπτότερους προβολείς (οι οποίοι προαιρετικά είναι full-LED Matrix) στο εμπρός μέρος. Στο πίσω μέρος, η προσθήκη ενός σπόιλερ, σε συνδυασμό με μικρές σχεδιαστικές αλλαγές όπως αυτές στους προφυλακτήρες και τις ποδιές του αυτοκινήτου, βελτίωσαν σημαντικά την αεροδυναμική του και ως επακόλουθο, μείωσαν την κατανάλωση καυσίμου.

Στο εσωτερικό του, πλέον διατίθενται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εργονομικά καθίσματα με διάτρητο δέρμα και λειτουργία εξαερισμού, αλλά και μασάζ. Στις εμπρός πόρτες βρίσκουμε δύο επιπλέον ηχεία (με το προαιρετικό σύστημα 10 ηχείων “CANTON” των 625 Watt). Η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment, σε συνδυασμό με τον -προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων, επικαιροποιούν πλήρως το νέο μοντέλο, ενώ οι νέες εκδόσεις εξοπλισμού, χαρίζουν στο εσωτερικό νέο χαρακτήρα και υλικά, τα οποία συνήθως συνήθως σε πιο «premium» μοντέλα.

ΑΙΣΘΗΤΗ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΑΙΣΘΗΣΗΣ

Η Skoda μας προσκάλεσε στη Megève, μία γραφική πόλη στους πρόποδες των Άλπεων, για να οδηγήσουμε το νέο Kodiaq. Ακόμη και αν δεν πρόκειται για μία νέα γενιά αλλά για το facelift της πρώτης, η οδηγική εμπειρία του έχει αναβαθμιστεί. Το ταξίδι μας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της Γενεύης, όπου παραλάβαμε τα τσέχικα SUV και πήραμε τον δρόμο προς τη Γαλλία. Tο πρώτο σκέλος της διαδρομής μας (από το αεροδρόμιο μέχρι την Megève), περιείχε κυρίως οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στις ιδιαίτερα ευχάριστες «βουνίσιες» διαδρομές προς τις Άλπεις. Έτσι, επιλέξαμε να καλύψουμε αυτή την απόσταση με το κορυφαίο Kodiaq RS. Αντίθετα με τον πετρελαιοκίνητο προκάτοχό του, το ανανεωμένο “RS” χρησιμοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης (και πιο συγκεκριμένα τον ίδιο κινητήρα με το Octavia RS), αποδίδοντας 5 περισσότερους ίππους από τον πετρελαιοκινητήρα, αλλά πιο σημαντικά, μειώνοντας το βάρος στο εμπρός μέρος κατά 60 κιλά. Η “δίαιτα” του RS συνεχίστηκε με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, το οποίο είναι 5 κιλά ελαφρύτερο.

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Kodiaq είχε την ευκαιρία να «δείξει» όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει, κάνοντας το ταξίδι ιδιαίτερα άνετο και ξεκούραστο. Φυσικά, η ισχύς του κινητήρα ήταν υπερ-αρκετή σε κάθε περίσταση, ενώ λειτουργίες όπως το Launch Control, υπογράμμισαν τον συναρπαστικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης.

Φτάνοντας στην μαγευτική Megève, αντικαταστήσαμε το RS και με το -επίσης- τετρακίνητο 2.0 TSI των 190 ίππων. Με αυτό, ολοκληρώσαμε μία διαδρομή εκτός δρόμου, μέχρι την κορυφή ενός -από τα πολλά- τελεφερίκ της πόλης, κατά την οποία το Kodiaq αποκάλυψε τον «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα του αλλά και τις δυνατότητες της λειτουργίας Off-Road (για την οποία μάλιστα, υπάρχει ειδικό πλήκτρο, διαφορετικό από αυτό των λειτουργιών οδήγησης Eco-Normal-Sport). Το μεγάλο SUV δεν δίστασε να αναρριχηθεί σε δύσβατα σημεία, ενώ κατά την επιστροφή μας, η λειτουργία ελεγχόμενης κατάβασης μας εντυπωσίασε, διατηρώντας το βαρύ SUV σε πλήρη έλεγχο.

ΤΟ DIESEL ZEI (ΑΚΟΜΗ)

Η Skoda μπορεί να επέλεξε να «αποχαιρετίσει» τον πετρελαιοκινητήρα από την κορυφαία έκδοση RS του Kodiaq, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ανανεωμένο SUV δεν διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου. Για το επόμενο σκέλος της «βόλτας» μας, οδηγήσαμε το πετρελαιοκίνητο 2.0 TDI Evo των 200 ίππων, το οποίο, ακόμη και χωρίς τα εμβλήματα “RS”, είχε εξαιρετικές επιδόσεις, θυμίζοντάς μας την κορυφαία έκδοση της προηγούμενης γενιάς. Ο πετρελαιοκινητήρας προσφέρεται επίσης σε έκδοση 150 ίππων και 340Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας.

Η έκδοση που δείχνει να είναι «ραμμένη στα μέτρα» της χώρας μας, είναι αυτή με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και 150 ίππων, η οποία προσφέρεται με χειροκίνητο ή και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Οδηγήσαμε αυτή την έκδοση κατά την επιστροφή μας στην Γενεύη: Ακόμη και αν η χωρητικότητα του κινητήρα ακούγεται μικρή για ένα επταθέσιο SUV, το χαμηλό βάρος του σε συνδυασμό με τις σημαντικές βελτιώσεις στο αμάξωμα, επιτρέπουν στο Kodiaq 1.5 TSI να κινείται γοργά και άκοπα, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου.

ΣΑΝ ...ΖΕΣΤΟ ΨΩΜΙ

Με την ανανέωση του Kodiaq, η Skoda «εξασφάλισε» ότι η λαμπρή πορεία του μεγαλύτερου SUV της θα συνεχίσει με την ίδια τάση, στην χώρα μας αλλά και στην παγκόσμια αγορά. Το Kodiaq αποτελεί μία από τις πιο προσιτές επιλογές επταθέσιου SUV, χωρίς να «φοβάται» τον ανταγωνισμό του, ο οποίος είναι σημαντικά ακριβότερος.

Ταυτόχρονα, ανυπομονούμε να δούμε το νέο Kodiaq RS να σημειώνει έναν ακόμη καλύτερο χρόνο στην διάσημη Γερμανική πίστα αγώνων, για να «εδραιώσει» για μία ακόμη φορά τις υψηλές επιδόσεις του. Όπως αποκάλυψε η Skoda κατά την παρουσίαση του μοντέλου, σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, ένα στα δύο Kodiaq που πωλούνται είναι 'RS’, δείχνοντας ότι το value-for-money της συγκεκριμένης έκδοσης την κάνουν ιδιαίτερα ποθητή.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο